/spanien/barcelona/forum/15177.aspx/spanien/barcelona/forum/15177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-05-20 12:58
Det som är härligt med Busquets och Pedro är att båda saknar stjärnglansen som många andra unga talanger har, vilket i sin tur leder till att de kan stå i skuggan och göra det de är bra på utan att alla kritiserar de hit och dit

Men som sagt, om Dos Santos och Thiago ska hålla på med egofasoner så kan de dra, det är varken rätt tid eller plats för klubben att dalta med de

Sen tror jag att folk överskattar talanger, det verkar som att så fort en talang från la masia kommer upp så tror alla att personen kommer att bli nästa Xavi eller Messi, men det kan väl lika mycket gå åt andra hållet, dvs. ingenting märkvärdigt när det väl gäller

Det kommer att bli en helt galen äventyr nu
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-20 12:53
Ironiskt att de två senaste canteranos som har slagit igenom är Busquets och Pedro, som inte var några riktigt lovande talanger under sina år i Barça Atlétic. Och när jag säger att de inte var några "lovande talanger" så menar jag att det inte var någon hype kring de då och inte heller när de tog steget upp till A-laget.

Med tack vare hård träning, starka viljor och förtroende från Pep befinner sig Busquets och Pedro där de är idag; med klubblagsmeriter från Barcelona och även med i landslagsdiskussionen.

Det kanske inte alltid är bra att ha en massa förväntningar och hype kring sig om man är en ungdomsspelare.
Barcelona Rambla~
2010-05-20 12:46
tarrak

Låt mig tillägga att även jag är mot en värvning av Cesc. Jag ser hellre att man förnyar med dessa två mittfältare och verkligen visar att man är beredd att satsa på dem. Jag tycker att Laporta & Co borde ta lärdom när Cesc försvann. Lite ironiskt då att när man väl vill ta tillbaka Cesc är det andra talanger som kanske försvinner istället. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om tex Thiago försvinner, att det kommer tillbaka om några år och biter oss i arslet.
Barcelona tarrak
2010-05-20 12:41
Rambla

Skillnaden är att Pedro aldrig setts som någon större talang och därmed inte haft samma krav och förväntningar. JDS och Thiago skulle ses som supertalanger i alla klubbar, medan spealre som Pedro och Busquets alltid kommer att vara dödligt lojala mot Pep för att han såg det ingen annan såg.

Jag brukar alltid stå på klubbens sida och tycker som du att gnälliga spelare kan packa väskan, men i det här fallet skulle jag verkligen ha förståelse om de valde att lämna. Jag tror nog att de hade hoppas på fler chanser i a-laget den här säsongen och nästa år lär det inte bli fler. En frisk Xavi spelar garanterat 90% av matcherna och sen ska Cesc, Iniesta och Keita konurrera om en ytterligare en position och de fåtal matcher Xavi vilas.

Om Barca värvar Cesc och ingen oväntad försäljning eller allvarlig skada sker, ser jag inte någon realistisk möjlighet att någon av dem spelar regelbundet i a-laget under de kommande tre åren. Då har jag faktiskt förståelse för att man söker chansen någon annanstans. Bara att hoppas att jag har fel.
Barcelona Barçainfluensa
2010-05-20 12:37
eller milan =)
Barcelona Barçainfluensa
2010-05-20 12:36
KAKAMILAN..

ja hade med önskat så men man får inte ha 12 spelare på plan. eller du kanske menar att vi ska köra utan målvakt... det e inte mycke ni kan från madrid
Real Madrid KAKAMILAN
haha ne men d e valdes där förstår du väl.
Barcelona Rambla~
Hetfield:

Giovani gick miste om 7 titlar. Jag hoppas han är nöjd idag över sitt val.

Pedro kan tacka Giovani för sin framgång. Han fick chansen, tog den och dalande Henry gjorde det möjligt för honom att utvecklas och lyckas.
Barcelona Rambla~
2010-05-20 12:34
Ska vi köra utan målvakt menar du?
Barcelona Hetfield
2010-05-20 12:34
Vad trött man blir man så ungdomar som tror att de är bäst i hela världen, förstår inte varför klubben ska dalta med Dos Santos

Om han inte vill skriva på så kan han försvinna, han ska vara glad att han ens spelar i Barcelona som ger ungdomar en chans till att börja med
Real Madrid KAKAMILAN
2010-05-20 12:32
Zlatan Villa Messi
iniest xavi fabregas
toure
abidal pique puyol alves

vilken dröm elva om allt skulle gå in ...
Barcelona Kluivert_9
2010-05-20 12:28

Nästan livsviktigt att vi får behålla Thiago och Dos Santos. Så vi inte får en lex Fabregas, d v s att spelaren sticker till klubbar utomlands pga mammon.

Hade Fabregas stannat i Barca hade vi nog tagit fler titlar i mitten av 2000-talet. Bara min åsikt, men inte bra om vi tappar dessa två underbarn.
Barcelona westinho
2010-05-20 12:26
Det är som Txiki sa; Thiago och Dos Santos måste få speltid, därför kommer de inte spela i A-laget nästa säsong. De kommer träna mycket med A-laget för att utvecklas, men spela matcher med B-lag och några enstaka med A-laget.

Hoppas bara de har tålamod, och väntar på sin tur. En utlåning till en primera-klubb skulle vara bra också.
Barcelona Rambla~
2010-05-20 12:15
tarrak

Det samma kan sägas om Pedro. Som hade Henry, Messi, Bojan och Ibra att fajtas med om speltid. Han valde dock att knyta näven, jobba på och aldrig beklaga sig.

Sen kan man ju istället göra som Giovani. Ställa ultimatum om en startplats annars så drar man. Har Jonathan inte lärt något av sin äldre brors handlande är det bara att packa väskorna om du frågar mig.

Jag förmodar att Thiago och JDS erbjuds B-kontrakt och att det är det som får dom att tveka.
Barcelona Yaya24
2010-05-20 12:07
Seriöst skippa Cesc, vi har Jonathan. Vänta något år med att värva Cesc istället.
Barcelona Klint
Det borde finnas plats åtminstone för en av dos Santos och Thiago i a-truppen, även om Cesc värvas. Vi var tunna denna säsong och ytterligare bredd hade varit önskvärt. Personligen ser jag Thiago som en spelare med större spetskvaliteter än Jonathan. Men visst känns det tråkigt om någon av de två skulle lämna.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
tarrak/

Förvisso, jag kan förstå om de resonerar på det sättet, men i Jonathans fall hjälper det knappast att ha en agent som Zahavi som säkert viskar i hans öra om pengasummorna i England.

Personligen ser jag hellre att klubben satsar på dos Santos och Thiago nästa säsong istället för att spendera en massa miljoner på Cesc.
Barcelona tarrak
2010-05-20 11:56
el Flaco

Jag har full förståelse för att Jonathan och Thiago tvekar om ett nytt kontrakt. Om Barcelona värvar Cesc så lär de inte kunna få någorlunda med speltid i a-laget förrän Xavi pensioneras. Om man är så pass bra att man platsar i Mexikos VM-trupp, så har man självklart större mål än att spela B-lagsfotboll de tre kommande åren.
Barcelona DM1982
2010-05-20 11:49
50 eller 60 miljoner för Fabregas, inte en chans. Han har en hel del att bevisa och förra säsongen var inte något speciellt.

Nej, låt han vara kvar i Arsenal och visa att han är värd dessa pengar (som är för mycket hur som helst) några år och sedan kanske det blir ett köp.

80 miljoner, inte en chans i hela h-e att hans ska köpas för sådana summor. Ingen spelare är värd dessa pengar, förutom Messi då.
Barcelona barca111
2010-05-20 11:48
Ämne: barca111/

Jag har....
tack för svaret, enligt flera engelska tidningar kräver arsenal 80 miljoner euro för Fabregas.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-20 11:39
barca111/

Jag har ingen aning om vad som händer med Gai eller om man har förlängt hans kontrakt.

Hetfield/

Det senaste jag läste var att Arsenal ville ha 60 miljoner euro för Cesc (se länktips). Barça hade först erbjudit 35 miljoner och då kontrade Arsenal med 45, men nu ska de alltså kräva 60 miljoner euro för att släppa ifrån sig Fabregas. Fuck that säger jag bara.
Barcelona Hetfield
2010-05-20 11:32
Enligt senaste rykten så vill Arsenal ha 50 miljoner för att släppa Cesc, vilket är en hel del pengar

Men ärligt talat, lägger man 50 miljoner för Cesc bredvid vad Real Madrid spenderade för Kaka (70) och Benzema (30-35) så är det fortfarande bra. Nu menar jag inte att Real Madrid är världens bästa referenspunkt men faktum kvarstår

Fördelen med att ha Cesc i laget är att vi kan rotera en hel del, om man ska köra offensivt och pressa motståndarlaget så kan man ta ut pivoten och sätta in Cesc. Om man vill backa hem så kan man ta ut Iniesta och sätta in Fabregas

Om man vill vara ultraoffensiv så kör man med knattarna Xavi, Fabregas och Iniesta, möjligheterna är faktiskt oändliga, men frågan är om Cesc kan/vill acceptera en mer tillbakadragen roll i laget
Barcelona barca111
2010-05-20 11:18
Ämne: Dåliga nyheter om Jo....
Har Barcelona säkrat nytt kontrakt med Gai Assulin?
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-20 11:06
Dåliga nyheter om Jonathan dos Santos. Enligt Sport åkte hans agent, Pini Zahavi, från London till Barcelona för att lösa kontraktsdetaljerna med Barça, men Zahavi lämnade kubbens kontor utan att ha kommit till en överenskommelse.

Tanken var att Jonathan skulle skriva under sitt nya kontrakt innan han åkte iväg för att koncentrera sig med landslaget inför VM, men nu blev det alltså inte som det var tänkt. Igår tog den yngre av dos Santos bröderna flyget till Mexiko och det verkar som att det kommer bli upp till den nya presidenten att förhandla fram en kontraktsförnyelse med Jonathan dos Santos och hans agent. Jävligt störigt att det inte blev av, men samtidigt inte förvånande med tanken på vem agenten är.

I samma artikel står det att klubben fortsätter att förhandla även med Thiago för att försäkra sig om hans fortsättning i Barcelona, men man har inte kommit till en definitiv uppgörelse där heller.

Barcelona barca111
2010-05-20 10:23
barca ska försöka knyta till sig fabregas in veckans slut
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-20 10:09
Gamladamen

Skämt eller?

gick in på Gazzetta.it och det står ingenstans om Barca idag.
Atlético Gamladamen
2010-05-20 09:48
Idag meddelar Gazzeta att Barcelona gjort klart med chellini och Balotelli, de ska presenteras på måndag.
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-20 03:45
Ska Valdes klämma sig emellan dessa 2????

Se länk!!!

BTW: Det blir inte fy skam ifall Valdes blir uttagen som trea, men skulle han inte bli uttagen d skulle jag inte bli så förvånad.
Barcelona Gabriel
2010-05-20 03:04
Delarocha

Håller med dig fullständigt om att Valdes är världens bästa frilägesmålvakt. Problemet är bara det att Valdes verkar ha fått en stämpel på sitt namn som är otroligt svårt att sudda ut. Men vad gör det, vi culés är medvetna om hans enorma utveckling och det räcker gott och väl.

Nu blir det sängen. Bona nit hermanos culés!
Barcelona basaric
2010-05-20 02:42
Lilla Pedrito är underbar..
Annons: