/spanien/barcelona/forum/1522.aspx/spanien/barcelona/forum/1522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz
2016-04-06 06:50
Jag kan faktiskt inte mer än att njuta av sättet vi vann på igår just nu...Jag menar, se bara hur Real-fansen kokar av ilska. Helt underbart!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2016-04-06 04:48
Jag köper verkligen inte resonemanget "Busquets skulle haft rött, två fula tacklingar". Lägger man en ful tackling och inte får gult kort, tro fan att man vågar gå in hårt igen i nästa läge! Något man i 99 fall av 100 (Torres) INTE gör om man fått det första kortet. Nu missade jag tyvärr andra halvlek idag så jag är inte helt insatt i situationen men man hör det resonemanget ofta när en spelare lägger två tacklingar och blir enbart varnad på den andra. Då får man faktiskt förstå att spelaren antagligen hade agerat helt annorlunda om han redan vart varnad.
Vlom
2016-04-06 04:24
Jag är oerhört nöjd att Suárez revanscherar sig efter den horribla missen mot Real Madrid under helgen genom att vända ett 0-1 mot Atlético de Madrid efter sina två oerhört viktiga mål.

Med det sagt, så måste man ändå medge att uruguayanen kom jävligt billigt undan efter att han gav Juanfran en ful eftersläng och sedan tryckte sin hand mot Filipe Luis ansikte (bägge incidenterna kan ni se via länktipset). Jag är inte riktigt säker ifall om UEFA faktiskt kan utdela ett hårdare straff i efterhand även om domaren inte noterade den första incidenten, men man kan nog lugnt säga att det skulle vara oerhört förödande mot oss.

Fast å andra sidan kom Augusto samt Lucas själva billigt undan efter att ha gjort vårdslösa kapningar under matchens sista 15 minuter.
Vlom
2016-04-06 04:17
@Barcelonistas:

Man får heller inte glömma bort att Torres gjorde en liknande satsning mot Iniesta, fast då valde domaren att låta spelet gå vidare...
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 03:51
Vad är det folk gråter över? Båda dom två gula korten på Torres är solklara hur kan man ens ifrågasätta det? Torres är en idiot som ens går in in i den situationen precis framför domaren när han redan har ett rött kort. Jag förstår inte är folk så okunniga elr spelar dom bara dumma?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 02:31
Luis Enrique: "Red card Torres was right decision? Absolutely. Next leg? We'll go out to win, as always." #fcblive Tacka Torres klumpiga handling spelet är ju annars helt värdelös fixa detta fort. Finns inte en chans i världen att vi går vidare i returen. Jag tror verkligen inte att vi gör det. Som jag tidigare påpekade så är laget helt ur form. Vi såg samma spel mot Real där det var riktigt dåligt. Väldigt oroväckande ska bli riktigt intressant och se vad Lucho kmr göra nu för detta kmr absolut inte att hålla.
Barcelona wallmannen
2016-04-06 02:28
Totalt rättvist resultat och Barca var det bättre laget, enligt mitt sätt att se på saken.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 02:23
Seriöst hur i världen kan folk ens va nöjda med spelet? Andra halvlek bättre men det är så mycket som inte stämmer med Barcas spel att ja vet inte ens var ja ska börja. Första halvlek var Tata Martino fotboll 2.0. Hur kan man vara nöjd?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-06 02:04
Nu såg jag bara andra halvleken av matchen idag.

Måste jag säga att jag njöt av den här vinsten extra mycket.

Anledningen är alla hatare åkte på den ikväll hårt. Vare sig Milanistan, våra rivaler här i La liga, Pls fansen där som har mött i en och annan match i cl. Det är rätt många där ute som älskar att hata Barca.

Hade vi vunnit med 5-0 ikväll skulle de bara säga, ni har ju msn. Men när det går trögt för oss och vi så där utan att övertyga minsta så kokar de i deras hat.

Jag bar njuter och kommer sova mycket bättre ikväll.

Go Natt..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-06 02:01
@Bosketts:

Det är nog veckans måste jag säga.

Milan = Man tänker direkt korruption, Berlo, köpta domare fast listan är länge än så.

Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-06 01:22
[QUOTE=Milanistas]Är alltid enkelt att heja på det största laget genom tiderna :) I med och motgång dessutom ;) [/QUOTE] Medans andra lag utvecklas, vinner titlar på titlar och går snart om er i de du så krampaktigt håller kvar vid. Men lev i de förflutna medans vi blickar framåt :-)
Barcelona Rambla~
2016-04-06 01:18
Milan är inte det största laget genom tiderna oavsett vad Berlusconi har lurat i er milanfans. Vist för 20 år sen möjligtvis var det så men det har hänt en del sen dess.
Barcelona Milanistas
2016-04-06 01:15
@Kingeen88:

Är alltid enkelt att heja på det största laget genom tiderna :) I med och motgång dessutom ;)
2016-04-06 01:14
[QUOTE=Rambla~]Nej, fel igen, han straffade inte hela Atletico med den utvisningen, han straffade syndabocken Torres. Om någon straffade hela Atletico så var det Torres själv med sin handling. Bara för att de till dess gjort det bra, för att det var tidigt i matchen så ingen bestraffning ges? Ja det låter ju verkligen logiskt och rättvist. [/QUOTE] Håller med, Torres fel helt och hållet. Jag hade varit fly förbannad ifall en utav våra spelare hade agerat som Torres gjorde. De va ju inte ens någon farlig situation för Atletico, bollen var ungefär vid mitt mittcirkeln vid båda situationerna.
Barcelona Rambla~
2016-04-06 01:03
Nej, fel igen, han straffade inte hela Atletico med den utvisningen, han straffade syndabocken Torres. Om någon straffade hela Atletico så var det Torres själv med sin handling. Bara för att de till dess gjort det bra, för att det var tidigt i matchen så ingen bestraffning ges? Ja det låter ju verkligen logiskt och rättvist.
2016-04-06 01:02
Carles Puyol 5 Handlar inte om att va enögd, jag tycker att Torres får skylla sig själv. Han hetsade domaren redan efter sitt första gula. Sen kan jag hålla med om att Suárez borde fått ett gult för efterslängen på godin, men de är inte säkert att han hade fått sitt andra gula pga det. Jag hoppas att våra spelare har vett nog att ta det lite lugnare om dem redan har ett gult kort och inte gör en Torres. Sen skulle inte Busquets varit utvisad, isf så skulle vi haft en straff till Messi när Atletico spelaren fällde ut benet.
Barcelona Vampíro
2016-04-06 00:59
Ter Stegen gjorde en jätteräddning på Griezmanns avslut vid ställningen 0-1. Väldigt avgörande.
Barcelona Bosketts
2016-04-06 00:58
Edit: Nej, ska inte låta det här koka över...
Barcelona Rambla~
2016-04-06 00:57
Problemet är att du tydligen ännu inte har fattat att Torres fick mer än en tillsägelse av domaren. Knappast vårt fel. 2st rätt så solklara gula kort innebär fortfarande rött kort och en tidig dusch. Så enkelt är det. Sen att domaren är kass och inte varnar Busquets nästan direkt efter är inte heller vårt fel. Tycker du börjar låta som idioten Felipe Luis, som inte kan annat än gnälla på domare, de favoriserar Barca och osv. så fort ett resultat inte går deras väg.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-06 00:53
Jag väljer att se på annan vinkel och vill inte vara enögd så vi skiter i denna diskussionen. Suarez borde ha fått rött och busket med om man ska vara ärlig. Domaren tänkte nog inte igen för han straffade hela At.Madrid med de röda kortet. Hatar vinna på de här sättet. Vidrigt att vinna såhär.
Barcelona Bosketts
2016-04-06 00:48
(Carles Puyol 5)

Men jisses...

Första tacklingen är för mig hundra procent solklart gult. Innan, och efter, den situationen är domaren framme och pratar med den övertände Torres för att lugna ner honom. Efter det springer han rakt in i Busquets bakifrån i en även det helt övertänd satsning, vilket mycket riktigt ger honom det andra gula.

Sen får, min vän, också komma ihåg att jag ENBART pratar om Torres två gula kort. Inte alls om Busquets eller Suarez som i min bok också ska ha varningar/röda kort.

2016-04-06 00:44
@Carles Puyol 5 Haha kan inte annat än skratta åt dig. Alla andra har fel men du har rätt!? Du tycker att busquets borde blivit utvisad pga 2 "äckliga tacklingar" som du fint beskriver det men inte ett ord om Atleticos maskning genom hela matchen, eller lucas "äckliga kapning på Neymar
2016-04-06 00:43
Vilket värld lever du i?? Bara för att vi håller på Barca då ska vi inte få fördel utan man ska vinna rättvist. Herre Gud hur i helvete kan man tycka att Röda kortet var korrekt. Jag har kollat överallt, repris efter repris och jag tycker verkligen att domaren förändrade matchbilden helt o hållet. Vi gjorde en "Real eller Perez" idag vilket innebär att vi köpte domaren om ni förstår min ironi.
Barcelona Bosketts
2016-04-06 00:39
(Carles Puyol 5)

Fast lilla gubben... två saker att tänka på:

1. Det är väl ändå subjektivt vad man tycker är en korrekt utvisning eller inte?
2. Jag tycker utvisningen är hundra procent korrekt. Men jag menar ju också att domaren borde hållt samma nivå när det kommer till Busquets tacklingar. Men det har ju ingenting med att Torres utvisning var korrekt eller inte.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2016-04-06 00:36
The actual playing time tonight was 57 minutes and 23 seconds #fcblive [via uefa @ignasinoguer]

HOLY SHIT om detta verkligen är sant!
Barcelona Kingeen88
2016-04-06 00:35
@Milanistas:

Kan inte vara lätt att Heja på ett lag som Milan nuförtiden?
2016-04-06 00:34
Vill bara att alla ska öppna ögonen vara ärliga för nästan alla här inne ljuger grovt när ni menar att Torres röda kort var korrekt vilket det inte var. Hade detta hänt oss så hade ni kokat men nu hände detta At.madrid då är det lugnt. Busket gjorde två äckliga tacklingar ju han får tillsägelse sedan situationen efter då får han gult. Torres för ingen tillsägelse alls utan 3 ynka misstag från honom då tar domaren fram de röda sedan vips vinner vi matchen. Jag skulle aldrig fira en sån här segern för jag vet att denna segern känns fel. Tycker verkligen att domarnivån var grovt låg åt bägge men mest At.Madrid med tanke på röda kort. Det är kvartsfinal och det är super viktig match. Domaren borde ha först sagt till Torres nästa gång åker du ut om du gör så igen. Rätt ska vara rätt, mår illa av segern men klart att man är glad att Barca vände.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-06 00:25
@Milanistas:

Hälsa Berlo från mig=)
Barcelona Bosketts
2016-04-06 00:25
Och ge gärna en längre utläggning om det här "mönstret" du pratar om. Med videoklipp osv.

På riktigt.
Barcelona Bosketts
2016-04-06 00:23
Milanistas,

Då vore det intressant att höra din analys kring utvisning. Hur tycker du att domaren skulle agerat i det läget? Vad anser du om Lucas tackling på Neymar?

Eller har du bara nedärvt troll i din medhavda påse?
Annons: