/spanien/barcelona/forum/15138.aspx/spanien/barcelona/forum/15138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lellefs
2010-05-09 13:28
riktigt dåligt att 6an är borta. Men hur formerar vi oss då.. Antagligen Toure, Keita och Sergio? Hur ser det ut för Iniesta??
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-09 13:26
Ämne: Xavi fick sitt femte....
Då var det klart, Xavi missar matchen mot Valladolid.
Barcelona Alvés
2010-05-09 13:24
Xavi fick sitt femte gula kort igår, det står på den officiella hemsidans matchrapport

* Se länktips läs längst ner på texten.
Andre_D
2010-05-09 13:24
Then almost immediately after Bojan’s miss, Kanoute slipped past Puyol to peg one back and two minutes later, Luis Fabiano grabbed a second. Barca held firm though and although the fourth goal didn’t come, they kept making chances and the only negative note was Xavi’s yellow, which means he’ll miss next week’s game against Valladolid. Nothing could dampen the joy of the players at the end of the game though as they celebrated three more points on the road to the title.

Taget från barcas hemsida. Längre ner står det att xavi är avstängd.
Barcelona el Flaco
2010-05-09 13:23
Förresten, matchen igår var den femte totalt denna säsongen som Pep har ställt upp med åtta egna produkter från start. Samtliga dessa fem matcher har vi vunnit och samtliga mål i dessa fem matcher har gjorts av canteranos. Med Guardiola som míster har La Masia aldrig tidigare haft en sådan stor betydelse som i dagsläget. Imponerande.
Barcelona Abbe.
Ämne: Messí har väl gjort ....Precis, var inne på samma spår. Maxwell står på fem varningar enligt officiella, men Xavi står på fyra, som sagt.

Edit: Men som el Flaco skrev här nedan, både Sport och EMD har skrivit att han är avstängd nästa.
Barcelona lellefs
Jag har letat runt som fan och känner mig lugn angående Xavi. Kan inte hitta att han fick sin femte varning utan sin fjärde. Logiskt tänkande är också att Pep bytte ut honom mot slutet just pga detta. Jag hoppas jag har rätt ;)
Barcelona Hyder
2010-05-09 13:20
Messí har väl gjort 32 mål nu? För enligt den officiella hemsidan har Xavi fått 4 gula kort. Då tänkte jag att dem kanske hade problem med att uppdatera sidan redan igår kväll. Men där står det att Messí även har gjort 32 mål och det är ju statstik tillagd efter gårdagens match. Med den logiken bör ju Xavi vara tillgänglig mot Valladolid.

Helt sjukt att man inte kan hitta en sida som med 100% säkerhet kan berätta hur saker och ting ligger till. Eller så kanske LFP och officiella hemsidan hela tiden har varit säkra men att de spanska tabloiderna har fått saker och ting om bakfoten och förvirrar oss oroliga fans.

Valladolid hemma ska inte vara några problem oavsett om dem spelar för en fortsatt plats i La liga. Däremot ska man inte börja fira förrän allt är klart. Hade vi exempelvis haft Malága på bortaplan i sista omgången som även spelar för en plats i La liga. Då hade jag varit minst lika nervös som inför Sevilla-matchen. Tro det eller ej.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 13:20
Ämne: Abbe.

Domaren var....
Haha, lite småkomisk situation. Jag tror Bojan sa någonting till domaren. Eller, han måste ha sagt något, för annars har jag ingen aning om varför han fick gult kort.
2010-05-09 13:16
Abbe.

Domaren var kass igår, varför fick Bojan ett gult kort när han inte kunde komma förbi sin gubbe?
Barcelona el Flaco
2010-05-09 13:16
Man ska inte behöva jämföra vem som är den bättre av Ronaldinho och Messi. Det räcker med att njuta av deras spel ute på planen. Bägge två är bland de bästa jag någonsin sett.
Barcelona Kim
2010-05-09 13:13
Jag vet inte om jag håller med dig, Delarocha. Ronaldinho, när han var som bäst, spelade ett spel där han hade fullständig kontroll över hela planen, över var motståndarna fanns och var medspelarna fanns, han hade en sådan koppling mellan hjärna och fötter som vi inte har sett förut.

Messi däremot befinner sig på en annan teknisk nivå, han besitter lite samma tekniska nivå att ta sig ur situationer med bollen i behåll. Men speluppfattningen är det som skiljer dessa åt. Messi har ett bättre driv med bollen. De är olika typer av spelare, och jag vet inte om jag gillar att jämföra dessa.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 13:13
Ämne: Abbe/

Både EMD oc....
Tack. Läste Sports artikel nu och såg att Maxwell är avstängd också. Han fick för övrigt ett groteskt billigt kort igår. Även Pedro.
Delarocha
2010-05-09 13:05
Koeman

Messi i dagsläget är ju galet mycket bättre än Ronaldinho var.
Barcelona Kim
2010-05-09 13:02
Allvarligt, vem har knarkat ihop LFP:s webbsida? Tidigare kunde man åtminstone hitta statistik vad gäller varningar, gula kort och liknande, men sen man gjorde om allt till 78 flashboxar till den här säsongen så är det helt omöjligt att hitta något som helst.

Jag tänkte bara leta upp statistik som bekräftar Xavis varning, men icke...
Barcelona el Flaco
2010-05-09 13:02
Abbe/

Både EMD och Sport skriver att Xavi är avstängd mot Valladolid.
Barcelona tribente_magico
2010-05-09 13:01
hoppas verkligen inte han är avstängd!
2010-05-09 12:59
Ktoor^,^

Xavi är avstängd.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 12:57
Är det bekräftat att han är avstängd? Det rådde delade meningar här om det igår, om det var hans fjärde eller femte varning.

Tråkigt att inte Mallorca lyckades vinna igår, då hade dem haft kampen mot Champions League i egna händer.
Barcelona Lusnos
2010-05-09 12:56
Xavi är alltså avstängd mot Valldolid? Därför han såg riktigt besviken ut när han blev utbytt antar jag då, tråkigt för Xavi men vi bör vinna ändå.

Ktoor^,^
2010-05-09 12:55
Visca_Barca

Varför är inte Xavi med om jag får fråga?
Ktoor^,^
2010-05-09 12:55
-
Barcelona Visca_Barca
2010-05-09 12:52
Sista matchen mot valladolid på camp nue där vi kan vinna ligan .

Inget är avgjort min vänner.
Det kommer vara riktigt tufft utan xavi o möta ett lag som kämpar föratt inte lämna serien .

Valladolid kommer göra det jävligtr svårt för oss.

Men med den publiken vi har på hemmaplan så ska vi greja det.

OBS inget är avgjort
Ktoor^,^
2010-05-09 12:52
H.Alavi - Triangulo Magico!

Den minns jag med. Det var Bojan och Etoo som gjorde mål sen i andra halvlek så vände betis.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 12:51

En förlust ....
Det stämmer. Betis gjorde tre mål på drygt 15 minuter.

Även den här säsongen har vi sett prov på onödiga poängtapp. Oerhört skönt att det gick vägen igår.
Barcelona el Flaco
2010-05-09 12:51
Ämne: Vi kan absolut inte ....
Detta låter som en bra uppställning och med Touré och Busquets på mittfältet bakom Messi i media punta rollen. Jag räknar inte heller med att Iniesta kommer spela från start, men man kan alltid hoppas på att han hinner få el alta medica för att få spela ett par minuter åtminstone.
2010-05-09 12:46
Abbe.

En förlust som svider oerhört mycket, är den mot Betis för ett x antal år sedan då vi ledde med 0-2 på deras hemmaplan. Och när domaren blåste av matchen så stod det 3-2 till Real Betis. Tror att det var Rijkaards sista år som tränare?

Aja, den förlusten glömmer jag aldrig.
Barcelona AzizWaysi
2010-05-09 12:44
Kolla på länktipset alla cules.. Iniesta la upp den på sin Facebook. Visca El Barca y Visca El La Masia.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 12:42

Och som van....Håller med dig där.

Ja, och det är inte första gången vi har fått se att laget slappnat av och sedan tappat ledningen. Det finns en svaghet i laget när man tappar 3-0 till 3-2 så där fort med en man mer, men också en styrka att inte släppa in 3-3 målet när Sevilla har kommit in i ett "flow". Det är väldigt lätt hänt.

Helt otroligt onödigt spännande igår.
2010-05-09 12:40
Abbe.

Och som vanligt, som jag brukar säga det iaf, är Valdes bäst när det verkligen gäller. Målen som vi släppte in igår är backlinjens fel då de tappade koncentrationen helt och hållet.
Annons: