/spanien/barcelona/forum/15140.aspx/spanien/barcelona/forum/15140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-05-09 11:58
Ämne: "Hade publiken ....
När hon skriver det, undrar jag, om hon inte har druckit ett glas vin för mycket.
Han kan väl inte ha missat att Messi är den största talangen av alla La Masia-produkter, kanske den största av alla någonsin.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-09 11:57
Bara jag som vill se 100% La Masia mot Valldollid?
Kanske inte direkt från start men dom sista 30minutrarna kanske :D
Gärna med så mycket ungdomar också.

Om man börjar med Valdes-Alves,Pique,Puyol,Abidal/Maxwell-Xavi,Busi,Thiago-Bojan,Ibra,Messi

Efter 70min byter man in: Bartra,Muniesa-Alves,Abidal/Maxwell Gai-Ibra

Vilket ger:
-------------Valdes-----------
Bartra---Pique---Marc.M---Puyol
------------Busquets----------
----------Xavi---Thiago----------
--Messi--------------------Gai
-------------Bojan------------

Finns väl andra varianter om nån skulle vara skadad, Gai är väl utbytbar men jag vill väldigt gärna se han i A-laget igen.

Ska väl tillägga också att jag INTE vill se den här elvan om vi bara leder med 1 eller kanske 2 mål så att vi riskerar för mkt med den här elvan.
Utan bara om vi har en väldigt betryggande ledning och motståndarna är helt under isen.

Kan ni tänka er att säkra ligan med en elva med enbart egna produkter?!
Barcelona el Maestro!
2010-05-09 11:53
Grattis för vinster igår. Det var en underbar vinst. Det var som många säger, det sista stora hindret mot guldet, den 20:e ligatiteln.

Ingenting är dock avgjort ännu. En dålig dag på söndag så är ligan förlorat. Det är fotboll.

Tidningarna i Madrid sätter sitt hopp på Javier Clemente. Han är en bra taktiker och känd lite för att vara en defensiv tränare. Men även Malaga kämpar för sitt kontrakt. Så det är lika svårt.
Det blir ännu en spännande helg att se framemot.

Pep är värd att vinna guldet. Han har förtjänat det, sett hur laget har presterat över säsongen. Alla dess svåra bortamatcher som han har vunnit mot de största lagen i ligan och i de svåraste arenorna. Allt annat än att vinna ligan skulle vara synd. Laget, Pep och Laporta förtjäner att vinna ligan. Och vad vore bättre än att göra det på Camp Nou. Det slår högst.

Visca el Barça - mot guldet.
Barcelona Rambla~
2010-05-09 11:49
Paranoid schizoid

Jag personligen tror att det mycket är upp till Zlatan själv. Om han vill lämna så kommer nog inte Pep att försöka hindra honom. Vill han bli en lagspelare och trivas med det så stannar han. Igår så flög han upp från bänken, såg glad ut och firade Barcas mål precis som alla andra i truppen.

Barca har nog inget emot att behålla honom med tanke på det höga priset man värvade honom för. Fast han får jobba hårt för att få tillbaka Peps förtroende och verkligen visa att han kan uppträda som en lagspelare som kan användas på det sättet som gagnar Barca bäst och inte enbart honom själv.
Barcelona Mojito
2010-05-09 11:40
"Hade publiken på Camp Nou fått bestämma hade hela elvan minus Leo Messi plockats rakt upp från La Masía."

Johanna Frändén gör det igen...

Sen när kommer inte Messi från la Masia???
Barcelona Paranoid schizoid
2010-05-09 11:40
#sami

Haha det har du rätt i fast felskrivningen är ju helt ok med tanke på hans kvaliteer. Fast lär man inte satsa på Bojan när han funkar så bra i spelsystemet, och sålunda koppla bort Zlatan?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-09 11:36
Paranoid schizoid

Inget av det. Han kommer stanna och prestera nästa säsong.
Barcelona ★Sami★
2010-05-09 11:36
Paranoid schizoid
Han heter inte Dojan han heter Bojan:)
Barcelona Paranoid schizoid
2010-05-09 11:33
Vad kommer hända med Zlatan efter sista matchen, kommer han bli såld eller kommer han att lämna själv? Känns så ironiskt att Dojan och Pedro, igen, gör mål alltmedan Zlatsky inte lyckas med det. Hur kommer han reagerar på ligasegern, kommer han känna glädje eller kommer han känna sig som bluff, han ligger ju bakom en hel del så han borde känns sig delaktig men ända måste man ju undra vad som rör sig i hans huvud just nu?

Jag tycker att Zlatan är en bra spelare och gjort en ok säsong, tyvärr han han haft två svackor under året. Faktan kvarstår dock, hans spelstil, eller Barcas spelstil, passar inte, tyvärr.

MVH
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-09 11:30
Barcaholic

Skumt att så många sidor hade han felaktigt på 3 gula kort innan gårdagens match..
Creuss
2010-05-09 11:10
Grabbar, vid önskemål att tv4 ska sända Barcas guldfirande, mejla: emir.osmanbegovic@tv4.se

Massmejla honom ;).
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-05-09 11:06
Canaletes

Hahaha Vad tung Ibra eeee :)
jonathanr10
2010-05-09 10:58
Kanske inte nya Ronaldinho han har långt i från den tekniken.
Barcelona Barcaholic
2010-05-09 10:49
1. Almeria - hemma
2. Villarreal - hemma
3. Getafe - hemma
4. Real madrid - borta
5. Sevilla - borta

Där är alla de matcherna som Xavi fått gulkort i så han missar tydligen nästa match. Någon som vet hur det är med Iniesta då? Finns det chans att han startar och tar Xavis plats?
Barcelona ★Sami★
2010-05-09 10:29
Nästa helg är vi Liga Mästare!!
Andre_D
2010-05-09 10:12
Ämne: Målen från matchen m....
Fy fan vad störig kommentator. PEDRO PEDRITO PEDRO PEDRITO PEDRO PEDRITO PEDRO.
Barcelona Koeman!!
2010-05-09 10:01
Ämne: Förra året spelade h....
Pedro är grym men ingen kommer någonsin ersätta Ronaldinho. Han var 10 steg före alla när han var motiverad.
Barcelona FC Barcelona #10
2010-05-09 08:20
Grym match igår!
Men man kan inte neka att det blev för spännande på slutet.
Xavi - Vilken match han gör, kommer bli en stor saknad mot Valladolid.

Tror ni Iniesta spelar sista ligamatchen (Valladolid) ?
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-09 02:26
Delarocha

JAg blev också smickrad från början, trodde man var ensam utvald. Men sedan var man inte ensam och det tråkiga tog slut.
Jag tackade nej för anledningen till att jag inte är zlatan intresserad och inte gillar barca. SÅ enklet är det.

----------------------------

BarcaCuleZLatan

Känns lite offtopic att diskutera det!

Du har PM!
Canaletes
2010-05-09 02:23
Ni vet den kända bilden med Zlatan och Pique väldigt nära varandra?

Zlatan blev sur på en reporter och svarade till tjejen:

Kom hem till mig med din syser så får du ser om jag är bög!!

hahahaha :P
Barcelona el Profete
2010-05-09 02:22
Sersari

"Förresten, är det någon som vet hur många mål Cristiano Ronaldo gjort på straffar den här säsongen?"

Han har gjort 4 mål från straffpunkten.

Det vore fantastiskt ifall Messi lyckades tangera eller slå Ronaldos rekord på 47 mål. Men 45 mål är knappast något att lipa över. :)

The Reporter

"Det finns en låt som publiken på Camp Nou brukar sjunga när laget leder i slutet av matchen typ;"

Jag antar att du menar denna ramsa: ” Olé lé, Ola la, ser del Barça és el millor que hi ha!"

På tal om ingenting, hoppas spelarna får en härlig 5 och en halv timmars tågresa hem. Å andra sidan är det dock inte fy skam med 6 dagars vila tills nästa match.

Notabelt är att det igår var Laportas sista bortaresa som president för vår klubb. Det har vart en succéfull period under hans mandatperiod, den bästa perioden klubben någonsin har haft. Är det endast jag som tycker att han förtjänar någon form utav ett värdigt avsked efter matchen?

Hur som haver, vi går en spännande sommar till mötes.
Delarocha
2010-05-09 02:22
Jag fick detta PM. Tar det som en otroligt stor komplimang då folk klagar på att jag skriver elakt och att jag är allt för bitter (Hetfield) etc. Jag har dock inte tid för att skriva på en sida men tackar som vänligast för förfrågan.
Real Madrid BarcaCuleZlatan
2010-05-09 02:15
Estadio Santiago Bernabeu:

Jag PM:ar folk som jag tycker skriver bra då min sajt behöver fler skribenter. Vilket forum de skriver i bryr inte jag mig om.
Barcelona Castefa
2010-05-09 02:14
Vad bra de spelade! De var faktiskt riktigt överlägsna. Det klart det var onödigt att släppa in Sevilla, men sitter och tittar på highights nu på TV och de var mycket bättre. Nu är det nära...
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-09 02:09
Hej där!

Ursäkta OT!

Men har någon av fått detta PM:

"BarcaCuleZlatan
Hej!

MEDDELANDE
Tjena! Jag driver sajten www.JustZlatan.com som innehåller allt om Zlatan! För tillfället är det bara jag skriver där och vi söker nu skribenter!

Vi anser att du skriver bra och undrar därför om du skulle vara intresserad av att skriva på sajten?

Mvh"

Från början kände man sig smickrad, men efter en stund får man veta att några i Puertan fått detta PM, finns det några här som är bekanta med det?

P.S Jag fick PMet igår!
Barcelona Boixos Nois 81
2010-05-09 02:00
Grattis till guldet! Det kändes så jäkla bra när 3-0 målet kom men tyvärr blev lite onödigt nervöst i slutet.
Barcelona Barcanist
2010-05-09 01:58
tikitaka

det ska vara ett hjärta men symbolen före än 3an visas inte på SFs forum så det blir bara en 3a.
Barcelona Alvés
2010-05-09 01:53
El Flaco

Ok synd att Xavi missar.. Men vi ska klara av att vinna denna match mot Valladolid utan honom. När han var skadad tidigare på säsongen så vann vi mot t.ex. Stuttgart m.fl

* EDIT Nu är det ute på den officiella hemsidan att Xavi har fått sitt femte och därmed missar nästa match.
Barcelona el Flaco
2010-05-09 01:48
Även EMD skriver att Xavi är avstängd mot Valladolid efter att ha fått sitt femte gula kort. De skriver även att Maxwell missar sista ligamatchen på grund av skada.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-09 01:45
Någon som kan mejla tv4 och be dem sända festen nästa vecka och inte bara sluta sända efter matchen då??
Annons: