/spanien/barcelona/forum/15166.aspx/spanien/barcelona/forum/15166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-05-07 20:53
Ett kort klipp från dagens träningspass finns i länktipset.

Barcelona Casablancas
2010-05-07 20:47
Roligt citat från Sid Lowe:

"Barcelona have lost four times in all competitions and may finish empty-handed; Atlético Madrid have lost 22 times and may win a cup double."

Canaletes

Fast nu finns i och för sig Cristiano på den sidan istället. Vet inte om de har skapat mer givande diskussioner :P
Canaletes
2010-05-07 20:43
Hetfield

hahaha!!! Så jävla sant!!
Minst 3-4 gånger i månaden.

Tack o lov att Robben lämnade Madrid. Ni minns ju dem diskussionerna... :O
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-07 20:43
Estadio Santiago Bernabeu

Det finns inget man kan göra åt saken. Det finns redan en hel del som tar upp Francos namn här inne, och det är ju tråkigt. Dels för att han var en hemsk person, o dels för att jag o många andra har ingen lust o prata om honom.

Det var så länge sedan, vem bryr sig nu? Året är 2010 och inte 1975 då han dog.

Det är också tråkigt att de flesta måste attackera varandra för att få den andra att förstå att den ena har rätt o den andra fel. Jag förstår mig inte på varför det är så svårt att argumentera till varför man tycker så, istället för att attackera den andra.

Aja, finns ingenting vi kan göra åt saken. Det är bara och koncentrera oss på de som kan diskutera och hålla en god nivå utan att tappa kontrollen över sig själv, vilket i vanliga fall leder till en spärr.
Barcelona Rambla~
2010-05-07 20:25
Estadio Santiago

Som sagt, för de flesta madridistas som kommer in hit (dock inte alla) handlar mest om att tala ner Barcelona som klubb, dra upp allt negativt med klubben osv. De är inte intresserade av att föra en givande diskussion. Nu hade säkert många culés gjort det samma om Madrids forum varit öppet, så jag försvar inte dem på någotvis.

Det där med Franco är bara att kasta skit tillbaka när argumenten tryter. De flesta som använder sig av det är garanterat inte ens insatta i spansk historia.
Barcelona el Flaco
2010-05-07 20:25
Estadio Santiago Bernabeu/

Franco-temat inom spansk fotboll är förmodligen den giftigaste diskussionen som finns inom spansk fotboll och mellan culés och madridistas.

Jag har ibland sett här på forumet att culés skyller Madrids tidigare framgångar under 50-talet enbart på att laget fick hjälp av Franco. Det resonemanget är så förenklad att det är löjligt.

Det vi alla kan hålla med om är att Franco utnyttjade fotbollen i allmänhet och Real Madrid i synnerhet för att stärka sin egen position.
Barcelona Hetfield
2010-05-07 20:23
99 % av diskussionerna mellan cules och maränger här på SF:

"Vi har fler titlar än er"
"Ja, tack vare Franco"
Sen 2 timmar av meningslöst tjafs som resulterar i spärr

Skrämmande hur låg nivå det har blivit här på SF, det ska ju vara Sveriges största och bästa sportsajt

Barcelona Messidinho_10
2010-05-07 20:10
Vad ska man säga om detta ska man skratta eller gråta?
2010-05-07 20:09
@Rambla~

Du har rätt det är mycket lättare i verkliga livet. Men varför ska alla (cules/Madridistas) ställa sig på försvarsidan så fort någon skriver i vardera forum, det känns som att man förväntar sig en pajkastning bara för att den andre är madridista/cule.

Sedan har jag alltid stört mig på att vissa inkomtetenta cules ska nämna franco i reals historia, men seriöst hur mycket vet dem om franco?
Varför ska dem anklaga madridistas för det franco gjort?
Självklart så tar alla madrdistas avstånd från folkmorden som franco begick, men ska madrdistas behöva be om ursäkt för det?

Det är som att judiska individer ska anklaga tyska individer för förintelsen.

Det borde vara ban på livstid från SF ifall man anklagar en madridista för det franco gjort mot barca.
Canaletes
2010-05-07 20:02
Especial Andrés Iniesta 1/4

Spansk tal.
Barcelona Rambla~
2010-05-07 20:01

Det går alldeles utmärkt. Åtminstone i det verkliga livet. Här inne är alla på defensiven och taggade. Det enda som existerar för de flesta är att leva upp till myten om hur mycket de här klubbarna avskyr varandra. Lite lustigt då säkert 99% aldrig ens varit i Spanien och än mindre på en match mellan lagen.
2010-05-07 19:56
Rambla~

Tämk om...Tänk om..

Hur jag än tänker om så kommer jag fram till slutsatsen att det är väldigt svårt att som Cule och Maränger att diskutera med öppet sinne.
Barcelona Rambla~
2010-05-07 19:42
Gabriel:

Såg du Laporta? Haha, vilken skön snubbe han är trots allt när det kommer till att vara en passionerad supporter. :D
Barcelona Rambla~
2010-05-07 19:40

Tänk om alla, då menar jag från båda sidor, kunde vara lika sansade, förnuftiga och objektiv som du var i ditt inlägg. Tänk så mycket bättre det här forumet hade varit då och hur mycket mer intressanta diskussionerna hade varit.

Kudos!
Barcelona Gabriel
2010-05-07 19:37
Grattis Regal Barça! Es por esto que somos 'mes que un club".

Visca el Barça!
Barcelona Rambla~
2010-05-07 19:35
Barca är på väg till final i basketens Euro League.

Ricky Rubio är magisk.

Laporta är i extas vid sidlinjen.
2010-05-07 19:34
Sabit

Deras källa är ju The Daily Mirror och det säger allt, tänker inte ens kommentera.

Läste tidigare idag när ni rankade flopp i dem olika lagen och jag fick mig ett gott garv samtidigt som jag blev ryckte bort flera hårstrån av chock.

Till Madridistas som skriver här:

Kan ni inte ens vara rakryggade med era inlägg istället för att försöka er på att knäcka cules för sakens skull. Att ni sedan lyckas ranka spelare som inte ens dragit på sig barcelona tröjan som floppvärvning, ja då är det något som saknas i era hjärnor.

Till culesen som svarar:

Att ni försöker svara dessa inlägg med lika dumma inlägg tillbaka är ju förvånande. Att ni dessutom lyckats ranka varenda spelare som real madrid sålt som en floppvärvning visar ju brist oå kompetens.

Vet ni ens vad ordet flopp innebär?

Floppvärvning bedöms efter:

Förväntningar
Kvalite på spelaren
Köpt för att tillföra
Köpt för att ersätta
pris

Går alla dessa ihop då kan man diskutera flopp, men man kan ju inte sätta en flopp stämpel efter bara en säsong, man måste ju vänta minst en till för att få en helhetssyn.

Många behöver faktist bedöma saker och ting med öppet sinne.
Barcelona sabit
2010-05-07 19:20
messi till real hahahahahhahahahahahahahhahaha måste vara årets skämt
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-07 19:08
el Flaco

Haha, Pelle undra nog vad han skulle säga efter Peps uttalande:).
Barcelonistas
2010-05-07 18:51
haha där fick pellesvanslös en smäll på käften av kungen Guardiola! :)
Barcelona el Flaco
2010-05-07 18:49
Taget från presskonferenserna idag:

Pellegrini: "Barcelona vann orättvist på Camp Nou över oss".

Guaridolas comeback: "Jag minns att Madrid spelade den matchen med en man mer i en halvtimme och hade knappt ett skott på mål i andra halvleken".
Barcelona Abbe.
2010-05-07 18:00
Regal Barça - CSKA Moskva börjar nu 18.00 om jag inte är ute och cyklar. Semifinal i Europaleague.
Atlético addeh
2010-05-07 17:54
Sergio the machine /

Ring och fråga Pep. =)
Barcelona ★Sami★
2010-05-07 17:54
Vi får hoppas att Navas kommer ha fel:)
Delarocha
2010-05-07 17:50
Zlatan kommer med största sannolikhet inte spela fotboll när han är 33. Åtminstone inte på den här nivån.
Barcelonistas
2010-05-07 17:44
Sergio the machine

osäkert om han spelar imon.
Atlético addeh
2010-05-07 17:43
GeziiMelBarca /

Haha, du menar att han kommer vara bättre när han är 33 än vad han är nu? Stolle.
Real Madrid Sergio the machine
2010-05-07 17:43
Spelar pique imorgon?
Barcelona GeziiMelBarca
2010-05-07 17:38
Som sagt kan inte alla bara vara tysta när dom säger eto e bättre än Zlatan osv ! låt Z spela i barca i 4-5 år sen kan vi se :)
Barcelona haeger
2010-05-07 17:34
Hetfield

"Zlatan har gjort fler mål än Eto'o trots att Eto'o är en renodlad striker"

Eto'o spelar på kanten i Inter, förvånar mig inte ett dugg att Zlatan har gjort fler mål än honom.
Annons: