/spanien/barcelona/forum/15137.aspx/spanien/barcelona/forum/15137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AzizWaysi
2010-05-09 14:21
Någon som vet om nästa omgång i La liga är likadant som igår , då alla matcher spelades samtidigt?
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-09 14:11
h alavi det där var en helt annan femman..

villareal krigade om cl + det var minst 4-5 matcher kvar om jag inte minns fel och real madrid förlorade för den delen också.. de klart man slappnar av när real inte var (3 miljarders real) det va mänskligt o tabba sig .. nu får man inte ens tappa poäng på 10 matcher i rad känns det som..
2010-05-09 14:09
på för hand

sevilla med klasspelare + bortaplan strider om cl plats..

ett MEDIOKERT valladolid spelar om nedflyttnings¨risk mot barca på camp nou med guldet i motivation + 98 fans - xavi.. det var nog det xavi var ämnad till spela villareal o sevilla matcherna..

så ni får bestämma vem som kändes farligast..
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-09 14:06
Just nu vill jag inte tänka på matchen mot Valladolid, den kommer nog att vara mer spännande för min del än vad Sevilla matchen var.

Det kommer inte att bli enkelt, titta bara på fjol året, då krävdes det en vinst hemma mot Villarreal. Vi ledde med 3-1, men tyvärr så slappnade samtliga spelare av i FCB och Villarreal kvitterade till 3-3.

Nu är det Valladolid vi möter och inte Villarreal, men jag vägrar att fira något förrän Puyol lyfter upp pokalen.
2010-05-09 14:05
tro mejj än har de inte gett upp hoppet de tänker valladolid kan åka ner bla bla + så är det riktat mot många barcafans också som är skrajja dels för att xavi inte spelar dels för att valladolid kanske kmr backa hem o försvara..

vi ska fixa valladolid på hemmaplan utan xavi o messi..

när du har spelare som ibra,bojan,pedro,toure,keita,pique,dani alves, messi för deen delen så är det inga problem..förstår inte all nervositet det var inte ens sevilla efter 5 min det var backarna som gjorde matchen spännande annars var de inte ens i närheten..det visar på klass.. ett sevilla som spelar om cl med alla de där klass spelarna på bortaplan är nog farligare än valladolid på nedflyttningsplats utan xavi det finns ett orsak till att de ligger där de ligger och det ska de göra efter matchen :S
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-09 14:05
Antagligen kommer vi spela med Sergio, Toure och Keita på mittfältet. Men som någon lite tidigare föreslog skulle jag föredra Messi i en offensiv roll på mitten med Yaya och Sergio som defensiva.
I anfallet skulle då Pedro, Bojan och Ibra starta.

Messi skulle ha en ganska lik roll som han haft väldigt ofta den här säsongen. Möjligen lite mer tillbakadragen. Han kan gå ner och hämta boll i backlinjen ibland och leka lite Xavi. Och ibland kan han ligga som en fjärdeanfallare, där tycker jag han är som bäst när han får mer yta och kan driva rättvänd mot mål.

Fantastisk match igår. Första halvlek var verkligen magisk. Dani Alves grym på sin kant. Messi inte jättebra med hans mått mätt. Men han gjorde ju ett mål och var i allmänt bra, Xavi kung som vanligt. Bojan löper otroligt och gör mål. Pedro bra.

Som ni ser så var alla offensiva spelare bra. Mittbackarna hade inte mycket att göra. Men när det väl kom lägen så gjorde Sevilla två mål. Slarvigt. Maxwell kom upp bra på sin kant speciellt i andra halvan av matchen.

Nästa omgång mot Valladolid ska vi bara vinna. Jag säger inte att guldet är klart. Men om vi inte klarar av att vinna på CN mot ett bottenlag så vet jag inte om vi förtjänar ligasegern.

Edit: Förresten, det är ju många som har sagt att La Masia spelarna har gjort mycket mål senaste tiden:
Barcelona - Inter 1-0. Pique
Villarreal -Barcelona. Messi, Xavi, Bojan, Messi
Barcelona - Tenerife. Messi, Bojan, Pedro, Messi
Sevilla - Barcelona. Messi, Bojan, Pedro

Jag har inte läst det här någonstans, kommer bara från mitt huvud så kan ju minnas fel:). Men 12 mål på 4 matcher bara från egenfostrade spelare är grymt!:)
Barcelona Barca4eva
2010-05-09 14:00
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA

Det är få som tror att Valladolid vinner ;) MÅNGA madrid fans har redan grattat oss =3
2010-05-09 13:57
Jag tror det blir en målrik tillställning för våran del iaf, jag hoppas och tror på en fin avslutning med liga guldet som dessert + 98 fans bakom ryggen med firandet..

det största hindret var sevilla.. av 99 matcher så valladolid på hemmaplan så vinner vi 100 :) det handlar inte om att ta nånting för givet men
vi har utklassat sevilla/villareal när det som mest krävdes och nu så ser spelarna emot matchen så jävligt mkt de vet att de kmr avsluta det med 98 tusen bakom deras rygg oo jag tror på minst 5-0..

låt valladolid ha 20 man bakom bollen de funkar inte såå speciellt inte med ett lag som valladolids kaliber,, de orkar inte ens det i 60 min att försvara..de kmr åka på flera baljor mot ett taggat barca, och alla madrid fans som hoppas på valladolid så säger jag tyvärr.. det är värre för eran del mot malaga på bortaplan som är aningen vassare än valladolid och med risk att åka ner också så tänk på eran match först sen kan ni hoppas på nåt om våran :)
Barcelona Barca4eva
2010-05-09 13:49
Hehe tippade rätt den här matchen XD
Barcelona Barca Barca
2010-05-09 13:40

Fan va underbart att se laget moralisk sätt rycka upp sig efter Inter matcherna. Tänk att vi nästan utklassar Sevilla o Villareal på deras hemmaplan. Senaste tiden har våra mål bara gjorts av våra canteranos och jag är så glad att en spelare som Bojan får chansen, hade han fått en ärlig chans sen början av säsongen hade han varit nu på 20 liga mål och ja tror stark på honom nästa säsong. Har inte så mycket mer att säga efter en "onödig" nervositet match som barca hade fullkontroll på men ligan är inte långt ifrån oss nu. Vi kan nästan känna lukten av den, visserligen har vi en lurig match mot Valladolid som kämpar för ett kontrakt nästa år men glöm inte att Real Madrid möter ett fult spelande Malaga på borta plan som också kämpar för ett nytt kontrakt. Ska vi säga att säsongen 09/10 var det året då La Masia eran började på allvar?
Barcelona Hyder
el Maestro!

Det gör ganska mycket att Xavi är borta och Ibra är den som går in istället om du frågar mig. En gudabenådad, formstark ledare på mitten kontra en formsvag, lat Zlatan. Men visst hoppas jag att du har rätt ändå.

Vi ska vinna mot Valladolid utan Xavi också. Hoppas att Iniesta kan komma tillbaka tills dess. Oavsett vilken form han är i behövs lite extra kreativitet på mitten tillsammans med Busi och förmodligen Keite.
Barcelona Visca_Barca
Jag måste också ställa en fråga angående xavis avstängning.

Borde inte tven skriva direkt att han missar nästa match när han fick gult kort?

har för mig att tven skriver när man får sitt 5e gula kort.

Jag såg inte att de skrev så när Xavi fick gult..
Barcelona el Maestro!
2010-05-09 13:34
Det gör inget att Xavi är borta.
Xavis frånvaro ger Ibra en startplats i laget. Han får möjlighet att avgöra matchen, helt enkelt.
Vad jag kan minnas i Serie A så var han bra på att avgöra sista matcherna på hemmaplan. Det är bäddat för honom och Messi.
Men svår match kommer det att bli vare sig Xavi är med eller inte.

Edit: Det hade varit kul att se rubrikerna i Sverige: "Zlatan avgör ligaguldet för Barca". Det hade sålt en del bilagor.
Barcelona Hyder
2010-05-09 13:33
el Flaco

Fan va sjukt. Jag tog nämligen tillfället i akt och gick igenom varje match för sig på den officiella hemsidan för att räkna ihop hans gula kort. Då fick jag det till att han har blivit varnad i dessa matcher:

Almería hemma
Getafe borta
Real Madrid borta
Sevilla borta

Men antagligen har jag missat någon varning. Om någon vill kontrollräkna, be my guest. Eftersom den officiella hemsidan skriver att han är avstängd har dem således förmodligen också rätt. Tyvärr.
Barcelona el Flaco
2010-05-09 13:29
Även på den spanska hemsidan står det nu att Xavi är avstängd mot Valladolid:

"Xavi, que se perderá por sanción el partido con el Valladolid."

Barcelona Meeesssii10
2010-05-09 13:28
Grabbar vad tycker ni om att pep borde visa den här videon innan en final!
Barcelona lellefs
2010-05-09 13:28
riktigt dåligt att 6an är borta. Men hur formerar vi oss då.. Antagligen Toure, Keita och Sergio? Hur ser det ut för Iniesta??
2010-05-09 13:26
Ämne: Xavi fick sitt femte....
Då var det klart, Xavi missar matchen mot Valladolid.
Barcelona Alvés
2010-05-09 13:24
Xavi fick sitt femte gula kort igår, det står på den officiella hemsidans matchrapport

* Se länktips läs längst ner på texten.
Andre_D
2010-05-09 13:24
Then almost immediately after Bojan’s miss, Kanoute slipped past Puyol to peg one back and two minutes later, Luis Fabiano grabbed a second. Barca held firm though and although the fourth goal didn’t come, they kept making chances and the only negative note was Xavi’s yellow, which means he’ll miss next week’s game against Valladolid. Nothing could dampen the joy of the players at the end of the game though as they celebrated three more points on the road to the title.

Taget från barcas hemsida. Längre ner står det att xavi är avstängd.
Barcelona el Flaco
2010-05-09 13:23
Förresten, matchen igår var den femte totalt denna säsongen som Pep har ställt upp med åtta egna produkter från start. Samtliga dessa fem matcher har vi vunnit och samtliga mål i dessa fem matcher har gjorts av canteranos. Med Guardiola som míster har La Masia aldrig tidigare haft en sådan stor betydelse som i dagsläget. Imponerande.
Barcelona Abbe.
Ämne: Messí har väl gjort ....Precis, var inne på samma spår. Maxwell står på fem varningar enligt officiella, men Xavi står på fyra, som sagt.

Edit: Men som el Flaco skrev här nedan, både Sport och EMD har skrivit att han är avstängd nästa.
Barcelona lellefs
Jag har letat runt som fan och känner mig lugn angående Xavi. Kan inte hitta att han fick sin femte varning utan sin fjärde. Logiskt tänkande är också att Pep bytte ut honom mot slutet just pga detta. Jag hoppas jag har rätt ;)
Barcelona Hyder
2010-05-09 13:20
Messí har väl gjort 32 mål nu? För enligt den officiella hemsidan har Xavi fått 4 gula kort. Då tänkte jag att dem kanske hade problem med att uppdatera sidan redan igår kväll. Men där står det att Messí även har gjort 32 mål och det är ju statstik tillagd efter gårdagens match. Med den logiken bör ju Xavi vara tillgänglig mot Valladolid.

Helt sjukt att man inte kan hitta en sida som med 100% säkerhet kan berätta hur saker och ting ligger till. Eller så kanske LFP och officiella hemsidan hela tiden har varit säkra men att de spanska tabloiderna har fått saker och ting om bakfoten och förvirrar oss oroliga fans.

Valladolid hemma ska inte vara några problem oavsett om dem spelar för en fortsatt plats i La liga. Däremot ska man inte börja fira förrän allt är klart. Hade vi exempelvis haft Malága på bortaplan i sista omgången som även spelar för en plats i La liga. Då hade jag varit minst lika nervös som inför Sevilla-matchen. Tro det eller ej.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 13:20
Ämne: Abbe.

Domaren var....
Haha, lite småkomisk situation. Jag tror Bojan sa någonting till domaren. Eller, han måste ha sagt något, för annars har jag ingen aning om varför han fick gult kort.
2010-05-09 13:16
Abbe.

Domaren var kass igår, varför fick Bojan ett gult kort när han inte kunde komma förbi sin gubbe?
Barcelona el Flaco
2010-05-09 13:16
Man ska inte behöva jämföra vem som är den bättre av Ronaldinho och Messi. Det räcker med att njuta av deras spel ute på planen. Bägge två är bland de bästa jag någonsin sett.
Barcelona Kim
2010-05-09 13:13
Jag vet inte om jag håller med dig, Delarocha. Ronaldinho, när han var som bäst, spelade ett spel där han hade fullständig kontroll över hela planen, över var motståndarna fanns och var medspelarna fanns, han hade en sådan koppling mellan hjärna och fötter som vi inte har sett förut.

Messi däremot befinner sig på en annan teknisk nivå, han besitter lite samma tekniska nivå att ta sig ur situationer med bollen i behåll. Men speluppfattningen är det som skiljer dessa åt. Messi har ett bättre driv med bollen. De är olika typer av spelare, och jag vet inte om jag gillar att jämföra dessa.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 13:13
Ämne: Abbe/

Både EMD oc....
Tack. Läste Sports artikel nu och såg att Maxwell är avstängd också. Han fick för övrigt ett groteskt billigt kort igår. Även Pedro.
Delarocha
2010-05-09 13:05
Koeman

Messi i dagsläget är ju galet mycket bättre än Ronaldinho var.
Annons: