/spanien/barcelona/forum/15178.aspx/spanien/barcelona/forum/15178.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Oha789
2010-05-05 23:54
REAL MADRID FÖRTJÄNDE SEGERN OCH DET FÅR MAN TA.

JAG TYCKER ATT RONALDO OCH ANDRA SPELARE I REAL MADRID VISADE KLASS IDAG OCH NÄR STORA SPELARE HAR EN BRA DAG DÅ VET VI ALLA VAD SOM KAN HÄNDA.
PROFFSPELARE SER AMATÖRER UT..

SÅ ÄR DET NÄR MESSI ÄR I BRA FORM OCKSÅ. SÅ LÄGG NER ALLA SOM ÄR EMOT EN SEGER.

Ditt inlägg syns utan Caps Lock också. Skriv ordentligt. /Mod
Barcelona Pep - El Míster
2010-05-05 23:53
Självklart är Ronaldo en mycket bra spelare som jag tycker lever ganska mycket på sin grymma fysik, skott och snabbhet. Hans teknik, dribblingar, passningsspel och spelförståelse går inte att jämföra med Messis.

Jämför man många av hans mål med Messis mål så kan man ganska enkelt konstatera att nästan alla Messis mål är ren och skär elegeans, med vissa undantag så klart. Ronaldos mål ikväll t.ex. är mycket skickligt men kunde lika gärna skitit sig då det var på håret att han inte nådde med tån eller motlägget gått åt andra hållet. Som sagt så är han mycket bra men Messi leker fotboll och mål på ett helt annat sätt, bättre och snyggare.
Barcelona haeger
2010-05-05 23:53
Premier League är bäst för där finnns pengarna.
Gud så svårt att förstå det.

Men däremot så tycker jag att det spelas roligast fotboll i La Liga.
Barcelona Barca-nist
2010-05-05 23:52
#R9__

trött på folie huvud?? vad menar du med de?? vem har bett dig komma in om vi är jobbiga ?
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-05 23:52
#R9__ //

"Blir så trött på alla foliehuvuden här inne "

Va menar du med det? Ni har nog fler ärthjärnor än vi, så kasta i sten i glas hus.

Faan är du här och gnäller för gå och va glad och hoppas att det håller.
Barcelona --Xavi--
2010-05-05 23:51
#R9

om du är så trött på vissa håll dig till ditt forum så mår alla bättre
Delarocha
2010-05-05 23:50
tarrak

Håller med dig till viss del. Dock tycker jag man ska kunna förvänta sig en större match än Mallorca gör idag. Mallorca har mer eller mindre en farlig möjlighet i matchen och det resulterar i mål. Efter det slutar dem mer eller mindre spela. Så att kämpa om en plats till CL men inte ha mer än typ tre skott på mål mot ligatvåan tycker jag är rent ut sagt bedrövligt.

Dock tror jag inte direkt på konspirationsteorier.
Barcelona Barca-nist
2010-05-05 23:49
Jag hade tippat 3-1 till Real så jag hade fel fan.

menar inte att matcherna är uppgjorda men nästan alla lag lägger sig efter 1 mål. Jag förstår inte alls hur detta kan gå till??

Esp mot barca såg ut som krig!
Atl de mad ..samma!
Real Madrid #R9__
Då kan du täppa igen och aldrig komma in hit igen. /Mod
Barcelona DM1982
Ämne: Ämne: För övr....Ja, du är en lustig liten figur. Jag har hejat på Barca sedan 1982, tror inte ens att du var född då. Vad har jag med Zlatan att göra? Spanska ligan är inte den bästa, punkt slut. Det är två lag, sedan några mediokra lag på sin höjd.

Jäklar, du är till och med äldre än mig. Trodde att åldern medförde vett men det gäller tydligen inte i ditt fall. Trist.
Barcelona Lusnos
Premier League är världens bästa liga, om vi jämför?

Mallorca vs Tottenham/City.

Vad är skillnaden? Jo ägare som pumpar in pengar, hur bra hade inte Mallorca varit om dom kunde köpt spelare som Tevez, Adebayor, K.Toure etc..

Money rules the world.
Barcelona tarrak
2010-05-05 23:48
Ämne: Lägg ner med att pis....
Bara att hålla med. Bara Ronaldo är mer värd en hel Mallorcas trupp och det finns inte en spelare i ölaget som skulle platse i Madrid. Men ändå så ska det tävlas i att pissa på Mallis bara för att de inte lyckas spela hem guldet till Barca. Jag har försökt ignorera det här fenomenet länge, men det är samma skit varenda match.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-05 23:47
Att man låter en spelare som Ronaldo va fri 2 gånger på raken sen hade han lite flyt.

men varför går mallis målvakt ut helatiden????????????

Ska man gå ut så ska man ta bollen punkt slut.
Barcelona King Henry V

Vad var det Keita sa efter Villarreal hemma:

"Konstigt att de (Villarreal) krigade för livet mot oss, men var helt ur form mot Real"

Är det så att alla bränner sitt krut mot oss och sen bara skiter i Real-matcherna? Hade jag varit Mallorca-fan hade jag skämts ikväll.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
1: barcas o speciellt reals odds mot motståndare borde vara 0.97

2. hur kunde real ge 1.57 elr nånting?

3: det måste till ett mirakel att ett lag ska kunna störa de 2 stora

4. kommer inte ihåg när jag ens blev chockerad o samtidigt hade hopp som osasuna matchen , innan den alltså. hopp det hade jag förut iaf :)

5. laliga (1.barca
2.real

borde vara 2 lag som möter varandra den som vinner flesav 38 matchervinner ligan enklare för alla parter + så skulle vi nog vinna ligan 20 år framåt haha? vad säger ni om det en liga med 2 lag haha skojjarbara men roligt att fantasin kan flöda..
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-05 23:46
Och jag som trodde att Madrid skulle tappa poäng ikväll...

Verkar som att vi inte har något annat val än att åka till Sevilla och vinna. Ett Sevilla som kämpar för en CL-plats. Men Pep Team har visat sin styrka förr och jag har all förtroende i världen för de.
Barcelona Barca-nist
2010-05-05 23:45
-Fille- El Pipita

9 poäng bara 3 senaste matcherna !
Alla frisparksmål?
så beroende är ni faktiskt av honom.

förra matchen ska vi inte ens prata om för att vara mot osasuna och hemma så gjorde C .ronaldo mål min 89.23. det va nära ögat.
i andra halvlek kom Real igång efter Ronaldos mål egen så inga av målen var pga bra spel.
Atlético Sportuga
Ämne: För övrigt måste jag....
Det är pga av sådana som du som jag hatar att Zlatan gick till Barca, La Liga är den bästa ligan, hoppas han slutar i Barca så man slipper sådana som du
Barcelona Lusnos
Niente_milanfan //

Så du menar att Mallorca som spelar för CL lägger sig mot Madrid idag? Grattis, onsdagens fail.

Klart att dom inte är så motiverade efter 3-1..
Barcelona DM1982
Ämne:
Haha, hur kan man ....
Världens bästa liga? Vem kan påstå det om den spanska ligan? Det handlar om två lag, resten är på sin höjd helt ok europeisk standard. Kolla bara hur det gick i CL. Nej, spanska ligan är verkligen inte den bästa.
Barcelona --Xavi--
2010-05-05 23:44
någon annan här som inte är överraskad att negredo e i form just inför barca matchen ???
Barcelona tarrak
Tycker nog ändå att vi är mer beroende av Messi än vad Madrid är av Christiano. Dels för att argentinaren är bättre, men även för att Madrid har en bredare trupp. Marängerna spelade ganska många matcher utan Ronaldo i höstas och klarade sig väldigt bra, tror att vi hade fått det tuffare.
Barcelona Rambla~
Hetfield

Jag syftade på Ronaldos sista mål, han hade flyt med motlägget där. Allt studsar hans väg helt enkelt.

Sett till matchen så är hela Madrid klart bättre än Mallorca i andra halvlek. Det är inte något flyt. Mallorcas mittfält är helt odugligt. De tappar ju hela tiden bollen i uppfspelsfasen. Ideliga felpass som sätter deras långsamma försvar i trubbel. En eloge till Madrid helt enkelt, då alla jobbar och sliter när de sätter press.
Atlético addeh
Där vare totalt kört, en reducering hade de kunnat bli lite nerv i matchen. Aja, bara kör över Sevilla så spelar det ändå ingen roll!
Barcelona Niente_milanfan
2010-05-05 23:43

Haha, hur kan man INTE tro på uppgjorda matcher när man såg denna match??!!

Såg Lazio-Inter i helgen, och efter Mallorcas 1-0 så var Mallorca-spelarna inte ett dugg mer intresserade än vad Laziospelarna var mot Inter.

Mallorca står verkligen och TITTAR när Real Madrid anfaller och gör mål...ska det se ut såhär i världens bästa liga?

Nu håller jag på Milan, men tycker inte man ska kasta skit på italienska ligan när spanska matcher känns smutsiga också, där lag inte kämpar osv...
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-05-05 23:42
Lusnos:

Finns alltid några som tycker det även om han är bra pga personen han är. Du fattar vad jag menar.. Aja, god natt! :)
Barcelona Hetfield
Lägg ner med att pissa på Mallorca.
Real Madrid är helt enkelt för effektiva och bra idag, så enkelt är det

Lägg till att Mallorca tappade en hel del spelare, och de fick inte heller värva, att de är 4: i ligan är bara att gratulera

Jag hoppas att detta dödar de halvtaskiga konspirationsteorierna om läggmatcher
Barcelona Lusnos
Som jag sa tidigare, Mallorca har inget i CL att göra, visst. Det vore kul för dom men dom är alldeles för dåliga.
Barcelona BlaugranaBarcelona
Om Barcelona är Messilona, vad är då Real Madrid? Nåt att fundera över under natten!

Otroligt besviken på Mallorca. Visste att de inte kunde ta full pott men alltså, en 4-1 förlust mot Real på hemmaplan! Hur som helst, man ska inte kräva för mycket. En Europa League-plats är ändå bra och det är välförtjänt för Manzanos mannar. All cred till Mallorca!
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-05 23:41
bet365 kommentatorn: christiano ronaldo he kinda half celebrates doesnt he? om higuains mål.. hahaha
Annons: