/spanien/barcelona/forum/15124.aspx/spanien/barcelona/forum/15124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2010-05-10 22:53
NoGo™

Japp, tror de flesta lagen är beroende av lite mer reklamintäkter i och med att finanskrisen slagit så hårt mot Spanien i allmänhet.
Barcelona BlueRed
2010-05-10 22:52
Mojito

Ser faktiskt bra ut. Ett steg mot en jämnare liga(?). Lyckas dessutom lagen själva få till en någorlunda stabil ekonomi så bådar det gott. Annars så lär väl ligan vara Barça - Real ett par år framöver, minst. Dem som jag ser som utmanare på sikt är väl Sevilla och till viss del Valencia, och kanske även Villarreal. Men Sevilla har i alla fall någorlunda kontroll över sin ekonomi, samtidigt som man värvar smart (inte den här säsongen då).
Barcelona NoGo™
2010-05-10 22:49
Mojito

Ja absolut är väl bara positivt att det delas jämt och att det blir en liten morot ju bättre placering lite mer pengar. Det här kanske gör att ligan kan bli bättre och fler lag kan utmana ute i Europa tex.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-10 22:46
Kommer bli riktigt spännande i bottenstriden i helgen. Det är 4 lag som ligger på 36 poäng. Racing, Malaga, Tenerife och Valladolid. Sen är det ett lag med 33.

Kan någon förklara hur man räknar nu efter poäng? Om fler än två lag hamnar på samma kan man ju inte räkna med inbördes, eller?

Hur som helst hoppas jag Tenerife och Racing stannar. Inget ont om de andra lagen. Men för mig känns t. ex Racing som ett La Liga-lag. De skulle kännas konstigt att se de spela i Segunda. Likadant som det känns konstigt att Betis spelar där nu, och Zaragoza förra året.

Tenerife tycker jag bara är ett coolt lag plus att de är från Kanarieöarna:).

Valladolid får absolut inte stanna kvar!
Barcelona Mojito
2010-05-10 22:38
Så här ligger det till gällande TV-rättigheterna i England som är på väg in även i Spanien;

Half of all broadcast revenue raised is split equally among all 20 Premier League clubs.

A further 25% is distributed depending on how many televised games a club appears in.

The remaining funds are awarded based on where a club finishes in the league table, with higher ranking sides getting bigger payouts.

Ser väl bra och rättvist ut, eller?
Barcelona Pedrito
2010-05-10 22:06
Sättet madrid fansen tar rykten på allvar är löjligt hha.

Ibra, Messi, Gerrard, Rooney de är för roliga!
Barcelona Bojan#11
2010-05-10 21:56
Ämne: kan folk här inne sl....

Ja min dröm är också att få spela i Barcelona, tror du dem plockar mig också då bara för det ? ;D
Barcelona KUNG MESSI
2010-05-10 21:49
kan folk här inne sluta nämna att Higuian ska komma till barca o sånt skit ....
ja orkar inte höra att just han ska komma hit till barca .... han e bra mot dåliga lag o dålig mot bra lag .... vi ska helt enkelt bara slänga Slatan o hämta D.VILLA eller TORRES o ingen annan ,,, o till vänster ska vi Arshavin som drömmer om att få spela i barca tröjan ...de e hans dröm ... han borde få komma o spela i barca
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-10 21:49
Dani Alves=The King

Hade vi sålt Henry i somras hade nog många fans varit sura. Han gjorde en fantastisk säsong förra året och gjorde 25 mål. Men jag håller med dig, i sommar måste han bort.
Barcelona Barca4eva
2010-05-10 21:19
Det enda som förstör en Higuain värvning är väl att han är maräng...annars är han jäkligt bra, även om han gör plattmatcher.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-10 21:06
Koeman!! //

Håller med sig till 100% folk ser bara allt dåligt Ibra har gjort.

Visst han har inte vart Kanon men jätte dålig har Zlatan inte vart.
Jag hoppas verkligen Ibra stannar kvar, åtminstone 1 år till.

Däremot borde Henry gå, igentligen så borde henry inte vart kvar till denna säsong.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-10 20:46
Kan någon säga vad dem säger i denna videon? Det enda jag förstår är "Valdano cabron salud al Alcorcon".

Barcelona ★Sami★
2010-05-10 20:46
Någon här inne som kan förklara vad David Villa säger.
Barcelona Derrobarca
2010-05-10 20:41
ligan är vår!
Barcelona Derrobarca
2010-05-10 20:41
hoppas pedro blir uttagen!!
han är fan värt det efter det han har åstadkommit under våren
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-10 20:23
enligt goal.com

kommer laliga införa samma modell som Premier League angående..tv rättigheter o schema bla bla

fördel/nackdelar?

alla lagen delar på tv rätt..pengarna

sen att placering och publikintäkter har stor betydelse antagligen.. vet inte så mkt om PL:s "modell"
2010-05-10 20:13
delarocha du säger inte det för att han är madrid spelare ? han är en fantastisk spelare de går inte undvika men jag håller med dig han kan göra plattmatcher men tänk på att killen är 22 år gammal bara o utvecklas fortfarande.. men de fantastiska är en spelare som pedro har fått chansen denna säsong och nätat mot många storlag..till skillnad från higuain jag håller med dig om plattmatcher men kille liknar el fenomeno.. för var dag till skillnad från benz..

sevilla,real madrid , inter x2, ...pedro
Delarocha
2010-05-10 20:06
Underbart med Valdés och Pedro i 30-mannatruppen.
Barcelona Pep the King
2010-05-10 20:01
H.Alavi - Triangulo Magico!
Zlatan är bra men inte för Barca tyvärr! Men skulle Chelsea eller City ge en fin summa för Zlatan så hoppas jag Barca tar det.
Guardiola har fattat att hans köp Zlatan är Fail.
Han är slö långsam seg. Stannar upp spelet.

Delarocha
2010-05-10 20:01
Nej tack till Higuain. Tycker allvarligt talat inte han är så jävla bra som folk snackar om. Tycker han alltför ofta gör riktiga plattmatcher och sen gör han 4 mål mot Valladolid typ.
2010-05-10 19:53
jag håller faktiskt med (Jens olsson) zlatan o cristiano o madrid skulle vara som punkten över "i:et" skulle va perfekt.. kanske ett historiskt switch.. hugiain + lite cash mot zlatan ?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-10 19:45
Pep the King

Tålamod min vän. This is reality, not FM. Om(!) Zlatan skulle göra en otroligt bra insats under den kommande säsongen så kommer du få käka upp dina egna ord.

Att sälja en spelare som kostade drygt 500 miljoner kronor + Eto´o, låta honom skriva på ett 5-årskontrakt sen sälja honom efter ett år är bara fail rakt av.

Vill han lämna, så har jag inget emot det. Vill han däremot stanna, och visa att han är en spelare vi kan räkna med under nästa säsong så håller jag mig fast vid att Zlatan kommer att bli en viktig spelare under den kommande säsongen.
2010-05-10 19:45
såg ett rykte om higuain kan komma till barca om det så hände är det den enda spelaren jag kan tänka mig vilja ha av märängerna elr som värvning överhuvudtaget förutom fabregas .. higuain är grym men liksom zlatan helt borta vid stormatcher men han är jääävligt duktig/ung tror han o messi skulle vara överlägset bästa anfallspar i världen :)
Barcelona Koeman!!
2010-05-10 19:40
Ämne: Ska tilläga att jag ....
Casillas är bättre än Valdes. Men Valdes har blivit bättre dem senaste säsongerna.
Barcelona Koeman!!
2010-05-10 19:39
Ämne: Snälla lämna.....
Det är lätt att sparka på nån som ligger.

Om Henry fick fler än en säsong på sig så tycker jag att Zlatan ska få det.
Barcelona Pep the King
2010-05-10 19:34
Snälla lämna.
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-05-10 19:28
Vampíro

som du säger pedro får nog nöja sig med att komma med till EM 2012 i polen/Ukraina om han fotsätter somn han har gjort denna säsong medans jag tycker valdes peter lopez 7 dar i veckan helt klart värt en 3 plats !!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-10 19:27
Ska tilläga att jag defenitivt tycker att Valdes ska var första, möjligtvis andra, val i VM. Han har gjort den överlägset bästa säsongen av de målvakter som är med där och var även bättre än Casillas förra säsongen. Men som sagt så brukar tränaren gå mycket på rutin och det har ju Casillas med sina över 100 landskamper.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-10 19:25
Vampiro

Det blir ruskigt svårt för Pedro att ta sig in. Av de namnen du nämner så tror jag Del Bosque väljer de som har varit med och gjort några landskamper. Det har tyvärr inte Pedro gjort. Men hoppas han får spela någon träningslandskamp innan VM. Fortsätter han denn utveckling så kommer han säkert vara ordinarie i nästa EM:)
Barcelona Vampíro
2010-05-10 19:21
Sitter och tittar på namnen och om Valdés ska åka med till VM så ska han peta Diego Lopez från Villarreal, vilket jag inte tro kommer hända då Del Bosque har haft med honom som tredje keeper ända sen han tog över. Räknar med att De Gea inte heller kommer med och Iker och Reina känns givna som första respektive andra val även om Valdés är en minst lika bra målvakt som Reina, men han är viktig för truppen.

Pedro däremot kommer få det ännu tuffare då han konkurerar med spelare som Mata, Navas och Santi Cazorla. Hur som helst så är det ändå stort att han ens är med i dessa sammanhang då han för bara ett år sen tillbringade stora delar av säsongen i Barça Atlétic. Skulle Pedro dock komma med så lär han väl avgöra finalen :D.
Annons: