/spanien/barcelona/forum/15169.aspx/spanien/barcelona/forum/15169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-05-05 22:18
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Golazo Aduriz!!!
Barcelona Gabriel
Aduuuuuuuuuuriz!!!!!
Barcelona Kim
Som jag sa, 5,75 i odds på Mallorca på Bet365 igår. Kan dom göra mig både glad och rikare? ;)
Canaletes
ALDRIG Madrid vänder detta. Mallroca äger matchen

This is not Getafe or Osasuna ;)
Barcelona haeger
JAAAA! Aduuuriz!
Barcelona ★Sami★
Jaaaaaaa
Ktoor^,^
2010-05-05 22:17
JAA !!
Barcelona Gonzalez_Barca
Gooool!!
Barcelona Klint
Jaaaaa!
saamii
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES !! KOM IGEN NU MALLORCA HÅLL DETTA FAN!
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-05-05 22:13
d verkar som Mallorca behöver Barcas hjälp lika mkt som vi behöver deras, jag syftar på svilla matchen där mallorca kan gå förbi om vi vinner!
Canaletes
2010-05-05 22:08
Mallorca for CL!!!
PS
2010-05-05 22:05
Ämne: Eto'o fick många ....
Barcadinho

Det värmer mitt fottbollshjärta att det finns en del fotbollshjärnor som har ett minne som sträcker sig längre än senaste matchen. Många klagar på aftonblaskan men man får vad man förtjänar, hade folk brytt sig mer om fotboll så hade Fränden och Laul varit arbeslösa och vi hade sluppit sensationsrubriker om att Z snärtar Pique på rumpan i duschen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-05 22:05
Ämne: Fan vad förbannad ja....
+1

Dock förlorade jag bara en tia, men kunde fått 400 kr...

Aja nu får man hoppas på Mallorca!!
Barcelona Lusnos
2010-05-05 21:56
Fan vad förbannad jag bliir!!

Är så jävla trött på Spanska ligan så det finns inte, det är fan inte ens kul att följa matcher längre, domarna blåser sönder matcherna totalt och dom "köper" varenda jävla FILMNING.

Så jävla patetiskt, ANTI-fotbollen vann igen, Bilbao - Malaga 1-1, den säkra matchen på mitt tips. Alla andra gick in, hejdå 5000 kr.

Fyfan alltså, enda som kan få mig på någorlunda humör nu är om Mallorca vinner men det lär aldrig hända då Madrid oavsett resultat vinner i slutändan.
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 21:55
DM1982
Nä inget dubbelmöte.
Barcelona DM1982
2010-05-05 21:53
Är jag helt fel ute men är inte italienska cupfinalen ett dubbelmöte?
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 21:48
Kvart kvar nu kom igen Mallorca!!
Barcelona Barcadinho.
2010-05-05 21:47
Eto'o fick många busvisslingar han med under säsongen 07-08. Inte bara det, utan också vita näsdukar. Men han kom tillbaka säsongen därpå med en trippel och alla culés var lika glada igen som små babisar.

Det viktigaste för Pep och Villanova är att jobba proffsigt och tro på sig själva. Skit helt i vad fansen säger - de svänger så fort det blir varmt och gott igen. Just nu är de besvikna på svensken - visst visst säger jag.
Folk har glömt redan att Messi var inte alls bra under hösten.

Under sommaren som har varit har man lyckats bilda en sagobild om att Barca ska vinna CL på Bernabeau. Sagobilden fortsatt och växte större och större under hela säsongen. Och då kom dagen då drömmen och sagan tog slut - vad gör en människa? Ju, gnäller och gråter och söker en syndabock. Det är naturligt.

Men tränaren behöver vara saklig. Tänka på taktik - tänka på vilka spelare man har att jobba med och deras egenskaper - tänka på smarta värvningar - och massa med andra viktiga faktorer.

Barcelona Hetfield
2010-05-05 21:38
Wow, vilken jävla intensitet! Jag blir ytterst förvånad om matchen inte slutar med bråk

Sen kan Materazzi gå och dö
Barcelona Mojito
2010-05-05 21:27
Angående matchen mot Sevilla;

Sevilla har gjort nästan hälften av sina mål under den första kvarten i halvlekarna.

Det känns lite som att de lever på inspiration och drar igång ett högt tempo när visslan ljuder.

Det kommer med andra ord vara viktigt att vi är på tårna redan från start och inte bjuder på något gratis. Hellre lite långa bollar i början så att inte mittbackarna hamnar i knäet på Alves.
Allt för att inte bjuda in Sevilla till att dra nytta av pressen/tempot de kommer sätta upp.

Vidare har de gjort 13 mål de senaste 4 matcherna (dagens inräknat), vilket är riktigt bra.

Det kommer bli en tuff match, men jag tror att vi har bättre chans mot dem nu än i cupen då de inte hade material till att vara "ett spelande lag", utan bara ville ha kampfotboll.

Jag hoppas så klart på 3 poäng och att vi avgör ligan def på hemmaplan mot Valladolid - och med mig sittandes på läktaren!

Visca Barca!
Barcelona Visca Barca
2010-05-05 21:12
Kom igen nu Roma spöa Inter nu.
Barcelona Visca Barca
2010-05-05 21:11
Någon som såg kanutue(stavning) miss, det där ska bara sitta i mål på den här nivån.
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 21:07
H.Alavi - Triangulo Magico!
Aha okej mannen. Jag tyckte det var lite konstigt att de inte visar en Final. Men nu vet jag:) Thanks.
Ps. Hoppas verkligen Roma spöar Inter.
PS
2010-05-05 20:58
När man bedömer ett lags eller en spelares prestationer kan man göra det på 2 sätt, subjektivt eller objektivt. Som anhängare av ett lag så finns det en tendens att vara mer åt det subjektiva hållet och det tycker jag märks här på forumet (konstigt vore annars). Vid jämförelser av subjektiva påståenden är det omöjligt att säga vem som har rätt eller fel eftersom det är baserad på tycke och inte ren fakta.

Men låt oss göra en objektiv bedömning av årets Barcelona och Zs första säsong. Det som ingen kan bestrida är att Barcelona har slagit poängrekord med två matcher kvar att spela, leder ligan trots RM enorma satsning (Spelare som CR, Kaka, Benzema, Alonso mfl är inga dussinslirare) och Barca har allt i egna händer. Vidare så är sorti i CL-semifinal ingen fiasko hur man än vänder och vrider på det (fråga RM-fansen, för de är det en dröm att komma till semi). Iår har även Messi blommat ut för fullt och dominerar fotbollsvärlden fullkomligen.

Ska vi se till Zs prestation har han skrivit in sig i Barcas historieböcker pga rekordet i början. Avgjort El classico och står nu på 21 mål och 10 assist. Hans bidrag rent mål och poängmässigt under första delen av säsongen kan INGEN ifrågasätta. Dock har han underpresterat grovt under andra halvan och ska inte starta i dagsläget. Dock bör en bedömning av en spelare inte baseras på halva säsongen eller senaste tiden utan man ska kolla över hela säsongen då det bidraget kan inte förbises när det gäller poängskörden totalt sett. Är tex Bojans senaste mål mer värda än Z mål i början av säsongen?

Problemet är att Z ersatte en av Barcas mest populära och framgångsrika spelare genom tiderna och till ett enormt prislapp. Självklart är förväntningarna därefter. Men, ingen kan säga hur det hade gått om Etoo hade blivit kvar eller om Villa kommit istället för Z. Det ENDA vi VET och som är obestridligt är ren fakta, eller mao hur många poäng laget spelat in, ligapositionen, gjorda/insläppta mål och i fallet forwards hur många mål/ass spelaren gjort.Tar vi enbart hänsyn till dessa objektiva faktorer vill jag påstå att Barcelona har gjort en bra säsong och Zlatans debutsäsong är godkänd. Allt annat får anses som känslomässig dravel!
Barcelona Castefa
2010-05-05 20:55
Bor själv i Barcelona (dock har jag varken speciell insikt i klubben eller förser Messidinho med information). Vill dock säga att det inte är något 50-50 eller liknade runt Zlatan, det är 90-10 som anser bytet med Eto'o var ett misstag och att Bojan ska spela istället för Zlatan. Dock, är de flesta intelligenta nog att inse att det hjälper inte någon att bua när man jagar ligatitel. Bättre då att visa stöd och ge support. Detsamma gäller Sport och El Mundo Deportivo, de kommer inte såga någon i detta läget. Däremot att Madrid tidningarna sågar Zlatan är lika "normalt" som att Sport alltid sågar Kaka och Benzema. Det har inte med prestation att göra utan bara att hitta lämpligt offer.

Vad gäller värvningar är det ytterst osannolikt att Laporta gör någon sista värvning. Det skulle bryta mot oskrivna lagar och rent allmänt slå tillbaka mot honom själv.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-05 20:53
★Sami★

Kanal9 har rättigheterna till Serie A och inte till Cupen. Därför är det så att man inte visar cupen. :)
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 20:38
Hetfield
Det sjuka är att Kanal9 inte visar matchen på tv en Final liksom. Tackar för stream:)
Barcelona Amo0227
2010-05-05 20:37
Ämne: Stream till Inter-Ro....
Danke!
Barcelona Hetfield
2010-05-05 20:36
Stream till Inter-Roma
Annons: