/spanien/barcelona/forum/15171.aspx/spanien/barcelona/forum/15171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Alex.K
2010-08-11 16:49
H.Alavi - Magico!

Har inte TV4 sport fortfarande rättigheterna till Copa del Rey? Om de inte har det vilken kanal kommer sända den då?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-11 16:46
Tv4Sport visar även returmatchen mellan Barcelona - Sevilla på Camp Nou.

Den 21 augusti sparkas den igång. Det är nog också den sista matchen från Spanien som Tv4Sport sänder.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-11 16:38
Rambla.

De glömde Quini också. En spelare som har vunnit Pichichi-utmärkelsen 5 gånger i la liga. Jag är inte förvånad... han har ju spelat i Barcelona.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-11 16:36
Hehe vi har uppnått en till trippel, de tre senaste inläggen har hamnat om Madrids redaktion/fans/spelare

Lite kul tycker jag, håller med er alla tre :)
Barcelona Rambla~
2010-08-11 16:32
Ikoner: David Villa, Sebastian Eguren

Sen när blev Eguren en ikon för Sporting? Hur kan man glömma att ta med Luís Enrique. Maränger alltså. :P
Barcelona älskabarcelona
2010-08-11 16:31
Folket i Madrid forum är så sjuk pinsama! . Fram tills igår satt dom och onanera åt tanken av att ha Maicon i laget . Idag hittar dom på massa bullshit : "Nej han e för gammal vad ska man med han till? Ne Ramos skulle tvingas till mittbacksrollen . Vi e så glada att han inte kom" . Är det nån som e glad för att han inte gick till Madrid så är det Barca och Inter fansen och ingen annan . Är det nån som är gammal och är på väg mot slutet av karriären så är det just den spelaren ni köpte idioter . Grattis till han och specielt grattis till Chelseas 8 milj!
Barcelona Criff
2010-08-11 16:19
Madridistas lär sig aldrig, dem har snackat om sin trippel nu i 7 års tid, och har alltid totalt misslyckats.
Att dem aldrig lär sig att hålla truten och bara jobba.
Usch det där Real komplexet är lite sådär halvt kräkmedel..
Barcelona Poysson
2010-08-11 16:09
Ämne: Ärligt hur många är ....
Det är inte muslimer, det är Iranier...det kryllar av dem runt hela Svenskafans.
Barcelona westinho
2010-08-11 15:59
Den enda värvning jag på allvar tror kommer ske nu är Mascherano. Jag säger inte att jag önskar att det händer, men jag tycker det låter troligast.

Liverpool behöver pengar, Mascherano vill gärna till Barcelona, Inter har gett upp honom och Hodgson vill ha Hleb. Hleb + 10 miljoner och så är Mascherano en Barcelonaspelare.

Med tanke på att Barcelona spelar så många matcher under en säsong så vore det kanske inte helt fel med en rutinerad backup som Masken till Busi. Rotation är nyckeln till framgång.
Barcelona VizzlA^^
Ärligt hur många är muslimer på det här forumet?:), en intressant fråga bara. Verkar vara en hel del iaf.
Barcelona 1.70-ligan.
Off topic, men visst känns det äntligen som Chelsea är på väg neråt? Namn som Ballack, Joe Cole och Carvalho har lämnat, vad har egentligen kommit in?

Dessutom är många tongivande spelare en bit över 30-strecket. De håller inte många säsonger till.

Lägg där till att de föll med 3-1 mot United i häromdan.. Nog för att jag inte har nån vidare koll på laget, men om de inte agerar snart så tror jag de får satsa på att nå CL-plats istället för guld :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-11 15:36
Hyder,

Intressant det du skriver. Jag är ändå fortfarande för Özil då jag tycker det är ett betydligt billigare alternativ än Cesc och jag bara känner på mig att det skulle bli en succé!

Men troligen kommer han inte att komma. Hur blir det då med Cesc? Nej, jag tror klubben väntar på honom istället, då jag tror att han kommer nästa säsong. Särskilt om ryktena att Wenger gör sin sista säsong som tränare stämmer.

Kanske är det lika bra att låta JDS och Thiago få lasta av Xavi/Iniesta i år. Då finns det ändå en hyfsad bredd på det offensiva mittfältet då Pep även har Keita, Adriano (ja, även Messi och Dani Alves) till sitt förfogande.

Jag är ytterst tveksam till att klubben gör två värvningar till i sommar, och då är det viktigaste att det köps in en ny Toure! Vi behöver en renodlad DM till, jag hoppas Pep inser det. Min personliga önskning hade varit Capoue, men hur troligt är det egentligen?
Vi har redan en ung jättetalang på den positonen. Det är Busi som är Peps framtidsspelare på den positionen och då känns det inte som han vill Ha Capoué. Jag tror det blir en äldre, rutinerad DM som kan lasta av Busi istället. Eller jag hoppas. För vi måste ha en DM till i mina ögon.

Barcelona Davids3
2010-08-11 15:33
Ämne: Jag vill se JDS med ....
Ramadan mubarak min vän :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-11 15:29
Åh, nu får vi stå ut med Kåmark igen. Jag undrar hur han ska förstöra Serie A nu med sina halvdana "teorier". Hans nästa teori är väl "Zanetti och Totti fikade tillsammans- Totti är på väg till Inter".

Hyder

Ingen påstår att Özil kommer att landa i Barcelona och bli rena succén från dag 1. Det jag har sagt är att Özil har (för en 22 åring i alla fall) enormt mycket erfarenhet i de stora sammanhangen, och han har tillräckligt med potential.

Blanda ihop det så får man en väldigt bra spelare.

-----------------

Angående Pinto så måste vi komma ihåg att han var en av la ligas bästa målvakter när han spelade för Celta Vigo. Det är inte lätt att sitta på bänken dag ut och dag in och fortfarande behålla formen.

Barcelona Hyder
2010-08-11 15:25
Pedro är ett sådant utmärkt exempel på hur en på pappret sämre spelare är bättre för laget än en Robinho eller David Silva. Skälet är ju att han vet om hur man ska agera, passa, löpa och kombinera på planen. Det är inte så enkelt som det låter, det har bland annat Hleb bevisat. Han fick förvisso inte kontinueligt med speltid men det tror jag inte att Özil kan få heller. Jag tror att Özil som mittfältare är lite väl optimistiskt då jag tror att det då kommer likna rätt mycket som när Messí tagit steget ner. Han är absolut ingen ersättare till Xavi men har de offensiva egenskaperna för att axla Iniestas offensiva roll. Dock tror jag inte att han har de defensiva sådana. Dos Santos är för mig ett säkrare kort för att avlasta det kreativa mittfältet. Det handlar om så mycket mer än att kunna skjuta och passa, man måste anpassa sig till spelet utan boll och klara av triangelspelet. Jonathan känner redan till allt det här och är redan ett långsiktigt alternativ då behöver vi inte ett till.

Visst skulle Özil kunna avlasta Messí och Pedro på kanterna men då pratar vi komplementspelare och inget annat. Jag tror inte det gagnar verken Özil själv eller laget om en spelare som måste forstätta utvecklas och anpassa sig till spelet inte får den kontinueliga speltid han behöver. Det är min syn på saken. Därmed inte sagt att Özil i dagens läge är bättre än både Thiago och Dos Santos, för det är han. Men Robinho och Silva var ju även dem bättre än Pedro.

Jag köper inte allt snack om att Özils talang, egenskaper och personlighet gör honom till en redan klippt och skuren spelare för vårt spelsystem. Han måste anpassa sig lika mycket som alla andra nyförvärv. Visst kan specifika egenskaper passa bättre än andra i laget men några garantier finns där inte. Jag ser dock Jonathan som en garanti, det känns som att Pep vet exakt vad han får ut av honom och att det även kommer betyda att han får en permanent a-lagsplats till nästa säsong. Det är min syn på saken.
Barcelona Rambla~
2010-08-11 15:23
Vill man verkligen se ett försnack inför en match där Kåmark är en av de som babblar? Troligtvis inte!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-11 15:19
Jag börjar nästan tro att Pep inte vill ha något mer köp i sommar. Hoppas jag har fel för truppen är på tok för tunn.. ett par skador på några nyckelspelare och vi har inte alls samma slagkraftiga lag längre..
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-11 15:04
Jag vill se JDS med nummer 4. Hellre honom än Fabregas, de går bra med Özil också fast jag är rädd om de blir en ny "Hleb" dvs misslyckat köp.

Off-Topic: Ramadan Karim till alla muslimska vänner!
Barcelona el Flaco
2010-08-11 14:44
addeh/

Se länktips. Där står det också att avsparken kickar igång halv tio.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-11 14:43
Matchen börjar kl 21.30 på Lördag
Barcelona ★Sami★
2010-08-11 14:42
H.Alavi - Magico!
Jag vill också se försnack. Men sällan att de visar det. Sist de visa försnack var väl El Clasico?
Atlético addeh
2010-08-11 14:40
el Flaco

På den officiella hemsidan står att det är avspark 22:00. Hade precis för mig att matchen skulle starta en halvtimme tidigare, men jag vet inte.
Barcelona el Flaco
2010-08-11 14:38
Straffräddning mot Mallorca i Copa del Rey i all ära, men det starkaste minnet jag har från Pinto från trippelsäsongen var han sprintade ifrån Pep Guardiola vid sidlinjen under firandet i samband med Iniestas mål på Stamford Bridge. Klassiskt ögonblick.
2010-08-11 14:37
el Flaco

Jaha, då hade väl Messidinho rätt. Tråkigt, jag som trodde att Tv4sport äntligen skulle dra igång försnacket inför en match. :P
Barcelona el Flaco
2010-08-11 14:35
H.Aalavi/

Matchtiden har flyttats fram till kl. 21.30.

*Länktips.
Atlético addeh
2010-08-11 14:32
Jag tycker Pinto är en väldigt spektakulär målvakt. Han kanske inte är världens bästa, men nog har han ändå kvalitéer. Han är en riktigt stämningshöjare och är alltid först upp från bänken och firar ett mål. Hur många andremålvakter gör det?

Han har aldrig gnällt, och nöjer sig med den speltid han får under försäsongen samt i Copa del Rey.

Att Miño presterar bättre än Pinto under några jippomatcher i Asien betyder ingenting för mig. Miño har aldrig stått en tävlingsmatch för A-laget och det är väldigt stor skillnad i jämförelse med en träningsmatch. Men potential har killen, helt klart. Det jag menar är att Pinto känns ändå som ett säkrare kort att ha som andremålvakt, åtminstone i nuläget.
2010-08-11 14:24
Messidinho_10

Matchen startar 22:00, men försnacket drar igång en halvtimme tidigare.
Barcelona ★Sami★
el Flaco
Glöm inte Pintos straffräddning:)
Barcelona Krabban94
Men det var inte långt ifrån att han skulle ha tagit den straffen... Skulle nog kanske vilja se en ny backup målvakt till Valdés men först då när Pinto slutar men man skulle redan kunna kolla in någon som är bättre än Miño, och som man skulle göra ett kontrakt med att man köper honom för en viss summa efter typ 3år.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-11 14:20
addeh

"Glömmer aldrig hans straffräddning säsongen 08/09."

Sån legendarisk ögonblick, utan den räddningen hade det varit väldigt svårt att nå trippeln den säsongen. Föresten, han försökte ju göra samma sak mot Vålerenga när de fick straff. :P
Dock funkade inte samma taktik att psyka motståndaren.
Annons: