/spanien/barcelona/forum/15135.aspx/spanien/barcelona/forum/15135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-09-20 18:13
De inser nog att det var en idiotisk tackling, annars kan det inte stå riktigt rätt till där uppe. Problemet är att händelsen ältas till förbannelse och när sedan uppretade culés börjar kalla deras spelare för fula saker slås försvarmekanismen automatiskt på och istället försöker man förringa händelsen. Om alla bara nu släpper det hela så kan allt fortare övergå till det normala.
Barcelona westinho
2010-09-20 18:12
Ämne: Kollade in Atlético-....
Ja men vi låter dom tro att det var en "klockren tackling som slutade fel" så dom blir nöjda.
Barcelona Jekovsky
2010-09-20 17:54
Kollade in Atlético-forumet. Patetiskt. Helt enkelt patetiskt. Hur kan de försvara Ujfalusi, och försöka få det till Messis fel?

Sen när de märker att deras argument inte håller spärrar de forumet. Som sagt, patetiskt.
elbraco
2010-09-20 17:52
Nu kan bara Atleticos fans skriva på deras forum. Antagligen för att dom insåg att deras korkade argument var så j*vla dåliga att dom inte vågade ha det öppet längre. Gå in och läs på deras forum, jag förstår inte hur 75% av deras fans kan vara så korkade. Det är inte påhopp, det är sanningen, go look for yourself.
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 17:48
"Han skrev även att det var Messis fel eftersom han var för snabb och Ujfalusi för långsam."

LOL? -facepalm-
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 17:48
Dubbel sorry
elbraco
2010-09-20 17:47
Ämne: Deion (red) på Atlet....
Såg också det, skrev ett långt inlägg på Atleticos forum men ändrade det för jag bestämde mig för att det är omöjligt att argumentera med vissa.
Han skrev även att det var Messis fel eftersom han var för snabb och Ujfalusi för långsam. No joke.
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 17:46
2 matcher missar Messi definitivt..utöver de matcherna kommer han nog missa fler, pga att han kanske inte är redo för spel. Synd synd såklart...men vad ska man göra, har varit en härlig skadefri tid. Nu får någon annan försöka ta hand om hans plats tills kungen är tillbaka!
Barcelona Jekovsky
2010-09-20 17:45
1.70-ligan.

När man ser bilden nu länkade så känns några matcher utan den lille argentinaren som ett bra pris man fick betala. Ett under att han inte bröt något.

Bara jag som gärna ser att Thiago eller JDS får chansen i Messis frånvaro? Iniesta tar då platsen som vänsterytter.
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 17:40
Frodo

Co-sign.
Barcelona Frodo
2010-09-20 17:37
Deion (red) på Atleticos forum verkar vara hjärndöd. Han är även arsenalsupporter och påstod för någon vecka sen att Cesc var på väg till Espanyol innan han lämnade för Arsenal. Han säger att Ujfalusis tackling var klockren och att han borde gjort om den om han fått chansen. Hur jävla puckad får man vara? Nu snackar vi om en kille som är moderator och som indirekt hotar med sin ställning mot en person som vill debattera mot honom.

Till sitt försvar säger han att Arsenalspelare går sönder hela tiden och därför bör inte Barcelonasupportrar vara arga över Messis behandling. Vad har det med saken att göra? Killen måste ju vara ett riksmongo med många av sina uttalanden. Det är synd om spelare som skadas genom brutala tacklingar och han som arsenalsupporter borde ju förstå att man reagerar på idiotiska tacklingar.

Ibland undrar man hur folk tänker. Visst är skador en del av spelet men det innebär inte att man inte får reagera på dumma tacklingar oavsett lagtillhörighet.
Barcelona ★Sami★
2010-09-20 17:33
Längtar tills Ujfalusi kommer in på Camp Nou:)
Barcelona Abbe.
2010-09-20 17:33
Ämne: Hetfield:

Lindrig....
Smått otroligt faktiskt. Det känns inte som det är många fler grader som krävs för att foten ska knäckas. Otäck bild.
Barcelona Barca4eva
2010-09-20 17:30
Fastän det inte är så bra för laget då spelarna blir trötta tycker jag att det är jävligt härligt med 2 matcher i veckan =P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 17:29
Hetfield:

Lindrigt är väl det minsta man kan säga? :P Jag får inte ihop bilden jag länkar till och borta ca två veckor i samma mening..
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-20 17:16
Äh, trots att det är en fin gest av Ujfalusi att be om ursäkt få är det så otroligt korkat och onödigt att gå in med dobbarna på det sättet.

Jag var bombsäker på att Messi hade brutit benet med tanke på hur benet såg ut när han blev tacklad, och reaktionen efter, men tack och lov så klarade han sig hyfsat lindrigt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 16:59
Ja, det känns liksom som att Messi nästan har varit omänsklig när det gäller att inte skada sig. Killen spelar i princip 90 min varje match och backarna måttar tackling efter tackling mot hans små ben. Men ändå blir han aldrig riktigt skadad. Och nu när han väl åker på en tackling som förmodligen hade kunnat resultera i långtidsskada för de allra flesta spelarna... ja då visar det sig att han inte alls brutit något och kan vara tillbaka så snart som om två veckor! Av de bilderna man har sett känns det helt osannolikt. Vad är den lille argentinare gjord av?

Tyvärr känns det lite som att denna skadan ändå kan få konsekvenser för framtiden.. han bröt inget nu, men foten kanske ändå har tagit skada och tål inte längre dessa sjuka påfrestningar som Messi utsätter den för.

Messi borde egentligen bli skadad ungefär lika ofta som Robben. Vi får hoppas att han fortsätter att inte bli det, även efter det här :)
Barcelona Frodo
2010-09-20 16:45
Jag har kollat på sekvensen och bilderna flera gånger nu. Hur fan tänkte Ujfalusi?! Han menade säkert inte att skada honom men det var ju tydligt att han inte hade bollen i åtanke.

Ujfalusi kommer från sidan och istället för att "bara" sätta ut ett krokben så väljer han att stämpla Messi med dobbarna. Jag vet att fotboll på den allra högsta nivån går fort men man får ju tänka till lite när man spelar också. Messi är en kvick spelare och Ujfalusi en långsam som redan var något steg efter för att Messi hade börjat accelerera. Det är inte så svårt att förstå att man inte kommer att hänga med i just den situationen.

Skadan verkar inte vara allvarlig men jag har samma oro som 1-70-ligan, dvs att detta kan få konsekvenser för framtida skador. Bilderna ser ju riktigt otäcka ut.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 16:30
Rambla,

Misstänkte att det var felformulerat. Tur det! :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-20 16:29
När man läser den senaste uppdateringen av artikeln "Skador & avstängningar" står det ju att Leo är bara säkert borta i matcherna mot Sporting Gijon och Athletic Bilbao. Det ligger ju bara 1 vecka framåt i tiden.
Hoppas verkligen Messi återhämtar sig bra så man kan se honom på fotbollsplanen igen!

Rambla

Bra inlägg. Är helt säker, och det tror jag egentligen alla andra är också, att han inte ville skada Messi. Det händer inte så ofta på en plan att man medvetet försöker skada en annan spelare. Däremot var det riktigt klumpigt och han förtjänade att bli utvisad.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-20 16:27
DM1982//

"After an MRI taken this morning at the Hospital de Barcelona, doctors have concluded that Leo Messi has a sprain in the internal and external ligaments of his right ankle, but confirmed that there is no damage to the bones."

Ingen skada på skelettet, tur det.
Barcelona Rambla~
2010-09-20 16:27
1.70

Det där är felformulerat. Det har bekräftats att det INTE finns några skador på skelettet.
Barcelona DM1982
2010-09-20 16:26
Hoppas att du menar att det inte fanns några skador på skelettet. Eller?
Barcelona Rambla~
2010-09-20 16:25
Det var en ful tackling, eller rättare sagt Ujfalusi var väldigt sen in, mycket pga att Messi är så kvick i fötterna. Ni behöver inte hålla på och kalla Ujfalusi för alla fula möjliga saker, för det är verkligen inte vackert. Det är nästan lika osportsligt som själva tacklingen i sig.

Visst, han ville kanske stoppa Messi, det sker i alla matcher, men jag vägrar att tro han medvetet försökte skada Messi. Dessutom, även barcaspelare har satt in några hårda tacklingar på våra motståndare. Lyckligtvis blev ingen allvarligt skadad då men med lite oflyt så kunde det ha blivit så. Så snälla lägg ner hatkampanjen mot Ujfalusi nu. Han har dessutom bett om ursäkt och har uppenbarligen varit orolig över att allvarligt ha skadat Messi.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 16:23
"Lionel Messi magnetröntgades i förmiddags på Hospital de Barcelona och efter undersökningen har läkarna konstaterat att stjärnforwarden har en stukning i det inre och yttre ligament i sin högra fotled, men det bekräftades att det finns några skador på skelettet."
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-20 16:14
Hemska bilder där. Det är fan sjukt att Leo inte bröt något.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-20 16:02
När man ser denna bilden är det helt obegripligt att Messi endast blir borta några veckor.. känns inte möjlig. Messi har ett enormt läkekött och är tålig som få! frågan är bara om detta kan hämma honom på sikt, att han blir mer känsligt för skador osv?
Real Madrid lianne
2010-09-20 15:53
Ämne: Grabbar, någon som v....
Här kan du hitta biljetter...
Om priserna är okej, vet jag inte...
Real Madrid jose-madrid
2010-09-20 15:23
hur länge är messi skadad ?
Real Madrid jose-madrid
2010-09-20 15:23
hur länge är messi skadad ?
Annons: