/spanien/barcelona/forum/15196.aspx/spanien/barcelona/forum/15196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-04 14:58
delarocha / Nogo..

i agree.
2010-05-04 14:56
Messi vill jag se på plan.. kanske sätta dit 2 baljor sen bytas ut ? (Pichichi , stavning)

sen keita tycker jag har tappat lite i form senaste matcherna , var jävligt besviken förut var han så målfarlig o bra på löpningar/dueller m.m. men efter skadan har han typ tappat i form

Toure vill jag se mer av

sen busqets är väl garanterad,, så vila xavi?

sen JDS o thiago ska man kunna peta in de nånstans runt 60 min?
Ktoor^,^
2010-05-04 14:56
Jarååå Fick min barca tröja idag !!!
Barcelona Gabriel
2010-05-04 14:53
Ämne: Låt Xavi starta, led....Dessutom har aldrig Tenerife varit laget som suttit käppar i hjulet för våra ligatitlar, det är mer mot Real Madrid dem gjort det ;-)

Barça (L) Tenerife - A lovestory haha
Barcelona NoGo™
2010-05-04 14:52
Varför inte låta Yaya, Keite och Thiago/J2S spela och sen plocka in Xavi om det krisar sig, menar om vi inte kan vinna över Tenerife hemma utan Xavi ja då vet jag i vad.
Delarocha
2010-05-04 14:50
Låt Xavi starta, leder vi i halvtid med 2-0 så är det bara att plocka av honom. Tenerife ska vi kunna slå utan Xavi på plan egentligen.
Barcelona BlueRed
2010-05-04 14:49
Tack till Mohamed också för resekrönikan. Trevlig läsning. As usual. :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-04 14:48
Jag förstår TV4. De har rättigheterna till Superettan och det spelas en toppmatch. Klart att de struntar i en Barcelonamatch mot ett bottenlag på hemmaplan, och dessutom så spelas den på en onsdag. Gillar inte kommentatorerna, "experterna" och att de inte har något för och eftersnack, men den här gången förstår jag dom.

Men sen så har jag C+ HD så det gör säkert sitt i hur ja känner.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
Se länktips.. Laporta säger att Henry förmodligen är på väg bort till USA.
Bluered

skulle faktiskt starta sådär idag:

JDS Toure Keita/busqets

i mittfältet alltså
sen när/om vi har redan avslutat matchen vi första halvlek ska vi någ byta in thiago/o nån mer runt 60 min?
Barcelona lameG^
2010-05-04 14:46
Hoppas Xavi och Messi vilar idag. Det är en risk men vill att dem ska vilas inför Sevilla och om det inte går vår väg så kan dem göra ett inhopp.

Yaya-Busquets-Keita
Pedro-Ibra-Bojan

skulle vara kul och se thiago spela.
det känns som att de hejar på madrid för att ha en ursäkt o hata barcelona som att de älskar o hata barcelona mer än de älskar på heja madrid

(älskar o hata barcelona) :)

då är det typ som att de följer barca mer också haha?
Barcelona NoGo™
Gabriel

Lär vara rätt låga odds på att han blir utbuad haha. Det är ju sorgligt att han ens får döma mera efter skandal insatsen mot Malaga borta och även förra säsongens möte mot Espanyol hemma.

Han blev ju tillfälligt avstäng efter insatsen mot Malaga det säger väl det mesta om han kvalité som domare.
Barcelona BlueRed
2010-05-04 14:45
Givetvis ger en spelare mer om resultatet kräver det. Men just Thiago och dem andra ynglingarna vill ju även visa Pep vad dem går för. Så just resultatet tror jag inte har någon större inverkan på hur motiverad Thiago skulle vara om han fick komma in.

Med tanke på att Xavi är skadad så känns det otroligt dumt att spela honom en hel match. Speciellt när Sevilla stundar. Får vi matchen dit vi vill så bör Xavi bytas ut, tidigt i andra. Mot Thiago om jag fick välja. :)
2010-05-04 14:44
Ämne: Hur kan man priorite....
haha jag förstår dig men "this is sweden" la ligas intresse är inte direkt så hög medans PL är det majoritet nu snackar jag om alla... ej fans..alla typ är PL beroende sen att allsvenskan o superettan är typ populärare (vissa matcher) hållr jag med dig men faktiskt så tycker jag att superettan iaf i år är mil intressantare än allsvenskan..

vi har lag som

sundsvall
syrianska
assyriska
hammarby

de tre senaste är derbyn också och det är väldigt intressanta.
Barcelona ★Sami★
2010-05-04 14:41
¡Barça! - Crèma Catalana
Dom gillar Barca mer än Madrid men dom vill inte erkänna det:)
2010-05-04 14:40
BlueRed

Mmjo jag håller med dig om thiago skulle vilja se JDS o gai o alla de andra vi har fått se lite av jeffren han räcker de med typ men JDS thiago o gai skulle jag gärna vilja se mer av men problemet är att varje match är som en final nu vi måste leda med 4-0 känns det som om vi ska ta in en yngling på plan (skulle kännas lite av en risk) men det är inte heller samma känsla att spela från start elr gå in när det andra laget redan är slaget..
Barcelona Gabriel
2010-05-04 14:38
Någon som vet om det går att oddsa på att Delgado Ferreiro blir utvisslad av hela Camp Nou idag? Ett säkert odds, need mo money!
Barcelona Hetfield
2010-05-04 14:37
Hur kan man prioritera superettan istället för La Liga? Jag tittar hellre på när min farmor syr kläder, än att titta på allsvenska lag

Suck...
Barça såklart!
2010-05-04 14:31
Ämne: Det är så komiskt at....
Antingen så är de rädda för oss eller så är de smygbarça-fans.
Barça såklart!
2010-05-04 14:30
Ronaldo10/

Då vet vi. ;)
2010-05-04 14:28
Det är så komiskt att läsa inläggen på puertan, allt handlar om Barca istället för deras lag. Kolla bara de senaste 4-5 inläggen, allt har nåt med barcelona att göra haha
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-04 14:16
Sorry för OT men... Min tjejkompis syrra går i ett fotbollslag som heter forsbyff.. Sen är hennes pappa tränare... Dom ska ha träningsläger i barcelona denna vecka... Dom har redan fått atougrafer av messi om ja förstått rätt... Sen är hon på plats också idag på matchen... ... Den som inte är avis ljuger för sig själv...

SORRY FÖR OT!
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-04 14:07
Barcelona NoGo™
2010-05-04 14:06
Ronaldo10

Nej du har rätt, det är från den säsongen.
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-04 14:02
Har jag fel eller var detta förra säsongen hade gjorde mål på straff?
Barcelona NoGo™
2010-05-04 13:52
Lite fakta och nyheter inför matchen ikväll.

Om vi vinner ikväll så står vi på 93 poäng och därmed har vi raderat Madrids poängrekord som var på 92 poäng.

Alves kommer göra sin 100e match för Barça ikväll om han får spela.

Iniesta kanske kan komma att åka med laget till Sevilla, att han spelar kan vi nog räkna bort det är mer som en "morale boost" för laget.

Se Sport.es i länktips.

Edit:

Oleguer Presas//

Nej kan inte heller minnas att Leo har pangat in någon straff faktiskt, någon som kommer ihåg om han tagit nån straff den här säsongen?
Länktips: www.sport.es/
Barcelona BlueRed
2010-05-04 13:48

Thiago är återigen med i truppen som är tillgänglig för matchen mot Tenerife. Går matchen vår väg så hoppas jag - som alltid - att han får 25-30 min på plan.
-----------
Delarocha

Ber om ursäkt att jag inte kunde svara på ditt PM tidigare och göra något åt saken. Jag loggade nämligen ut. Detta gäller även alla andra som fick stå ut med en viss pajas under natten. Men nu har en utav våra /red fixat det.
Barcelona Oleguer Presas
2010-05-04 13:39
En kort fråga, av dem 42 mål Messi har gjort denna säsong är något av dem från straffpunkten? Kan inte minnas mig att han gjort något straffmål.
2010-05-04 13:36
Aja, har ju ändå alla spanska kanaler, så jag får hitta matchen där nånstans..
Annons: