/spanien/barcelona/forum/15184.aspx/spanien/barcelona/forum/15184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 19:59
Mäktig bild:)
Barcelona DM1982
2010-05-05 19:56
Duscher, Navas, Perotti, Romaric, Squillci, Stankevicius.

Vid gult kort blir de avstängda mot oss. Antagligen kommer förbundet upphäva det gula kortet ändå.
Barcelona Hyder
2010-05-05 19:54
B_a_r_ç_a

Jag köper inte alls att vi ska ändra vårt spel utefter vem som spelar på topp. Vi ska inte börja slå långbollar på Zlatan bara för att han är stor när vi redan har visat att det nuvarande konceptet är vinnande. Visst kan man ha alternativa spelmodeller men överlag spelar vi längs marken, kortpassningsspel, triangelspel och allt vad det är. Det är Zlatan som ska anpassa sig till det spelet snarare än att hela lagets olika talanger ska förspillas på att slå långbollar på Zlatan.

Sedan håller jag inte med dig att det endast var mot Arsenal som Zlatan fick långbollar att jobba på. Det var snarare under denna match som det direkt lyckades och det säger en hel del om hur misslyckat detta "långbolls-koncept" varit i andra matcher.

Återigen så ligger allt framför fötterna på Zlatans. Vill han lära sig springa och röra sig rätt så kommer han med största sannolikhet göra det. Att han är en stor spelare rent fysiskt är ingen ursäkt för att inte kunna springa ordentligt. Titta på Patrick Kluivert. Där har vi ett perfekt typexempel på en spelare som verkligen bidrog med saker och ting. Han kunde nicka, göra mål, skarva och framförallt röra sig ordentligt. Samtidigt var han en jätte rent fysiskt och för mig var han en personlig favorit och lite utav en ultimat anfallare. Hans samspel med Rivaldo var helt magiskt.

Barcelona ★Sami★
2010-05-05 19:44
Racing Vs Sevilla om 16 minuter. Tv4sport
elbraco
2010-05-05 19:34
Rätt naivt att tro att du vet att Barca kommer köpa Fabregas om det inte är Pep, Villanova eller typ Laporta du känner...
btw med inflyttande, menade du inflytande eller att dom är inflyttade?
Barcelona ★Sami★
Torres villa eller Fabregas är klara när det står på hemsidan.
Barcelonistas
H.Alavi - Triangulo Magico!

ok ska lägga ner.
Delarocha
2010-05-05 19:31
Messidinho_10

Hur kan du då ha information om det är ett problem att de bor i Spanien? Inte direkt logiskt men okej. Vi får väl se.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-05 19:29
Delarocha

Lite svårt att komma med fakta nu när mina källor bor lever nere i Barcelona. Som sagt dem har jävligt bra insyn och inflyttande i klubben. Kan sätta min högra på att Fabregas kommer värvas innan fotbolls vm om du vill?
Barcelona B_a_r_ç_a
2010-05-05 19:28
Ser att många skriver att de vill ha bort Zlatan och ersätta han. Jag håller med folk om att han inte haft sina bästa dagar i fotbolls karriären den senaste tiden och jag håller med om att han har fått massor med chanser. Men varför värvade vi Zlatan egentligen? Jo Pep ville ha en stor och stark spelare efter att han sett spelet låsa sig för oss i flera matcher speciellt mot fysiskt starka lag som Chelsea. Men som alla säger vi har köpte Zlatan i en affär som kostade klubben ca 700 miljoner. Men har vårat spel ändrats sen Zlatan kom? hur ofta har ni sett uppspel mot Zlatan när vi blir pressade? Jag vet och förstår alla men Zlatan är en bra spelare och det har han visat i vissa matcher men borde inte Barca anpassa sitt spel också efter en sån spelare som är köpt för att han agera som target. jag har sett alla matcherna denna säsong och den enda matchen där jag såg att Zlatan fick långa bollar var mot just Arsenal. Sen har vi sett hur utländska spelare normalt anpassar sig till Barcas spel. Jag tycker han har gjort rätt så okej för att det är hans första säson. Om man räknar målsnitten på antal spelade minuter så har han rätt så bra snitt. Ge han tid så lär han anpassa sig bättre till vårat spel och så kommer andra spelare att anpassa sig till hans sätt.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-05 19:25
Barcelonistas

Snälla, länka inte upp några klipp om vad domarna gjorde och inte gjorde under CL semifinalen. Dags för dig o lägga det bakom dig.

----

el Flaco

Upp till Zlatan, vill han spela i Barca så måste han bevisa att det går o spela med honom. Han gjorde det bra under den första halvleken, gjorde ett par snygga finter, spelade fram till Messis 1-0 mål m.m.
Barcelonistas
2010-05-05 19:20
Ibra gör en godkänd säsong inget mer. nu jämför många barcelonas trippel säsong me den här säsongen o tycker att den är dålig. vi ska inte glömma att vi var riktigt nära en cl vinst iår igen men har man så här mycket oflyt i 2 CL MÖTEN ME DOMSLUt!

kolla länktips!
Delarocha
2010-05-05 19:19
Messidinho_10

Börjar bli galet trött på dina inlägg där du försökter beskriva för alla om hur mycket insikt du har och att du vet vad som kommer ske. Du vet inte att Fabregas kommer värvas, du vet inte om Torres eller Villa heller kommer värvas. Du kan bara spekulera, precis som vi andra. Sluta försök antyda att du vet vilka spelare som kommer bli klara redan nu om du nu inte har källor. Isåfall får du gärna komma fram med dem källorna istället för att bara påstå att du har källor.

För det är rätt svårt att tro på det när du inte backar upp dina påstående med fakta eller ens antydningar.
Barcelona Pep the King
2010-05-05 19:16
Zlatan=Fail
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-05 19:07
Hetfield/

Skulle nog snarare säga att katalaner är mer krävande än envisa. Barcelona har värvat in dyra världsstjärnor från utlandet förr, så Zlatan är knappast den första och därför tror jag inte att folk är för envisa för att erkänna för sig själva att Zlatan-köpet var ett misstag. Det handlar snarare om att kraven är skyhöga inne på Camp Nou på dessa cracks som värvas in och framförallt om de ersätter en förre detta publikfavorit (Eto’o).

H.Alavi/

Jag har också läst den artikeln på Sport om Guardiola och Zlatan, men i artikeln fanns det inget direkt citat från Pep, utan det var snarare spekulationer från Sports sida. Med det sagt så tror även jag att Ibra får fortsätta minst en säsong till i Barcelona.
Andre_D
2010-05-05 19:05
Henry gjorde iallafall ett hattrick under debutsäsongen, det har inte zlatan gjort ;)
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 19:03
Ibra ska sitta pä bänken på Lördag mot Sevilla. Vi spelar mycket bättre utan han.
Barcelona haeger
2010-05-05 18:56
dubbel
Barcelona haeger
2010-05-05 18:55
el Flaco

"Det finns så många culés att det är svårt att avgöra Zlatans status där nere för närvarande och hur den allmänna opinionen lyder."

Man kan väl komma fram till att det är lite av 50/50? Eller kanske 60/40 åt något håll.

Vissa står bakom Zlatan, andra vill ha bort honom.
Behöver inte göra det större än så.
2010-05-05 18:54
Messidinho_10

Igår sa Pep att Zlatan ingår i planerna för nästa säsong, det läste jag på Sports hemsida. Om nu inte dina källor säger annat. ;)

----

el Flaco

Precis, att han sen bänkas gör inte saken bättre. Men, i matchen mot Sevilla så vill jag helst inte ha en Zlatan som är ur form och inte har kommit in i spelet än. Vill ha fart med Bojan där uppe.

Det är en svår nöt o knäcka för Ibra. Gäller för honom att ta oss alla med storm nästa säsong eller så får han flytta till en annan klubb.
Barcelona Hetfield
2010-05-05 18:52
el Flaco

Bara en teori, men kan det vara för att katalanerna är envisa? Jag menar, de har ju retat och skrattat åt Perez filosofi med att köpa så dyra spelare, de är kanske för envisa för att erkänna att Zlatan är fel spelare för Barcelona
Barcelona Messidinho_10
2010-05-05 18:48
Det är inte säkert att Ibra blir kvar nästa säsong. Få se vad som händer det vi vet helt säkert att vi har en Silly Season över det vanliga att vänta på.
2010-05-05 18:47
H.Alavi/

Det är svårt att ta reda på vad folket nere i Spanien och Katalonien anser om Zlatan.

Å ena sidan har vi, som du nämner, de på Camp Nou och el Madrigal som applåderade honom och sedan, å andra sidan, har vi även den gruppen av insändare som har besvikna på Ibra och dessutom de culés som buade åt honom för några veckor sen mot Xerez.

Det finns så många culés att det är svårt att avgöra Zlatans status där nere för närvarande och hur den allmänna opinionen lyder.
Barcelonistas
2010-05-05 18:43
Messidinho_10

Ibra---Torres---Messi

tror de blir så inför nästa säsong. Torres lär inte vara kvar i liverpool me tanke på att dom inte spelare cl nästa säsong. men ja vet inte villa hade inte varit fel heller.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-05 18:41
Delarocha

Om du hade hängt med i svängarna så hade du fattat det att Laportas sista värvning är Fabregas innan han lämnar president posten, vilket kommer ske i Juni och då är det inte så svårt att räkna ut att Fabregas kommer värvas inom 4-3v.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-05 18:36
Barcelonistas

Helt klart Torres. men man hade inte tackat nej till Villa också.
2010-05-05 18:36
Messidinho_10

Oh nej, det är väl inte Johanna Fränden? :P

----

el Flaco - Dead in the middle of Little Italy

Det är ju konstigt att så många vill ha bort Zlatan, men när han klev av i matcherna mot Villarreal och Tenerife så stod alla Barca fans upp och applåderade ut honom.

Fansen där nere skickar dubbla signaler.
Delarocha
2010-05-05 18:35
BarcaCuleZlatan

Nej tack. Inge facebook reklam här tack.
2010-05-05 18:34
Jag tycker egentligen att de katalanska medierna har varit relativt milda med kritiken mot Zlatan (i Madrid däremot har man sågat ihjäl honom under hela säsongen). Det är först nu den senaste tiden, med tanke på elimineringen mot Inter och Bojans framfart, som Sport och EMD har skrivit artiklar där man har ifrågasatt Zlatans vara i startelvan.

Däremot verkar folkets tålamod ha tagit slut helt och hållet. Efter matchen mot Villarreal kunde man läsa på El Mundo Deportivo hur hundratals insändare skrev att det var ett misstag att ersätta Eto'o med Zlatan och att Bojan borde spela från start i de resterande ligamatcherna och var öppet missnöjda med Ibras prestationer.

Som jag har sagt förr tänker jag vänta tills efter säsongen är avslutad för att ge min syn på saken, men just nu måste jag faktiskt säga att jag har mer förtroende för Bojan än Zlatan.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-05 18:33
H.Alavi - Triangulo Magico!

Som sagt jag känner folk där nere som har bra insyn i Barcelona.
Annons: