/spanien/barcelona/forum/15207.aspx/spanien/barcelona/forum/15207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2010-05-04 19:09
Det som är så jävla irriterande är ju att TV4 ägda canal + väljer att visa speedway vargarna-piraterna på sina båda SD sport kanaler. Man skulle ju kunna tycka att en kanal räcker och att den andre kunde visa Barca.
Atlético addeh
2010-05-04 19:09
H.Alavi - Triangulo Magico! /

Jag hoppas verkligen dem har skrivit fel.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-04 19:08
addeh

Nej, det måste vara något fel. Matchen spelas idag.
Atlético addeh
2010-05-04 19:07
"Date - Wednesday, 05 May"

Vafan, är matchen imorgon?
Barcelona NoGo™
2010-05-04 19:07
Matchen börjar 20:00.
Atlético addeh
2010-05-04 19:06
L.A.M Nr 10 /

Lita på att Messi spelar, han jagar ju målrekordet i barcelona.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-04 19:05
Delarocha
2010-05-04 19:05
Hmm, börjar matchen 20.00? Konstigt att bet365 skriver att den börjar 19.00. Mål för mål på aftonbladet skriver 20.00?
Atlético addeh
2010-05-04 19:04
Delarocha /

Matchen börjar 20.00.
MF Doom
2010-05-04 19:03
bet365 visar matchen, andra halvleken ser man bara på tv4 sport.
Delarocha
2010-05-04 19:03
Bet365 ska visa matchen men verkar inte dragit någon igång ännu. Andra halvlek sänds av tv4sport bla.
Barcelona ihefsu
2010-05-04 19:02
Var visas matchen?
Delarocha
2010-05-04 18:57
L.A.M nr10

5 min kvar till match. Den börjar 19.00. Kan ge dig uppställningen om 4-5 min.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-04 18:56
Kir

Bra skrivet. Tycker också Ibra varit godkänd i sin första säsong för Barca. Bra målmässigt, inte lika bra spelmässigt.

Snart bara en timme kvar till match nu! En kvart tills laguppställningarna kommer ut.
Kixer
2010-05-04 18:34
Dani Alves=The King//

"Barcelona är mer än en klubb" Så varför skulle de inte vara lika hungriga i år? Du behöver inte skydda Zlatan genom att säga att Barcelona är inte lika bra i år, att han har mycket svårare jobb att utföra än vad Henry hade (du har inte sagt detta men som jag förstår dig).

Allt beror på hur man ser det, hur en spelare är BRA eller USEL genom säsongen. Jag tycker Zlatan har varit godkänd i sin första säsong i Barcelona. Han har varit dålig spelmässigt (glimtar till ibland) men bra på målfronten trots allt.

Det finns så mycket teorier att ta. Henry behövde inte göra överdrivet mycket mål eftersom Barcelona hade Eto´o. Nu spelar inte den sistnämnda i Barcelona.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-04 18:31
Väldigt svårt att gissa startelvan idag. Men jag vill helst se att Xavi och kanske till och med Leo vilas. Bojan är given, Zlatan kanske kan få spela om han får plats. Pedro får nog börja på bänken idag.

På mittfältet så vet jag inte om Sergio är avstängd? Jag utgår ifrån att han är det och då vill jag se Yaya, Keita och Thiago. Backlijen är väl den vanliga med Dani, P&P och Maxwell.

Valdes;
Dani Alves, Pique, Puyol, Maxwell; Thiago, Toure, Keita; Messi, Pedro, Bojan

Kanske att Zlatan går in och Pedro/Messi börjar på bänken. Tror på 4-0 efter två mål av världens bäste, ett av Bojan och ett av Valdes, som av någon anledning väljer att gå upp på en hörna i 90:e och gör 4-0:)
Barcelona Gabriel
2010-05-04 18:30
Av Henrys 3 år som Barçaspelare har han varit usel i 2 säsonger och bra i en säsong, inga konstigheter med det väl?
Atlético addeh
2010-05-04 18:26
H.Alavi - Triangulo Magico! /

Oj, det var jag som skrev fel! Menade andra halvlek.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-04 18:25
Kixer //

visst han löper rätt men förutom de så gjorde han inte så mycket. tror nog han va piskad att löpa så mycket förra säsongen de gjorde alla i laget och de gynna henry.

Hehe du är en skojare så du tycker Henrys första och sista säsong är lyckade? Och JAG är den som inte kan något om fotboll, det märks ;)
Kixer
2010-05-04 18:19
Dani Alves=The King//

"Visst henry gjorde 19 mål förra säsongen men komigen utav de 19 målen så var mer än hälften omöjliga att missa."

Det var fan i mig dummaste kommentaren jag läst på länge. För det första borde man vara glad att han ens var på rätt plats och gjorde dom där 19 målen. För det andra så finns det spelare som gör ännu enklare mål än honom. Henry usel i två säsonger? Märks att du inte kan fotboll.

Henry skulle passa bättre i mitten än vad Zlatan gör i Barcelona. Det såg vi mot Valencia. Han byttes in i halvtid och vad hände? Det tråkiga är ju att han har knappast fått spela i mitten med Pedro och Messi bredvid sig. Men det är väl Peps beslut vad han gör med Henry och det kanske är bäst så för alla parter.
Barcelona Hetfield
2010-05-04 18:13
Som Delarocha var inne på så var inte Zlatan särskilt bra när han var som "bäst" i höstas, det var mer pga. att han var där när läget kom, men han var inte särskilt involverad i spelet

Nej, jag vill inte att Zlatan försvinner, jag går med på att ge honom 1 år till, problemet är (som jag har sagt 100 gånger tidigare) att Zlatans marknadsvärde komma att sjunka med åren så om man vill gå från det här utan en alltför stor förlust så är det dags att sälja honom (om man nu vill bli av med honom , vilket inte är troligt, även om Villa kommer)

Problemet är att Zlatan är rätt så "useless" i dagens Barcelona, man använder inte hans styrkor, det är ungefär som att låta Messi få bli pivote, det är så slöseri på resurs

Nej, det är dags för Pep att gå till ritbordet och se vad han kan göra med materialet som han har/kommer att få, jag vill inte se samma sak nästa år, dvs. Barcelona kör utan en riktig striker
Barcelona FC Barcelona #10
2010-05-04 18:13
Ämne: FC Barcelona #10

....
Har ingen HD box så bara att glömma det då XD
Får bli Bet365 stream eller annan ;)

Tack endå
2010-05-04 18:03
addeh

Fel, första halvleken kommer inte att sändas utan det är den andra halvleken som kommer att sändas med start 21:00.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-04 17:52
aha visste inte att JDS var skadat läste det förut men glömde kom ihåg det nyss :)

tack grabbar !

men thiago borde få petas in ..

sen angående SFC - AFF

SFC SÅKLART !
Silthrim
2010-05-04 17:50
Har bara en sak att säga inför kvällens match ,

VISCA EL BARCA!!!
Barcelona Vampíro
2010-05-04 17:46
Låt Xavi vila ikväll, lyckas vi inte slå Tenerife på hemmaplan utan honom så förtjänar vi knappt att vinna ligan. Keite och Touré är ganska givna och jag hade gärna sett en trio framför med Pedro och Jeffren på kanterna, Messi i miten och Bojan längst upp på topp.
2010-05-04 17:44
Idag kollade Barcas läkare hur det går med Iniestas rehabilitering, och det går ganska bra enligt han själv, Andrés Iniesta. På sin Facebook skriver han: "Imorse så tog läkarna en massa tester och resultatet var positivt. Allting går jätte bra och jag hoppas på att jag är snart tillbaks i laget tillsammans med mina vänner."
Barcelona el Maestro!
2010-05-04 17:40
Nina (Red.)//
För en gång skull skulle, till och med du, uppskatta om Zlatan briljerar ikväll och sätter in två mål bakom nätet i första halvlek.

Zaragoza måste få ihop 40 poäng snarast möjligast!

Visca Zlatan:-).
Atlético addeh
2010-05-04 17:30
Ni har säkert diskuterat detta men varför i hela friden visas bara första halvlek? Blir väl att försöka hitta någon vettig stream då.
Barcelona ElTriplete
2010-05-04 17:30
Bojan är i form.

Messi är...Messi.

Zlatan borde få spela bara, han kan utnyttja denna chansen och dessa 90 minuter att komma in i systemet ännu mer?

Messi - Ibra - Bojan

Thiago borde få chansen idag, tycker jag. Han är ingen spelare som Xavi utan mer en Iniesta-typ.

Som defensiv har vi Toure.

Som höger-mittfältare har vi Xavi, givetvis.

Xavi - Toure - Thiago

I backlinjen har vi Maxwell, kan hjälpa mycket med sina offensiva räder och sin offensiv kraft.

Vi har Pique och Milito som mittbackar och givetvis Alves om högerback.

Alves - Pique - Milito - Maxwell

Startelvan blir då:

---------Valdes
Alves-Pique-Milito-Maxwell
Xavi-----Toure------Thiago
Messi--Ibrahimovic---Bojan
Annons: