/spanien/barcelona/forum/15115.aspx/spanien/barcelona/forum/15115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-10 17:02
Var kan man hitta statistik om Liga BBVA? Tabellen, skyttaligan, vem som har flest gula kort m.m. Kanske lite annan intressant statistik också.
Barcelona Hetfield
2010-05-10 17:00
Härligt att tv4sport tar över Serie A, men det betyder att vi kommer att få se Kåmark igen..ugh

Rambla

Vad ska man göra då? Antingen så ändrar man spelsystemet eller får man bli av med honom. I dagsläget är han överflödig, Zlatan behöver gå längre ner i banan och han behöver folk som löper på djupled
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-10 16:52
Rambla

Bra skrivet. Men om Zlatan aldrig kommer bli en löpvillig anfallare så tycker jag det var ett korkat köp av Pep. Barca vill spela ett spel med en anfallare som springer mycket i djupled och får djupledsbollar att jobba med. Det känns faktiskt inte som att Pep hade någon tanke med Zlatanköpet.

Zlatan har ju under hela säsongen varit fast där uppe på topp. Det verkar inte som om Pep vill att Zlatan ska ha en fri roll och få gå ner och möta boll om han vill. Om Zlatan skulle tillåtas gå ner och hämta boll så skulle vårt spel ändras en aning. Och det är något som jag verkligen inte vill.

Jag vill inte att vi ska bygga vårt spel runt Zlatan, där för tycker jag det var ett lite konstigt köp.
Barcelona Barcanist
2010-05-10 16:47
Nu väntar jag på "Real Madrid lägger superbud på Barcelonas trio Puyol, Xavi och Iniesta" - artikeln
Barcelona Rambla~
2010-05-10 16:36
Ok, det de flesta här inne kritiserar Ibra för är att han rör sig för lite, eller hur?

Jag satt funderade över detta. Har Ibra någonsin varit en sådan spelare som löper på djupet, en rörlig spelare som Samu eller David Villa? Kommer han någonsin att förändra sin spelstil och bli en sådan spelare? Eh, föga troligt va?

Pep kan väl inte vara så korkad att han ville ha Ibra för de egenskaperna, eller hur? Han om någon begriper väl ändå att det inte går att konvertera Ibra till en helt annan spelare. Nej, utan Pep ville ha Ibra av andra anledningar. Hans fysik, hans förmåga att som en nr 9:a och falla ner en bit och hålla i bollen samtidigt som det skapas ytor bakom honom, ytor där det är tänkt att kvicka snabba yttrar ska kunna springa in i och hota försvaren.

Snarare har Barca missat att värva en sådan spelare. Visst, Pedro och Messi springer in i dessa ytor men det är väldigt sällan.

Ibra började säsongen bra för att sen efter nyår vara direkt dålig. Andra halvan av säsongen är en besvikelse och den tiden ska han självklart ha kritik för. Fast han ska inte ha kritik för att han ej har blivit en löpvillig anfallare a la Samu eller David Villa, för let's face it, det kommer han aldrig bli.
Barcelona Jax12
2010-05-10 16:35
Tack Rambla! Men denna sida följer jag redan. Jag är mer ute efter biografier och längre intervjuer med kandidaterna. Kanske finns där dock!?
Real Madrid El-Blanco10
2010-05-10 16:30
Det snackas mycket om Zlatan och hans framtid, personligen vill jag absolut INTE ha honom till Real.

Såhär ser hans alternativ ut tror jag:

I Chelsea har man sagt att gamla spelare inte prioriteras i laget och att man ska satsa på spelare från egna akademin och Zlatan har snart nått 30-strecket och därför tror jag att man kan räkna bort Chelsea.

Manchester City nådde inte CL och Zlatan vill spela och framförallt vinna CL så city kan man nog också räkna bort.

Juventus spelar inte ens Europa League och Zlatan är inte speciellt omtyckt där så jag tror inte att det är speciellt troligt att han går dit.

Milan, United är andra alternativ men då är frågan Zlatans pris och lön vilket jag tror kan avskräcka dem båda. Det mesta talar för att Zlatan stannar i Barcelona då han skrev på ett 5-årskontrakt och är den dyraste värvningen någonsin för Barca. 21 mål totalt under säsongen är inte fy skam men spelmässigt har det inte gått speciellt bra.
elbraco
2010-05-10 16:30
H. Alavi

Jo, Iniesta spelade för Albacete som ung!
Barcelona Rambla~
2010-05-10 16:25
Ämne: Självklart är jag in....
Jax12

Där står allt om det kommande valet och om kandidaterna.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-10 16:25
Jag skulle aldrig för mitt liv lägga ut några störe summor på en spelare från holländska ligan. Serien är ett stort skämt. Att en medelmåtta so
alfonso Alves lyckades göra 36 mål på 34 matcher i ett mittenlag som herenveen säger det mesta. Även huntelaar snitta över 30 mål Per säsong där, och vart är dom spelarna idag?

Suarez har inte ens presterat något i närheten av lika bra som dom 2 ovanståeende. Så vad får er att tro att han ens hade platsat som en truppspelare i dagens Barca?

Sätt Bojan eller Henry i Ajax och dom hade gjort minst lika många mål som uruguayanen. Skrattretande att ens nämna honom i samma andetag som spelare som villa,silva,ribery,torres och arshavin osv. Mål som vi borde fokusera på ist för en spelare som inte bevisat ett skit på någon högre nivå.

Suarez har inte visat upp något i närheten av samma konse
Barcelona Hetfield
2010-05-10 16:24
Zlatan till Real?

Jag trodde att Zlatan ville vinna CL..
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-10 16:20
Ämne: Pep the Kung

Synd....
Messidinho_10

Vi kaan ändå bjuda publiken på nåt extra-en hel elva med enbart la masia spelare!
Barcelona ★Sami★
2010-05-10 16:16
Självklart Suarez är bra. Men det är skillnad på Spanska Ligan och Holländska Ligan. Kolla bara Huntelaar.
Barcelona Oleguer Presas
2010-05-10 16:07
Ämne: Jag ser att ni har s....
Luis Suarez gjorde 35 mål i ligaspelet och 48 totalt.
Barcelona Jax12
2010-05-10 16:00
Självklart är jag inte orolig! Men det sker märkliga saker i fotbollsvärlden varje dag.

Någon som vet någon bra sida man kan läsa in sig på presidentkandidaternas bakgrund och vad dom står för etc (Helst på engelska).
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-10 15:56
Rambla~

Var det inte Albacete han spelade för när hans lag tog sig an Barcelona och blev totalt utklassad av Blaugrana?

Jag kan förstå att madridistas hellre vill ha Gonzalo än Zlatan, men vissa överdriver och får honom o se ut som en clown i Barcelona. Så dålig är han inte, och överskattad är han absolut inte.

Det här är samma man som räddade bollen från att gå ut till en inspark och sedan i nästa sekund bara spela fram den enkelt till David Trezeguets segermål för Juventus i CL mot Real Madrid 2004(?) och mannen som sänkte R.Madrid på Camp Nou.

Att de hatar honom förstår jag. :)
Barcelona Visca Barca
2010-05-10 15:55
Jag ser att ni har snackat om nyförvärv och den enda spelaren som har nämnts som jag tycker kan vara ett bra alternaiv är Luis Suarez. Suarez är grym och jag tror att han kommer göra det bra i Barcelona. Jag vet inte hur många mål han slutade på men han låg i alla fall på runt 29 mål på 30 matcher.

Jag tror också att några talanger kommer blomma ut under vm, vem vet kanske någon från chiles landslag.
Barcelona Rambla~
2010-05-10 15:49
Visst, Iniesta som 10-åring var en gång sur på Barca sen det pojklag han spelade för i hemstaden blivit utklassade av just Barca.

Idag? Finns det någon som älskar Barca mer? Knappast.
Barcelona ★Sami★
2010-05-10 15:47
Jax12
Du ska inte vara orolig. Iniesta älskar Barca för Mycket. Han kommer aldrig lämna för Real. Vad ska han där och göra? Åka ut i Cl 6 år i rad. Pinsamt!
Iniesta stays in Barca:)
Barcelona Jax12
2010-05-10 15:38
Om jag inte minns fel var Iniesta en gång i tiden påväg till Real Madrid som scoutade honom som ung. Vet att många Madridistas även brukar ta upp att Iniesta som liten fick frågan vilket hans favoritlag i Spanien var, varpå han svarade Real Madrid.

Har dock inte sett detta klipp själv, så är självklart osäker på om det stämmer. Hur som helst tror jag Iniesta lägger skorna på hyllan här i Barca, då han verkligen verkar älska klubben med hela sitt hjärta!
Barcelona Vampíro
2010-05-10 15:34
Madrid är väl de ända som är dumma nog att betala tillbaka det som Barça köpte Ibra för, eller de hade väl t.o.m betalat mer.

Det finns dock inte ens på kartan att Ibra skulle lämna för Madrid, han kom till Barcelona för att vinna Champions League inte prenumerera på en åttondelsfinal-plats.
Barcelona el Flaco
2010-05-10 15:25
adil [blaugrana]/

Glöm inte heller när Iniesta befann sig i Madrid i höstas i samband med 20 års jubileum för radioprogrammet El Larguero och då merparten av madridistas som satt i publiken började skrika "Kom till Madrid!" och "Florentino, köp honom!".
adil [blaugrana]
2010-05-10 15:12
Jaha, där kom sanningen fram. Sanningen alla madridistas undermedvetet eller medvetet bär på. Att de avgudar merparten av vår trupp. Nu vill de lägga handskarna på Zlatan enligt senaste krönikan.

Vad skulle de inte göra för att få Messi, Xavi, Iniesta, Pique m.fl.?

"Kom till Madrid" var orden Xavi ständigt fick höra av Madridbor då han tog en promenad i Madrid efter senaste El Clasico vinsten. Hehe, de kan ju drömma om att ens få hans skosnören.
Barcelona Meessii10
2010-05-10 14:50
-=FCBarcelona=-//

Hahaha såå saant!
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-05-10 14:46
//Messidinho_10

ja verkligen synd :D

------------Zlatan----------------

messi busqets bojan jeffren

Pinto pedro abidal

alves piqé valdes

skulle nästan kunna riskera liga titeln för o se en sån skön komedi :D
Barcelona Pep the King
2010-05-10 14:35
H.Alavi - Triangulo Magico!
Hoppas inte Zlatan startar segar bara upp spelet som vanligt.
Guardiola har också fattat det.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-10 14:29
Pep the Kung

Synd att Ligan inte är säkrat annars så kunde man bjuda publiken på nåt roligt, som typ byta posistioner på alla, typ Messi målvakt Pedro högerback Pique Puyol Valdes på topp osv..
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-10 14:24
Pep the King

Xavis roll kommer troligtvis att lämnas över till Messi eller eventuellt Iniesta om han startar. Zlatan kommer att spela på topp, skulle jag tro.
Barcelona Pep the King
2010-05-10 14:20
Nej tack till Zlatan på mittfältet. Ser hellre dos santos där.

Barcelona Messidinho_10
2010-05-10 14:15
Jaja han får spela där en match och agera som Trequartista.
Annons: