/spanien/barcelona/forum/15128.aspx/spanien/barcelona/forum/15128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-05-09 20:46
Hetfield

Vi fick allt emot oss i båda mötena mot inter. bleekere o den där portugisen satte stopp för oss.

Nej ja hatar taktiskt spel, äcklig antifotboll kan chelsea o inter spela!
Barcelona el Flaco
2010-05-09 20:41
-=FCBarcelona=-/

"om vi vinner ligan så kommer vi spela spanska super cupen, räknas då Messis eventuella mål i cupen till nuvarande säsong eller nästa?"

Det räknas in till nästa säsong, inte denna. Messi gjorde ju två mål mot Athletic på Camp Nou i returmötet i somras och de räknas in bland hans 45 gjorde mål.
Barcelona Hetfield
Jag önskar ibland att Pep kunde vara lite mer cynisk ibland, jag älskar Pep och allt han står för, men det är inte fel att stänga matcher istället för att försöka spela sambafotboll

Några exempel är mot Arsenal där man fallerar som ett korthus efter att man leder hyfsat komfortabelt , matchen från igår är också bevis A. Men jag syftar främst på bortamatchen mot Inter där man gör ett tidigt mål mot de på bortaplan, sen så fortsätter man att spela samma naiva fotboll.

9/10 väljer att i det läget stänga matchen eller att dra ner på tempot, men man valde att gå framåt och man fick smaka på det. Samtidigt som det är just vad jag älskar med en tränare så är det inte fel att vara lite cynisk då och då

Jag syftar främst på CL spelet där det är oftast de lagen som är taktiskt slipade som går långt. Vi vann visserligen CL med samba spel, men det var med ytterst små marginaler, om Iniesta inte hade fått den gudomliga träffen så hade vi aldrig gått till finalen

Men nåja, Grande Pep!
Barcelona Casablancas
Ämne: Jag undrar en sak, m....
Dom räknas då till nästa säsong.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-05-09 20:37
Jag undrar en sak, messi behöver 3 mål till för att passera ronaldos all time high men han har bara en liga match kvar att göra det.
om vi vinner ligan så kommer vi spela spanska super cupen, räknas då Messis eventuella mål i cupen till nuvarande säsong eller nästa?
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-05-09 20:33
Ämne: Eftersom man inte ka....
//Smogen

banken har ju lånat pengarna från staten (i USA från federala resrv.)
så skulden kvarstår men övergår normalt till konkursboet, amorteringstiden kanske förändras så att man försöker driva in skulden snabbare.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-09 20:29
L.A.M Nr 10 & Smogen

Brorsan glömde att öppna forumet innan han åkte iväg till jobbet. Han kommer att öppna Puertan så fort han kommer hem.
Delarocha
2010-05-09 20:23
L.A.M Nr 10

Den är stängd tills Real vinner ligan, då brukar de öppna den.
Barcelona el Flaco
2010-05-09 20:22
L.A.M Nr 10/

I oktober skrev Sport att Gudjohnsens barn fortfarande spelade i La Masia så jag skulle tippa att uppgifterna på klubbens hemsida stämmer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-09 20:20
Är Puertan stängd igen. Den ska väl bara vara stängd på matchdagar?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-09 20:17
Har tiderna för nästa helg kommit ut än?
Barcelona Smogen
2010-05-09 20:16
Eftersom man inte kan skriva inne på puertan kommer min Real fråga här.
Har förstått att Banco Santander är en av de banker som lånat ut mycket pengar till Grekland och andra tveksamma låntagare. Detta har tydligen försatt banken i kris (enligt rykten) och gjort att dom riskerar konkurs. Banco Santander har ju också lånat ut en jävla massa pengar till Real, bla. för Ronaldo köpet. Vad händer med den skulden om det går åt pipan för banken?
Barcelona Gabriel
2010-05-09 20:13
För övrigt så hoppas jag att vi går ut för fullt redan från start mot Valladolid och besegrar dem med många mål, inte bara för att vinna ligan men också för att hjälpa Messi med att slå Ronaldos rekord från 96/97 - däremot får det verkligen inte bli en obsession som det idag blev för Drogba, det var pinsamt att se!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-09 20:12
Ämne: Delarocha

Nä, vet....
Det står i alla fall hemsidan att Sveinn Gudjohnsen spelar där. Men den är ju inte så bra uppdaterad. T. ex Muniesa, Marc Bartra och Oriol Romeu står fortfarande i Juvenil A.
Barcelona Gabriel
2010-05-09 20:10
Dani Alves=The King

Kanske, som sagt, väldigt onödig diskussion. Men jag kan väl säga så här, jag känner betydligt mera folk som tycker illa om Drogba och Ronaldo än vad jag känner folk som beundrar dem. Åsikten är ungefär densamma hos alla jag känner, väldigt bra spelare, men skamliga spelare som inte går att beundra bortsett från det sportsliga och som verkligen inte är några bra förebilder.

Men, äsch, ska vi släppa det här?
Barcelona tano
2010-05-09 20:07
Ämne: PS

Problemet är ....
Jag tycker nog Fabregas är värd de pengarna om man tror att han kommer kunna bli en ny Xavi med något års lärande av mästaren. Om det finns något riktigt bra tillfälle att köpa in honom är det nog i sommar.

Angående högerback behövs det någon förstärkning. En egen bra talang skulle nog kunna räcka, det viktiga är att det inte blir ännu mer onödigt slarv bakåt från vad vi sett den här säsongen.

Ja vore kul om Pep testade spela Zlatan lite längre ner. Det finns ju inget som säger att han inte kan gå upp på topp då det finns lägen. Men det är helt säkert att han skulle göra mer nytta med sitt spelsinne på en sådan position. Men det känns inte som det kommer ske den här säsongen.
Barcelona el Flaco
2010-05-09 20:07
Vad kul att Tito Vilanovas, Joan Laportas och Guddys söner alla spelar i samma lag, Infantil B.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-09 20:05
Gabriel //

Ok jo de sant man kan aldrig veta, men man kan ha en aning.

Men jag tror inte att folk gillar Ronaldo,Drogba bara för att de spelar i det lag man håller på.

De har nog riktiga beundrare också, men smaken är som baken.
Barcelona Gabriel
2010-05-09 20:02
Dani Alves=The King

Det där kan man aldrig få bevisat så den diskussionen är bara onödig. Liksom, man kan ju inte säga "tro mig" - haha förstår du min poäng?

Jag tror exempelvis att Messi har betydligt mera fans än vad Drogba har, men det innebär inte att det faktiskt är så.

Get my point? Hur som helst, onödig diskussion :-)
Barcelona Barca-nist
2010-05-09 20:00
Arshavin mål :)

Bra att det blev mål annars skulle han få ordentligt med skäll!
2010-05-09 20:00
Gabriel //

Nej nej tror mig drogba och ronaldo är nog de fotbolls spelare med flest beundrare.

Däremot har de också många som ogillar dem.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-09 19:59
Delarocha

Nä, vet inte om han är kvar fortfarande. Eidur är ju, precis som du sa på lån till Tottenham.
Barcelona Gabriel
2010-05-09 19:59
För övrigt så tycker jag inte att man kan klandra Chelsea för att dem vann med 8-0 idag. Visst, fin gest av Pep, men att tycka att det var "taskigt" av Chelsea anser jag bara vara rent utav löjligt!

Chelsea skall och bör enbart ha deras eget intresse i åtanke, allt det andra kan kvitta. Dessutom går fotboll ut på att göra så många mål som möjligt, som någon här inne tidigare också nämnt. Låt oss säga så här då - Barça snittar 5 mål per match under nästa ligasäsong (något väldigt otänkbart men lek med fantasin). Målrekord kommer att slås och laget kommer att uppmärksammas och hyllas ännu mera, det är något man borde vara stolt över som en supporter.

Visst sportmanship, men det handlar i min mening om att inte spela smutsigt eller fuska åt sig fördelar. Men när blev det "fult" att göra sitt bästa för att göra så många mål som möjligt?

Aja, skönt att alla inte kan tycka likadant men detta finner jag rent ut sagt bara fånigt även om jag samtidigt tycker att Pep är en stor, stor man och att det är saker som dessa som gör att han är så älskad och respekterad av alla.

Men men...
2010-05-09 19:57
Sen att chelsea vann med 8-0 handlar inte om fönedring utan Chelsea vill visa sig från sin bästa sida.

De vill visa wigan att de bestämmer eftersom Wigan slog dem i ligans senast. Vadå man ska ta de lung de är inga pojkar finns inget att tycka synd om.
Jag vill gärna att barca ska vinna med 8-0 på hemmaplan mot vilket lag som helst snälla nån de splar inte i högsta ligan för att man ska tycka synd om dem.

Pluss att förlora med 8-0 mot ett bra lag är inge skam utan de visar bara hur bra Chelsea är just nu.
Delarocha
2010-05-09 19:55
Jonathan Dos Inesta

Säker på att Gudjohnsens son är kvar i laget? Eidur är väl i England nu?
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-09 19:52
L.A.M

Gudjohnsens son spelar ju i samma lag :D

Eller så kanske "riktiga" Laporta bjöd in han till La masia bara för att han gillade pojkens namn^^
Barcelona tano
2010-05-09 19:51
Ämne: Frodo

Håller med,....
Det har inget med tålamod att göra. Vissa här på forumet och i Sverige är helt enkelt fyllda av hat. Tråkigt men dessa personer har endast skrivit negativa åsikter om våra nyförvärs sedan ligans start. Bara försöka ignorera dessa personer i så hög utsträckning det går.
Barcelona Gabriel
2010-05-09 19:50
Dani Alves=The King

Man gillar dessa spelare eftersom man supportar laget dom spelar i och faktiskt är två väldigt bra spelare vilket i sin tur också resulterar i framgång för klubben man stöttar, därmed valet av att automatiskt tycka om dessa spelare.

Men dem är verkligen inga bra förebilder!
2010-05-09 19:49
Gabriel //

Håller med dig till 100% Drogba och Ronaldo är så jävla lika.

filmningar, griniga att hela tiden vara i centrum osv.

Jävla skit spelare fattar inte hur man kan tycka om dessa spelare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-09 19:46
Förresten, kollade igenom Barcelonas ungdomslag och när jag kollade Infantil B så hittade jag en 97:a som hette Joan Laporta i mellannamn. Det måste vara hans son:).
Annons: