/spanien/barcelona/forum/15129.aspx/spanien/barcelona/forum/15129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-10 11:41
Vem bryr sig om vad det billiga alternativet är? Barca är inte Portsmouth, Barca har råd och ser främst till att göra laget bättre. Det spelar ingen roll vad det kostar sålänge laget har råd med att köpa vilken spelare som helst. Bara att Henry försvinner betyder 9 miljoner Euro mindre per år.

Vi behöver bredare trupp och en världsklass-anfallare måste in. Anledningen är enkel: Om inte Zlatan levererar under en kort period eller framförallt om Messi blir skadad, då behöver vi en spelare som Villa.
Barcelona Hetfield
2010-05-10 11:27
Ribery: Alldeles för dyr, överskattad
Silva: Väldigt vass, men alltför skadebenägen , lider av Iniesta syndromet , dvs. han är inte särskilt målfarlig
Villa: Som kantspelare? Jag tror inte att det skulle funka
Arshavin: Bra alternativ, men han kommer nog att kosta en hel del, han börjar dessutom närma sig 30 strecket

Pedro har gjort väldigt bra ifrån, jag skulle inte sälja honom för all smör i världen, men faktum kvarstår att han är en truppspelare. Man behöver en spelare som kan prestera under hela matchen, inte bara i enstaka moment.

Billiga alternativet är ju att låta Pedro bli permanent kantspelare, och låta Jeffren/Gai få en mer klar roll i A-laget
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-10 11:26
Skulle tro att även Luis Suarez är en av kandidaterna till vår vänsterkant. Han har haft 2 riktigt bra säsonger i Holland och är en mycket kylig målskytt. Han är kapten och en bra ledare som även höjer sina lagkamrater när han spelar.
Barcelona kallesiete
2010-05-10 10:48

Det känns ganska uppenbart att Henry går och att vi kommer satsa på en ytter/anfallare denna sommaren.
Frågan är bara vem.
Ribery/Silva/Villa/Arshavin?

Tycker det lutar åt någon av dom.
Barcelona Abbe.
2010-05-10 10:38
"Låter som ett rätt duglig anfallsuppsättning i mina ögon. "

Underbar formulering, Delarocha ;-).

I övrigt håller jag med dig. Silva kan även ta steget ner och lira på mittfältet.
Barcelona Nesto
2010-05-10 09:00
BarcaFan!

De ligger på samma poäng som 3 andra lag.
Valladolid ligger för närvarande inte på nedflyttningsplats men förlorar dom medans de 3 andra vinner så kommer de att åka ner.
Barcelona BarcaFan!
2010-05-10 08:48
Hej killar, en fråga snabbt ba jag vet inte om någon redan ställt den och fått svar men men. Jag har för mig att Valladolid måste få poäng mot oss för o stanna kvar men räcker det med 1 p för dem eller måste dem vinna?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-10 08:16
Tre spelare vill jag se i A-laget till nästa höst, och det är naturligtvis våra talanger från La Masia. JDS, Thiago Alcantara och Gai Assulin.

JDS har fått chansen ett par gånger under säsongen, och var grym under USA turnén. Gai Assulin hade en bra dag när han fick spela mot Man City i Joan Gamper och jag har tittat på ett par matcher i Barca Atletic där han trivs och är grym med bollen.

Thiago Alcantara, precis som JDS, har gjort det bra när han väl har fått chansen. Istället för att köpa Fabregas (egen produkt som valde att lämna) så kan man istället ta upp hungriga spelare från La Masia.

Visst skulle jag bli glad om Cesc köptes, men prissumman är löjlig efter vad vi gick igenom förra sommaren med Zlatan Ibrahimovic.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-10 07:53
Silva skulle vara en jättebra värvning för att bredda truppen. Men ändå, Pedro har varit så otroligt grym den här säsongen och det skulle vara oerhört dåligt mot honom att sätta honom på bänken.

Men visst, vår trupp måste förstärkas. Men jag vill fortfarande att Pedro Rodriguez ska få mycket speltid. Det har han verkligen förtjänat i år.
Andre_D
2010-05-10 07:17
Ämne: Txiki

För att dom....
Domaren var belgare i den matchen
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-10 06:14
Delarocha

Jag tycker att Pedro samlat ihop sig tillräckligt med rutin denna säsong, avgjort fleta viktiga matcher, och hur ska han få rutin om han sitter på bänken till förmån av Silva?Men visst vi behöver en bredare trupp.. Men jag diggar Pedro så det vore synd att låta han starta nästa säsong på bänken.
Delarocha
2010-05-10 01:39
Vi behöver en ytter av klass enligt mig. Pedro är bra men ännu för orutinerad och än så länge en smula ojämn i spelet. Min dröm hade varit Silva. Han hade kunnat spela på båda kanterna liksom Pedro, Messi och Bojan. Sen har man Bojan, Zlatan och Messi som centrala alternativ. Låter som ett rätt duglig anfallsuppsättning i mina ögon.
Barcelona Criff
2010-05-10 01:05
Delarocha, eller för att dem ägt en restaurang tillsammans?
Eller för att domaren är Inter Milan supporter?

Jag vet inte, finns så många faktorer i den frågan så man vet inte riktigt vad som väger emot att han inte favoriserade :P
Dock förlorade Barca matchen på bortaplan.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-10 01:04
skönt att flera har insett att den enda värvningen vi behöver faktiskt är cesc.

då han är den "nye" xavi och kan faktiskt göra många mål kolla bara i pl tror han gjort minst 15 mål från mittfältet det är smått otroligt för en mittfältare , det skulle vara fler mål i la liga också för den delen en "ny dimension / anfallare"

sedan:

muniesa som jag har hört är lovande som mittb
marc bartra är jag förtjust i han är alves backup/kan också spela mittback oo ev vår nya högerback när alves slutar..

jds,thiago,jeffren alla de här ynglingarna bör flyttas upp de har redan barca i blodet.. så de enda vi behöver sälja är kanske lånen som pep inte har planer för annars behövs det ingen villa torres elr nån annan..

Tänk er när spelet låser sig

xavi cesc/han kan spela pivote också.. iniesta

messi ibra/bojan pedro

elr

xavi busqets/toure fabregas

messi ibra/bojan pedro/Iniesta o.s.v.
Delarocha
2010-05-10 01:01
Txiki

För att domaren var portugis. Mourinho är portugis.
Barcelona Txiki
2010-05-10 00:53

Såg Leicester-Cardiff i dag i playoff-spelet till Premier League. I matchen var det fem (5!) situationer som var mer eller mindre kopior av den "hands" som domaren dömde på Yaya Toure i returmötet mot Inter (där Bojan sedermera gjorde 2-0 sekunden senare).

Men, mellan Leicester-Cardiff blåste inte domaren en enda gång (!). Han hänvisade alla gångerna till att armen var intill kroppen. Ändå var ingen av de fem armarna så nära kroppen som Yayas var mot Inter.

Säger inte att något är rätt eller fel. Men med den bedömningen hade vi haft chans att försvara vår Champions League-titel. Fotbollseuropas domarreglemente måste ju f-n vara sammma, men nu är det ju inte det. Direkt löjligt, blir ju lotteri.

Frågan blir ju följaktligen varför domaren blåste av Yaya Touré (såg Barca-Inter i repris igår också), när man ska tillåts ha armen intill kroppen.

Man blir f-n inte klok på detta.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-05-10 00:06
För att fortsätta diskussionen som var tidigare.

Om det finns de som tvivlar på "mer än en klubb" eller de som kallar det för spel för galleriet kan sluta. När fotbollslaget stöttar basketlaget och basketlaget stöttar fotbollslaget så är det mer än en klubb.

Förra året så bjöd ju Guardiola in alla tränare för alla de olika sporterna till Camp Nou och sade. "Det här är ert hem också"

Grattis till segern.

Ta en titt på den officiella sidan, så har till och med fotbollslaget fått stå åt sidan. :-)
Barcelona Barcadinho.
2010-05-09 23:40
Andreas/
Nångång måste jag åka till Thessaloniki.
En riktigt käre släkting till mig (manen till min faster) kommer därifrån och han berättade många historier från fiske livet i staden. Nångång måste jag åka och se platsen med mina ögon.
Varje gång när jag ser dig i LR, så tänker jag på honom.
Tänk att hjärnan kan funka så.

Lite väl OT, med det gör inget.
Dags att sova.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-09 23:26
Det var roligt att höra alla komplimanger från den svenska kommentatorn (eurosport 2).
Han pratade om ett helt nytt sätt att spela basket med huvudsaken på anfallsspel.
Samma sak gäller för fotbollslaget – man spelar offensivt.
Det är viktigt i alla sport grenar – man ska visa den finaste sidan av sporten.

Jag hoppas att spelarna som var på plats och de som tittade på tv.n har fått inspiration till den sista omgången nu till helgen.
De har spelat enormt många matcher och kämpat i månader och det är alltid roligt att avsluta säsongen med glädjedans. Fotbollslaget är värda en titel som en avslutning innan en del siktar mot VM.
Vi vann mot Sevilla och Villareal nu på bortaplan med all press och choken från Inter. Vi vann två klassiker och förlorat endast en match. Vi är värda titeln, även om marängerna gör en enastående liga säsong dem med.
Basket är en riktigt kul sport (insåg jag nu igen) men fotbollen är en religion.
Klanta inte bort chansen.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-09 23:11
Sen så klagar vissa på Ronaldos ego. Men som någon påpekade förut, detta är faktiskt en fördel för en spelare att vara sådan. Du kan ha hela världens press på dig, bli köpt för 1 miljard, alla förvänta sig något av dig men du blir inte pressad och stressad eftersom du "känner" dig som bäst i världen och att alla vet det och att du har inget att bevisa. Alltså detta hjälper en.

Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-05-09 23:10
Rambla~

Jo precis, man har tidigare haft riktigt bra coacher också men dem hade svårt att få laget att funka. Xavi Pascual har lyckats få alla att spela och kämpa för laget.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-09 23:10
Vad säger Real Madrids spelare om Barcas seger mot Sevilla? Gråter dem ut i media eller? Undrar speciellt hur det är med Ronaldo?
Barcelona Rambla~
2010-05-09 23:08
Ämne: Från att ha varit et....
Coachen Xavi Pascal är ju fd ungdomscoach i klubben. Gör ju knappast saken sämre.
Barcelona westinho
2010-05-09 23:03
Undra hur stolt Laporta kommer känna sig när han slutar och ser tillbaka på sin tid som president i Barcelona.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 23:01
Grymt utav Regal Barça. Kul också att se alla fotbollsspelare på plats.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-05-09 22:59
Från att ha varit ett lag med många stjärnor som har svårt att prestera så har Barca i år blivit ett riktigt lag där alla spelare har sina roller.

Detta lag är helt fenomenalt! Mycket tack vare coachen.
Barcelona Barca-nist
2010-05-09 22:59
vad sägs om denna kommentaren då???

Zlatan är kung :)
Barcelona Castefa
2010-05-09 22:57
Detta lag har redan säkrat liga segern! De vann Copa del Rey, så vad betyder det, en trippel iår!!!

Det har dessutom 7-1 i vunna matcher mot Real Madrid iår. Ett lag som förtjänar att hyllas.
Barcelona Essienesque
2010-05-09 22:56
Regal ligger etta i ligan, med ett 30-3 facit. Obesegrade hemma. De vann även spanska cup finalen Real Madrid. Barca tar hem trippeln i basketen. =)
Barcelona Rambla~
2010-05-09 22:56
Ämne: Nån som vet hur det ....
De leder ABC-ligan ganska klart. Endast 3 förluster denna säsong.
Annons: