/spanien/barcelona/forum/1520.aspx/spanien/barcelona/forum/1520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-12-14 22:07
Nu är vi fortfarande största favoriter att vinna CL enligt spelbolag då odds på oss ligger 3.50 medan odds på Arsenal ligger hela 41.00
Bayern 3,75
Real 6.00
City 11.00
Atletico 13.00
PSG 15.00
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-12-14 22:06
Skit i Nolito, köp Mahrez ff!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-12-14 22:05
Mahrez madre mia vilket mål!
Barcelona Vampíro
2015-12-14 22:05
Soler (director): "We look for a loan with a buy option, but if there's no clear opportunity in the market, nobody will join in January." FC Barcelona eller Elche?
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2015-12-14 22:02
[QUOTE=Ali G]Luis Enrique had a sleepless night after the game against Deportivo, as he felt the draw was due to his substitutions when it was 2-0. [md] Frågan är hur fan vet dom de här..? [/QUOTE] Haha ellerhur, kanske som The Truman show fast Enrique show eller så skickar de en inbrottstjuv.
Barcelona Lion24
2015-12-14 21:54
En tuff lottning kan man säga även om vi naturligtvis är ett bättre lag än Arsenal. Men precis som vissa skribenter skriver så bör man avvakta tills matcherna börjar närma sig för att se vart lagen står, vilka skador lagen har o.s.v. Även om vi kunde ha fått en lättare lottning så väljer jag tänka på fördelarna och de är att eftersom vi kommer möta ett så bra lag så blir vi tvungna att hålla uppe tempot och energin på en jämn och hög nivå under en längre tid. Man behöver inte hålla på och leka med rytmen, energin, intensiteten och så vidare för det där kan vara lifsvarligt. Det är inte så enkelt att vara energiska i en match för att i nästan ''ta det lugnt''. Då blir det garanterat poängtapp i någon av matcherna eftersom man lurar kroppen och hjärnan. Man måste hålla rytmen i sitt spel på en jämn nivå under en längre tid.

När Real Madrid åkte ur Copan förra säsongen så valde man tänka på det positiva att man inte behöver spela fler matcher och att vi skulle trötta ut oss ännu mer. Sanningen är att vi såg bättre ut än någonsin medans Madrid såg tröttar ut. Och då mötte vi Atlético och Villarreal 4 gånger, det är lag som är mycket energikrävande för vilket lag som helst. Naturligtvis har VM för klubblag en påverkan och det är det enda jag är rädd för. Om jag inte minns fel så spelade dom i Marocko som ligger typ en 1-2 timmar därifrån med flyg medans vi ska spela i Japan, 13 timmar med flyg så det där är det enda som oroar mig. Annars är det en myt att man tröttar ut sig. Det är mycket mer fördelar med att spela så svåra matcher som möjligt och på så få dagar som möjligt. En ''hemlighet'' många inte alls känner till.
Barcelona enkos
2015-12-14 21:42
Dessa kanaler sänder Barcas match på torsdag

FIFA Club World Cup - Semi Final 2 (Yokohama, Japan)
ST: 11:30
Arena Sport 1 (serbia)
Arena Sport 1 HD (cro)
Arena Sport BiH
beIN Sports MENA 1 HD
beIN Sports MENA 12 EN HD
CBC Sports HD
Cuatro (España) / HD
DajTo (svk)
ORF Sport+ / HD
OTE Sport 7 HD
RAI Sport 1 / HD
RAI Sport 2
Sport 1 (israel) / HD
Sport TV1 (portugal) / HD
TRT Spor / HD
| 8Tv (catalunya)
| Cytavision Sports 1
| Cytavision Sports HD
| SportsNet World (ca) / HD
Barcelona Barca_^^
2015-12-14 21:37
Hola cules. Någon som har bra kontakter/tips när det gäller att fixa biljetter till Champions league åttondelen? Tacksam för alla former av svar, och om nån mer ska ner får ni gärna höra av er oxå. Skicka PM bara ??
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-12-14 21:33
Fan va Mahrez är bra!
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2015-12-14 21:25
Liunil Masse

Där har du en poäng. Tror själv mer på att det är Real som förstört Bale, för i landslaget är han faktiskt sjukt bra fortfarande. Mahrez påminner lite om Neymar, självklart är Neymar mycket bättre men sättet att spela är ganska lika.
Barcelona Mike79
2015-12-14 21:19
Costa får Costa behandlingen av Morgan i Leicester.. Love it :)
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 21:10
Andres Iniesta Lujan PL brukar lura en. Kolla Bale i PL och Bale i La liga, Som två helt olika spelare.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2015-12-14 21:05
Mahrez från Leichster hade varit en drömvärvning. Vet att det aldrig lär hända men fyfan vad bra killen är. Sjukaste tekniken och riktigt snabb.
Barcelona >The Reporter<
2015-12-14 21:01
Gårdagens match i FIFA club world cup, där det kinesiska laget vi skall möta vann, visad nu på c more fotboll. Antar att dem då kommer visa vår match?
Barcelona koeman92
2015-12-14 20:59
@Henry#14:

fcbarcelona.com. Sedan går du in på Tickets. Tvekar do k på att dessa har släppts ut ännu.
Barcelona Heisenberg
2015-12-14 20:57
Gabriel

Vill bara uttrycka mitt uppskattande över att du, i dina väldigt uppskattade texter, ofta slänger in lite film-/tv-seriereferenser. Får en att känna sig smart och töntig på samma gång. Men lik förbannat ett roligt inslag som alltid genererar en kraftfullt utandning genom näsan. :)
Barcelona Gabriel
2015-12-14 20:44
Barcelonistas Det är ett hån mot uh-uh-Oleguer att du ens jämför honom med Lord Marlboro. Han förtjänar bättre än den jämförelsen. Btw, missade lottningen idag (vet givetvis om hur det gick) pga jobb, såg nyss Zanetti länken när han drar Real Madrid. Asså, öh? Dafuq? Det ser ju hur jävla uppgjort som helst ut. I mean like come on, han skiftar inte ens boll, han håller kvar i samma medans han låtsas snurra på de andra bollarna. Zanetti var verkligen fel herre för UEFA att dra in i deras uppgjorda lottningsrutiner, han var en ärlig spelare och är inte en rutinerad skådespelare. Det syntes på långa vägar...
Barcelona El Tridente
2015-12-14 20:34
@Flavía:

Ronaldo vinner guldbollen på fusk, Qatar och Ryssland får VM på fusk.

Om sådana stora saker inom fotbollen fuskas då är detta en droppe i havet att fuska till sig motståndare i "lottningar".

Fotbollen är så korrupt.
Barcelona Henry#14
2015-12-14 20:32
Hej, Arsenalfan här.

Jag och mina vänner funderar på att kolla på matchen i Camp Nou. Jag skulle därför uppskatta det oerhört mycket om ni kan ge tips på hur man bäst får tag på biljetter (menar inte svindyra paket)!

Tack! :)
Barcelona Barcelonistas
2015-12-14 20:26
Ganska självklart dock. Vem hade inte haft en sömnlös natt när man byter in Lord Marlboro som på egen hand vänder matchen för Depos favör. Lord Marlboro är vår nya Oleguer. En stort skämt. Ibland undrar jag hur de e möjligt att så otroligt mediokra spelare kan komma in i historiens bästa klubb. Hur fan e de möjligt?
Barcelona Ali G
2015-12-14 20:09
Luis Enrique had a sleepless night after the game against Deportivo, as he felt the draw was due to his substitutions when it was 2-0. [md]

Frågan är hur fan vet dom de här..?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-14 19:20
Felaktigt och felaktigt Van Persie borde ha blivit utvisad vid ett tidigare tillfälle där han stämplade Messi. Sen så dömdes ju Messis 0-2 bort felaktigt på Emirates.
Barcelona Ali G
2015-12-14 19:05
@Barcelonistas:

Aa men du får inte glömma att Arsenal mötte tidernas bästa lag och hade van Persie felaktigt utvisad. Sen kan man inte glömma legenden Mascheranos match avgörande tackling i sista minuten när Lord Bendtner var helt fri.

Förövrigt vrf lägger dom de två bästa matcherna samma dag!!! Vem fan vill se Gent och PSV spela?! Blir Vansinnig på H**Uefa!!!
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 18:52
Det att Busquets matchats riktigt mycket och en skada kan inträffa vilket kan komma att förstöra vår säsong. Är det inte dags att spela Samper nu? Han var grym mot leverkusen och kommer bara bli bättre med speltid mot la liga lag. Busquets kan inte spela vartenda match. Låt Samper lira mot svagare lag som kommer stärka hans utveckling ytterligare. Jag hade spelat Samper på torsdag mot kinesiska laget.
Barcelona Blaugrana91
2015-12-14 18:46
Nästan sjukt hur favorittippade vi är mot Arsenal. Oddset på att vi går vidare är så lågt som 1.10! Jämför med Real mot Roma har 1.20!
Barcelona Amo.38
2015-12-14 18:36
Enkos Håller absolut inte med dig. Visst Roma kanske inte är det sämsta laget i Europa men du måste ha missat deras försvar denna säsong. Försvarsspelet är katastrofalt, jag kan sätta mina bollar på att Ronaldo kommer ha två "Malmö" matcher mot Roma. Sen kommer dom få lättaste möjliga lottning fram till Semin som vanligt , och väl där är det oundvikligt för dom att inte stöta på bra motstånd. Ett jävla skämt till lottning helt jävla seriöst. Börjar bli alldeles för uppenbart. Kalla mig konspiratorisk eller vad fan ni vill. Dom gynnas av både UEFA och Facisterna i Madrid. Kastar och hittar på anklagelser höger och vänster angående våra stjärnor, medans dom själva står för ett vårdnadshem av kriminella och psykopater. Det finns vissa jag respekterar i laget (James, Modric, Marcelo, Ramos) men resten är en hoax inklusive ledningen och sanningen hinner alltid ifatt alla (därav deras brist på titlar).
Barcelona enkos
2015-12-14 18:30
Efter lång resa från Japan kommer våra spelare att bli besparade på resor i fyra raka matcher som alla kommer att spelas i Barcelona (undantag cupen en borta en hemma) Betis, Espanol , Granada och Bilbao..

PS. Det skulle vara roligt om vi hade lottats mot Cadiz i cupen
Barcelona enkos
2015-12-14 18:26
Espanol har sparkat tränare och anställt nu en rumän. . Första hemma matchen för honom blir Barcelona. .
Barcelona enkos
2015-12-14 18:18
Roma är inte alls lätt lottning. Roma spelade ju 1-1 hemma mot oss och visst torskade stort mot oss borta men vem skulle inte torska stort på Camp Nou när vi är på hugget? Det är ju större att vinna borta mor Real med 4-0 än hemma med 6-1, alltså båda lag torskade stort mot oss.. Roma saknade en del spelare också mot oss så när Salah, Gervinho mf är tillbaka till våren kommer det bli ett annat Roma som kommer göra livet surt för Real..
Hade Real fått Gent hade vi kanske haft rätt med konspirationsteorier men nu är alltså Roma inte en slagspåse. .
Barcelona Nemesis 10
2015-12-14 17:37
Jag vet inte hur ni känner men jag tycker inte riktigt om den här hypen vi rider på just nu. Självklart så har inte våran hype kommit från ingenstans men det känns ibland lite överdrivet. Jag vet om att vi är världens bästa lag tillsammans med Bayern, jag vet om att vi har världens mest fruktade anfall men ändå tycker jag att folk överdriver lite när det gäller Barcelona och vill göra sig själva till den största underdogen som nånsin existerat typ. Folk snackar om att det är en "omöjlig" uppgift för Arsenal att slå ut Barcelona, många fans som knappt följer la liga tror säkert att vi aldrig torskar i ligan och vinner varenda match för det är så det låter från vissa fotbollsfans. Jag vet att vi är bättre än Arsenal och att vi har bättre spelare men ändå känner jag inte att jag kan räkna ut Arsenal som vissa andra har gjort och då syftar jag inte endast på Barca fans. Glöm inte att ingen har försvarat en CL titel och Arsenal kan mycket väl bli det laget som sätter krokbenet för oss, visst kommer det att krävas nåt alldeles extra ifrån deras sida men det är långt ifrån omöjligt. Det enda som egentligen oroar mig är hur bra form spelarna kommer vara i under våren, vi har en tunn trupp och kommer spela väldigt många matcher. Busquets har tex redan spelat många minuter, samma med Rakitic, Dani Alves, Neymar och Suarez. Jag hoppas verkligen att Lucho har en bra plan över hur vi ska klara det här för jag känner mig inte alls säker. En värvning i Januari måste göras hur som helst. Nu går vi och plockar hem VM titeln och sen kör vi. Visca Barca!!
Annons: