/spanien/barcelona/forum/15215.aspx/spanien/barcelona/forum/15215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Silthrim
2010-06-06 16:18
Benzema däremot är medioker.
Silthrim
2010-06-06 16:18
Estadio Santiago Bernabeu:

Van Persie är inte en medioker spelare ,är man med i Hollands VM trupp så är man definitivt inte medioker.

Estadio Santiago Bernabeu
2010-06-06 16:03
Ämne: Jag måste säga att j....
Ännu en medioker spelare som ska uttala sig negativt om madrid, kanske är han bitter för att madrid aldrig frågat om hans tjänster?

Menar han att Real madrid spelar kontringsfotboll?

Han är inte bara bitter, han är också okunnig att han tror att det endast är arsenal och barcelona som kan föra en match.
Silthrim
2010-06-06 15:58
Smogen:

Ingen rök utan eld.
Barcelona Smogen
2010-06-06 15:48
Silthrim

Du ska inte tro på vad EMD skriver, tyvärr. Fabregas har flera gånger sagt att han tänker fokusera fullt ut på VM och tar allting annat efteråt.

och Gai borde stanna och lånas ut!
Silthrim
2010-06-06 15:39
Cesc sätter ännu mer press på Arsenal , snälla Arsenal motsätt er inte vad Cesc vill.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-06 15:28
Villa7

Just nu så kan vi bara hoppas på att han stannar, det verkar inte som att Lucho har tänkt sig o behålla Gai. Lucho är mer inne på att ha fysiskt starka spelare osv.

Däremot så sa Gai för några dagar sedan till en tidning i hemlandet att han gärna fortsätter i FCB.

----

För femtioelfte gången, jag ber er (madridistas/culés) att sluta skicka PM till mig ang. min brors beslut om att lämna SF. Besök hans Madrid blogg för mer info. Jag bad er igår att lämna mig ifred, tyvärr så funkade det inte. Hade dubbelt så många PM i inkorgen idag än igår.

Väldigt överraskad över att jag hade 46(!) PM när jag loggade in idag. Hoppas att ni lämnar mig ifred nu.
Barcelona FCB(R.I.P PUERTA)
2010-06-06 15:27
El maestro

Kan bara instämma!

Förresten vad tror ni om busi och pedro i vm? Busi kommer väl spela från start? Pedro tror jag får nöja sig med inhopp plus sista matchen i gruppen om avancemanget är säkrat
Barcelona Villa7
2010-06-06 14:35
Jag hoppas på att ni kan lugna mig med glädjebesked.. hur blir det med gai? lämnar gai till 100 % i sommar? jag hoppas inte han lämnar, han måste stanna! ser potential i killen, hoppas pep tar ett snack med honom
Barcelona el Maestro!
2010-06-06 14:16
Jag måste säga att jag inte kunde ha sagt bättre än Van Persie. Klockrent! Pik mot Real Madrid.:).

"Van der Vaart has said that, if Arsenal don’t sign him, I’ll have to join him in Madrid!
But I don’t think that is for me. Real Madrid is a fantastic club but the speed of managers and players coming and going is frightening. It must give them neck ache, looking who is coming in and going out.
They have this philosophy: You did not win anything this year. There is the door and here is a couple of million to buy you off. Ready for the next purchase.

I prefer the philosophy of Arsenal and Barcelona.

With Holland we must never play counter attacking football. Thank God we don’t do that, either.”

Klockrent igen!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-06-06 13:37
The Reporter

Tänkte precis skriva det! mycket bra skulle han lycka i barca!! kämpar,snabb,bra teknik !! han kommer bli rikitg bra tror jag!!
Barcelona Barcakadabra
2010-06-06 13:29
Decinho

5 mål på 23 matcher för hamburg denna säsongen samtidigt som han har gjort 2 mål på 9 landslagsmatcher.
Sen så skapar han en massa lägen åt sina lagkamrater från vänsterkanten.

Han verkar trygg med bollen, härlig teknik och har ett jävligt fint kliv i steget.
Får han utvecklas i barca så tror jag att han kan bli hur grym som helst.
Barcelona The Reporter
2010-06-06 13:07
Barcakadabra

Han är grym ! Skulle vilja se honom i Barca-tröjan. Har hört mycket gott om den killen.
Barcelona Rambla~
2010-06-06 12:52
Decinho

Tja, han är 91:a och har ännu inte fyllt 19 år. Startade ju säsongen som spelare i Juvenil A men har sen Lucho tog in honom till Atlètic så gott som varit given i varje match, ja åtminstone i truppen.

Busquets och Pedro höll också Segunda B och tom Tercera-klass när de började få chanser i a-truppen. ;)

Du har nog rätt trots allt, det känns lite väl tidigt att ta in honom ännu. Förhoppningsvis går Atlètic nu upp i Segundan och då kommer en säsong i den tuffa serien bara göra spelare som Romeu, Sergio Roberto mfl gott för deras utveckling.
Barcelona Decinho
2010-06-06 12:47
Ämne: Decinho

Tvärt emo....
Även jag har sett alldeles för lite av Romeu för att kunna göra en rättvis bedömning. Men av det jag har sett så håller han en Segunda B-klass, ingenting extraordinärt. Men vi får väl se i framtiden. Självklart hoppas jag att du har rätt ! :)
Barcelona Hetfield
2010-06-06 12:41
Barcelona Presidential Candidate Sandro Rosell: "I Refuse To Pay £60m For Arsenal's Cesc Fabregas"

Bra att Sandro har lite vett i skallen, jag hoppas att han låter Cesc vara ifred.
Barcelona Rambla~
2010-06-06 12:39
Decinho

Tvärt emot dig så anser jag att Romeu har alla de egenskaper i sig som gör att han har alla förutsättningar att lyckas i Barcelona. Han är bekväm med bollen vilket är ett krav för våra pivotes. Han läser spelet bra och har oftat väldigt bra positionering på planen. Nu har jag ju visserligen bara en och annan match att utgå ifrån så jag ska kanske inte dra för stora växlar av det.

Värvar man Sissoko, som även jag nog också hade föredragit om Alou Diarra är alternativet, så kan det ju bromsa Romeus utveckling och eventuella chanser till att ansluta till a-truppen. Diarra som är äldre kan man då bara släppa om tex Romeu skulle ha ett genombrott som tex Busquets.
Barcelona Decinho
2010-06-06 12:34
Ämne: Vad tycker ni om Elj....
Bara snabb, en Walcott-spelartyp. Det blir oftast inte så mycket av hans raider längs vänsterkanten. Kom ihåg att videon du länkar till bara är hans höjdpunkter under säsongen.
Andre_D
2010-06-06 12:26
Blaugrana_Messi10

Nej.
Blaugrana_Messi10
2010-06-06 12:24
Tjena grabbar har en fråga. Kan Villareal B som spelar Segunda Division vara med i La Liga om dom kommer bland dem tre bästa ?
Barcelona Barcakadabra
2010-06-06 12:19
Vad tycker ni om Eljero Elia?

Kolla länktips!!

GRYM
Barcelona Decinho
2010-06-06 12:09
Ämne: Decinho

Jag tycke....
Ja kanske, men samtidigt så är det inte så lätt att anpassa sig från ett franskt krigar-gäng (Bourdeux) till tika-taka vid 29 års ålder. Dessutom så kan man ifrågasätta hungern hos Diarra som har floppat i de 2 storklubbar han har varit i (Lyon och Liverpool). Något som är säkert är att en 20-årig Moussa Sissoko verkligen hade gett allt för att komma in i Barca och den hungern tillsammans med hans uppenbara talang skulle inom någon säsong kunna resultera i något stort.

Men givetvis så ser jag precis som du helst att en La Masia-spelare tar back-up platsen bakom Busquets. Problemet är bara att jag anser att varken Rueda eller Romeu på långa vägar har vad som krävs för att spela i La Liga. Med tanke på det så ser jag helst att Moussa får några säsonger på sig att anpassa sig till triangelspelet, efter det skulle vi ha 2 pivotes av yttersta rang.
Barcelona westinho
2010-06-06 11:52
Decinho

Jag tycker tvärtom. Det känns som lite slöseri att ha en ung talang som back up till Busquets. Han kommer inte få mycket speltid och får då svårt att utvecklas. Antingen en rutinerad, billig spelare eller en spelare från akademin tycker jag.
Barcelona Decinho
2010-06-06 10:43
Ämne: Om Toure verkligen v....
Jag tycker det känns dumt att värva en 29-åring (Diarra) som back-up. Då ser jag hellre Moussa Sissoko, 20-åring från Toulouse som är ung och som sitter inne på en grym potential. Dessutom så har han en spelstil som påminner lite mer om Yayas och han besitter lite annorlunda kvaliteter jömfört med Busquets. Det absolut bästa hade förstås varit att behålla Yaya. Men annars satsa på Moussa!
Barcelona Lionel Messi n10
2010-06-06 10:38
1.70-ligan. Håller med dig tycker också att det hade varit 2 bra värvningar. Van Der Wiel har jag sett många gånger och från det jag har sett har varit bra. Sen är alou Diarra en bra ersättare till Toure om nu Toure lämnar.
Barcelona Decinho
2010-06-06 10:36
Undrar när "bombazan" släpps av sport? Börjar bli riktigt nervös och förväntansfull nu!
Barcelona el Maestro!
2010-06-06 10:28
Jag blev väldig imponerad av Jonathan Soriano igår.
Undrar för sjutton om killen inte förtjänar att att träna med A-laget och spela en och annan match i nästa säsong. Följande information hittar jag. Det handlar om när han kom till Barca.

2009-07-30.
Barcelona has today officially announced the transfer of Albacete forward Jonathan Soriano (23), who will play with Barcelona Atlètic in the third division next season.

Soriano, who passed the medical tests earlier today, signed a one-year deal. Spanish news agency EFE claims that a second optional year depends on games played and goals scored and that his contract will be automatically renewed if the player would be promoted to the first team.

Han är uppfostrad i Espanyols ungdomsakademi!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 10:26
Om Toure verkligen vill lämna klubben tycker jag vi lika gärna kan sälja honom och ersätta med Alou Diarra. Vi får en fullgod ersättare till Busi och får några miljoner extra på konton då Toure kommer säljas dyrare än vad Diarra köps in för.

Sen hoppas jag på en värvning Gregory van der Wiel, då backlinjen är den enda lagdel som egentligen ser ganska tunn ut.. Maxwell kan lasta av Abidal när det behövs, van der Wiel kan göra detsamma fast för Alves.

Diarra, van der Wiel och Villa, plus att någon eller några juniorer sakta men säkert börjar få mer speltid nästa år = en perfekt silly season av Barca i mina ögon!
Andre_D
2010-06-06 10:09
Det kan väl egentligen alla mittbackar. Pique och Marquez har spelat där, vet inte med Puyol.
Fontas är mittback men han kan säkert spela som pitovté också.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-06-06 09:50
Kan inte Fontas spela som pivote också?? Eller är det bara jag som har inbillat mig det :D
Annons: