/spanien/barcelona/forum/15119.aspx/spanien/barcelona/forum/15119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KtoorBaloor
2010-05-29 18:17
Där gjorde saudiarabien 1-0
Barcelona Villa#7
Dubbelpost
Barcelona Villa#7
1-0 till Saudiarabien.
Barcelona KtoorBaloor
2010-05-29 18:13
Ni som har veetle kan se matchen genom denna stream.

Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-29 18:07
Värt att notera att David Silva är den enda icke-Barça/Madrid spelaren i startelvan och mycket talar för att huvudstadslaget kommer värva även honom denna sommaren. Ett tydlig tecken på dominansen från de två giganterna i spanska ligan.
Barcelona KtoorBaloor
2010-05-29 18:01
Någon med länk till Spanien matchen?
Barcelona Xavi y Villa = gol gol gol
2010-05-29 17:48
Minibarca snart:) Vi får hoppas att Don Pedro får hoppa in :)
Barcelona Barcanist
2010-05-29 17:47
Anmärkningsvärt är att hela Spaniens elva spelar i den spanska ligan.
Barcelona The Reporter
2010-05-29 17:36
TVE visar nog matchen, dock är jag inte helt säker
Barcelona The Reporter
2010-05-29 17:35
casillas, ramos, pique, puyol, arbeloa, busquets, x.alonso, xavi, Silva, Villa, Inesta . 4-3-3

Barcelona Xavi y Villa = gol gol gol
2010-05-29 17:33
The Reporter

Har du hela startellvan?

Och finns det någon kanal som sänder matchen? TVE kanske?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-05-29 17:32
H.Alavi - Triangulo Magico!//

Där är du och jag helt överrens, Busquets har varit riktigt bra i år. Det jag ville säga med mitt förra inlägg var mer att förklara situationen.

Tycker Busquets har sina styrkor i det defensiva spelet medan Yaya är bättre framåt. Yaya känns lite "flängig" ibland som defensiv mittfältare. Busquets ligger mer där han ska vara, alltid spelbar och passar ofta bollen fort vilket gör att bolltempot bibehålls. Yaya tenderar att ibland kladda för mycket på bollen vilket gör att bolltempot går ner.

Sen ibland glömmer man (eller åtminstone jag ibland) att Busquets faktiskt är född 1988 vilket verkligen är anmärkningsvärt då pivote-positionen ofta kräver en hel del rutin. Han kommer bara att bli bättre.
Barcelona The Reporter
2010-05-29 17:27
Spanien spelar mot Saudi Arabien om en stund. Pique,Puyol,Busquets,Xavi,Iniesta och Villa startar !

:D
Barcelona el Maestro!
2010-05-29 17:19
Laporta säger följande. De flesta av er har
säkert läst det men ändå

"We were happy when they abandoned the project [Rosell & company], although since they left, they have only wanted to put a spoke in the wheel.
He even told me that Valdes, Puyol and Xavi were not winners and that we had to sell them. He wanted to get rid of Rijkaard and Begiristain after just a few months,"

Jag vet inte om ni kan kalla det här för smutsigt pajkastning. Jag kan inte tänka mig att Laporta hittar på dessa påståenden bara för att jävlas med Rosell & Company. Det ligger något i det.

Har man haft mage att komma med dessa uttalanden/förslag till beslut i styrelsen då tror jag inte att Rosell är någon att lita på.
Om han väljs så kommer Barca att få en president som liknar väldigt mycket F. Perez. På sikt kommer La Masia att tappa i betydelse för klubben. Han kommer att sparka tränare varannan säsong och han kommer att byta ut halv truppen om klubben inte vinner titlar på en säsong eller två säsonger i rad. Ordet kontinuitet kommer inte att existera i Barca som det gör idag.

Jag hoppas att medlemmarna inser att Rosell är en amatör som inte kan leda klubben till framgång i det långa loppet.
Barcelonistas
2010-05-29 17:04
barcelonas handbollslag ar i cl final!!!
Barcelona Mojito
2010-05-29 17:01
Tot el Cant på SVT1 efter att Barca gått till CL-final i handboll!

Ljuv musik för örat!
adil [blaugrana]
2010-05-29 16:48
Barcas handbollslag i CL-semi på SVT1. :D
Barcelona Hetfield
2010-05-29 16:35
Bara för att Boixos stödjer Rosell så betyder det inte att Rosell stödjer de.

Jag tror att huliganerna vill komma in i Camp Nou, de tror då att pga. Rosell är "anti-Laporta" så ska han släppa in de

Jag säger bara: You wish
2010-05-29 16:24
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Jag är medveten att jag kan låta ganska partiskt och kanske t.o.m. barnsligt i Núñez-frågan, men jag är så pass antiNúñez att jag automatiskt ifrågasätter när han går ut och stödjer något/någon, som i detta fall med Rosell. Men med det sagt så lär de knappast samarbeta på något sätt i framtiden. Inte vad jag vet i alla fall.

Gabriel/

Jo, jag minns också att Bassat var storfavorit i det förra valet och det är nog än idag ett mirakel att han INTE vann. Som du säger, Beckham-effekten gav Laporta segern. Med tanke på att jag inte visste riktigt vem Laporta var och eftersom Pep Guardiola ingick i Bassats team som sportchefen hoppas jag då att Lluís Bassat skulle vinna.

”När det kommer till Rosell och Boixos Nois så har jag för mig att Rosell faktiskt hyllat Laportas besultat av att porta Boixos från Camp Nou.”

Jag minns också att jag har läst detta. Därför ser jag inte heller hur Rosell ska behandla dessa typer med silkesvantar ifall/när han vinner valet. Men jag finner det ändå lite märkligt om nu Boixos Nois stödjer Rosell, om vi nu åtgår från att Benedito talar sanningen.

I dagsläget står jag lite mer på Ferrer/Ingla-sidan. Deras projekt känns lite mer säkrare och de har i stort sett garanterat Txikis fortsatta framtid i klubben, ifall han nu går med på att förnya sitt kontrakt. Jag tror att bägge dessa två herrar hade haft en bättre relation med Txiki än vad Rosell hade haft. Ingen större hemlighet direkt att Rosell och Txiki inte kom bra överens direkt och att Rosell sågade Txiki längs fotknölarna den dagen han presenterade sin bok.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-05-29 16:07
Ingla verkar bli starkare o starkare. Han verkade inte riktigt kunna utmana i början men nu så verkar han ha fått många på sin sida.

Jag tycker det är väldigt svårt det här valet, man vet inte vad man ska tro på direkt.
Barcelona Gabriel
2010-05-29 16:06
el Flaco - Nah Mean

En sak jag minns väldigt tydligt från presidentvalet 2003 var att, tillskillnad från nu, alla kandidater gick ut med att berätta vilka spelare dom hade gjort klart med ifall dem blev valda. Under 2003-valet minns jag även att jag faktiskt inte stöttade Laporta, jag var för att Bassat skulle vinna. De flesta minns säkert inte vem denna karln var men han lovade bl.a ut att fixa Chivu (som vid denna tiden rankades som en av europas mest lovande mittbackar) och en dussintalls andra bra spelare. Att Laporta gick ut med att ha gjort klart med Beckham var något jag inte gillade alls, vilket ironiskt nog också var anledningen till att han faktiskt vann valet. Bassat gav honom en känga direkt efteråt genom att säga att Laporta vann valet baserat på lögner i och med att Laporta faktiskt aldrig hade gjort klart med Beckham.

Så minns jag det valet främst.

När det kommer till Rosell och Boixos Nois så har jag för mig att Rosell faktiskt hyllat Laportas besultat av att porta Boixos från Camp Nou. Det tillsammans med beslutet av att bära UNICEF på tröjorna är några av de saker som han gett beröm för till den nuvarande styrelsen. Med det sagt har jag väldigt svårt att tro på att Rosell kommer låta Boixos få komma in på arenan igen, eller för den delen ens ha någon som helst "relation" med dem, men allt kvarstår som spekulationer i vilket fall som helst.

Känns som att de flesta av kandidaterna spelar smutsigt nu. Alla ljuger för att fixa fördelar. Och jag är fortfarande lika kluven angående vem jag stöttar. Hur känner du?

Edit: För övrigt så håller jag med dig i allt du säger om Nuñez. Jag kände exakt samma sak.

Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Nej, dem kommer inte att arbeta tillsammans. Nuñez kommer att lägga sin röst på Rosell och där slutar det.
2010-05-29 16:03
el Flaco

Hur menar du att han fått Núñez på sin sida? Att han enbart ska rösta på honom är ju inget fel egentligen då alla får rösta på den man vill. Men om dem på något sätt har kontakt och ska sammarbeta så förstår jag dig.
2010-05-29 16:01
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Om vi lägger smutskastningen åt sidan så skruvade jag på mig när jag läste att Rosell hade fått Núñez på sin sida och att han skulle ge Rosell sin namninteckning inför röstsamlingen. Núñez är ingen man jag värderar särskilt högt och bara det faktumet att han co-signar Rosell är ett minus i mina ögon i alla fall, hur löjligt det än må låta.
2010-05-29 15:52
el Flaco

Denna smutskastning mot Rosell har gått igång ordentligt de senaste veckorna. Sedan han har setts som favorit och vunnit de undersökningar som gjorts så har de flesta gått emot honom. Ganska logiskt men lite löjligt. Vissa borde koncentrera sig mer på sin egen kampanj än att kasta skit på andra.
2010-05-29 15:36
Ordkriget mellan presidentkandidaterna har verkligen varit intensiv de senaste dagarna och det mesta tyder på att det bara kommer bli värre den kommande tiden.

Senast idag läste jag att presidentkandidaten Agustí Benedito hade gått ut och antytt att Boixos Nois stödjer Sandro Rosell. Benedito sade att någon hade informerat honom att en grupp av Boixos Nois-medlemmar hade delat ut propagandablad om Rosell till folket utanför Camp Nou i samband med den sista ligamatchen mot Valladolid. Benedito påpekar dock att han inte har någon vetskap om huruvida Rosell har någon form av relation med de eller inte.

Med ca två veckor kvar tills valet kan vi nog konstatera att smutskastningen bara har börjat och det lär bli ännu smutsigare längre fram. Jag hoppades på att det inte skulle bli så här, men jag inbillade mig bara. Kan inte helt minnas hur presidentkampanjen såg ut 2003, men inför detta valet går det inte en dag utan att man läser uttalanden där kandidaterna verbalt attackerar varandra.

Angående Beneditos senaste kommentarer så hoppas jag verkligen att Rosell inte har något att göra med Boixos Nois, även om de nu skulle stödja honom.
2010-05-29 15:32
Jag vet inte om det nämnts innan men Barca spelar just nu handbolls semi i Champions League, matchen går på Svt 1.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-29 14:52
El Kaiser de Michoacán

Men samtidigt så har Busquets varit ganska bra. Visst, under CL-matcherna mot Inter så var han inte den bästa på plan, men alla är skyldiga till varför Barcelona åkte ur.

De flesta tänker på hur Busquets agerar när han åker på en tackling när han jämförs med Toure och det är fan fel. Toure i all ära, men Busquets är inte så dålig.
Barcelonistas
2010-05-29 14:48
om cesh kommer so vogar ja posto att ibra saljs.for vi kan inte kora me xavi,iniesta,cesh samtidigt.va hander me balansen? for mig ar det viktigt att yaya spelar aven nasta sasong, vi for hoppas yaya the godzilla stannar i varldens basta klubb!
Barcelonistas
2010-05-29 14:37
sen angoende real assoo dom kan varva for 3 miljarder till men so lange vi spelar som gudar kommer kopelaget cf inte ha nogon chans.nu me aven villa i laget!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-05-29 14:35
Joan Gamper 1899//

Touré är en äckligt bra fotbollsspelare men Pep har med all önskvärd tylighet visat att han är nr 2 efter Busquets. Har Touré startat någon stormatch denna säsongen när Sergio varit tillgänglig? Tveksamt va? Har därför väldigt svårt att se att han stannar, framförallt om Cesc kommer men även annars också.
Annons: