/spanien/barcelona/forum/15219.aspx/spanien/barcelona/forum/15219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-01 21:15
Hela 8(!) spelare från fabriken (La Masia) startar ikväll, fantastiskt!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-05-01 21:13
Bra startelva, framförallt skönt att Xavi verkar vara fit for fight då han varit lite småskadad inför denna match. Han kommer behövas ikväll, Villareal ska inte underskattas.
2010-05-01 21:12
Klint

Precis, är också besviken över att Toure bänkas i förmån av Busquets då jag tycker att vi behöver Toures styrka på mittfältet.

Men, nu får väl Busquets visa att jag har fel.
Canaletes
2010-05-01 21:12
Bojan där han gjorde sitt första La Liga mål!
Barcelona Klint
2010-05-01 21:10
H.Alavi - Triangulo Magico!

Hade gärna sett Yaya istället för Busquets då ivorianens form sett bra ut på sistone. Men i övrigt är det bästa möjliga startelva som matchas ikväll.
Barcelona NoGo™
2010-05-01 21:06
H.Alavi - Triangulo Magico!

Härligt att Bojan får chansen.
2010-05-01 21:05
Enligt SPORT så spelar Bojan från start istället för Zlatan Ibrahimovic ikväll.

Edit: Startelvan: Valdes, Alves, Pique, Puyol, Maxwell, Busquets, Xavi, Keita, Messi, Bojan y Pedro.
Barcelona Hetfield
2010-05-01 21:03
För er som är intresserade att ladda upp med lite fotboll innan Villarreal-Barcelona börjar

Milan-Fiorentina
barcbåt
2010-05-01 20:57
Ämne: barcbåt

Villa-Ib....
Verkar rimligt. Då kommer iofs Messi inte kunna bryta in på samma sätt men å andra sidan får man en naturlig vänsterspelare på vänsterkanten.

Vad tros om att sätta Zlatan på kanten och Villa som striker?

Har alltid velat se Zlatan komma mer rättvänd. Dessutom tror jag han skulle vara en rätt bra bollvinnare lite längre ner i banan...
Aléx
2010-05-01 20:51
barcbåt

Villa-Ibra-Messi

Så kommer att anfallet se ut OM nu Villa kommer, Villa kommer att ersätta Henry inte Ibra. Det är va jag tror.
barcbåt
2010-05-01 20:47
Hur har snacket gått nu de senaste dagarna när de värsta känslorna lagt sig?

Kommer Zlatan få Villa att tävla mot? Kommer Villa ta vänsterkanten?...

Hur ser man på de andra rätt så tama insatserna i CL? Messi var rätt blek han med?

Har man helt enkelt lagt den matchen bakom sig?
Barcelona el julio
2010-05-01 19:52
Ämne: Ämne: Kvällen....
Tackar...!

Vänligen förklara för en oinvigd.

el julio

2010-05-01 19:44
Omarboy

Korrekt, Abidal är inte uttagen inför dagens match.

Valdés, Pinto, Alves, Maxwell, Piqué, Puyol, Márquez, Txigrinski, Milito, Keita, Touré, Sergio, Xavi, Messi, Thiago, Bojan, Jeffren, Pedro, Henry, Ibrahimovic.

Från Barcelonas officiella hemsida.
Barcelona Omarboy
2010-05-01 19:43
L.A.M Nr 10

Har för mig att Abidal inte ens är med i truppen till kvällens match.
2010-05-01 19:42
Hetfield

Jo jag har redan sett den bilden, jag såg redan under direktsändningen hur han öppnade en lucka mellan händerna för att titta mot bänken.

Ang. Rivaldo så var det just den filmningen jag syftade på, VM 2002 incidenten. :)
Barcelona Hetfield
2010-05-01 19:39
H.Alavi

Jag skulle inte kalla Rivaldo för filmare, men visserligen så var hans filmning i VM 2002 helt patetisk ;)

Kolla på bilden så förstår du varför jag blir äcklad av Busquets (bilden är när han har fått "smällen" från Motta)
Real Madrid Los Merengues.
2010-05-01 19:39
Ämne: Kvällen önskade lagu....
En fråga till dig vet du vad balans betyder eller snarare vet du ens vad fotboll är för något?
2010-05-01 19:38
Hetfield

Håller med, vill ha tyngden i Yaya Toure på mittfältet ikväll, inte Busquets. Jag har inget emot Busquets, men Toure är en mycket bättre spelare.

Och ja, även jag börjar bli trött på hans eviga filmande. Skulle inte bli förvånad om han hänger med Rivaldo och C.Ronaldo.
Barcelona el julio
2010-05-01 19:36
Ämne: Så länge Busquets in....
Instämmer. Buskens filmningar har inte på en bollplan att göra.

el julio
Barcelona Hetfield
2010-05-01 19:33
Så länge Busquets inte spelar så är jag nöjd, men sannolikheten att Pep bänkar käre Busquets är väl lika med noll

Otroligt trött på hans eviga sidledspassningar, och hans eviga filmande
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-01 19:32
Jag skulle vilja se en sån här uppställning:

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Abidal
Xavi-Toure-Keita
Messi-Zlatan-Pedro

Inga konstigheter, det är väl den mest väntade elvan inför matchen ikväll. Abidal bör kunna spela nu från start. Sen kommer det ju bli en massa positionsbyten under matchen, Messi in i mitten, Pedro byter kant osv..

Jag har ingen bra känsla inför matchen. Tar Villarreal poäng så måste vi förlita oss på att Real förlorar någon match av de som är kvar. Spelarna måste verklign jobba och löpa mycket idag. Sen får vi också hoppas på att Xavi, Messi och Zlatan har en bra dag, då kan det gå vägen!
Barcelona el julio
2010-05-01 19:17
Kvällen önskade laguppställning:

....................Valdes.....................

Alves.......Puyol........Pique.......Maxwell
Pedro........Messi.......Xavi......Toure
.............Ibra........Bojan....................

Ja, en fyra, fyra två uppställning...

Messi och Ibra kan byta plats med varandra under matchen för att skapa ett bättre djupledsspel. Pedro är fenomenal med båda fötterna och kan skära in från kanten och gå på skott med oavsett vilken fot som krävs. Och Xavi är Xavi...

mvh

el julio

Barcelona BlueRed
2010-05-01 19:15
Varför ens gå in på Mottas kort igen? Dem vann och dem kommer förmodligen vinna finalen också, som förövrigt är lika spännande på förhand som en allsvensk match.
------------
Tråkigt nog så funkade inte mitt försök till telepati (med Pep) under just CL matchen. Hoppades på att Thiago skulle komma in. Men nu är han återigen med i truppen. Går matchen vår väg så hoppas jag han får 20-25min speltid. Förövrigt så har jag tröttnat på Sergio. Nu vill jag se styrka, tacklingar och stenhårda skott. Yaya borde få starta.
--------------
Bara jag som har problem med sidan? Edit: Nu funkar det.
Canaletes
2010-05-01 19:06
Länkar interviu med Victor Valdés

Michael Robinson som också interviuade XavIniesta, Guti, Eto med mera.

Spansk tal. 20 min. 7+
Barcelonistas
2010-05-01 19:03
Toxicum13

så du tycker inte att de där är gult kort? lol..

2010-05-01 18:56
Toxicum13

Dom syftar på domaren som dömde första matchen och inte den andra.

Få inte igång ännu en diskussion om domarna under CL, koncentrera er istället på dagens match mot Villarreal.

Idag har det endast varit snack om övergångar, och inte ett skit om dagens match.
Athletic Toxicum13
2010-05-01 18:47
Mh, en interista domare som skickar ut Motta för en skit sak....yeah, right!
Barcelona Smogen
2010-05-01 18:35
Barcelonistas

Han säger faktiskt att han håller på Milan, leta lite på totalbarca.com så hittar du det efter ett par sidor.
Atlético addeh
2010-05-01 18:34
fcbarca14 /

Enligt Marca har Barcelona ett muntligt avtal med David Villa. Det är fortfarande bara ett rykte så ta det med en nypa salt.
Barcelonistas
2010-05-01 18:34
var någon här i forumet som länkade ett youtube klipp om den portugisiska dommaren som dömmde inter- barca som i klippet säger att han är interista.

ett juvefan undrar..
Annons: