/spanien/barcelona/forum/15218.aspx/spanien/barcelona/forum/15218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Silthrim
2010-05-02 22:58
★Sami★:

Håller helt med , som dom vita spelade idag mot Osasuna så kommer dom få det riktigt tufft , Mallorca vann precis en tung borta seger mot Bilbao i Bilbao så det blir väldigt tufft för Real.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-02 22:55
Det är bara att gratulera Messi till Guldskon.

Säsongens sista holländska matcher spelades idag och Suarez gjorde 2 mål, hans 35:e totalt i ligan den här säsongen. Dock räcker det inte då Messi har gjort 29 i spanska ligan och det återstår 3 matcher till. Drogba och Rooney behöver göra 4-5 mål sista omgången för att ha chans att vinna Guldskon.
Barcelona Lusnos
2010-05-02 22:52
Kul att se Mallorcas form, trodde dom var inne i en svacka efter att ENDAST ha fått 1-1 HEMMA på Mallis mot Malaga men nu efter 1-3 i Bilbao så måste det bara vara en dålig match, till Bilbao åker man inte bara och hämtar 3 poäng.

Viva Mallorca!
Barcelona Hetfield
2010-05-02 22:46
El-Blanco

Därför att det du skriver är provocerande, vare sig du menar det eller inte, då är det bara en tidsfråga innan en omogen culé svarar, sen så får vi se återigen tjafs

Lusnos

Det var verkligen pinsamt att se, det är nästan patetiskt när Lazio fansen blir glada när Inter gör mål
Barcelona ★Sami★
2010-05-02 22:46
Barca4eva

Mallroca är sjukt bra. Real kommer få det tufft.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-02 22:45
El blanco 10//

du missar bojans avinkning som inte var hands på yaya. Militos solklara offcide mål och Zlatans straff när han får tröjan söndersliten av samuel. Fast han kanske rev sönder den själv? Förövrigt ser muntari ut att va nedanför pique på reprisbilderna och motta som redan har ett gult kan inte va uppe och vifta med händerna i ansiktshöjd mot motspelare. Även om busquets förstärker smutsigt mycket.

Va har du för bortförklaringar mot alcoron där ni blev överkörda och mot Lyon där ni för 6e året i rad åker ur åttondelen? Eller det fakt att ni förlorat 4 raka el classico mot oss med 11-2 i målskillnad? Ni hade säkert gjort bättre ifrån er mot Inter som som förmodligen vinner trippeln i år eller? Eller inte kanske;).
Real Madrid El-Blanco10
2010-05-02 22:43
Ämne: El-Blanco

Har du ....
Detta är ju trots allt ett forum, jag svarade endast på Gustaves inlägg då han kritiserade domarinsatsen i era möten mot Inter, han tog fram misstänkta situationer som gav inter fördel jag tog fram situationer som gav Barca fördel, förstår inte varför du tar illa upp?
Barcelona Barca4eva
2010-05-02 22:41
Mallorca i storform! 3-1 mot Bilbao! Ser bra ut inför matchen mot Real :D
Barcelona Lusnos
2010-05-02 22:41
Ämne: Jag hatar att prata ....
Lazio gör allt för att slippa se Roma lyfta titeln såklart, att dom skulle förlora idag var givet. Såg du inte spelbolagens odds på Inter? lol

Lazio lägger sig idag, helt klart.
Barcelona Hetfield
2010-05-02 22:33
El-Blanco

Har du verkligen inget bättre för dig än att sitta här och kritisera Barcelona när ditt lag ligger 2:a i ligan, har åkt ut ur CL mot Lyon, och är ute ur CdR

Man ska inte kasta sten i glashus
Barcelona ★Sami★
2010-05-02 22:31
AzadEliassi

Bra skrivet mannen. Vi har allt i våra egna händer. Vinner vi våra matcher så är vi LIGAMÄSTARE!!
Valencia rågi
2010-05-02 22:30
Ämne: El-Blanco10

1 ja ....
Kan man börja kalla dig för Kalle Anka omgående då eller?
Real Madrid El-Blanco10
2010-05-02 22:28

1 ja ....
1 Ja det finns säkert medgångare i vårat forum, har inte påstått något annat, men jag förstår inte riktigt hur man kan heja på Juventus och Barcelona samtidigt, har lite svårt att ta sådana personer seriöst.

2 Ja förra året i CL då ni faktiskt spelade bra och var en på en topplags-nivå, nu är ni väl passerade av lag som Napoli och Palermo.

3. Piques mål var offside (?) Mottas något tveksamma utvisning då Busquets förstärkte något oerhört. Dani Alves såg själv till att Barca inte fick straff när Sneijder "kapade" honom då han filmar flertalet gånger under matcherna,
Barcelona AzadEliassi
2010-05-02 22:24
Vad är det som händer? Förväntade ni er att Osasuna skulle ta poäng av Madrid även fast de såg ut att göra det länge. Ni blev väl inte överraskade av att Real gjorde mål i slutet?

Ni snackar om att folk lägger sig och så, men hade Real vunnit med 3-0 så hade ingen skrivit att de lägger sig. Ni är bara frusterade över det sena målet av Ronaldo.

Hur som helst avgörs det mot Sevilla, eller varför inte när Real möter Mallis. Kryss där så har vi råd med en förlust mot Sevilla för att sedan vinna hemma mot Valladolid :)

Visca Barca !
Barcelona Criff
2010-05-02 22:19
Ja helt ärligt, att en Madridista ska kalla Juve ett mittenlag kanske inte vore så smart då ni blev totalt utspelade över 2 matcher mot just Juventus.
Del Piero hade lekstuga dem matcherna.
Barcelona Barca4eva
2010-05-02 22:17
När vi ändå är inne på domare

Länktips är en goding :D
Barcelona Pedrito
2010-05-02 22:15
Ämne: Jag hatar att prata ....
Liverpool var väl värre.
Barcelona Hetfield
2010-05-02 22:13
Jag hatar att prata om läggmatcher, men jisses, titta på Lazio-Inter

Det är nästan som att Lazio låter Inter vinna
Real Madrid Gustave
2010-05-02 22:07
El-Blanco10

1 ja är inget medgångssuporter. däremot verkar ni ha många i puertan då spelare som ronaldo kaka,benzema värvades.

2 förövrigt så slog detta "mitten" lag real 2 gånger i cl för inte så längesen!

3 inters 3-1 mot barca var även offside. snejiders kappning backifrån mot alves som var straff, lucio som rev sönder zlatans tröja nere i straffområdet är de även en straff.

eller inters match mot chelsea 2 straffar skulle chelsea haft. om inte moratti ligger bakom de här så är ja kalle anka.

caio..

2010-05-02 22:06
Gutis inhopp gav mig rysningar ikväll. Kunde knappt tro att en spelare kunde spela så uselt som Guti gör ikväll. Men det är en konst i sig att vara sämst när även Gago, Arbeloa och Albiol är på plan.
Silthrim
2010-05-02 22:06
Först och främst riktigt skön seger igår , och ett styrke besked från oss . Kul att se att Bojan visar lite av sitt gamla jag och den potential han besitter , och Xavis vackra frisparks mål gjorde en rent ut sagt gråtfärdig.

Skönt var även att se att Messi spräckte måltorkan.

Så som sagt skön seger.

Sedan var det väldigt nära att Real tappade poäng idag i 89 minuten gjorde man segermålet,dom fick slita för sin seger . Tror dom får det riktigt svårt borta mot Mallorca.

Real Madrid Frescoo
2010-05-02 22:05
GeziiMelBarca

okey, tack för svar.
Atlético addeh
2010-05-02 22:00
Mr_Oneil /

Efter vårat 1-0 mål senaste el clásico kontrollerade vi matchen tycker jag. Visst, ni hade era lägen och hade Van der Vaart exempelvis gjort mål hade nog matchbilden varit helt annat. Överkörda är ett starkt ord, men vi var helt klart bättre och kontrollerade matchen.
Barcelona Hyder
2010-05-02 21:59
El-Blanco10

Snacket om läggmatcher är ju bara skitsnack. Det känns som att varken Barcelona eller Real Madrid får vinna sina matcher med mer än 3 måls marginal innan respektive fans ska applicera nya teorier i de olika sammanhangen. Därav håller jag med dig angående att vår match igår "lika bra" kunde varit en läggmatch om man nu ser Reals Match mot Getafe som en likadan.
2010-05-02 21:59
Men dom slutade inte hur som helst.
Real Madrid Mr_Oneil
2010-05-02 21:58
Ursäkta men jag måste få säga en sak, apropå att vi blivit "överkörda" i de 4 senaste el clasicon. Det stämmer väl inte riktigt?

De 2 senaste var otroligt jämna och kunde slutat precis hur som helst, speciellt mötet på Camp nou.
Men man måste göra mål och det gjorde ni. Så jag kan tycka att det är välförtjänt att ni vinner ligan pga full pott i cl classico.
Men att säga att vi har blivit överkörda av er känns lite väl överdrivet. Möjligen i mötet förra säsongen på Bernabeu.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-05-02 21:58
Frescoo kolla på denna 3 gula kort innan han får rött ! domarna är ute å cyklar ibland men nej sergio fick ej det andra gula
Real Madrid El-Blanco10
2010-05-02 21:57

1ja ....
Juvefan, jaså då förstår jag, du är lite av en medgångssuporter, nu när Juve är mittenlag i serie a så passar du på glänsa härinne för att Barcelona har en bra period. Sen är du ju verkligen den sista att prata om uppgjorde matcher osv då ni DÖMDES för erat FUSK o åkte ner 1.div och dessutom fick väl eran förra president livstidsban från fotbollen? Nån var det iaf som fick det.

Barca- Crema Catalana:

Ja om Moratti skulle legat bakom "hands" situationen på Yaya Toure så skulle han väl behövt veta om att det skulle hända och däremed förvarnat domaren så att han skulle döma för hands ( IRONI ) Sjävlklart kan moratti inte ha legat bakom det då det var en domarmiss, GAHHH.....
Real Madrid Gustave
2010-05-02 21:56
El-Blanco10

majoriteten av inters matcher i serie a är köpta. de ligger nått fuffens på gång var så säker!
Real Madrid Frescoo
2010-05-02 21:55
Stämmer det att Sergio fick två gula mot Villareal med blev inte utvisad? En god vän sa det till mig. Är han helt ute och cyklar?
Annons: