/spanien/barcelona/forum/15180.aspx/spanien/barcelona/forum/15180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Engstrom88
2010-05-04 16:24
Någon som har koll när spelschemat för nästa säsong brukar komma ut?
Delarocha
2010-05-04 16:23
Håller med Hyder typ helt ut.
Att låta Zlatan spela nu efter Bojans sista två månader och speciellt matchen mot Villarreal är ett lika stort "hån" mot honom. Att spela Zlatan bara för att han var dyr och känd är en felaktig tanke. Zlatan ska få speltid så länge han presterar. Presterar han inte ska han kunna bänkas för att få upp glöden igen.
Aléx
2010-05-04 16:17
kallesiete

Det stämmer, Canal+ Sport HD visar hela matchen. :)
Barcelona kallesiete
2010-05-04 16:14

Som jag har fattat det så har alla som har turen (precis som jag) att ha tillgång till Canal+ sport hd möjligheten att se hela matchen på tv idag.

Alltså från 20:00. Jag hoppas att det stämmer.

Seger ikväll!
Barcelona Hyder
2010-05-04 16:12
Stx

Varför är det dumt att bänka en spelare till förmån för en spelare som presterar bättre? Bojan har visat på senare tid att han kan prestera bra fotboll och tillföra mer för laget än vad Ibra har gjort (stundtals). Spelar man dåligt får man ta konsekvenserna, det är inget dumt eller konstigt med det.

Sedan säger du någonting som gör att jag undrar om du vet någonting alls om Barcelona som organisation. Sen när började man ändra spelsystem efter spelare? Det är spelarna som ska slussas in och anpassas efter Peps system. Sedan gör man givetvis detaljändringar för att maximera olika spelare. Men du säger att Barças ansvar är att lägga upp en taktik som gör att Ibra passar in. När alla ungdomar i organisationen lär sig ett spel i ett speciellt system för att göra det lättare för dem att prestera i a-laget då tycker inte jag att man ska ändra på saker och ting på grund av att en spelare underpresterar som i Zlatans fall.

Andre_D
2010-05-04 16:11
Vila Xavi - in med Thiago, tycker jag.
Stx
2010-05-04 15:56
Nästan så man blir orolig för Ibra och hans roll i Barcelona. Hoppas verkligen att han kommer att spela bättre när han får chansen, saknar den Ibra man såg i Inter som gjorde de udda sakerna - och lyckades. I FCB är han inget annat än en annan i mängden , numera, även om han började säsongen bra och såg ut att nästan kunna ta över Messis plats på tronen! Bara hoppas att Pep ger han chansen, och att han tar chansen att briljera. Undra om Bojan får speltid pga att det kanske ligger nåt i flyttryktena? Lite PR-trick så han får visa upp sig eller nåt, nåväl. Tycker ändå det är dumt att deras dyraste värvning genom tiderna bänkas när han är frisk, tycker trots allt det är Barcas ansvar att lägga upp taktiken etc så att Ibra passar. Sen är ju givetvis bollen hos honom själv i slutändan, men ändå ...Bet365 visar matchen gratis när man är registrerad f.ö!
Länktips: www.bet365.com
Barcelona Larsson1333
2010-05-04 15:53
Delarocha

Hehe lugnt, när jag själv läste om det insåg jag att det var lätt att misstolka

Har också hört det, helt fel anser jag, då kommer de två andra mittfältarna få ta sjukt mycket jobb

SKulle max kunna sträcka mig att se han som spelarn bakom anfallaren i ett 4-2-3-1
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-04 15:51
Xavi kan man vila pga. skadeproblem. Men det finns ingen anledning att vila någon annan. 3 matcher kvar och det är bara att köra på. För mycket ändringar och vila kan förstöra lagets tempo och jämnhet.

Det är respektlöst mot Xavi att vila Messi eller någon annan nu när han spelar skadad. Kan han spela skadad så kan de andra spela även om de är lite trötta.
Barcelona basaric
2010-05-04 15:47
Jag vill också meddela är att TV4 sport endast visar andra halvleken mellan Barcelona - Teneriffe.
Delarocha
2010-05-04 15:45
Larsson133

Oj, tolkade ditt inlägg fel. Dock läst andra som vill ha honom på mittfältet tidigiare.

Barcelona basaric
2010-05-04 15:44
Det är ingen hemlighet att Arshavin vill till Barcelona.. titta länktips.
Barcelona BlueRed
2010-05-04 15:41
el Flaco & Visca Barca

Håller med där el Flaco. Med tanke på att mittfältet är så tunn som den är just nu så är det givetvis positivt att han inte är avstängd. Gällande Xavi så verkar det som om han vägrar bli bänkad nästan. Han vill verkligen spela dem här sista avgörande matcherna och säger att han klarar av det.

Fan att Iniesta ska vara skadad. Han har inte varit lika bländande som förra säsongen, men ändå så märker man av i spelet direkt när han inte är med.
Barça såklart!
2010-05-04 15:41
Ikväll tror jag Messi vilar och att det ser ut som följande framåt:

Pedro - Ibra - Bojan

Blir det någon fara på mossan så kommer nog Messi in runt 70' och sätter en eller två mål.

Jag tror dock vi tar en rätt enkel seger ikväll. 3-0.
Barcelona Larsson1333
2010-05-04 15:40
Vem har föreslagit zlatan på mittfältet? Menar du mitt inlägg så har du tolkat fel i alla fall, jag menar han som ensam topp.

Zlatan på mittfältet skulle nog inte mycket bli gjort med

Barcelona Larsson1333
2010-05-04 15:39
Vem har föreslagit zlatan på mittfältet? Menar du mitt inlägg så har du tolkat fel i alla fall, jag menar han som ensam topp.

Zlatan på mittfältet skulle nog inte mycket bli gjort med

Aléx
2010-05-04 15:38
Kvällens match sänds på Canal+ Sport HD (hela matchen med start från 19:55)

Jag hoppas att Ibra startar i mitten ikväll eftersom Xavi vilas. Jag köper att han inte springer men han har bra skott och giftiga passningar.

Pedro-Bojan-Messi/Jeffren
Yaya-Ibra
Busquets
Barcelona Visca Barca
2010-05-04 15:37
ÄR det någon som vet om Xavi kommer starta. Jag tycker i alla fall att man kan vila honom till matchen mot Sevilla. Jag tror, som några andra här inne, att man kan ta och spela med Thiago istället för Xavi idag.
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-04 15:33
BlueRed/

Hehe, jag förstår vad du menar och jag håller med dig. Har också tröttnat på hans ständiga filmningar och förstärkningar på planen, men just till den här matchen tycker jag att det är positivt att vi har alternativ på mittfältet för att på så sätt ge vila till Xavi.

Men trots hans skadekänningar i vänstra benet så skriver EMD att Xavi själv vill spela ikväll. Pep får avgöra vad som är lämpligast.
Delarocha
2010-05-04 15:25
Zlatan på mittfältet? Han springer ju inte ens. Han får väl bli som Riquelme byggde sin karriär på. Stå i mittcirkeln och passa typ. För sprang gjorde han bannemig inte.
Barcelona BlueRed
2010-05-04 15:25
el Flaco

Se där. Vet inte om jag ska ta beskedet som positivt. Tröttnat lite på honom faktiskt, i alla fall hans beteende på plan.
---------
Xavi utsågs till Spaniens bästa idrottsman 2010. Se länk.
Barcelona FC Barcelona #10
2010-05-04 15:22
Ämne: Syrianska vs Assyris....
Syrianska vinner enkelt xD

Syrianska (L)
Barcelona Larsson1333
2010-05-04 15:19
Varför inte thiago från start istället för busqets?

Kanske ett 4-2-3-1 med trion bojan-messi-jeffren bakom zlatan och toure, keita på de två deffensivare?

Fick min tröja idag förresten!
Barcelona NoGo™
2010-05-04 15:09
Ämne: NoGo™ & BARCA - TIKI....
Okej hade missat det, hoppas på att Thiago får spela då, för ser igen som helst anledning till att man ska riskera en skada på Xavi mot Tenerife, vi behöver han mot Sevilla.
2010-05-04 15:08
BlueRed/

Sport skriver att Busquets inte är avstängd ikväll.
2010-05-04 15:04
NoGo™ & BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA/

Jonathan Dos Santos är skadad och lär komma tillbaka om ca 10 dagar för att spela play-off matcherna med Barça Atlètic.
Barcelona Barca4eva
2010-05-04 15:03
Syrianska vs Assyriska...mumsmatch :D
Barcelona Hyder
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA

Jonathan är skadad men jag tror att vi kommer få se runt 15 min av Thiago ikväll. I varje fall om vi kan avgöra matchen tidigt. Han har ju faktiskt redan gjort ett ligamål i år.

Hoppas på Bojan från start ikväll igen. Om det är på Zlatans bekonstnad bryr jag mig inte om. Bojan har presterat senaste tiden och är i form, därav tycker jag att han förtjänar att sätta ett par bollar ikväll :)
Barcelona Sam
Hoppas på Bojan från start idag. Han gjorde en bra match sist.
Barcelona BlueRed
2010-05-04 14:59
Busquets är avstängd och kommer inte att vara tillgänglig. Xavi, Keita, Touré och Thiago är dem enda mittfältarna som är tillgängliga.
Annons: