/spanien/barcelona/forum/15127.aspx/spanien/barcelona/forum/15127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-08 23:46
Barcelonistas //

Eller snarare TRANSAN guti snubben ser ut som han är sminkad vissa gånger.
Barcelona Pep the King
2010-05-08 23:46
Bye Bye Real!!
Barcelona Mojito
2010-05-08 23:45
Även Goal anser att Xavi har 4 gula efter 37 omgångar.
Barcelona westinho
2010-05-08 23:44
Jag hoppas verkligen Xavi kan spela mot Valladolid. Vet någon varför han blev utbytt? Skadad? Förstod inte det bytet, vi behöver hålla i bollen och då bytar Pep ut våran bäste bollhållare...hoppas han bara har 4 gula nu då.

Kommer vara riktigt nervös inför sista matchen, en match vi absolut inte ska ta för givet. Om vi dessutom inte har Xavi är det problematiskt. Ingen Xavi eller Iniesta = Betydligt sämre passningsspel.

Messi - Ta hem ligan åt oss mot Valladolid !
Barcelona Vampíro
2010-05-08 23:43
Att ersätta Maxwell ska inte vara några problem då Abidal är tillbaka. Xavi däremot finns det ingen ersättare för i hela världen men vi lyckades t.ex slå Stuttgart utan honom så visst ska inte Valladolid vara något jätte motstånd även om de krigar för nytt kontrakt.

Tippar på att Jeffren får chansen på vänsterkanten med Pedro på andra sidan och att Messi lirar bakom Bojan. Även Yaya bör få starta tillsammans med en av Sergio eller Keite.

Btw vilket mål Yeste gjorde, Real Madrid + försvarsspel=fail.
Barcelona ★Sami★
el Flaco
Barca kanske kan överklaga Xavis gula kort? Hoppas
Barcelonistas
härligt klipp :)

Dani Alves = The King

Du glömde B*gen guti ochså.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-05-08 23:42
Messis mål
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-05-08 23:41
Men va fan, olika uppgifter om Xavis gula kort överallt, vilket stämmer?
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-08 23:41
Låt bli Caps Lock! Är det så svårt?! Precis när det börjat lugna sig lite så kommer du och sänker nivån. Lägg ner! /Mod
Atlético addeh
2010-05-08 23:40
Helvete vad hjärtat slog många slag i sekunden efter 2-3 målet och bollen kom in i vårat straffområde. Vore olyckligt för Bojan om hans sumpning skulle avgöra ligan till Reals fördel. Men så blev inte fallet, förutom den missen gör han återigen en strålande insats, vore patetiskt sälja eller låna ut honom i sommar.
Barcelona Mojito
2010-05-08 23:37
Även på soccernet stod Xavi på 3 gula inför dagens match.

Var några sekunder sen...
Barcelona Hetfield
Det är väl inte Peps fel att försvaret sover, och att Sevilla får ta en snabb frispark som skulle blåsas bort 9/10 om domaren hade haft två testiklar?

Silthrim
Underbart , Xavi är våran maestro på mitten.
Barcelona Larsson1333
Kanske blir boja-zlatan-pedro längst fram med messi släpande och busqets-toure bakom messi typ ett 4-2-1-3
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
Enligt Soccernet så står det att han hade 3 gula kort inför matchen så han kommer nog vara med mot Valladolid.

Hoppas i alla fall :)

Tots units fem forca!

Visca el Barca!
Barcelona el Flaco
Sport skriver att både Xavi och Maxwell är avstängda mot Valladolid då bägge fick sina femte gula kort för säsongen.
adil [blaugrana]
2010-05-08 23:35
Emily

Tack så mycket. Annars finns flera profiler som håller till här på Barca sidan som regelbundet bjuder på krönikor, den ena bättre än den andra.

Får väl se om jag fortsätter, inte skrivit så mycket förut. Men uppmanar alla som gillar att skriva och känner för det att någon gång trolla ihop en krönika och skicka in den. Alltid nyttigt att skriva! :)
Barcelona BlueRed
2010-05-08 23:35
Alvés

Jag tror faktiskt den är uppdaterad. Kollade även ESPNsoccer och även där står det 3 gula, vilket innebär att han står på 4 nu. Står även 3 i länktips.
2010-05-08 23:34
Rambla~//

Om det stämmer är det ju riktigt bra! Xavi i nuvarande form är otroligt viktig för vårt spel. Vallodolid är ju ett lag som vi slår nästa varje gång men man ska aldrig ta ut något i förskott när det gäller sådana här matcher som kan betyda liga-seger.
Barcelona Mojito
2010-05-08 23:34
Barcadinho

Pep plockar ju inte ens ut en anfallare när vi är en man mindre, varför göra det med en man mer ;-p

Jag tycker det ligger minst lika mycket i spelarnas ansvar idag att det blev som det blev.

Men visst önskar man ibland att se Pep döda matcher på "ett normalt sätt".
Å andra sidan är inget med Barca normalt nu för tiden.
Barcelona Alvés
2010-05-08 23:31
Rambla

Jag tror inte att dom har uppdaterat, men jag kan ha fel. Jag har för mig att någon sa före matchen mot Tenefiré att han stod på 4 gula kort och vid gult så skulle han bli avstängd mot Sevilla.
2010-05-08 23:31
H.Alavi - Triangulo Magico!//

Visserligen är Iniesta, precis som du säger, nära comeback men frågan är hur mycket kommer tillföra med tanke på att han inte spelat sen Madrid-matchen och innan dess var han dessutom borta så han är nog långt ifrån matchform.

Lär väl bli Yaya, Keita och Busquets på mitten i sista matchen.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-08 23:30
Och nu kommer jag och gnäller på Pep igen:
Men vad kan jag göra? Han gör mig helt galen ibland och jag går runt hemma och bara svär på honom. Han är som en person som man samtidigt älskar men som gör en galen.
Titta grabbar/tjejer –
Vi leder med 3-0 och Sevilla är med 10 man och det är 30 kvar.
Snälla, fråga Capello, Mou, Benitez eller vem ni vill – vad gör ni?
Då kommer dem svara så här. Vi dödar matchen för helvete.
Och hur gör ni det då? Ja, vi plockar en anfallare (jösses, vi har tre på plan) och sätter in en ny defensiv mittfältare (alltså Yaya).
Jäkla du Pep – du gör mig galen. Efter det tredje målet på direkt så byter du Bojan mot Yaya.
Varför är det så svårt?
Det står ju på kapitel 1 i instruktionerna.

Det förstörde glädjen lite grant för mig hans coaching. Jag orkar inte vara så nervös som in i helvete i nästan 20-25 min.
Vi har fått igen en galen tränare. som är så naiv, precis som Rijkaard tidigare.

Jag, jag får lugna ner mig först och ta det goda från den här underbara matchen steg för steg.
Strömen
2010-05-08 23:29
Nån som har någon länk till höjdpunkterna från matchen?
Barcelona Rambla~
2010-05-08 23:29
Xavi stod på 3 gula kort inför den här omgången. Enligt statistik på Barcas websida.
Barcelona Emily
2010-05-08 23:27
adil

Precis, och även om han inte slår målrekordet i år är jag övertygad om att han kommer göra det framöver. Som du säger så blir han ju bara bättre och bättre :)

Förresten skrev du en helt fantastisk krönika för några veckor sen, ser fram emot att läsa fler :)
Barcelona Orho-
2010-05-08 23:26
AzizWaysi

Glöm inte Bojans kort i slutet som snarare sevilla spelaren skulle ha. glöm även inte frisparken dani alves fick emot sig när han rundade en back nära straffområdet i början av matchen. ;);)
Moderator
2010-05-08 23:26
Era inlägg får den uppmärksamhet den förtjänar även om ni skriver utan Caps Lock på. Så låt bli den knappen. /Mod
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-05-08 23:25
och gago får bara gult kort när han nästan bryter av benet på Toquero, madrid fansen är hycklare av högsta nivå
Annons: