/spanien/barcelona/forum/15160.aspx/spanien/barcelona/forum/15160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-05-06 16:45
Criff

Zlatan har fått betydligt mer speltid, lägg till att han är rätt så ohotad som striker i Barcelona. Det är nu som Bojan har vaknat, och Zlatan har somnat på allvar, men innan dess så har man haft en avdankad Henry och en grön Bojan som har kämpat om platsen som striker

Jag tror inte att Benzema köptes för att göra 20 + mål direkt, det är meningen att han ska utvecklas till en världsanfallare i Real. Zlatan är redan en världsanfallare, och därav förväntningarna
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-06 16:41
el Flaco & BlueRed

Jaså, då är det väl jag som är en match efter. :D
Sport hade skrivit en artikel om att han skulle spela sin 100:e match, men minns dock inte när jag läste den artikeln. Måste då ha varit innan Tenerife matchen. :) Tackar!
Barcelona Criff
2010-05-06 16:39
Hetfield, och du tror inte det är detsamma för alla lag? :P

Sen värvades Benzema också in för att snitta 25+ mål. Den som säger något annat är helt fel ute. Sen självklart har Benzema mer tid på sig att bli den spelaren än Zlatan.
Men jag menar Zlatko har gjort 21 mål denna säsongen och ett dussin assist så om man ska se på statistik har han varit helt ok.
Däremot om man ser till spelet har det gått dåligt. Zlatan måste anpassa sig till Barcelona eller så måste Pep anpassa Barcelona till Zlatan.

Men det kan inte vara svårare att anpassa sig till Reals fria roll spel med kontringar. Så därför tycker jag nog Benzema misslyckats mer än Zlatan.
Barcelona el Flaco
2010-05-06 16:38
H.Alavi/

Dani Alves gjorde sin 100:e match för Barça mot Tenerife, där han gjorde en stormatch och stod för två målgivande passningar.
Barcelona tarrak
2010-05-06 16:38
DM1982

Här har du från officiella hemsidan. Eto'o, 46 miljoner euro plus lån av Hleb (som jag vill minnas, blev ändrat till ytterligare två miljoner).

BlueRed

Jag har lagt ner verksamheten, men det är bra att de fixat till den där buggen. Såg att han var spärrad för en dryg vecka sen så jag antog att han lyckats ta sig runt spärren.
Real Madrid Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century
2010-05-06 16:35
Hetfield//

Zlatans fel och Zlatans fel, svårt att säga men den plan som Pep lade upp inför säsongen passade Zlatan verkligen inte in i.

DM1982//

Det är ingen officiell siffra men enligt källor med god insikt i klubben så låg siffran mellan 500-550 miljoner + Samuel Eto'o.
2010-05-06 16:33
BlueRed

Alves firar väl sin 100:e match i Barcelona tröjan mot Sevilla nu på lördag? :)
Barcelona Hetfield
2010-05-06 16:32
Trippeln

Inte för att skydda "Adidas", men sanningen är att Barcelona har fått många medgångsfan som skulle försvinna om vi slutade vinna på ett par år, lika snabbt som de skulle återvända när vi vinner igen

Det är priset man får betala för framgång, samma princip när Zlatan kom till Barcelona. Många av fansen som stormade in då var "Zlatanister" som skiter i klubben, så länge Zlatan får göra mål och gå runt som Ceasar

Pierre El Rey

Det är inte enbart Zlatans fel, han köptes in utan att Pep visste vad han skulle göra med honom. Det är som att köpa en Ferrari och låta den stå i garaget, då är det lika bra att sälja den
Barcelona BlueRed
2010-05-06 16:31
En liten förklaring på hur allvarlig Piqués skada kan vara. Se länk.

Grattis till Dani Alves också som fyller 27 idag. Jag tycker förövrigt att han har hållit det han lovade inför säsongen. Han filmar inte alls lika mycket som förr och ställer sig upp betydligt snabbare också. :)
2010-05-06 16:30
Nu sägs det att Laporta och Valencias president Llorente har pratat om en eventuell övergång för Villa till Barcelona, face to face.

Det står också att om Valencia säljer Villa, så kommer det inte att vara för kaffe pengar. Det kommer att bli otroligt dyrt o köpa honom från Valencia. Det visste vi redan, men nåja. I artikeln så står det också att Barcelona just nu inte har råd med den höga transfersumman, och att man kan gå med på att skeppa iväg ett par spelare till Valencia.

Men, rubriken till artikeln lyder: Valencia vill bara ha pengar för David Villa.
Barcelona DM1982
2010-05-06 16:29
500 miljoner kronor? Har du en källa för det påståendet?
2010-05-06 16:17
Silthrim//

Han köptes in mot en spelare som snittade 25+ mål per säsong plus 500 miljoner. Han köptes in för att han "bara gör vackra mål" och för att han ska kunna ge en ny dimension i ert spel. Han har inte lyckats med några utav dessa mål. Jag och alla andra av er här inne trodde nog att Zlatan skulle spela väldigt mycket bättre än vad han har gjort hittills.

Men detta var bara hans första år, han köptes in och skrev på för flera säsonger och inte bara en. Samma sak med Benzema, skillnaden där är att Benzema är 6 år yngre.
Barcelona Trippeln
2010-05-06 16:14
Barca08

Xavi kommer med största sannolikhet att spela mot Sevilla men med pique är det lite mer osäkert.
Barcelona Barca08
2010-05-06 16:13
Någon som vet någonting nytt om Xavis och Piques medverkan mot Sevilla?
Barcelona Trippeln
2010-05-06 16:13
Jag frågade mig själv hur en pajas/idiot beter sig?
Och idag fick jag svaret i form av ett pm några ögonblick efter att han har blivit spärrad.

''För att barca är en modesak. När man vinner så kommer fansen och när det går sämre så försvinner dom lika fort. Det är ingen klubb man kan ha i hjärtat. Du vet, för mycket smuts och skit som pågår.
Det är en klubb som saknar själ. Jag menar Raul har lika många CL-titlar som barca. Hur försvarar man sig mot det?
Barca nämndes aldrig från 1993-2004. Folk visste knappt att klubben existerade.''

Signerat av pajasen vid namn ##adidas##.

Låt alla kolla på inlägget som exempel för att se mallen för en pajas.
Barcelona BlueRed
2010-05-06 16:11
el Flaco

Har du inte funderat på att bli medlem?
----------
tarrak

Har du lagt av helt som /Mod? Förövrigt så går det och spärra folk nu trots onödiga tecken i deras nick. Livstidsspärr här inne samt en 24 timmars lång IP-spärr.
Silthrim
2010-05-06 16:06
Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century :

Skillnaden är att Zlatan har gjort 16 mål och hur man kan framtona det då som att han har gjort en flopp säsong är för mig helt och hållet oförståligt, han har en "Ganska" hyffsad konkurens Ibra med om jag säger så.

Barcelona Trippeln
2010-05-06 16:05
##adidas##

Och snart återvänder vi till åttondelsflopparna,eller fan juste det håller ni på än idag och sen 6 år tillbaka,ouccch!

1992 året ni gjorde El pasillo på Bernabeu,epic fail.
Barcelona el Flaco
2010-05-06 16:05
BlueRed/

Tack för svaret. Jag var nyfiken i hur en socio överväger besluten inför detta valet.

Finns det för övrigt fler socios här inne på forumet?
Barcelona tarrak
2010-05-06 16:00
Till moderatorn

När ni ska spärra trollet nedanför så går det inte med vanlig nickspärr pga tecknen i början av hans nick, utan ni får använda IP-spärr.

Tack på förhand!

Barcelona Thierry14Henry
2010-05-06 15:59
adidas, varför trorr du 90 % försvinner härifrån?
Barcelona BlueRed
2010-05-06 15:59
el Flaco

Ja, det ser ut som om jag är tvungen och åka ner. Jag hoppades ju på att Internet alternativet skulle gå igenom, men det kom ju aldrig. Men vadfan, en resa till Barcelona skadar aldrig. Får nog med mig ett par Xavi tröjor också. Olika färger, kortärmade och långärmade. :)

Sen är jag inte helt säker på vem jag ska lägga min röst på. Jag har alltid sagt att jag står bakom Laporta och hans gäng. Men nu känns dem så splittrade. Samtidigt så känns även Rosells 'inför' kampanj ganska lovande, vi får se hur det utvecklar sig.
Real Madrid ##adidas##
2010-05-06 15:55
När du själv går ut med att du endast är här för att få folk och "trigga" till så finns det bara en sak att göra. Du är nu spärrad. Hej då. /Mod
2010-05-06 15:48
Silthrim//

Han har väl varit i samma klass som Ibra denna säsong, otur för Karim bara att han har konkurrens och kan därmed bli bänkad oftare...
Silthrim
2010-05-06 15:46

Trodde han mest satt och nötte bänk?
Barcelona Trippeln
2010-05-06 15:43
##adidas##

Jag kan inte låta bli på att reagera på den här individen,vi spelade med 5 backar på Bernabeu?

Grabben vid en vanlig dag så hade Messi gjort hattrick den dagen,och på Camp Nou hade ni en klar målchans på första halvlek på Ronaldos friläge som gick utanför.Inte mycket mer än så.

Att ni i nästan en hel halvlek inte kunde göra mål på oss när Busquets blev utvisad är så skämmigt som det kan bli,ni har fått stryk mot varenda storlag i 6 år i rad nu,gör alla en tjänst och håll ****.

Epic fail på hela dig och därtill lite mer fail om det finns mer plats för det.
2010-05-06 15:42
Silthrim//

Ja visst kan han det..

Barca_4_lajjf//

Vad det spelar för roll? Ingen roll alls för mig men om du läser mitt inlägg så skriver jag klart och tydligt att båda spelarna är lika viktiga för sina lag.

Så håll dig till ämnet, du kan inte få mig ur balans=)
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-05-06 15:36
Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century

Underbart underbart... vad spelar det för roll egentligen? Vi leder ligan och har slagit er två gånger om den här säsongen. Vi ligger även etta. Vad mer vill du prata om?
Silthrim
2010-05-06 15:36

Jasså så Benzema kan göra mål?
Silthrim
2010-05-06 15:30
Ktoor^,^ :

Beträffande det här med Busquets, så håller jag helt och hållet med dig , han är snart en start man i det Spanska landslaget . Så stor talang är Sergio.
Annons: