/spanien/barcelona/forum/15159.aspx/spanien/barcelona/forum/15159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Casablancas
2010-05-07 01:42
Ämne: Silthrim

Eto'....
Statistik är väldigt svår att argumentera emot däremot. Även om man inte får stirra sig helt blind på endast de. Men båda spelar i två helt olika lag, under managers som propagerar två helt olika stilar, och dom spelar helt nya roller än vad dom är vana vid. Båda har väl gjort en helt okej första säsong för respektive lag. Fast ser man på deras målskörd förra säsongen så är väl denna säsong ett misslyckande för båda. Men då är man lite elak också.

Jag tror däremot att båda går till mötes till en bättre säsong till hösten. Och då talar jag såklart om individuella prestationer och inte om titlar. För titlar kommer båda dessa herrar vinna gott om.
Barcelona F_C_B
2010-05-07 01:16
Silthrim

Eto'o har gjort 16 mål denna säsong, 4 mindre än Zlatan, och 7 assist medan Zlatan har 9 assist.

Det är väl inte så stor skillnad tycker jag. Och sen får man inte glömma att Eto'o har varit avstängd några matcher och varit och spelat Afrikanska mästerskapet, sen har Eto'o också varit skadad i några matcher. Glöm inte heller att det är mycket svårare att göra mål i Italien och Inter än det är i Spanien och Barcelona.

Eto'o har gjort en bättre säsong än vad Zlatan hittils i Barcelona har gjort enligt mig!
Barcelona Criff
2010-05-07 00:13
Kul att folk sitter och antar massa saker och säger att folk är idioter för dem gör vissa saker.

Jag menar helt ärligt, hur mycket vet vi om laget egentligen? Vi vet det vi ser på planen, och det som läcker ut i media. Allt där emellan kommer vi aldrig få reda på.

Så om Pep Guardiola hade en anledning att skeppa iväg Eto så hade han antagligen det. Tror inte han bara kom på en dag att den jäveln ska bort! Utan antagligen var det väl handlingar som Eto gjort, eller helt enkelt att dem inte drog åt samma håll som resulterade i vad som hände.

Inte första gången något sådant hänt, och säkerligen inte den sista.

Jag litar på Pep som tränare, och känner han att han behöver sälja Eto så litar jag på det. För han vet så mycket mer om Eto`s personlighet än mig.

Sen tycker jag det är skittråkig att Eto lämnade. Han var en personlig idol för mig. Dock kommer dem och går, men laget Barcelona kommer alltid bestå :)

Visca Barca!!
Barcelonistas
2010-05-06 23:55
Ronaldo10

haha skäm ut dig mer snälla...

ni har värvade för 3 miljarder åker ut mot värdslaget alcorcon i cupen. åker ut i åttondelsfinal i cl, ingen överaskning direkt men ändå.

sen måste ja säga att de var snarare real som spotta på robben och snejider efter allt dom gjort för er!
Barcelona Frodo
2010-05-06 23:16
Visca Barca

Vore sjyst om du kunde fixa det imorn. Men känn inget tvång. Mina kunskaper i spanska lämnar en del övrigt att önska, om man ska uttrycka det milt sagt.
Barcelona Visca Barca
2010-05-06 23:09
frodo

Jag tror du kan kolla upp det på sport.es och sen leta efter att jämnföra spelare och då kan du kolla på statistik av varje spelare i la liga. Just nu har jag ingen lust att göra det, men skulle gärna fixa det åt dig imorgon.
Barcelona tarrak
2010-05-06 23:00
För att återgå till lite fotboll. Intressant att Sevillas Palop är den, tillsammans med Casillas, målvakt i spanska ligan som Messi har lättast för. Sju mål har det blivit genom åren, var av sex på de fem senaste matcherna. Bara att hoppas på förbättring av den fina statistiken på lördag.
Barcelona el Flaco
2010-05-06 22:59
Ferran Soriano befann sig i Turkiet under tisdagen och onsdagen i affärsärenden, han är ordföranden för Spanair, och under sin vistelse i Istanbul passade han på att träffa Frank Rijkaard, som idag tränar Galatasaray.

Soriano ringde upp Rijkaard och de gick tillsammans till en engelsk pub för att se matchen mellan Barcelona och Tenerife och där de även passade på att diskutera om klubben. Rijkaard ska tydligen ha sagt till Soriano at han är lycklig för Guardiolas del och att han känner sig framförallt lycklig över Messis och Bojans framfart, då bägge två fick debutera under holländaren.

Kommer alltid vara tacksam för det enorma jobbet Frank Rijkaard gjorde under sin tid som tränare för Barcelona. En av de bästa i klubbens historia.
Barcelona Frodo
2010-05-06 22:58
Varför svarar ni på en kille som inte kan skriva? Ignorera honom och låt moderatorerna spärra honom. Jag tror att det är för hans eget bästa att han blir spärrad så att han kan fokusera sig lite mer på skolarbetet.

Nu till lite mer fotbollsrelaterat. Är det någon som har statistik på hur ofta våra anfallare tappar respektive vinner tillbaka bollen. Skulle vara intressant att se en sådan statistik då vi spelar med vår höga press. Rent intuitivt känns det som att Zlatan själv tappar bollen fler gånger än de andra anfallarna gör tillsammans.

För övrigt tycker jag att någon i redaktionen borde uppdatera spelarstatistiken.
Delarocha
2010-05-06 22:54
Ronaldo10

Vet dina föräldrar om att du är ute på internet och skriver långa meningar du egentligen inte har en aning om?
Barcelona Barcanist
2010-05-06 22:38
Ämne: Grabbar.... Hur mång....
...... Säger han som blev medlem 2009-03-16
Silthrim
2010-05-06 22:26
tarrak:

Väl talat .
Barcelona tarrak
2010-05-06 22:20
Ämne: ok, en minst sagt ko....Om man kommer in i ett forum och spammar det med ett 20-tal inlägg som till stor del består av lögner, medvetna provokationer, spammande och svepande generaliseringar så får man räkna med osakliga svar, även om det bästa hade varit att ignorera spammaren.

För det andra är varken pokke eller el Flaco, och har heller aldrig varit, mod/red.
Barcelona Barca08
2010-05-06 22:19
NoGo™ //
Tack :) !
Barcelona Lusnos
2010-05-06 22:16
Loggar in och ser hela första sidan full med komedi, tack så mycket.

Vid vilken tid skrivs det seriösa saker här?, så man vet på ett ungefär när man ska logga in.

Ciao!
Barcelona Visca_Barca
2010-05-06 22:11
Hur orkar ni diskutera med en maräng egentligen ?

Barcelona NoGo™
2010-05-06 22:10
Barca08

Nej du behöver inte spela regelbundet utan du blir medlem sen sätter du in den summan som står på länken på kontot och sen lägger ett spel på nått.
Real Madrid Viva la real y espana
ok, en minst sagt konstig syn ni har på saker o ting.. tycker inte att ni borde reagera sådär hånande gentemot honom.. de värsta är att mod/red gör det(pokke, el flaco). om ni känner er tvugna att provocera honom bör ni inte skriva något alls tycker jag.

ha en fortsatt trevlig kväll..
Barcelona NoGo™
Barcelona Ordem e Progresso
2010-05-06 22:05
Ronaldo10

Du sammanfattade det perfekt med din sista mening.

Viva la real y espana

Om man inte kan skriva en mening korrekt så spelar det ingen roll om man är 13 eller 31, man blir behandlad på det sättet man förtjänar, I don't discriminate!
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-06 22:05
Kan inte fatta att ni säger att mina inlägg håller låg nivå...

Tack för mig ha det bra resten av kvällen!
Barcelona Barca08
2010-05-06 22:04
Är det någon som kan förklara med detta om att vinna tröjor på unibet, måste man spela regelbundet eller hur funkar det?

Vore tacksam för svar...
Barcelona kallesiete
2010-05-06 22:03

Viva/
Åldern kan visst spegla karaktären på ett inlägg. Man har inte mindre rätt att skriva för det.
Barcelona SaM__-
2010-05-06 22:03
Ämne: men LOL asså.. ni ha....Nej, men om inte åldern är förklaringen bakom att hans inlägg håller så låg nivå så måste han helt enkelt vara extremt korkad rent ut sagt. Men det tror vi inte och därför förklarar åldern än hel del då han börjar prata om Ronaldinho-eran 2003 fastän han själv då endast var 6 år gammal.

Den nya generationen real-fans fick inte direkt en bra start idag känner jag :)
Barcelona SaM__-
2010-05-06 22:02
dubbelpost!! sry.
Barcelona SaM__-
2010-05-06 21:58
el faco:

Sammanfattningen alla satt och väntade på haha :)
Barcelona tikitaka
2010-05-06 21:57
Fick min tröja idag :)
Real Madrid Viva la real y espana
2010-05-06 21:56
men LOL asså.. ni har hackat på att han är 13 år hela tiden.. lägg ner de där. vafan spelar de för roll om han är 13? är man mindre värd för det? är hans åsikt mindre värd? fotbollsforum är för fotbollssupportrar i yngre, såväl som äldre åldrar.. att ni hela tiden drar in hans ålder är förihelvete skamligt.
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-06 21:52
Ordem e progresso

Jaså? Då borde du väl veta att laporta tjuvar sig 40-70 miljoner varje år av fattiga personer i Pakistan!

Tack för underhållningen! PM Om ni vill ha mer snack... Fast nej ja är ju en snorunge som fattar 0!
Barcelona el Flaco
2010-05-06 21:51
Ronaldo10/

Med dina 13 år måste du vara den yngsta Fail än så länge här på SF. Det bådar inte gott för framtiden. Dina inlägg håller låg nivå och jag föreslår att du loggar ut och försöker göra något mer konstruktiv under resten kvällen.
Annons: