/spanien/barcelona/forum/15164.aspx/spanien/barcelona/forum/15164.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alex xoxo
2010-05-06 14:56
Jag tycker personligen att det skulle vara roligare om Barca vann ligan än om Real förlorade den. Kan ni inte sluta käbbla allihopa? Det är bara löjligt.
Barcelona Gabriel
2010-05-06 14:51
Pellegrini: "Jag skulle vilja se Barça utan Messi i 2 månader!"

Pellegrini din sötsak, om du vill kan jag skicka hem ett band till dig från när Barça spelade ut Inter utan både Messi och Ibra, ett lag som för övrigt är i CL-final nu.

Jag tror att man helt allvarligt råkar tappa hjärnceller när man kommer till Madrid, både som spelare och tränare.
Barcelona ★Sami★
2010-05-06 14:48
Heywood Jablome
Hahahaha det där va bästa klippet. Han är juh skit lik Guti.
Barcelona westinho
2010-05-06 14:38
Hahah jösses, och jag som inte trodde han kunde bli ännu fulare :)
Barcelona el Flaco
2010-05-06 14:32
Heywood Jablome/

Av någon anledning kan jag inte komma in på Sports hemsida så jag kan inte se vad som står i artikeln, men jag läste på El Mundo Deportivo att Rosell kommer presentera sin kandidatur och kampanjhögkvarter den 11 maj. Då lär han säkert göra nya uttalanden.
Barcelona el Flaco
2010-05-06 14:27
BlueRed/

Innan Xavi är det nog Pep som borde få en staty rest till sin ära utanför Camp Nou, bredvid Kubala-statyn. ;)

Förresten, är du socio?
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-05-06 14:25
Messidinho_10

Vissa brukar säga: det var en tung sten som släppte från hjärtat. Det var som ett berg som släpptes från mitt hjärta när Iniesta dunkade in bollen. :-)

el Flaco. I see. Så som jag förstod artikel ska väl Rosell ha en presskonferens ikväll eller imorgon och uttala sig om något?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-06 14:22
Vi måste vinna våra matcher som är kvar. Så enkelt är det. Vi kan inte förlita oss på att Real tappar poäng för det kommer de inte göra.

Jag tror det är så att de möter Bilbao på hemmaplan och Malaga på bortagräs. Det är matcher de bara ska vinna.

Kort sagt så måste vi vinna båda återstående matcherna för att ta hem guldet.
Barcelona Pep the King
2010-05-06 14:21
Vinner vi mot Sevilla så har vi Valladolid hemma. Då är vi Mästare! Ber till gud vi vinner över Sevilla. Sjukt svårt.
Barcelona BlueRed
2010-05-06 14:19
el Flaco

Lovar han att förlänga Peps kontrakt med ett par hundra år, så vet jag vem jag kommer rösta på.

Lovar han att bygga en Xavi-staty också så donerar jag mer än gärna pengar också. :)
Barcelona Messidinho_10
2010-05-06 14:12
Today is exactly one year since Iniesta's goal against Chelsea. How do you remember?
Barcelona el Flaco
2010-05-06 14:11
Heywood Jablome/

Angående den artikeln om Rosell så hade jag inte tagit den på större allvar, med tanke på att det är Carazo som skrev den artikeln.

Däremot sade Rosell för några dagar sen att "för att vinna valet är det inte nödvändigt att annonsera värvningar".
Barcelona tarrak
Har kollat runt lite på bettingsidor och marknaden ligger runt 70-30 till Barcelonas favör för att ta hem ligan.
Barcelona kallesiete
"We are anxious to be champions. We know Barcelona are in great form, but I'm convinced we'll win."

"We have to keep hoping Barcelona will lose at some point, but we must play our next game at home and wait. We aren't champions yet, but I'm excited about it already."

Lille vän, käre Ronaldo. Hur kan du vara så säker på att ni ska vinna ligan när vi är "in great form" och bara 2 matcher återstår? Ska ni trolla om vi vinner våra matcher? Hur ska det gå till har du tänkt?

Hans uttalanden är i och för sig lika roliga varje gång. Han har väl varit säker på seger i båda classicona och mot Lyon?
2010-05-06 14:06
Problematiken är att alla matcher kommer att spelas samtidigt. Det går inte att spela på resultat. Utan ser Barcelona till att vinna de resterande matcherna så är vi mästare. Jag har svårt att se Madrid tappa mot Bilbao på hemmaplan.
Barcelona kallesiete
2010-05-06 14:05

adidas har inte tagit sina piller än.
Barcelona Hetfield
2010-05-06 14:03
Glöm inte bort att Real möter Atletic Bilbao (som för övrigt tog poäng mot de förra gången), lyckas man kryssa där så har vi råd att kryssa mot Sevilla

Jag nöjer mig med en crack, men om man ska börja köpa in en massa spelare bara för att visa vem som är bäst mellan Laporta och Rosell..nej tack
2010-05-06 14:02
Sam.

Haha. Nej, han använda något medel bara. Svårt att få bort :-)
2010-05-06 14:01
Rambla.

Word!

I dagens sport står det att Sandro Rosell ska släppa en bomb! Ska Laporta värva en crack innan säsongen tar slut och ska Rosell försöka vinna valet med en crack? Oherregud.
Barcelona Sam
2010-05-06 14:01
Heywood Jablome

Fattar inte? Har han pissat på hans bil? Haha?
Barcelona Rambla~
2010-05-06 13:57
Heywood Jablome

Jag håller med. Det är ett tecken på svaghet när man varje vecka ser spelare i pressen bedjandes be om hjälp av andra lag att ta poäng mot Barcelona för att hjälpa dem att vinna ligan.
Delarocha
2010-05-06 13:55
Pep the king

Med andra ord tror du inte vi vinner ligan?

Jag tror på seger.
2010-05-06 13:53
Efter träningen igår så utsatte Pique Bojan Krkic för ett practical joke.:-)

Pique som inte deltog på träningen gick ut och letade upp Bojans bil och när han var färdig så sprang han till Iniesta och Messi och förklarade sitt practical joke.

:-)
2010-05-06 13:45
Ett års sedan Andrés Iniesta episka mål på Stamford Bridge.
Barcelona Pep the King
2010-05-06 13:38
Bra att Perotti och Navarro missar matchen. Men vi får tänka att de kommer ställa upp med Capel på kanten och Navas på andra. Så det blir lika tufft. Gissar på 1-1. Vad tror ni?
Barcelona el Flaco
2010-05-06 13:24
Av de 131 målen som Barça har gjort hittills under säsongen har 93 av gjorts av La Masia spelare, dvs. hela 71%. Jämför det med förra säsongen då 44% av målen, 70 av 158, gjordes av spelare från ungdomsakademin.

Under denna säsongen har Pep Guardiola ställt upp med åtta egna produkter från start vid fyra tillfällen och i samtliga matcher har målen enbart gjorts av canteranos.

Ganska hyfsat.
2010-05-06 13:13
Real Madrid ligger en poäng bakom Barcelona och har vid två tillfällen inte lyckats att besegra eller ta poäng av Barcelona. Att det är så tight i ligatoppen vill "experter" få det till att det är ett bevis på Real Madrids styrka. Jag håller inte med.

Det är inte styrka att vara beroende av resultat, det är inte stykra att vecka in och vecka ut följa Barcelonas matcher och hoppas att de tappar tillräckligt många poäng.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-06 13:12
Spelar Gerard Pique på lördag?
Messi?
Xavi?
Ibra bojan pedro valdes puyol dani alves ?

hur fan kan ni va oroliga ja det är normalt men även om vi förlorar också kommr jag inte bli besviken vi har gjort en kanon säsong men jag tror inte vi ska förlora men även om det skulle hända så har vi gjort kanon säsong likaså real det är enda anledningen som gör att vi inte har lyft pokalen för 10 omgångar sedan.

om ni tänker efter.

sevilla var 1 stolpe + flera jättelägen från att gå vidare i CDR

CL : offsidemål , dani alves straff , y toures hands. om bara ett av de gick vår väg var vi i CL final men ödet ville inte .

Ligan: ja kolla på real..

vi har gjort en kanon säsong annars de alltid små marginaler som avgör vi kunde lika gärna kämpat om trippeln nu o lika gärna korats cdr o liga vinnare o haft cl final kvar de kunde vart en helt annan historia men nu ärdet inte så men vi kommer kämpa och säsongen är absolut inget fiasko den som säger det med elr utan ligaguld är fan ett jävla medgångångssupporter kolla bara på chelsea - united o roma - inter samma visa..

det finns inget som är gratis här i världen man ska få kämpa för att få det man vill uppnå !

VISCA EL BARCELONA! skter helt enkelt i vad real fansen säger vi har iaf inte haft en fiasko säsong marginaler gubben det om något avgör..
Barcelona ★Sami★
2010-05-06 13:00
el Flaco
Underbara nyheter. Synd att det inte var Navas som missar matchen istället för Navarro:)
Barcelona el Flaco
2010-05-06 12:52
Enligt Sport är Luis Fabiano tveksam till spel mot oss på lördag, medan Perotti och Fernando Navarro bägge två missar matchen på grund av muskelskador.
Annons: