/spanien/barcelona/forum/15212.aspx/spanien/barcelona/forum/15212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-03 16:41
Matchen är inte flyttad till Onsdag, jag förstår inte vad folk får det ifrån, står i Barcas sida att den spelas imorgon kl 20:00, men Sevilla matchen är dock flyttad från söndag till lördag.
Delarocha
2010-05-03 16:40
Arsenal_7

Nej.
Barcelona kallesiete
Så jävla tråkigt att man bara får se andra halvlek imorgon.

Barca måste dra fler tittare än pundar-brajen?
Valencia Arsenal_7
Arshavin är klar för Barca!!! han säger det själv!
Barcelona Jax12
2010-05-03 16:31
Ämne: Hejsan alla Barca fa....
David Villa alla dagar i veckan!
Barcelona Rambla~
2010-05-03 16:23
Prinsessan på ärten. Lol! Så passande sen också. :D
Delarocha
2010-05-03 16:23
Men Birro är ju inte i studion på grund av sina fotbollskunskaper. Han är ju mer eller mindre endast där för att han gillar Italien och det finns för få som gör det.

Kommer ihåg efter förra säsongen när Birro skulle analysera Serie A som gått och fick frågan vem som var årets bästa värvning. Jag kom direkt att tänka på Milito till Genoa som gjorde typ 25 mål. Birro nämnde istället Tottis återkomst från skada.

Säger det mesta om honom som fotbollskunnig. Han är helt usel och kan ingen fotboll alls. Han säger ju själv att han inte tittar på varken engelsk eller spansk fotboll och när han får en fråga om dessa ligor börjar han direkt snacka om Italien. Orkar inte lyssna på en så okunnig och arrogant människa.
Barcelona tarrak
2010-05-03 16:20
Jag bojkottar också allt som har med Birro att göra, åtminstone i idrottsliga sammanhang och har så gjort sedan senaste EM där han passerade alla tänkbara gränser för hyckleri och dålig smak. Själv är han en prinsessa på ärten som viftar bort all typ av kritik som osmakligt näthat och gud vet vad, men att kalla en domare för sorglig människospillra för en felaktig offsideavvinkning är vardagsmat i Birro-land.

Jag har därför inte hört eller läst något av hans kritik mot Barcelona, men jag har förstått att han gör ett väldigt stort nummer av att "italienska" Inter är i final. Samma Inter som han brukade håna vecka ut och vecka in, just för avsaknaden av allt som kan kallas italienskt. Varför är jag inte förvånad?

Delarocha
2010-05-03 16:19
Van Persie spelar ju inte mer än 20 matcher per säsong. Han har ett grymt målsnitt, dock spelar han i ett bättre lag. Villa vinner ju mer eller mindre skytteligan varje år i ett lag som är långt ifrån toppen varje år. Håller Villa som betydligt bättre än Van Persie.

Går dock inte att bedöma Van Persie då han som sagt är skadad mer än han spelar.
AlwaysUnited
2010-05-03 16:18
Hejsan alla Barca fans, har en fråga till er.
Sitter här och diskuterar med min lillebror som är Barca fans om vem som är en bättre fotbollsspelare mellan Van Persie och David Villa. Jag säger helt klart Van Persie då jag tycker att La Liga är för lätt fysisk liga, vad säger ni? Van Persie eller Villa?
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-05-03 16:16
Visca y Barca Visca y Catalunya

Tröjorna e för fina :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-03 16:10
Barca såklart!

Fel, matchen spelas imorgon kl 8.
Barcelona ihefsu
2010-05-03 16:09
Jag hade fel. Skönt att man har fel när man är neggo :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-05-03 16:07
L.A.M Nr 10

Om man bara räknar med ligan, Copa del rey, Cl och VM för klubblag så har han gjort 42 mål. Sen om man räknar med supercuperna så vet jag inte.
Barca såklart!
2010-05-03 15:58
Håller med. Nu när vi har såpas bra ungdomar som vi har, varför ska vi då köpa en grovt överskattade spelare?
Barca såklart!
2010-05-03 15:56
Visca Barca/

Nej, matchen är flyttad till onsdag.
MessiEsInhumà
2010-05-03 15:55
Arshavin till barcelona, nej tack! Ser hellre att man satsar på Bojan, Pedro osv än att slösa pengar på Arshavin som har en för stor lön för sin ålder.
Barcelona Hetfield
2010-05-03 15:50
el Flaco

Jag är så otroligt trött på hatet mot Barcelona, de tycker att vi är arroganta pga. framgången, men varför ska vi be om ursäkt för det? Det är samma princip som att be om ursäkt för att man lyckas bli framgångsrik och rik här i livet

När folk kritiserar Barcelona så kritiserar man per automatik på ordet "framgång", vad är poängen med att vinna när folk ska pissa på laget hela tiden

"Narcissistiska Globentrotters", det är vad han kallar Barcelona. Får han betalt för att skriva om fotboll?

Suck gånger 10...
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-03 15:45
Hetfield/

Jag har som regel att bojkotta Euro Talk varje gång Birro sitter i panelen för att jag vet att han kommer försöka vinkla sig in i en Italien-diskussion oavsett vilken liga de övriga pratar om. Att han sen kritiserar Barça utan att ha några uppenbara kunskaper om vare sig klubben eller vårt spel ute på plan bara avrundar hans Fail-diskurs.
Barcelona Hetfield
2010-05-03 15:36
Som vanligt så spenderar Birro så mycket tid som möjligt åt att pissa på Barcelona, och allt som är "icke italiensk" i Euro Talk

Suck..
Barcelona Criff
2010-05-03 15:34
Letade upp lite intressant fakta angåengde Gai kontra Messi, med tanke på att dem jämförs titt som tätt.

Messi gjorde 37 mål på 30 matcher för vårat B-lag, Gai har gjort 10 mål på 37 matcher.
Tror vi kan lägga ner att han kommer bli en ny Messi :P
Barcelona Visca Barca
2010-05-03 15:34
Spelar barca imrgon?

Jag vill bara säga att tenerife är inte alls ett bra lag enligt mig, men man ska inte underskata dem. Är det någon som kommer ihåg att dem hade typ 2 riktigt bra lägen i början av matchen, men lyckades inte få in bollen i mål. Vi vann ju faktiskt till slut med 4 eller 5-0 men det blir kanske inte så enkelt den här gången.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-03 15:33
Hur många mål har Messi gjort i år i alla turneringar? Ligan, CL, Copa Del Rey, VM för klubblag, europeiska supercupen och spanska supercupen.
Barcelona Criff
2010-05-03 15:30
Kan direkt säga att Arshavins uttalande är falska, läste bara häromdagen att han sa att Ryska medier missquotar hans uttalanden och skapar dem själva.
Fast då var det något betydligt mindre kontroversiellt som ni precis visade.
Typ något i stilen med att hans mål i livet var att spela en säsong i Barca.
Han sa att det missquotades och att han var glad och nöjd i Arsenal.

Med det sagt så hade verkligen Barcelona viljat gå för honom hade det nog inte varit några problem förutom prislappen.

"It would be tough trying to compete with Xavi and Iniesta but that is the competition I want, I don't want to walk into a team."

Den är också rätt komisk :P Kommer ni inte ihåg vad han sa i somras? Att han antagligen skulle få vara bänkspelare i Barcelona och det vore inte så smart att gå dit då.

Hela den artikeln luktar FALSKT!
Barcelona Barca4eva
2010-05-03 15:28
Barca såklart!

Video av det i länktips.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-05-03 15:21
Han kanske tycker att det ser för litet ut med "Gai" o inte "GAI":P
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-03 15:13
el Flaco - Dead in the middle of Little Italy

Jag skulle gärna vilja se Thiago på mittfältet imorgon. Varför? För det första så vill jag ha Xavi på bänken för att inte riskera en skada/avstängning, vilket skulle göra att han missar Sevilla.

För det andra så är jag väldigt intresserad över att se hur talangerna beter sig på Camp Nou. JDS har gjort det bra, Jeffren har vågat, det är det viktigaste.

Nu vill jag se Thiago Alcantara. Även G.Assulin gjorde det bra ifrån sig i Joan Gamper mot Man City.

Någon som vet varför det står "GAI" på tröjan? Och då syftar jag självklart på de stora bokstäverna. Kanske bara en slump?
Barca såklart!
2010-05-03 15:08
Sorry för trippel, men är det någon som ligger på bilder från tifot i semifinalen mot Inter? Vill gärna uppleva det igen!
Barca såklart!
2010-05-03 15:07
Varför skulle han säga det där, ifall han inte är klar på något vis? Det skulle ju ge skapa honom en mängd problem. Kanske så långt att han får lämna Arsenal, för något sämre lag...

Jag vill iallafall inte se Arshavin i Barca. Han är så grovt överskattad att det är sorgligt. Vad har han gjort sen han kom till Arsenal?

Sen var det ju en viss Henry som kom till oss från just Arsenal. Ja, hur har det gått för honom i Barcelona? ;-)
Barca såklart!
2010-05-03 15:04
Ämne: Tydligen blir det ti....
De vill visa AFF-HIF och därmed hinner de ju inte med första halvleken i Barcas match, tyvärr. Men det finns 1000 streams ändå, så det är lugnt.

atdhe.net/
myp2p.eu/

för att nämna två ställen som garanterat har stream på matchen.
Annons: