/spanien/barcelona/forum/15221.aspx/spanien/barcelona/forum/15221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Noissde
2010-05-01 14:40
Senaste nytt..
elbraco
2010-05-01 14:37
Många klagar ju på Zlatan för att han inte har varit lika bra i Barca som i Inter. I Inter gjorde han bara snygga mål, i Barca är det mestadels petmål som många andra anfallare hade klarat.
Även om han gör mål så presterar han inte så mycket som han verkligen kan om han får rätt roll i laget. SÅ enkelt är det enligt mig...
Barcelona Rambla~
2010-05-01 14:31
bbbb

Det är klart det var flera spelare som inte gick att känna igen, så det är fel att bara skylla på Zlatan. Som du är inne på så har han haft flera jobbiga skador de senaste två månaderna. Han var ju heller inte helt fit i mötet på San Siro.

Dessutom, Pep kunde faktiskt ställt upp lite annorlunda på Camp Nou. Varför starta med en defensiv Milito ute till vänster istället för Maxwell tex? Milito är bra defensivt men knappast en spelare som breddar och överlappar ute på kanten i offensiven. Det finns många andra detaljer som inte fungerade i dubbelmötet, så att skylle enbart på Zlatan är orättvist och även okunnigt.
Barcelona tano
2010-05-01 14:29
Befinner mig för tillfället i Alicante i Spanien. Funderar på att fara över kvällen upp till Vilareal och försökte få biljetter till matchen.

Är det ngåon här med erfarenhet av liknande situationer? Är det möjligt att köpa biljetter på plats? (Till rimligt pris?) Kan inte hitta någon information på internet och turistinformationen var stängd här idag.
bbbb
2010-05-01 14:22
Jag håller med dig Rambla, att andra halvan inte har varit för bra, men den har också varit skadedrabbad halva. Det är så typiskt att Zlatan ska få ta så stor skit för att Barcelona inte lyckades avancera till final. Jag tycker många av Barcelonas spelar vek ner sig i båda matcherna, särskilt på mittfältet där matchen måste vinnas. Jag ogillar verkligen real madrid så hoppas ni krossar och vinner Ligan !
Barcelona Rambla~
2010-05-01 14:18
Ämne: Jag förstår inte var....
Zlatan kanske inte har floppat, men andra halvan av säsongen har varit allt annat än bra. Det kan ingen förneka. Han svek, enligt fansen nere i Barcelona åtminstone, när det gällde som mest i CL.

Personligen tycker jag att det var flera spelare som svek i senaste matchen.
Barcelona Barca4eva
2010-05-01 14:18
Jag förstår inte hur Ibra orkar så stilla...jag menar, t.o.m jag som inte spelar fotboll, har jävligt dålig kondition och inte spelar så värst bra rör mig mer än han.

Annars är han jäkligt grym...

bbbb

Håller med där..många överdriver näre gäller Ibra.
Barcelona Rambla~
2010-05-01 14:16
Varför tror alla att det är klart att Bojan ska ingå i en eventuell bytesaffär? Bara för att Marca påstår det eller vad har ni för andra "bevis"?

Han själv har sagt 100 ggr att han inte vill lämna. Det spelar ingen roll att han haft så liten speltid har han också sagt. Han älskar den här klubben och vill lyckas här, han har inte bråttom utan är lugn och vill utvecklas mera under Pep och de spelarna som finns i klubben.
bbbb
Jag förstår inte varför ni pratar som att Zlatan floppat? Vad har ni för krav egentligen?
21 mål på 38 och en radda bra och snygga assists i ens första säsong i barcelona är inte godkänt?
Avgjorde el clasico......Ni barcafans är bortskämda(inte alla men ganska många).
bbbb
Jag förstår inte varför ni pratar som att Zlatan floppat? Vad har ni för krav egentligen?
21 mål på 38 och en radda bra och snygga assists i ens första säsong i barcelona är inte godkänt?
Avgjorde el clasico......Ni barcafans är bortskämda(inte alla men ganska många).
Barcelona Libaax
2010-05-01 14:13
Jag tror Bojan har mognat,blivit bättre i år, det skulle vara kriminelt att sälja han.

Jag hoppas Pep ger han lika mycket chanser som Pedro får just nu. Ibra spelar inte bra då borde Bojan få chans.

Han kan lugnt bli en stor anfallare ala Villa. Hoppas han får spela mer och att ni inte beter er som Real när det gällar anfalls talanger som Bojan. Han behöver bara speltid, inte bänkas för en anfallare som är helt ur form,som inte passar in.

Hoppas Villa stannar i Valencia för jag tror på Bojan. Annars kommer han aldrig får en fair chans. Blir som Mata,Negrodo and co i real....
Barcelona Rambla~
2010-05-01 14:12
Hetfield

Jag vägrar att tro på att Villa är klar eller något sådant. Det är bara vanliga spekulationer och trams från Madrid just när Barca åkt ut ur CL. De försöker sätta press på Barca och bla Zlatan inför slutspurten av ligan.

Trots det, vad är det som säger att inte Zlatan, Messi och Villa kan ingå i Barcas spelartrupp? Tror du att vårt anfall alltid kommer att vara ett strikt 3 man på rad i ett 4-3-3, tex Villa - Zlatan - Messi? Den här säsongen om någon har väl visat att Pep har flera alternativ i skallen när han formerar laget? Varför skulle inte Villa och Zlatan kunna spela på topp, Villa med utgångsposition lite ut till vänster, och med Messi bakom båda? Peps 4-3-3 när det fungerar som han vill är ju verkligen inte ett system med statiska spelare som inte rör sig. Tvärtom snarare, där spelare hela tiden byter position.

Dessutom, Villa spelar väldigt mycket från vänsterkanten i landslaget.
Barcelona Hyder
2010-05-01 13:50
Dubbelpost.
Barcelona Hyder
2010-05-01 13:49
Vampíro

Håller med att Bojan har ett helt annat självförtroende idag om man jämför med innan juluppehållet exempelvis. Allt han gör nu, gör han bra. Han skjuter, passar och löper som en riktig striker.

Zlatan har väldigt bra egenskaper i sin styrka, sitt skott, spelförståelse och passningar. Men det han i dagsläget saknar är dem där klockrena löpningarna som öppnar upp för sina medspelare och ger dem goda passningsalternativ. Just den här egenskapen är otroligt viktig i vårt rörliga kortpassningsspel. Det räcker inte med att Zlatan ska springa utan han måste springa smart och rätt också. Sedan behöver han självfallet mer självförtroende för att höja upp sitt spel.

Ur den synvinkeln är Bojan ljusår bättre men det är förståeligt eftersom att han är fostrad i klubben och verkar ha dem där patenterade korta men smarta djupledslöpningarna i ryggmärgen.

Blir den lille katalanen starkare i kroppen ser jag inga hinder på att han blir vår egen David Villa. Deras spelstilar tycker jag påminner om varandra där båda är löpvilliga och målfarliga. Självklart är Villa i dagsläget 100 gånger bättre men med tanke på åldersskillnaden är det även normalt. Kommer David till Barcelona då hoppas jag att Bojan stannar och lär sig allt vad just Villa har att lära ut.

Jag är villig att ge Zlatan ett år till. Han kommer säkerligen att lära sig löpa rätt och smart, precis som Henry gjorde det. Då kommer vi förhoppningsvis få se ett bättre resultat och en god avkastning på de stora pengar vi lagt ut på svensken. Tålamod är ändå ett av Barças signum.
Barcelona DM1982
2010-05-01 13:47
@ stefan38

"jag vill komma fram till ATt ni också köper spelare för mycket pengar !"

Din slutledningsförmåga är magnifik, helt i klass med Sherlock Holmes. Det stämmer att vi köper spelare för mycket pengar, det är det väldigt många klubbar som gör. Däremot har vi något som ni saknar och det är ett förtroende för talangerna i vår plantskola. Vi kan ställa upp med ett lag som innehåller 8 egna produkter, det kan ni bara drömma om. Det gäller att både kunna köpa spelare men även att vårda de egna talangerna, det är ekonomiskt sunt.
Barcelona elyas.95
2010-05-01 13:40
henrys första säsong var inte heller så lyckat sen börja han leverera förra säsongen . Vi ska ha nog ha lite mer tålamod med zlatan det är trots allt hans första säsong men börjar han inte leverera nästa säsong borde han tacka för sig och lämna .

angående henry så tycker jag vi borde värva lavessi i napoli , snabb teknisk argentinare mycket lik messi i sin spelstil och är en bra avslutare . och är bara 25 år gammal
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-01 13:37
Fattar inte nånting när man säger att vi ska sälja Zlatan? Alla vet vad han kan och det är hans första säsong i La liga och Barcelona.
Det är helt naturligt att hamna i formsvaockor och sånt då.
Kolla bara på hans första säsong i Ajax, Juventus och Inter så förstår ni att Zlatans första säsong i Barca har varit bra.
Atlético addeh
2010-05-01 13:36
Jag skulle personligen hellre se att vi köper Robin van Persie istället för Villa, och att Bojan stannar då självklart. Villa är en riktig striker och kommer hålla i ett par säsonger innan han börjar bli till åren. Får vi in van Persie på kanten kommer det bli som när Ronaldingo-Messi hade varsin kant för några år sedan.

Hetfield /

Ja du har mycket rätt i det, han är väldigt skadebelägen. Kanske tyder det på att en flytt vore det ultimata? Likt Torres tror jag dom passar bättre i La Liga.
Barcelona Hetfield
2010-05-01 13:33
addeh

Van Persie spenderar mer tid i sjukstugan än på fotbollsplanen

Jag har sagt det 100 gånger, jag säger det igen, köp Tevez eller Aguero. Drömvärvningen för mig är Torres
Barcelona Trippeln
2010-05-01 13:28
FC Barcelona #10

Och hur ofta ser vi Zlatan rättvänd,alla är medvetna om hans fantastiska kvalitéer men löper han inte så utnyttjar han inte ens 10% av sin potential och då hämmar han sitt eget och barcas spel.

I vissa matcher så känns det som vi kör med 10 man pga av honom.
Barcelona FC Barcelona #10
2010-05-01 13:13
Ämne: Zlatanic_Baz

Han ....
Konstigt att du och vissa andra vill att Ibra ska lämna efter 1 år.
Han har avgjort vissa matcher men andra matcher har han spelat dåligt och boom då vill ni bli av med han.

Tro mig, Zlatan som möter backarna d.v.s han står rättvänd mot målet är en helt annan Zlatan.
Atlético addeh
2010-05-01 13:12
LEO KUUNG /

Jag tror van Persie skulle vara det ultimata för Barca. Då skulle vi få ordentlig fart på båda kanterna igen. Frågan är om han lämnar Arsenal, skulle inte tro det. Men drömma kan man ju.
Barcelona FC Barcelona #10
2010-05-01 13:10
Ämne: Aha, så 40 € pengarn....
Du kan ju inte räkna med att Eto'o kostade €40 miljoner, Hans kontrakt skulle gå ut under sommaren (1 år kvar) och ett sådant kontrakt är inte värt ett skit om spelaren inte förnyar kontraktet.
Barcelona LEO KUUNG
2010-05-01 13:09
Enligt goal är är Barca också intresserade av Robin Van Persie. Tror inte han lämnar Arsenal.
Barcelona LEO KUUNG
2010-05-01 13:09
Enligt goal är är Barca också intresserade av Robin Van Persie. Tror inte han lämnar Arsenal.
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-01 13:05
Hetfield/

"Om nu det stämmer att Villa är "klar" för oss, hur har de tänkt att göra med Zlatan? Båda kan inte spela samtidigt, i alla fall inte om man vill köra 4-3-3."

Enligt de artiklarna jag läst på SPORT och EMD så är en tanke att Villa ska ersätta Henry ute på vänsterkanten. Men som sagt, det är bara spekulationer, precis som de här senaste "nyheterna" om att Villa redan ska vara klar för oss. Jag oroar mig för det när säsongen är slut. Just nu har vi viktigare saker att tänka på.
Barcelona Vampíro
Även jag föredrar Bojan framför Ibra i dagsläget. Som jag ser det har Bojans största problem senaste året varit att han inte vågat göra det där lilla extra, han har inte haft det rätta själförtroendet helt enkelt. Men hans insatser under de senaste månaderna har ändrat på detta, nu när målen har börjat trilla in så vågar han ta för sig mer och det han har gjort några mycket bra insatser som spjutspets.

Löpvilja och engagemang framför stillastående statyfotboll alla dagar i veckan.
Barcelona Trippeln
Det här är något jag har sagt före,medans och efter Inter matchen.

Fan vad stolt jag är över vår klubb,den är fantastisk på alla sätt och vis.Vi har vittnat 2 års fantasi fotboll som har blivit historisk,denna storhetstid är inte över bara pga att vi ej gick vidare i cl.Så länge Pep är kvar så kommer vi har vårt storhetstid.

Jag är tacksam för allting,Fc Barcelona.
Barcelona Piquénbauer
2010-05-01 13:01
Rör inte vår BOJAN!!! Det är allt jag har att säga
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-01 12:58
tarrak: "[...] just nu ser jag hellre Bojan än Ibra på planen."

Co-sign! Bojan löper mer och visar åtminstone engagemang och vilja ute på plan.

Annons: