/spanien/barcelona/forum/15179.aspx/spanien/barcelona/forum/15179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-05-05 01:32
Jax12

Dani Alves måste ju vara sjukt jävla sliten. Vi måste skaffa en backup till Alves, funakr inte att ha honom spela 50-60 matcher per år. Det är för mycket, speciellt med tanke på hur han spelar. Måste slita nåt enormt
Barcelona Jax12
2010-05-05 01:05
Att Alves redan har spelat 100 matcher för klubben är sjukt! Känns som hans sätt att koppla av är att springa mer!
Barcelona Hyder
2010-05-05 00:58
För att summera matchen lite:

- Det ända som räknades ikväll var en vinst och den fick vi.

- Messí slog Eto'os ligamålsrekord på 30 mål och kommer förmodligen vinna guldskon för första, men troligtvis inte sista gången. 5 mål mot Tenerife på 2 matcher är helt ok.

- Dani Alves har nu gjort två riktigt bra matcher irad. 3 assists på kontot och en fläckfri defensiv på dessa två matcher. Han gjorde för övrigt sin 100:e match i Barça-tröjan idag.

-Bojan fortsätter att leverera och målet han gjorde var förlösande för hela Camp Nou. Imponerande av en 19-åring.

- Pedros inhopp bevisar hur pass stor talang killen har. Om han inte ska vara startspelare så är han en högklassig inhoppare i framtiden. Publiken var inte sena med att hylla honom heller.

- Ta en titt på sista målet av Messí och kolla hans löpning. Matchen är i princip över och han tar en löpning från mittlinjen. Det i kombination med Alves nyfunna och välplacerade passningar betyder mål och bådar gott inför Sevilla-matchen.

Inger sprudlande spel eller tiki-taka men vem bryr sig när vi vinner och gör 4 mål. Jag är nöjd.
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 00:33
Skönt med vinst idag. Messi och Alves hittar varandra så jävla bra. Dom är perfekt för varandra.
Delarocha
2010-05-05 00:30
adil

Han gjorde totalt 17 mål i alla olika turneringar om jag inte missminner mig.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-05 00:13
För er som är intresserad här kommer en länk med olika rekord =)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-05 00:06
Fan va skönt de vore om vi fick bära cupen efter Valladolid matchen, men för det behövs de vinst nu på lördag.

Bona nité culés!
adil [blaugrana]
2010-05-05 00:02
Riktigt skönt att det börjat lossna för Bojan på allvar nu på slutet. Man har saknat den stunden. Ser fram emot nästa säsong och Bojans utveckling. Det sägs ju att han besitter en sån oerhörd talang. Man måste nog se honom live för att förstå.

Får han bara fortsatt skapligt med speltid så. Vem minns inte hans debutsäsong i A-laget, då han fick mycket speltid och gjorde 10 mål. Bräckte också därmed rekord med flest gjorda mål under debutsäsong. :)
Real Madrid kaká-8
2010-05-04 23:53
hej !
vad hände med piqué ? riskerar han att missa matchen mot sevilla på lördag eller ?
Barcelona Messidinho_10
2010-05-04 23:50
Shqipi

Laporta är helt klart den mest framgångsrika presidenten i Barcas historia, hon den där bruden verkar inte ha nån koll alls. Undrar hur hon fick jobbet alltså, man blir så arg ussch..
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-04 23:45
Shqipi

Hon satte verkligen en epic-fail stämpel på sig själv. Den sista meningen tog priset.

----

Vamos Mallorca! Bona nit culés.
Barcelona Shqipi
2010-05-04 23:38
"Samtidigt är Laporta en ganska kontroversiell person som i mångas ögon styr klubben för sina egna politiska intressens skull. Trots sitt facit kommer han ändå inte att bli ihågkommen som en stor hjälte."

Taget från aftonbladets chatt med Johanna Fränden.
För mig är Laporta den bästa presidenten Barca har haft som jag vet om iaf. Han har styrt upp Barcas ekonomi på ett bra sätt samtidigt som han har inbringat 11 titlar under hans mandatperiod. Kan inte tänka mig att katalanerna inte kommer komma ihåg honom som en stor hjälte efter denna bedrift.
Barcelona Criff
2010-05-04 23:36
KATASTROF grabbar!

Vi har fått samma domare som dömde derbyt mot Espanyol för några matcher sedan, mot Sevilla.
Kan sluta i misär! Hoppas våra spelare är på tårna!
Barcelona Messidinho_10
2010-05-04 23:33
Någon som kan sidan där man kan se dem olika rekorden i Barcas historia???
adil [blaugrana]
2010-05-04 23:31
Sex oavgjorda denna säsong. Inte tillräckligt många för att inte leda ligan, men fortfarande för många. I de flesta matcher som slutat oavgjort har vi i vanlig ordning tagit ledningen men inte lyckats stänga igen butiken. Dessa jäkla baklängesmål. Visst, det är liksom oundvikligt med tanke på spelsystemet att det händer någon gång. Någon spelare tappar fokus och slår en ödesdiger felpassning. Mänskliga faktorn spelar alltid sin roll. Men faktum kvarstår att Barcelona inte har kunnat stänga matcherna när det behövts.

Den största orsaken till att Real Madrid är med och tampas om guldet fortfarande är alltså inget annat än vi själva. Det är vi som haft allt i egna händer denna säsong och mot Sevilla är det banne mig dags att stänga kiosken en gång för alla.

Samtidigt som vi hoppas på att Mallorca sätter stopp på Real Madrids eviga flyt imorgon. Eller om nu Real nödvändigtvis vinner imorgon så gör det för en gångs skull ordentligt. Orkar inte se en till Hawaii-match där Ronaldo eller Kaka avgör i minut 90.

Tänk om Pique hade låtit bli att göra det där sablans självmålet mot Osasuna borta i minut 93. Då hade vi sluppit hoppfyllda maränger nu. Jädrans maximala otur. Men som man bäddar får man väl ligga antar jag.
Barcelona F_C_B
2010-05-04 23:27
Arsenal slutade säsongen med 90 poäng, 12 oavgjorda och 0 förluster.

Inter hade också en bra säsong 2006/2007

Samlade ihop 97 poäng, 7 oavgjorda och 1 förlust.
Barcelona Kim
2010-05-04 23:20
Och Valenciapubliken sjunger Pippi Långstrump. :D
Barcelona Messidinho_10
2010-05-04 23:18
Jag tror sten hårt på Mallorca imorgon.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-04 23:15
Jag har en liten sak bara som jag har haft i mitt huvud länge och som kanske passar nu när Zlatan rörde sig mot bänken. Det handlar om enorma transfersummor. Man går och betalar skyhöga summor för Zlatan, medan Pedro och Bojan gör ungefär lika bra jobb. Man betalar ett otroligt pris för Chyg och han låter håret växa på bänken i lugn och ro. Man betalar enorma summor för Kaka som knappt syns. Man betalar rejält för Benzema medan Higuain gör det bättre. Ronaldo levererar bra, men knappt värt så sjukt mycket.
Och tvärt emot allt detta – Sneijder kostade 15 milj.

Jag hoppas att alla presidenter och ägare fått lära sig något av det helt sjuka transfer fönster från i somras.
Jag hoppas, men jag är inte så säker att de gör.

(Ursäkta att jag bombarderade er med inlägg, jag vill bli av med tankarna och lägga mig).

God natt.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-04 23:09
Det ser tydligt ut att slutfasen i ligan gör spelarna mycket nervösa. Barca var nervösa idag och det störde spelet. Likaså var Real sist mot Osasuna. Mycket nerver och man är rädd att tappa poäng, när en sån poängtapp kan avgöra ligan.
Jag hoppas verkligen att nerverna pressar Real imorgon så att deras spel kör fast. Mallroca har mycket att spela för. En Cl-plats betyder också pengar i kassan, om man lyckas kvala in sig till gruppspelen.
Andre_D
2010-05-04 22:59
Ämne: Är Messi från mars?....
Pluto.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-04 22:47
Xerez har vaknat till liv under våren. De spelar fotboll som egentligen kan passa i la primera utan skam, Tyvärr så vaknade dem lite för sent.
Barcelona Rambla~
2010-05-04 22:43
King Henry V

Otrolig bedrift helt klart. Hade Arsenal också en rival som jagade dem ända in på målsnöret? Madrid var 1p efter innan matchen i kväll.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-05-04 22:39
¡Barça! - Crèma Catalana

Nej 12 oavgjorda.
Barcelona Barcanist
Ämne: perra pele
Igår läs....
Ronaldo gjorde 34 mål har jag för mig, inte 35.
Barcelona NoGo™
¡Barça! - Crèma Catalana

De hade 12 draws, se länk
Barcelona PedroPunto

Vi hade redan varit mästare om vi hade vunnit hemmamatchen mot Villarreal, det är fan den mest frustrerande Barca-matchen jag sett...alla i Barca gick bara och väntade på att någon annan i laget skulle avgöra, och ubåtarna spelade anti-fotboll och maskade...
Barcelona Rambla~
Victor Sanchez rusar igenom Valencias ihåliga försvar och passar till Armenteros.

Gooool Xerez
Barcelona Pep the King
2010-05-04 22:38
Aj Aj Xerez gör mål mot Valencia.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-04 22:37
Kinh Henry V

Så det var sant att de bara hade 3 oavgjorda? Länk tack, för jag tror fortfarande att det är omöjligt
Annons: