/spanien/barcelona/forum/15163.aspx/spanien/barcelona/forum/15163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Oha789
2010-05-06 00:05
Armin [Kaká - the elegant one]

Det räcker jag sa det precis för ett par inlägg senare..

Grattis och fira rejält medans ni kan. För nästa vecka kommer tårarna.

Men ska vara ärlig Ronaldo var fantastisk idag.
och jag litar inte på några lägg matcher. Sedan har man vunnit en match som ni gjorde idag så betyder det att ni är starka och har en grym mod att pressa ett riktigt starkt Barca. Jag är stolt över att Real är med i La liga för annars vet jag inte hur det skulle varit.
Barcelona tarrak
2010-05-06 00:04
Ämne: Dani Alves=The King ....
Hur pinsamma fansen än är på det här forumet så håller de faktiskt samm nivå inne i Puertan. Samma barnsliga jidder om läggmatcher så sent som i lördags när Barca körde över Villarreal.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-06 00:04
r9 nu ska du väl peka ut folk som kommunister också jag förstår dig men visst är det yttrandefrihet , elr bor vi i ryssland 1940 med stalin som president :S?
Barcelona Khazal
2010-05-06 00:03
BlueRed

håller med, vi har allting i egna händer (även om det är lite konstigt att det inte är ligaguld vid 93p).
Barcelona Hetfield
2010-05-06 00:03
Tarrak

Folk glömmer tydligen bort hur det var med Chelsea och Man C innan de fick rika ägare. Hur bra var Chelsea innan halvkriminella Roman tog över? Folk skrattade åt Man C innan de fick nya ägare

Ge samma ägare till Mallorca så skulle de kunna utmana på allvar, men tyvärr så får de klara sig med småsmulor. Bara att gratulera Manzano och Mallorca
Barcelona Barca-nist
2010-05-06 00:02
-Fille- El Pipit

om du tycker Real vann ikväll tack vare ett starkt lag anda, grymt framspelning så vet jag inte hur bra dina fotbollskunskaper är. ville inte låta nervärderande men Real spelade inte riktigt bra utan Mallorca slutade spela efter 30 min. Målvakten och försvaret kan knappt få 1 /10 som betyg. Att det ser ut som "läggmatch" beror det nog på en sak. Uselt spel av Mall.

Det som gör La-liga tråkigt är nog sådana matcher där mindre lag inte gör sitt bästa.
Real Madrid #R9__
2010-05-06 00:02
Dani Alves=The King

Barca-nist

Googla foliehatt så förstår du om du inte är naiv varför vissa här inne är foliehuvuden.

Definition: "En foliehatt kan även vara en pejorativ benämning på en person som anammar, sprider och tror på diverse konspirationsteorier. Ingen eller bristande källkritik är ett utmärkande drag."

Mer konspiratoriska fans får man leta efter. Inte finns de i Realforumet i alla fall.

Varför jag är här inne? Jo det kan vara intressant att läsa vad antagonistens fans har för synpunkter om saker och ting.

Kommenterat här för andra och sista gången..

Tack och adjö
Real Madrid -Fille- El Pipita
2010-05-06 00:01
King Henry V

Att du ens jämför denna match med Lazio - Inter. Atalanta hade tidigare under samma dag kryssat mot Bolonga vilket gjorde det "fritt fram" för Lazio att lägga sig. Sedan så är det ju hatet mot Roma som ligger bakom läggmatchen. Har Mallorca samma relation till Barca eller? Ett riktigt dåligt exempel du tog med.
Barcelona Barcadinho.
Det är som någon skrev här tidigare - ligatiteln hamnar inte hos det bästa laget, utan det laget som har haft minst slappa kvällar.

Godnatt
ok tack leo.. christina har kommit tillbaka med full fart många mål de senaste matcherna hon förtjänar en eloge hon är duktig :) natti natti
Real Madrid Armin [Kaká - the elegant one]
Kom igen nu grabbar, lägg ner läggmatcher snacket, det är ju bara larvigt. Mallorca spelade ut Real stundtals i den första halvleken men till slut räckte man bara inte till. Något hände i halvtid och Real spelarna höjde sig rejält.

Sedan det där med Ronaldo, alla topplag ska ha en sån lirare. Ni har Messi, United har Rooney, Chelsea har Drogba osv. Inga konstigheter.
Barcelona BlueRed
2010-05-05 23:59
Ser att det inte gick vägen för Mallorca. :P Själv satt jag och tittade på Transporters 2 och Ross Kemps jakt på pirater.

Ska ligan vinnas så får Barça se till att det händer själva. Mallorca och Osasuna är inga lag jag lägger mitt hopp på.
Barcelona --Xavi--
fan va man längtar till lördagen då man vinner enkelt över sevilla, så man får tyst på alla människor, ligan ska hem till Barcelona ingen annanstans
Barcelona Barcanist
Mallorca slarvade enormt mycket - speciellt anfallarna! Dem kunde ha en ledning på 2/3-0 i den första halvleken men anfallarna försöker TUNNLA Casillas, hur jävla dumt som helst. Blir riktigt frustrerad när jag ser så dumma försök till att tunnla en av världens bästa målvakter, idioter - skjut bara in den i något hörn a la Cristiano Ronaldo.
Cristiano Ronaldo var för övrigt grym idag, inget snack om den saken. Nu ska man sova och hoppas på att Barcelona får det lika lätt i år mot Sevilla borta som förra året!

Visca Barca!
ähhh godnatt världen godnatt christina du kommer sova bra inatt, men synd för om 2 veckor kmr du inte kunna sova på 1 halvt år du kmr stå framför tvn med massa chips,chocklad o massa skräp o trösta dig haha nä men grattis du gjorde en bra match du är en bra spelare men snäll snälla ändra ditt namn till christiano ist för christina :S tack o godnatt
Barcelona Oha789
Barca-nist

haha sorry grabbar. Jag e glad idag. Och hoppas det får vara acceptabelt, just denna gång bara.
Barcelona Hyder
2010-05-05 23:58
Rambla~

Håller med. Bortsett från Inter borta, när var det vi förlorade en sådan avgörande match senast? Då räknar jag inte med Sevilla, hemma på Camp Nou. Den här matchen är av annan kaliber. Kom ihåg att vi redan vunnit en gång borta mot Sevilla det här året också även om det egentligen spelar 0 roll när det väl blir match.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-05 23:58
Real är för starka också för Mallorca på hemmaplan. Total dominans på alla sätt och vis. Känns nästan som om de spelar mot ett lag med mycket yngre spelare, eftersom fysiken skiljer sig så mycket. Liten knuff och bollen är din.

Fortsatt spänning till helgen i den nya banan republikanska ligan som vi har fått fram de senaste åren.
Jag kommer kanske att fundera på att titta igen mycket mer på Bundesliga som jag har gjort på 80-talet. Jag kan ju alltid se på text tv.n om topplagen i la primera ”division” har vunnit med 3 eller 5 noll. Och sen kan man ju också youtuba alla dribblingar.
Barcelona tarrak
2010-05-05 23:57
Delarocha

Det som är bedrövligt är väl att de ekonomiska förutsättningarna skiljer så oerhört från Madrid/Barca till de övriga På en sommar bränner vi mer än vad ett lag som Mallorca gör på tio år. Jag är snarare förvånad att ett lag som Osasuna lyckas pressa Madrid till slutminuten på Bernabeu, men på det här forumet belönas den typen av heroiska insatser med att stämplas som läggmatcher.

Om nu alla lag är så värdelösa, varför sitter folk och blir så besvikna varje gång de förlorar?
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-05-05 23:56
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA

25 har han gjort higge har 26 mål gjorda
Barcelona NoGo™
Bara att åka till Sevilla och vinna då, blev 0-3 seger borta förra säsongen och vi brukar ha rätt "lätt" mot dom så jag är inte orolig.
Barcelona King Henry V
R9//

Backa ett hekto, marängen. Tror inte någon härinne på allvar tror på strukturerade konspirationsteorier.

Däremot är det ytterst märkligt att flera lag gång efter annan är passiva redan från avspark mot er.

Vi kan bara göra en jämförelse. Mallorca pressade oss hela matchen, trots att de då ännu inte hade en CL-plats att spela för, Espanyol och Atletico Madrid slet som djur mot oss, med flera varningar som följd - mot er gav dem upp innan avspark, inga varningar, ingenting.

Valencia är ytterliager en heöt j-vla konstig match, där laget int ens försöker pressa bollhållaren från avspark. Mot oss la de i högsta växel direkt.

Och din tes om att Mallorca inte kan lägga sig för att de jagar CL fallee ju helt - i såfall skulle ju inte Lazio lagt sig mot Inter - Lazio e fan ytterst nära att åka ur!!
Real Madrid -Fille- El Pipita
Ämne: -Fille- El Pipita
....
Vem var det som la fram bollarna framför mål till hans 2 första? Han får ju 2 perfekta passningar från Sergio Ramos som han sedan bara ska sätta. Det är ju inte som mot Osasuna där han själv dribblar förbi sig några motståndare och gör mål.

Och det är väl bara Barca som gör mål pga bra spel? ;)
Barcelona Barca-nist
Oha789

och du hamnade helt rätt i diskussionen med caps lock också!
Barcelona Rambla~
Jag förstår inte varför så många är oroliga. Kan Barca åka till Bernabeu och spela ut Madrid när det verkligen gäller, varför ska det då vara så negativt inför Sevilla?

Allt i egna händer. Surt för Madrid som kämpar som svin men trots det står där tomhänta.
Barcelona Barca4eva
2010-05-05 23:55
Oha789

W..h...y Caps lock?!
2010-05-05 23:55
hur många mål har christina gjort i ligan?
Barcelona Khazal
2010-05-05 23:54
Ämne: Då kan du täppa i....
Om du trots alla foliehuvuden är här inne och skriver måste det vara ett tecken på hur det ligger till i puertan..
Barcelona Oha789
2010-05-05 23:54
REAL MADRID FÖRTJÄNDE SEGERN OCH DET FÅR MAN TA.

JAG TYCKER ATT RONALDO OCH ANDRA SPELARE I REAL MADRID VISADE KLASS IDAG OCH NÄR STORA SPELARE HAR EN BRA DAG DÅ VET VI ALLA VAD SOM KAN HÄNDA.
PROFFSPELARE SER AMATÖRER UT..

SÅ ÄR DET NÄR MESSI ÄR I BRA FORM OCKSÅ. SÅ LÄGG NER ALLA SOM ÄR EMOT EN SEGER.

Ditt inlägg syns utan Caps Lock också. Skriv ordentligt. /Mod
Barcelona Pep - El Míster
2010-05-05 23:53
Självklart är Ronaldo en mycket bra spelare som jag tycker lever ganska mycket på sin grymma fysik, skott och snabbhet. Hans teknik, dribblingar, passningsspel och spelförståelse går inte att jämföra med Messis.

Jämför man många av hans mål med Messis mål så kan man ganska enkelt konstatera att nästan alla Messis mål är ren och skär elegeans, med vissa undantag så klart. Ronaldos mål ikväll t.ex. är mycket skickligt men kunde lika gärna skitit sig då det var på håret att han inte nådde med tån eller motlägget gått åt andra hållet. Som sagt så är han mycket bra men Messi leker fotboll och mål på ett helt annat sätt, bättre och snyggare.
Annons: