/spanien/barcelona/forum/1515.aspx/spanien/barcelona/forum/1515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-06 23:14
Luis Enrique: "Espanyol played close to limits? Limits are marked by referee. They should make sure this is football, not American football"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-01-06 23:14
Jag tror nog Real kmr vinna CdR i år. Ooo wait, just de jag glömde.
Barcelona FCB_Messi
2016-01-06 23:11
Fuerza Aa men ursäkta då , inlägget var ju såååå menat till just dig ! Om du fullständigt skiter i det så skriv inte alls din mupp . Gå sov nu.
Barcelona El Tridente
2016-01-06 23:01
@100% AntiMadridista:

Förra året skulle vi inte vinna en enda titel också.

Pajasen behöver alla fingrar i sin familj för att räkna Barcas alla titlar under hans livstid men Reals räcker det att han använder ena handen bara hahaha
Mascherano#14 el Jefecito
@El Tridente:

Och resten av oss har förutspått att Real Madrid definitivt inte kommer göra det haha
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Lionel "Rey" Messi:

Heheheheheheheheheh........
Den här forumen är så brutal ibland trots att det är bra dag :-),,,

Får ännu och annan skratt några gånger i veckan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-01-06 23:00
Vet inte vad som är värst, tränare likt Espanyols och Mourinho som beordrar sina spelare att spela brutalt eller spelaren som tar en order så seriöst att deras egna förnuft försvinner, som Espanyols målvakt och Pepe. Men att en människa kan göra idiotiska saker med order visste vi.

Neymars attityd under matchen var exemplarisk, undvek alla provokationer. Å andra sidan orsakar Suarez röda kort från ingenstans när han käftar och irriterar haha. Det känns som att spelarna hellre spelar med Arda på mittfältet framför Rakitic. Det har man sett genom sociala medier i ett halvår, gänget med Messi, Suarez, Neymar, Pique, Alves, Alba, Mascherano är väldigt sammansvetsade. Busi och Iniesta är alltid neutrala. Rakitic behövde också en wake up call tycker jag. Med Rafinha tillbaka är mittfältsbredden riktigt starkt.

Lucho, vilken kille. Alla löper djupled i 90 minuter.
Barcelona El Tridente
2016-01-06 22:58
Tw Puyol: "What a goal!!! ????" [@carles5puyol]

Om Mesias 2.a mål ;)
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-06 22:56
[QUOTE=Liunil Masse]Piqué: "Espanyol fans say they're bigger than Barça. I hope they're able to fill up their stadium in the 2nd leg." TROLOLOL [/QUOTE] Hahahaha vilken SAVAGE. Älskar Pique, he doesn't give a fuck. Sågar allt i hans väg. Han ska bli Barcas president när han lägger ner karriären.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-06 22:56
El Tridente Alltid lika underhållande med hans kommentarer! Själv hade man varit jävligt tyst om man hade förlorat med 4-0
Barcelona Liunil Masse
2016-01-06 22:54
Piqué: "Espanyol fans say they're bigger than Barça. I hope they're able to fill up their stadium in the 2nd leg."

TROLOLOL
Barcelona enkos
2016-01-06 22:53
Om förbundet inte stänger av Espanyol idiot målvakt för en sån övergrepp mot Messi så kan de dra åt helvete
Barcelona El Tridente
2016-01-06 22:53

El pasillo har förutspått att vi inte vinner Cupen ändå...

Hahahahah vilken stackare asså
2016-01-06 22:52
[QUOTE=BlueRed]Jösses vad denna vinst satt skönt. Returen vill jag se hattrick av Suarez, fira det sista med att ta fram snoppen och kissa på målvakten. Just do it. Få rött, bli avstängd. Värt. [/QUOTE] Hahaha I didn't expect that.
Barcelona Puyol5
2016-01-06 22:51
Messi är messi också, lätt att glömma!
Barcelona Liunil Masse
2016-01-06 22:51
@Amo.38:

Rekommenderar att du kollar på hela matchen i efterhand. Det var fotbollsgodis!
2016-01-06 22:50
[QUOTE=Ali G]"Byt Suarez mot Veratti" har jag också hört. [/QUOTE] Du ska ju inte snacka. Vi kan ju sälja Messi, Neymar är ju såååå mycket bättre...
@Fuerza:

Helvete vad bitter!
Hehehehe. Förlorade du föra veckan också? Hur mycket?
Barcelona Puyol5
Bara jag som verkligen fick bra känsla med Arda? Fin teknik, bra passningsspelare och oerhört bra i presspelet. Förväntade mig att se han på mitten i den rollen han hade, där gjorde han sig bra. Men tror han kan komma att ersätta på kanterna när vi roterar också, främst vänsterkanten såklart eftersom Messi sällan vilar.

Även Vidal kan komma att göra bra offensiva grejer på högerbacken när Alves vilar eller är skadad. Kanske även ett framtidsämne efter Alves lämnar. Svårt att säga efter denna match, men möjligheten finns.

I övrigt kan man väl säga att Iniesta var världsklass, precis som när han var som bäst. Riktigt världsklass! Neymar lekte med högerbacken och högerkanten gång på gång, ser pigg och lekglad ut. Han kommer blomma mer och mer, guldbollen när Messi och Ronaldo trappar ner krafterna. Suarez var okej idag, hade varit mer än okej med lite utdelning.

Härlig insats, nu är det bara spela av returen.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
Luis Enrique: "Insults heaed in players' tunnel after the game? They were Christmas carols... (smiles)" Espanyols MMA-fasoner är lördagsgodis för Lucho. Hans kommentarer är guldvärt!
Mascherano#14 el Jefecito
2016-01-06 22:49
Z_Z

Absolut, det glömde jag, Finns säkert ett tiotal punkter till som borde vart med. Det var mer än bara en match detta :)
Barcelona LegendenN10
2016-01-06 22:48
Riktigt skönt att vi körde över detta vidriga Cadiz och dubbelmötet är avgjord redan nu säger jag. Bra spelat av Arda och piggt inhopp av Aleix Vidal. Nu blickar vi framåt och mot förhoppningsvis en ännu Trippel. Visca el barca!
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2016-01-06 22:45
Luis Enrique: "Espanyol played close to limits? Limits are marked by referee. They should make sure this is football, not American football"

Så kan man också säga!
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-06 22:45
Är det redan klart vilka Barca kan få möta efter denna omgång eller lottas kvartsfinalen?
Barcelona Z_Z
2016-01-06 22:44
@Mascherano#14 el Jefecito:

Skulle nog vilja lägga in Vidals glädje vid inhoppet som en punkt. Så man vill se spelare när de gör debut för Barca. Genuin glädje och njutning bara över att komma in på planen.
Barcelona Amo.38
2016-01-06 22:44
MISSADE tyvärr matchen idag! Skulle gärna vilja veta hur Arda skötte sig? Någon snäll själ som orkar sammanfatta hans insats?

Much obliged!
Barcelona Barcadinho.
2016-01-06 22:42
Skönt att vi har fått den revansch som vi alla önskade oss.
Riktigt grisig fotboll men det är ju ett derby!.
Jag har ett krig att se framför mig i maj.när jag ska på sista liga matchen mot just Espanyol. - La segunda
Barcelona El Tridente
2016-01-06 22:39

Messi täppte till käften på många ikväll efter 2 fantastiska mål och 2 assist (kunde vart minst 4)

2016-01-06 22:38
@Mascherano#14 el Jefecito:

Älskar din lista!!!!

Vi önskar såna liter vare sig matcherna går åt helvete eller som idag. Njutning :-)..
Barcelona Andresito
2016-01-06 22:36
@The Octopus of Badia:

Ja precis, det blir väl att matcherna hamnar mellan de tre jag nämnde. Tuff period. Det enda jag oroar mig över är att MSN kan bli slutkörda tillsammans med Busquets.

Iniesta, Arda, Rakitic och Roberto kommer vara friska och kunna leverera i varje match. Spelar nästan ingen roll vilka två av dem som spelar, Iniesta har dock varit en nivå över resten.

I backlinjen finns bredd. Vermaelen och Mathieu lär få en del speltid. Aleix kommer nog matchas sakta, han verkade vara väldigt nervös jämfört med Arda. Bartra kommer få plocka upp smulorna och spela få minuter.
Annons: