/spanien/barcelona/forum/15165.aspx/spanien/barcelona/forum/15165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2010-05-08 12:09
Måste bara fråga.. inte för jag tror messi skulle komma men är det någon äldre här inne som var med på tiden när figo gick till real? hur var han i barca? han var väll kapten och älskad som fan? hur kunde han dra?
Barcelona Visca Barca
2010-05-08 12:08
AzadEliassi
Jag tror faktiskt att Messis utköpsklausul ligger på 3 miljarder eller mer. Har för mig att det var 3,3 miljarder, men rätta mig gärna om jag har fel.
Barcelona Derrobarca
2010-05-08 12:08
grabbar ikväll skall vi inta och förstöra Estadio Ramón Sánchez Pizjuán!!!
VISCAA BLAUGRANAAAA!!!
Real Madrid Vinn CL 9 gånger, Ligan 31 gånger, kom tillbaka!
2010-05-08 12:05
jeffren

Väx upp.
jeffren
2010-05-08 11:38
Haaaaaaaaa skall Madrid lägga bud på Messi haaaaaaa har sagt det förut och säger det igen de personer som sitter i styrelsen saknar några celler i kroppens viktigaste del "hjärnan" haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
jeffren
2010-05-08 11:30
Stämmer idag är det final och vilken kväll det kan bli:-) champagnen står på kylning och glaset är ny diskat:-)

Är så nervös detta är värre än semifinalen i Champions-league
Barcelona Hax
2010-05-08 11:26
Barca kommer alltid att finnas i mitt hjärta!
KÖR ÖVER SEVILLA!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-05-08 11:22
killar det e final idag :):)
Barcelona el Maestro!
2010-05-08 11:18
När ska spanska cup finalen spelas? Visst är det i nästa vecka?
Barcelona kallesiete
2010-05-08 10:53

Känns inte som det är rätt dag att sitta och diskutera framtida startuppställningar.
Barcelona lameG^
2010-05-08 10:52
DaniAlves

Som vi alla vet så spelar vi inte exakt som formationen visar. Jag visade en 4-2-3-1 uppställning med Cesc. Men du kan se det på detta sättet annars.

-----------Ibra-----------
--Iniesta----------Messi--
--------Xavi--Cesc-------
-----------Yaya----------

Med dem här spelarna kan vi spela på många olika sätt. Om Xavi eller Cesc skadas så kan Keita komma in eller att Yaya flyttas upp och Busquets går som pivote. Iniesta kan också gå ner i mittfältet och Bojan,Pedro går in på kanten.

Som ni ser så kan man ha en bred trupp på många olika sätt och med Cesc kan vi ha en bred trupp genom att spelare kan spela på olika positioner.
Vi har dessutom en bra bänk med Keita,Busquets,Bojan,Pedro+talanger

Visca barca!!
Barcelona el Maestro!
2010-05-08 10:52
Ämne:
Drömmen ikväll är ....Messi kommer nog att vara het ikväll. Han vill nog avgöra ligan.

Rykterna? Det är inte ens värt att kommentera. Perez får gärna lägga fram fem miljarder, om han vill. Varför skulle världens bästa fotbollsspelare som dessutom är en canteranos, vilja lämna Barca till rivalen?

Perez får nog nöja sig med sina svindyra "legoknäcktar".
Barcelona AzadEliassi
2010-05-08 10:49
Ligger Messi utköpsklausul på 2,5?
Barcelona kallesiete
2010-05-08 10:38

Drömmen ikväll är att se Messi avgöra samtidigt som han kysser klubbmärket (återigen) upprepade gånger för att få tyst på ryktena (återigen.)
Barcelona kallesiete
2010-05-08 10:35

Undra hur man känner sig i madridlägret. Att inte ha det i egna händer, att vara tvungen & förlita sig på någon annan.

Kan inte vara den mysigaste känslan precis.
Barcelona Rambla~
2010-05-08 10:08
Guardiola responded to Pelligrini’s recent comments where the Madrid coach stated that if Barça wins the league that it’d only be because of their unfair win over Madrid in the Camp Nou back in November. Pep responded by saying,

“I remember that Madrid played against ten men for over half an hour in that game and that they didn’t even have a shot on goal in the second half. That happened eight months ago and to lose the league because of that…Pelligrini has more experience and should know that. If we lose against Inter it’s because we don’t know how to attack, right? I don’t see it that way. Besides, we also played a man down against Almeria and Espanyol.”

Snacka om att Pellegrini blir helt tillintengjord av Pep.
Atlético addeh
2010-05-08 10:05
Rambla~ /

Haha Pep skön! :)
Barcelona Rambla~
2010-05-08 10:01
Comparisons between Ronaldo and Messi have once again surfaced over the past few days after Ronaldo helped Real Madrid to overcome Mallorca. As usual, Guardiola employed subtle humor to respond.

“It’s okay to compare Ronaldo with Messi now that Ronaldo has scored a hat-trick.”

Pep! :D
Barcelona ihefsu
2010-05-08 09:25
Kan folk sluta prata om den nya dimensionen i spelet som skall tillkomma, eller hur det nu ligger till? Fotboll spelas i tre dimensioner. Inte i R^4 - och även vore det möjligt skulle allt projiceras ner för oss vanliga dödligas uppfattnings skull.
Barcelona barca kid
2010-05-08 07:49
Vet någon vart man kan läsa VM trupperna.
Barcelona Barca4eva
2010-05-08 04:15
Nervöös som fan inför matchen, idag avgörs det.
Barcelona DaniAlves
2010-05-08 02:24
lameG^

Din uppställning ser bra ut, men vill man verkligen ha Xavi så långt nere på plan? han är ju trots allt en av världens bästa playmaker, om inte den bästa!

så han ska inte spela bakom inesta,cesc och messi..
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-05-08 02:00
En rätt så bra låt om Barcelona med tanke på programmet(är verkligen inte ett fan av det här Eurovision contest). ;)
Barcelona kallesiete
2010-05-08 01:48

Åh vad nervös jag kommer vara!
VISCA BARCA!
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-05-08 01:19
Hur ser det ut med skador och avstängningar imorgon för er? Lycka till men inte för mycket!
Barcelona Hetfield
2010-05-08 00:23
Problemet är ju att när de stora jättarna äter för mycket så får de små väldigt svårt att överleva

Det är ungefär samma princip med Microsoft, de köper upp och trampar all konkurrens, så att de blir bara större och större, därav hatet för de och Bill Gates

Jag säger inte att klubbar ska sluta värva, men man måste värva lite med hjärta, det går inte att plocka ikoner till höger och vänster bara för att man har en fet check i fickan, det är klart de andra i ligan får svårt att överleva i toppen

Spelare som är "untouchable" i varje klubb ska stanna där de är, ingen ska röra de, t.ex: Messi, Xavi, Raul, Casillas, Terry, Lampard, Del Piero, Buffon, Zanetti, Gerrard, Rooney osv.
Delarocha
2010-05-08 00:14
lameG^^

Du tycker Valencia är nära Real och Barcelona i år med Villa eller? Ligan är redan bara två lag. Vad gör det för skillnad? Ska Barcelona ta ansvar för att hålla ligan levande genom att lägga krokben på sig själva genom att INTE värva de bästa spelarna som går att få tag på.
Barcelona lameG^
2010-05-07 23:37
Ingen Villa till oss. Han ska stanna i Valencia för ligans bästa. Hur roligt är det att titta på la liga om det bara står mellan Barca och Real. Silva ska också stanna där. Ska vi värva någon är det Cesc. Vi kan få honom om Rosell tar över. Ibra vill jag ska få en andra chans. Bara om spelet mellan messi och ibra fungerar så kommer ni se den nya dimensionen. OM ibra lämnar vill jag ha torres. Men detta är endast OM.

-------Ibra-------
Iniesta-Cesc-Messi
----Xavi--Yaya----

Både Pedro och Bojan har utvecklats och kommer rotera friskt. Dem kan också tillföra något när dem går in och match bilden ändras. Henry lämnar till 100%
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-07 23:11
när det låser sig , skjut oftare... det brukar resultera i styrningar ibland som gynnar .. bland annat kalabalik också i straffområdet om de är en massa klump.. skjut bara.. de typ nästan omöjligt känns som man måste rulla in bollen i mål genom 178 passingar all ära men till slut måste man avlossa ett skott jag gillar allt med barca men en förbättring är att skjuta oftare,chansa...
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-07 23:11
när det låser sig , skjut oftare... det brukar resultera i styrningar ibland som gynnar .. bland annat kalabalik också i straffområdet om de är en massa klump.. skjut bara.. de typ nästan omöjligt känns som man måste rulla in bollen i mål genom 178 passingar all ära men till slut måste man avlossa ett skott jag gillar allt med barca men en förbättring är att skjuta oftare,chansa...
Annons: