/spanien/barcelona/forum/15118.aspx/spanien/barcelona/forum/15118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist
2010-05-11 23:08
Ämne: Måste ändå säga att ....
Hahaha, CO-sign på den!

Förresten, någon som vet var man kan ladda ner HELA "Barcelona: The Inside Story (Storyville BBC)" (som den heter på Youtube)?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-11 23:07
kim

Vit lögn? :)
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-11 23:07
ang. argentinas landslag , de behövs balans..

zanetti samuel milito/demichelis heinze?

cambiasso macherano

messi

higuain milito tevez.

alltså argentinas landslag känns för obalanserad speciellt med maradona..

anfall har d bäst i världen men bakåt är det katastrof vad jag sett han väljer inte spelare som samuel/milito.. sen mittfältet med veron är misslyckad.. tkr jag
2010-05-11 23:06
Måste ändå säga att det är så jäkla roligt att inte Marcelo kom med i Brasiliens trupp. Den äckliga, osympatiska clownen kan nu sitta hemma och titta på hur hans siamesiska tvilling Robinho spelar i Sydafrika :)
Barcelona Kim
2010-05-11 23:06
Ämne: tikitaka

Gignac h....

»Det finns tre slags lögner: lögn, förbannad lögn och statistik.«
2010-05-11 22:59
Barcelonistas

Kaka kanske misslyckas med ett par passningar och inte gör lika många assist nu, men han löper flera km mer än Ronaldinho per match. Han har alltid presterat riktigt bra i landslaget och det är vad Dunga går efter. Han är en inte samma spelare i Brasilien som han är i Madird, konstigt nog.

Ronaldinho förtjänar inte att gå till VM med det spelet han har visat under 3 års tid.

Tar man med en spelare som Ronaldinho så måste man spela honom från start, man tar inte med honom för att nöta bänk.

Dunga skiter nog fullständigt i vad Pato gjorde innan skadan. Han är halvskadad nu och har inte spelat några matcher på flera månader. Då kommer man inte i världens konkurrenskraftigaste trupp.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-11 22:57
☆iEl-Grande-Raúl!☆

Ähh det är lugnt jag är säker på att han kommer går inte peta en spelare som har gjort över 20 mål i en av världens bästa ligor.

Sen vet i fan hur han ska ställa upp alltså för det är inget snack att Maradona har att tillgå till världens bästa offensiv.

Kanske så här:

Andujar

Zanetti Samuel DiMicheli Heinze

Marcherano
Veron
Messi Tevez

Higuain Diego Milito
Barcelonistas
2010-05-11 22:55
Barcelonito / Lucho Enrique 21

o vafan har kaka presterat under en längre tid den här säsongen? Ronaldinho har ju varit klart bättre än kaka..

pato har varit skadad i stort sett hela säsongen. när han var skadefri så dominera han vecka in vecka ut tillsammans me ronaldinho. magiskt samarbete mellan dom i många matcher!
Barcelona tarrak
2010-05-11 22:54
Ämne: Messidinho_10

Det....
Maradona har ju redan tagit ut startelvan. Enda osäkra positionen är tydligen om Tevez eller Higuain ska spela bredvid Messi, men vi kan väl utgå ifrån att Pipita är med i truppen.
2010-05-11 22:49
Barcelonistas

Vad har Ronaldinho eller Pato presterat under en längre tid den här säsongen för att komma med Brasiliens landslag? Pato har varit skadad 4 månader den här säsongen och när Grafite, Robinho, Fabiano och Nilmar spelar bra då platsar inte en halvskadad Pato.

Marcelo platsar inte för att han inte behärskar en position fullt ut. Han är en halvbra back och en halvbra mittfältare. Hans riktiga position är oviss och Dunga gillar rejäla spelare.

Diego däremot borde ha varit med. Han är bättre än många av de andra mittfältarna.
Real Madrid M.Diarra # 6
2010-05-11 22:47
tikitaka

Gignac har vart bättre än Benzema iår? Kan du backa upp ditt påstående med fakta/statistik?
Real Madrid ☆iEl-Grande-Raúl!☆
Messidinho_10

Det vore en skandal och tjänstefel av Maradona. Dock skulle jag inte bli förvånad...
Barcelonistas
Argentinas anfallspel.

Messi,Aguero,Huguain,Milito,Tevez,Lavezi

får dom de o funka så kan dom mycke väl ta hem hela skiten. men håller spanien som världens bästa landslag inget snack om saken!
Barcelona Messidinho_10
2010-05-11 22:45
☆iEl-Grande-Raúl!☆

Det finns en risk att Martin Palermo tar hans plats =)
Barcelonistas
2010-05-11 22:44
☆iEl-Grande-Raúl!☆

ja hoppas spanien eller argentina tar hem hela skiten. ja hoppas brasilien floppar så kohuvudet dunga får sparken! herregud ronaldinho,pato,marcelo är han på riktigt?? haha
Barcelona tikitaka
Gignac och Cisse har gjort det mycket bättre än Benzema i år. Speciellt Cissé
Messidinho_10

Du glömde Higuain :)
Barcelona el Flaco
2010-05-11 22:42
Ämne: tikitaka

Filmen d....
Dokumentären finns även på engelska.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-11 22:42
Grabbar jag sitter här och väntar på Maradona ska vakna till och släppa ut Argentinas trupp. Ska bli intressant om Milito får plats. Vilka jävla spelare han kan plocka ut om man tänker efter

Messi Tevez Kun Diego Milito Lavezzi har jag glömt någon??
2010-05-11 22:41
Barcelonistas

Ja och Nasri också. Sen är Diego, Pato, Marcelo, RvN och Ronaldinho några andra som tyvärr inte blev uttagna .

Men men vad kan man göra åt saken. Men jag hoppas att Spanien vinner allt faktiskt och chansen att de gör det är stor!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-11 22:38
tikitaka

Filmen du pratar om heter FC Barcelona Confidential, den finns på Youtube men är dock på spanska
2010-05-11 22:37
☆iEl-Grande-Raúl!☆

Henry är lagkapten. Han har vunnit VM, EM, CL, PL, La liga o allt annat möjligt. Att du ens jämför Benzema med Henry är en förolämpning. Benzema är en spelare som går att ersätta med andra rent kvalitetsmässigt men Henrys ledaregenskaper är avgörande för Frankrike.

Benzema är inte något annat än en besvikelse den här säsongen och rejäl flopp.
Barcelonistas
2010-05-11 22:36
☆iEl-Grande-Raúl!☆

ja håller me dig tycker benzema stor talang borde va me i vm. domenech verkar tänka me r****
Barcelona el Flaco
2010-05-11 22:34
BlueRed/

Det är nog aldrig för sent att två kandidaturer slår sig samman, i så fall bara någon vecka innan preliminärvalet. Men jag tror nog inte att de gör det i slutändan ändå. Ferrer har flera gånger gått ut och sagt att han vägrar kliva ner från den högsta positionen och jag tror inte heller att Ingla är intresserad att vara nummer två i någon kandidatur.

Så du har bestämt dig för Marc Ingla? Bra val. På tal om det så har han sagt att han vill att medlemmarna ska ha en större roll när det gäller att uttrycka sina åsikter om vissa projekt, som t.ex. hur renoveringarna av Camp Nou och Palau ska se ut och även välja ut hur designen på tröjorna ska se ut.
2010-05-11 22:34
Tikitaka

Så du menar att spelare som Gignac, Cisse, Briand går före Benzema?

Han har varit bättre än Henry denna säsong och har även gjort 4 mål mer än Henry, trots att det är hans första säsong och att han har hft problem med skador.

Enligt mig är Domenech inte klok i huvudet...
Barcelonistas
2010-05-11 22:33
Valdes

Alves Pique Puyol Abidal

Xavi Fabregas Iniesta

Messi Villa Zlatan

i anfallet så kan man rotera, och sen kan även messi få en fri roll bakom villa o ibra.
Barcelonistas
2010-05-11 22:29
Messidinho_10

bra elva! men tycker inte att vi ska köra me en 3 backslinje då ja vill ha abidal på den andra kanten.
elbraco
2010-05-11 22:28
Pinsamt att vissa snackar om att Fabregas redan vore klar...jag skulle bli ganska förvånad om han värvades i sommar. Om Villa ska värvas vilket verkar hända så lär han värvas innan VM!
Canaletes
2010-05-11 22:26
Ämne: Silthrim
Så här fir....
fyfan va skön.. har kollat på den flera gånger.

Påmminer mig om 2-1 mot Sverige i EM.
Snacka om Halleluja moment!!! :D
Barcelona Kim
2010-05-11 22:26

Messidinho_10
Dags att glömma att Alves spelar i en trebackslinje. Josep Guardiola Sala kan lika gärna dra fram svärdet och begå seppuku med en gång i så fall. Ett problem är att du tappar all kantdefensiv med en sådan uppställning, samt att en förflyttning av Ibrahimovic till kanten riskerar att strypa de spetskvaliteter han besitter. Då skulle jag hellre spela med en Messi bakom de båda andra anfallarna, samtidigt som en mittfältare får kliva av och ersättas av en naturlig vänsterback.

4-3-3 eller 4-4-2, allt är en lek med siffror beträffande utgångspositioner.
Annons: