/spanien/barcelona/forum/1519.aspx/spanien/barcelona/forum/1519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonismo
2015-12-12 21:36
I länktipset hittar ni Bergantinos kvitteringsmål mot oss.
Barcelonismo
2015-12-12 21:36
I länktipset hittar ni Lucas Pérez reduceringsmål mot oss.
Barcelonismo
2015-12-12 21:35
I länktipset hittar ni Rakitics 2-0 mål mot Depor efter en distansskott värd namnet.
Barcelonismo
2015-12-12 21:35
I länktipset hittar ni Messis 1-0 mål mot Depor via frispark.
Barcelona Ali G
2015-12-12 21:32
@wallmannen:

Vet inte vad som hände med honom den sista kvarten, fyra felpass som ledde till farliga kontringar varav ett blev mål. Tänk dig och kunna slänga in Xavi i en sån hör match, han hade lugnat ner spelet och vi hade förmodligen vunnit. Saknar honom som fan! En sån spelartyp behövs verkligen.
Barcelona Blaugrana91
2015-12-12 21:12
Äsch sluta klaga och njut av helgen, vi leder ändå!! hehe
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-12-12 21:01
Byter ur Sandro och in Barcas sämsta spelare Munir, alltid undrat om LE får provision för varje gång Munir spelar för det finns ingen logik att spela en oduglig Munir konstant. .
Byter ur en av för dagen bästa spelare Rakitic.
Byter ut Alba för röksugaren Mathieu
Och folk ändå försvarar LE..
Barcelona Santiago Cazorla
2015-12-12 20:58
Montoya startar för Inter mot Udinese för er som är intresserade, går på viasat fotboll nu.
Barcelona A good coach is everything!
2015-12-12 20:54
Problemet med LE är tyvärr dessa amatör spelare vi har !! Munir, Sandro, och Marlboro håller inte!! Varför byta ut Alba ? Vår backlinje var redan skakig!!! Masken va ser man i honom som mittback ??
Barcelona DM1982
2015-12-12 20:43
[QUOTE=100% AntiMadridista]Nån som vet när Turan och Vidal kan spela? är det från 1 januari? [/QUOTE] Nej, första matchen de kan köra kommer vara 6:e januari. "Kontoret" är stängt den 1:a eftersom det är nyårsdagen. Därmed missar de en match som de hade kunnat vara med annars, det är en match den helgen. Eller 9:e kommer vara deras första chans att spela match, mot Grenada.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-12-12 20:40
Nån som vet när Turan och Vidal kan spela? är det från 1 januari?
Barcelona Barcadinho.
2015-12-12 20:37
Bournemouth påminner oss alla att inställning är A och O i fotbollen.
Tack för det.
Barcelona wallmannen
2015-12-12 20:34
Depors andra mål är till största delen Busquets fel, pga dennes märkliga felpass, tycker jag.
Barcelona DM1982
2015-12-12 20:27
Med tanke på att det vilades väldigt mycket mot Leverkusen så är allt prat om att vila spelare den här matchen helt irrelevant. Om några få veckor kommer det ett tillskott av fräscha spelare med Turan och Vidal. Finns ingen anledning att slappna av som Barcelona gjorde. Folk tycker att Real gjorde fel som gick all in mot Malmö. Vi slappnar av istället, vilket är att föredra?
Barcelona LegendenN10
2015-12-12 20:24
Enkos. Gå ut och ta lite frisk luft! Du behöver det. Respektslös att kalla en tränare som kammat hem trippeln för idiot och oduglig som tränare.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-12-12 20:24
neymar JR Håller med. Rakitic måste spela hela 90 min. Enda personen på mittfältet som kämpar bakåt!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-12 20:23
lucho måste verkligen steppa upp, rent taktiskt asså. man måste kunna stänga en match mot depor. har sagt det o säger igen. tres amigos har räddat luchos skinn! hoppa på mig om ni vill. men jag ser ingen framtid i vårt lir. tyvärr.
Barcelona neymar JR
2015-12-12 20:20
Skyll på matheiu och mascherano hur mycket nu vill, men när rakitic bytes ut försvann mittfältet Kolla på det pinsamma hemjobbet från våra mittfältare på deras mål. Bedrövligt är det
Barcelona neymar JR
2015-12-12 20:20
Skyll på matheiu och mascherano hur mycket nu vill, men när rakitic bytes ut försvann mittfältet Kolla på det pinsamma hemjobbet från våra mittfältare på deras mål. Bedrövligt är det
Barcelona Katalano
2015-12-12 20:12
@enkos:

Med en 2-0 ledning så finns det möjlighet att vila på andra spelare så att de inte skadas samtidigt som man ger spelare som Munir värdefull speltid. "mittfält mot back" säger du som exempel. 5 backar på planen, tror du det skulle vara ett smart byte, när vi inte ens har spelat ihop ett 5-manna försvar? Spelarna skulle inte ha något samspel i så fall.
Barcelona enkos
2015-12-12 20:10
Katalano
När man leder med 2-0 och matchen närmar sig slut så byter man anfall mot en mitt eller back och en mitt med en back och spelar man av matchen på snart sett och inte kastar in en oduglig Munir på topp som inte gör ett skit på evigheter
Barcelona Katalano
2015-12-12 20:05
@enkos:

Ok, nästa gång byter back mot forward. Blir nog jättebra... ( sarkasm*). Hade du velat byta back med mittfält och mittfält med forward istället? Hur kan du ens gnälla på byte av back mot back?
Barcelona Smogen
2015-12-12 20:04
Det här är för mig enbart Lichos och Mathieus fel. Mathieu för att han är så usel att man ibland undrar om han medvetet försöker förstöra för laget och LEs för att han trots det spelar Mathieu.
Barcelona enkos
2015-12-12 20:04
Tre raka x mot 3 skit lag ..tacka LE för att vi hamnade så snabbt ur form och kom ner på jorden
Barcelona BARCA-més que un club
2015-12-12 20:02
Fan var det som hände idag hur lyckades laget slappna av och underskatta Deportivo , jag hatar vår loja attityd på spelarna när dom slappnar av blir så jävla förbannad på det. Och så mkt fel Macherano gör som Mittback och Marlboro ska vi inte snacka om.

Hela denna matchen idag sög pung släppa in 2 mål pga att våra spelare inte kämpar och slappnar av.

Vi får skylla oss själva nu har vi bjudit in Real i racet igen 2 kryssar i rad i ligan skitbra jobbat !!!!
Barcelona enkos
2015-12-12 20:02
Katalano
LE är fortfarande en naiv idiot som intr kan ett skit som tränare..Han är oduglig och kan inte taktik.. en junior tränare skulle gjort jobbet bättre med ett sånt lag Barca har.. idioti som sagt att byta anfallare med anfallare. . Mitt med mitt och back med back. .
Barcelona Katalano
2015-12-12 19:52
@enkos:

Sluta nu. Oavsett hur Enrique hade gjort bytena så hade du gnällt på beslutet om det givit negativ effekt. Barca går aldrig ner på fler mittfältare under matcherna, inte ens när vi måste hålla tätt med en 1-0 ledning. Detta eftersom vårt försvarsspel bygger på press från våra yttrar och vinner vi bollen högt kan vi hålla i bollen på offensiv planhalva. Det är därför det är så jobbigt att möta Barca när man ligger under, Man får jaga boll så mycket och får inte möjlighet till många offensiva lägen själv.
Barcelona Barca4life98
2015-12-12 19:50
Jag är inne på samma linje som Barcelonistas! Vi har bra möjligheter den här säsongen! Jag är inte orolig för vi skapar otroligt mycket i våra matcher. Den sista passningen har varit lite för hård/lös de två-tre senaste matcherna. Otur! Med några förstärkningar så ser det ljust ut. Vi har överlägset högst högsta nivå och kan blixtra till när som helst.
Barcelona Mdawg
2015-12-12 19:49
@Barcelonistas:

Idag var Rakitic näst bäst på planen efter Messi, grymt bra defensivt arbete!

Messi kändes väldigt seg och måste steppa upp sitt spel? Inte länge han varit på planen efter knäskada på över 2 månader. Ändå lyckas han med 11 lyckade dribblingar, 88% av passningar till rätt adress, 5 direkta chanser skapade, delad 1:a på flest bollkontakter med Dani Alves, 121 st, tål att nämnas att detta är mycket ovanligt höga nummer för en anfallare, men så är han ju en speluppbyggare och anfallera i ett, så som säkert många av oss redan vet.

Denna matchen tyckte då jag han steppade upp och visade att han är på god väg tillbaka till sin storform. Skapade väldigt mycket och var högst delaktig i spelet i nästan varje anfall som vi lyckades skapa något på. Inte för intet som han fick en klar 10:a på Squawka och Whoscored med bara 1 assist och 1 mål. Inte många som kan göra detta, möjligtvis Neymar i storform då!

Nä, det ser onekligen positivt ut för hans utveckling, förhoppningsvis en mycket god vårform som väntar!
Barcelona enkos
2015-12-12 19:47
Katalano
Ja det var jag. Men inte trycka på en solklar ledning i slutet av matchen och riskera utan när vi leder efter 10, 30 och 60 min och slutar spela, eller kör runt runt i 30 min när vi kan snabbt göra mål och underlätta för oss själva .. det är inte samma sak ..
Annons: