/spanien/barcelona/forum/15176.aspx/spanien/barcelona/forum/15176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-05-04 22:35
Arsenal gjorde dessutom 73 mål, inte så mycket egentligen, men det var stort att gå genom serien förlustfri.
Ändra till 03/04.
Barcelona King Henry V
2010-05-04 22:33

Barca//

Omöjligt? Jag minns den säsongen som i fjol...Henry, Vieira, Bergkamp, Ljungberg, Pires...alla i sin absoluta peak...

Barca har gjort en jämbördig säsong som Arsenal gjorde då...men skillnaden är att Arsenal avgjorde ligan skittidigt då (de hade Leicester hemma i sista matchen och bara defilerade i de sistar tre omgångarna, typ).

Hade vi inte spelat så många oavgjorda tror jag Real hade varit borta för flera omgångar sedan...
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-04 22:27
Pablo Gorcon

Omöjligt att de hade 0 förluster och bara 3 oavgjorda och resten vinster.. det måste vara nåt världsrekord
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-05-04 22:27
Pablo Gorcon

Nej vi är starkare än Arsenal 03/04 statistikmässigt.
Arsenal fick sammanlagt 90 poäng, med 12 oavgjorda matcher medan Barca har 93 poäng på 36 matcher, 6 oavgjorda 1 förlust.

Barcelona ★Sami★
2010-05-04 22:26
H.Alavi - Triangulo Magico!
Aha okej mannen! Jag trodde det hade nåt med Barca att göra. Ex att Villa är klar för Barca så vill Valencia se hur de klarar sig utan han. Men då hade jag helt fel:P
Jag känner lukten av Ligamästare!!
PS
2010-05-04 22:25
Är det de 93 poängen (rekord eller nära inpå) och ligaledning trots RMs 3 miljardbygge som gör att många här tycker att Barca är ett bättre lag utan Zlatan?

Tror faktiskt att det var pga av Z som det var vulkanutbrott på island och barca fick åka buss till milano. fy för denna Zlatan!
Barcelona AzizWaysi
2010-05-04 22:25
Pedro-Bojan-Messi. Det är som att se Beyonce naken när supertrion spelar. Ojoj.
Barcelona Trippeln
2010-05-04 22:24
När Zlatan satt på bänken så förstod jag varenda känsla han hade inombords,jag tycker verkligen synd om honom.
Spanien Pablo Gorcon
2010-05-04 22:24

Synd att ni torskade mot Atletico Madrid borta (trodde jag aldrig ni skulle göra)- annars hade ni kunnat göra en "Arsenal 03/04".

Många av er känner säkert till att Arsenal gick obesegrade igenom en hel liga + ytterligare ungeför en fjärdedel av säsongen därefter...

Frågan är om ni är sämre än den upplagan av Arsenal - eller om ni är bättre?

Personligen menar jag att det är betydligt svårare att gå obesegrade genom Premier League.

Men ni har sex oavgjorda också, det är ganska många. Jag har för mig att Arsenal bara hade 3 oavgjorda under sin Fabolous season.
Real Madrid Gustave
2010-05-04 22:23
hur står de till me världens bästa lag? :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-04 22:22
Publiken står bakom Zlatan, det såg man direkt när han skulle lämna planen. De flesta reste sig upp för att applådera, och jag tror att det betyder mycket för honom.

Han gjorde ju en helt okej insats, gjorde ett par snygga finter och var en pass ifrån att sätta dit ett mål. Nu gäller det bara för honom att fortsätta kämpa, han har farten, men det är accelerationen som han saknar.

Ska man spela på topp i Barca, så måste man kunna öka farten snabbt! Titta bara på Pedro.

Jag vill helst inte ha Zlatan från start mot Sevilla, dels för att han är ur form, och dels för att det går fortare just nu med Pedro-Bojan-Messi.

Vamos Zlatan!

----

★Sami★

Om jag inte minns fel så skadade han sig i den senaste matchen, vilket gör att han inte är med från start idag.
Barcelona ★Sami★
2010-05-04 22:21
David Villa är klar för Barca. Det är därför Zigic spelar nu från start. De vill se hur de klarar sig utan David Villa.
Ellr tänker jag helt fel:)
Barcelona Hetfield
2010-05-04 22:18
Om man får väl lite konspiratorisk a la "Kåmark/Aftonbladet" så ser det ut som att Valencia förbereder sig för att klara sig utan Villa

Zigic är stekhet, kanske därför man spelar med honom
Atlético addeh
Visca Barca /

Ronaldo gjorde 34 mål säsongen 96/97.
Barcelona Essienesque
Ämne: Hur många poäng gjor....
Ronaldo gjorde 47 mål under en säsong i Barca, varav 34 ligamål. Medan Messi står på 44 mål, 31 i ligan.
Barcelona ★Sami★
2010-05-04 22:16
Zlatan var helt okej. Men när Pep bytte ut Zlatan känndes det som vi såg ett helt annat lag. Mer SPEED! Mer Fart.
Tack Guardiola att du bytte ut Zlatan.
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-04 22:15
kallesiete/

Ja, Laporta försvinner efter denna säsongen då hans mandatperiod tar slut. Han får då inte ställa upp i det kommande valet.
Barcelona Visca Barca
2010-05-04 22:15
perra pele
Igår läste jag i sport och där stod det att ronaldo gjorde 35 mål i barca tröjan och messi står för 31 med dem 2 målen idag
Barcelona Kim
2010-05-04 22:13
Innan vi börjar hugga på Ibrahimovic, addeh, så tycker jag att ett förtydligande är på sin plats. När matchen inleddes så spelade Tenerife med tio man på rätt sida om bollen, ett försvarsarbete liknande det Inter kom med. Att försöka gå med bollar i djupet är inte lönlöst, men ett onödigt jobb. Viktigare är att kunna stoppa in bollar på höjden, vilket Zlatan visade att han behärskar. Vi ska komma ihåg att det var han som nickade ner till Messis 1-0 och att han vid fler tillfällen tog emot bollen och rörde sig fint. Det var egentligen bara målet som fattades. Den engelske kommentatorn uttryckte det ganska bra: "Zlatan rör sig mer mot kanterna och vågar utmana, vilket han inte har gjort förut." Det var en ny Zlatan jämfört med tidigare matcher.

När sen Tenerife tvingas lyfta upp sitt lag så kommer fler och större ytor att dyka upp, vilket hjälper ett lag som Barcelona när man vill spela snabbt efter marken.

Ett helt korrekt agerande av Guardiola, och jag tycker inte att man riktigt kan jämföra spelet före och efter Zlatans byte, just på grund av att förutsättningarna var så olika.
Barcelona Allendinho
2010-05-04 22:13
jag kommer sakna laporta om det är så att han är 100% borta...
Barcelona Allendinho
2010-05-04 22:12
Ville bara få bort 666 i forumsinläggen :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-05-04 22:11
Jag tycker Z gjorde en helt godkänd match ! visst han stanna till dom gångerna han tappade bollen men han kämpade mycket till skillnad från andra matcher. han tog sina löpningar mötte bollarna, han var till och med nere vid halva planen och mötte bollarna då det inte fanns några mittfältare i mitten. han passade gjorde inte fler än 2-3 tabbar ! sluta klandra honom för ngt nu målet som pedro fick va tur att bollen slant mellan benen på teneriffa försvararen men ska inte haka upp på det mer vi vann och messi gjorde 2 mål som jag ville :D gött Visca Barca
Barcelona NoGo™
2010-05-04 22:09
Rambla~

Han klev av förra matchen så tror han är skadad.
Barcelona Rambla~
2010-05-04 22:09
"Sist men inte minst, Barcelona är mycket bättre utan Ibrahimovic på planen."

Det går det tyvärr inte att argumentera mot i dagsläget.
Barcelona Rambla~
2010-05-04 22:08
Är Villa skadad eller är han petad?
Atlético addeh
2010-05-04 22:07
Stabil andra halvlek. Pedros inhopp gjorde i stort sett allt. Det blev fart i spelet och framför allt på högerkanten.

Även om Messi inte dominerade totalt gör han 2 mål och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den människan, eller vad han nu är för något.

Alves har övat inlägg, vilket gav utdelning.

Bojan fortsätter imponera, avslutet är världsklass.

Sist men inte minst, Barcelona är mycket bättre utan Ibrahimovic på planen.
Barcelona kallesiete
2010-05-04 22:06

Så Laporta försvinner efter denna säsongen till 100%? Måste erkänna att jag inte är speciellt hemma på styrelsepositioner och stadgar m.m.

Känns dock lite synd att Laporta måste gå. 08/09 var trots allt den bästa säsongen i klubbens historia. Vi är nära att vinna ligan denna säsongen igen.

Hoppas verkligen det blir någon vettig som får ta över.
Barcelona Rambla~
2010-05-04 22:04
Pep tar ute Pique, som säkert är halvskadad och byter in en anfallare. Då spelar vi 4-2-4 innan Busquets byts in. Det är ganska så vågat i en så viktig match. Dessutom med en halvskadad Xavi på mitten.
Barcelona Kim
2010-05-04 22:04
För att förtydliga lite, Ferrer är vicepresident i klubben nu och ställer upp i valet. Därutöver kommer Ingla att ställa upp som kandidat, och han är uppbackad av ett par tunga män från styrelsen.
Canaletes
2010-05-04 22:03
Juste!!

Igen så gjordes alla målen av canteranos!!
Annons: