/spanien/barcelona/forum/15116.aspx/spanien/barcelona/forum/15116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-01 18:33
Har Capello blivit helt skadad efter Madridvisiten eller?

Hur i helskotta kan han peta Adam Johnson, Theo och Darren Bent, visst Bent kan jag förstå men Adam och Theo känns givna enligt mig.

Jissus, world is going crazy.
Barcelona Nesto
2010-06-01 18:33
Fan va tråkigt om de stämmer att Gai lämnar.
Dom flesta har väl väntar hur länge som helst på den grabben och nu drar han. surt.
Nu undrar man om han blir nått i England.
Hoppas verkligen han inte lämnar och istället får chansen den kommande säsong
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-01 18:15
Ämne: Vet inte om någon lä....
Helvete!

Först försvann Iago och Giovanni, nu Gai Assulin... Så lack man är just nu :/ Visst det skulle bli riktigt svårt för honom att ta en plats i elvan men fan, klarade Pedro det så skulle han också klara det..

Förlåt för svordomarna, men de flesta här är vuxna och bör tåla det, plus så är jag riktigt sur just nu :/
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-01 18:15
Jag hittade ett videoklipp på händelsen som ni (el Flaco & Hetfield) pratar om.

Det är första gången jag ser detta, och jag hade ingen aning om att Rijkaard var så aggressiv och ful under matcherna. Eller det kanske bara var den här matchen?

Jag vet inte hur Rijkaard var som spelare då jag föddes när han var som störst.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-01 18:11
"Tack och lov att Rijkaard började röka Marijuana igen, vem vet hur han skulle vara utan det"

Lol, hade aldrig tänkt på det faktiskt. You'll never smoke alone antar jag. ;)
Barcelona Hetfield
2010-06-01 18:08
el Flaco

Spottloskan är ju episk, det roliga är att Rijkaard får gult kort, går fram till honom och spottar. Völler konfronterar Rijkaard och får gult, sen får Völler rött kort för att Rijkaard är dryg, sen spottar Rijkaard igen på Völler!
Tack och lov att Rijkaard började röka Marijuana igen, vem vet hur han skulle vara utan det

Det jag kommer ihåg med Rijkaard är att när han hade presskonferens så var det en kvinnlig journalist som aldrig fick ställa frågan för att en massa manliga journalister avbröt henne hela tiden, då sa Rijkaard ungefär: Damen får fråga först, sen är det din tur
Barcelona Criff
2010-06-01 18:07
Vet inte om någon länkat sen innan, men nu sägs det att alla kontraktförhandlingar med Gai Assulin är brytna, och hans far kommer åka till London för att förhandla med Arsenal & Manchester City.
Riktigt tråkigt!
2010-06-01 18:04
Hetfield/

Nu när du tar upp Frank Rijkaard så kan jag tilläga att jag var emot honom när klubben presenterade honom som lagets nye tränare sommaren 2003. Inte bara för att han var relativt oerfaren, men framför allt för spottloskan mot Rudi Völler i VM-90.

Min bild av Rijkaard var att han var en äcklig och arrogant person som spelare och jag blev positivt överraskad när han visade sig vara en gentleman på tränarbänken. Frank var otrolig artig under presskonferenserna, lärde sig både spanska och katalanska och var även mycket omtyckt bland spelarna.
Delarocha
2010-06-01 17:56
el Flaco

Menade rent hypotetiskt. Byt ut Valdano mot valfritt namn/tidning. Pellegrini var ett lättare offer än Mourinho som värvats till Real som världens bästa tränare.
Barcelona Hetfield
2010-06-01 17:49
Jag vet inte varför, men jag gillar Mourinho. Nej, hans spelfilosofi tråkar sönder mig, men jag tycker att fotbollsvärlden består av gråa, trista figurer, ibland är det skönt med galningar.

Jag har alltid varit förtjust i galningar, sådana som man vet kan fimpa en cigg i någons öga om de skulle explodera, därför har jag alltid gillat Rijkaard, Effenberg, Baggio (ja, han var/är buddist, men han var galen), Roy Keane osv.

Det som gör mig nyfiken är hur fansen kommer att reagera när de märker hur extremt tråkig fotboll Mourinho står för, är det värt att sälja själen för att vinna titlar igen?

Vem vet, jag tror att Mourinho kommer att försvinna lika snabbt som Capello
2010-06-01 17:42
Jag minns inte att Valdano hackade på Pellegrini. Det var snarare Valdano som konstant försvarade chilenaren under hela förra säsongen, både mot medierna och förmodligen även inne i styrelserummet.

Sen med tanke på domarnivån i Spanein lär det inte dröja länge förrän Mourinho exploderar och tar ut sin ilska under presskonferenserna efter matcherna. Om Valdanos roll i Real Madrid kanske blir överflödigt kommer Madridmediernas Villaratokampanj definitivt vara onödigt nu när de har Mourinho i huvudstaden. Portugisen kommer skötta allt "jobb" för Marca och AS när det gäller att skylla på domarna och hävda att de dömer till Barcelonas fördel.
Barcelona ★Sami★
Mourinho är Mourinho det går inte att ändra på han.
Nä dags att gå ut i solen:)
Visca Barca
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne: Mrfaariis

Är det ....
Faktist så är det inte photoshop eller paint. Det är en skylt de har på Ronnie och Messi och andra Barcaspelare där så man kan ta bild med dom. Man brukar kunna göra det när man går på camp nou-touren . Om de fortfarande har så vet jag inte, men det var väldigt populärt när jag var där för 3 år sedan.
Barcelona Decinho
2010-06-01 17:41
Ämne: Mrfaariis

Är det ....
Nej, nej ni förstår inte. Det finns sådana där pappfigurer av Messi (och tidigare även Ronaldinho) inne på Camp Nou så att man ska få ta foton med "Messi" för 5€ tror jag det är. Så tyvärr får jag medge att ni är ute och cyklar. :)
Barcelona Hetfield
2010-06-01 17:40
el Flaco

Valdano vill bara leka att han bidrar med något vettigt, det är lätt att hacka på stackars Pellegrini men att hacka på Mourinho som har vunnit trippeln, nej då.

Det är nog första gången på länge som Perez har fått ta hand om en tränare som har större makt, om Perez öppnar munnen alltför många gånger så kommer Mourinho bara att hota med att sticka

Stackars Del Bosque som blev tvingad att spela med stjärnorna när det fanns andra bra spelare i laget som inte hade samma "star" power som Steve Mcmanaman
Delarocha
2010-06-01 17:36
Känns lite som att det var enklare för Valdano att hacka på Pellegrini. Antagligen visste väl han att Pellegrini ryker först. Men börjar han hacka och gnälla med Mourinho så ryker nog snarare Valdano först.
2010-06-01 17:33
Ämne: Mourinho's kontra....
I såna fall kanske man ska fråga sig vad Valdanos roll kommer vara i Real Madrid nu när Mourinho ska få styra och ställa över laget. Blir Valdano överflödigt?

Men hur som helst så lär Valdano inte gå ut i medierna och kritisera Mourinhos taktik. Han är nog inte beredd att riskera sitt jobb för att stå upp för sin fotbollsfilosofi.
Barcelona Hetfield
2010-06-01 17:26
Mourinho's kontrakt går ut på att han ska få göra vad han vill utan att någon lägger sig i, så jag tror inte att Valdano kommer att ha mycket att säga om Mourinho

Tyvärr så kommer nog Mourinho att skapa drama så fort läget kommer, jag hoppas bara att Pep inte går ner till hans nivå genom att svara på allt han säger
2010-06-01 17:21
Ämne: Hoppas Mourinho inte....
Kontroversiella och problematiska tränare är inget nytt fenomen inom spanska ligan. Tänk bara på Clemente, Schuster och Luis Fernández.

Medierna i Madrid kommer förmodligen backa upp honom så länge resultaten går hans väg. Jag är snarare mer intresserad över att se hur långt tid det tar innan Mourinho kolliderar med Valdano då de är varandras raka motsatser när det gäller hur man ska spela fotboll.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-06-01 17:19
¡Barça! - Crèma Catalana

Nja, ser ut lite mer som paint.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-01 17:18
Mrfaariis

Är det din sida? Haha humor på högsta nivå, se länktips detta ska föreställa hemsidans skapare i barcelona, lite uppenbar photoshop va?
Barcelona Mrfaariis
2010-06-01 17:14
Grym hemsida om FC Barcelona som är dessutom svenskt. Kan inte bli bättre !!

www.barcaloneta.com
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-01 16:57
Hoppas Mourinho inte gör La Liga till en cirkus nu. Så som han höll på och skaffade sig fiender i Italien håller knappast i Spanien. Han måste visa en annan sida av sig själv om han ska bli långvarig.
Barcelona Barcadinho.
2010-06-01 16:48
Ämne: Enligt många medier ....
JDS har spelat fem matcher med landslaget men alla var träningsmatcher och inga officiella matcher.
Därför kan han fortfarande välja.
Atlético addeh
2010-06-01 16:36
Belletti är någon man aldrig kommer glömma. Även om han aldrig var någon direkt världsback så kommer han alltid vara legend i katalonien!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-01 16:05
hahaha Jag vet inte om nån har länkat den här tidigare, men ni kommer att gilla.
2010-06-01 15:51
Deco i Barcelona. En av dom bästa tekniska passnigsspelare vi har sett i Blaugrana.

(länk)
2010-06-01 15:46
Fyfan va man saknar Deco, R10, Belletti, Larsson med flera från 06 laget. Det va ett tag sen.

Visca Belletti y Barca!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-01 15:19
Belletti is back in Catalunya! :)

Edit: Såg nu att el Flaco länkade till samma klipp, via hemsidan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-01 15:12
Känns som att Cesc gömmer sig bakom Xavi, Puyol och Laporta. Han måste ju verkligen ha sagt nåt till dessa killar som pratar om honom jämt i media. Cesc har dementerat flyttrykten innan men den här gången är han helt tyst och låter andra sköta snacket.

Han vill inte riskera något om han nu inte får flytta den här säsongen. Han vill behålla sin status i Arsenal.

Sen så förstår jag verkligen Cesc. Han vinner ingenting och är en världsspelare. Hans bästa vän från landslaget Villa har flyttat till Barcelona. Han har Pique, Busquets, Iniesta o alla andra. Och hans idol Guardiola är tränare.
Annons: