/spanien/barcelona/forum/15114.aspx/spanien/barcelona/forum/15114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-11 08:32
Gabriel

Du gillar inte Zlatan av fotbollsmässiga anledningar och gillar inte Drogba av moraliska anledningar. Fastän Drogba är en världspelare och hade varit perfekt i Barcelona. Kan jag fråga dig hur du hade reagerat om Drogba hade kommit?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-11 08:25
Visca Barca

Ja, det gör dom.
Barcelona Visca Barca
2010-05-11 07:52
Spelas alla matcher samtidigt den här helgen också?
Barcelona ihefsu
2010-05-11 07:52
Ämne: Ämne: kan fol....
När du säger så är det min dröm att du ska få spela i Real Madrid, som målvakt tror jag att du skulle göra mycket nytta för rätt så många lag... ;)

Skämt åsido! (Hoppas du tog det där rätt nu, inte menat som nåt elakt!) Jag håller annars med dig om att man inte ska plocka spelare från höger och vänster bara för att de drömmer om klubben.
Barcelona BlueRed
2010-05-11 02:57
Estadio Santiago Bernabeu

Röstberättigade är medlemmar som är myndiga samt varit medlem i ett år.
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-11 02:42
BlueRed

Vilka är det som får rösta?
Barcelona BlueRed
2010-05-11 02:24
Alfredo di Zidano

13 juni. Står i presidentvalsbloggen. :)
Barcelona Gabriel
2010-05-11 02:19
Haha Zlatan till Madrid? Roligt! Jag skulle knappast gråta. Nästan så att jag funderar på att kontakta denna Jens för att övertyga honom om att starta en kampanj för att fixa Zlatan till Madrid.

Ha ha!
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-05-11 01:44
När är det presidentval hos er?
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-11 01:33
castefa

bryta upp? nu hänger jag inte med?
Barcelona Medgångsfan
2010-05-11 01:27
Har hört utav en kompis som bor i florens att Pazzini är en möjlig värvning till barcelona iår.

har inga källor eller sånt där, men ifall det skulle ske så skulle jag absolut inte gråta..
Barcelona RimuZ
2010-05-11 00:14
Gonzalo Gerardo Higuaín

Att Barca vill ja Villa är ju inget direkt hemlighet och vi kommer förmodligen ge ett bud som står ganska så högt. Däremot att allt i princip redan är klart är nog bara ett rykte men chansen är nog ganska stor att Villa spelar hos oss om vi verkligen försöker köpa loss han. Förutsatt att han vill spela hos oss förstås :P
Barcelona Castefa
2010-05-11 00:12
Innan alla börjar förvänta er jämnar liga osv. detta är ett TV krig. På ena sidan står Barça, Real Madrid, Athletic, Atlético, Valencia, Sevilla, Villarreal, Depor y Getafe och på andra resten av de 31 klubbarna i första och andra divisionen. De övriga ska uppenbarligen ha röstat fram att man ska försöka tvinga fram och ett kollektivt TV avtal (via ny lag), medan dessa 9 (största!) klubbarna svarat med att säga de ska bryta första upp och andra ligan (typ PL). Hur detta slutar kan man bara spekulera i, men när vann de små mot de stora senast?
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-05-11 00:10
Hur ser det ut egentligen med David Villa? FCB blir fruktansvärt bra om ryktet stämmer.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-10 23:24
jag ser bara fördelar med PL modellen..

Fördel: lag som athletic bilbao , getafe , mallorca (mittenlag o neråt)

*kommer ha kraften , spelarna , pengarna o kämpa om europa league

*de kommer tänka ju högre placering desto bättre bonus/pengar i kontot..

*bättre motstånd/vilja vinna över de STORA. dvs jämnare liga.

istället för 50% barca elr 50% real att vinna ligan varje år så kmr det bli

real/barca runt 70/80% chans o vinna ligan men ju långsiktigare desto högre chans har (resten av lagen) chans o vinna ligan.. för varje år..då lagen kmr må bättre med nya modellen..

nackdel: barcas reals fanns kanske får se en annan kandidat i toppen o ta hem ligan för första gången på flera år?

men de senaste 10 åren har det vart United o chelsea i PL så vad vet jag ? de där känns också som skotskaligan..

medans inter i italien tävlar mot sin skugga?

så de bara en teori om motståndet har större chans o ta hem ligan i la liga..?? :)
Barcelona Mojito
2010-05-10 23:07
BlueRed

Jämnare liga ja, men också möjlighet för de mindre klubbarna att hålla kvar sina bästa spelare i och med ett högre löneutrymme.

Det är alltid tråkigt att se talanger lämna den "egna" ligan för lag i andra ligor som inte är mycket bättre men har större ekonomiska muskler.
Barcelona Mojito
2010-05-10 22:53
NoGo™

Japp, tror de flesta lagen är beroende av lite mer reklamintäkter i och med att finanskrisen slagit så hårt mot Spanien i allmänhet.
Barcelona BlueRed
2010-05-10 22:52
Mojito

Ser faktiskt bra ut. Ett steg mot en jämnare liga(?). Lyckas dessutom lagen själva få till en någorlunda stabil ekonomi så bådar det gott. Annars så lär väl ligan vara Barça - Real ett par år framöver, minst. Dem som jag ser som utmanare på sikt är väl Sevilla och till viss del Valencia, och kanske även Villarreal. Men Sevilla har i alla fall någorlunda kontroll över sin ekonomi, samtidigt som man värvar smart (inte den här säsongen då).
Barcelona NoGo™
2010-05-10 22:49
Mojito

Ja absolut är väl bara positivt att det delas jämt och att det blir en liten morot ju bättre placering lite mer pengar. Det här kanske gör att ligan kan bli bättre och fler lag kan utmana ute i Europa tex.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-10 22:46
Kommer bli riktigt spännande i bottenstriden i helgen. Det är 4 lag som ligger på 36 poäng. Racing, Malaga, Tenerife och Valladolid. Sen är det ett lag med 33.

Kan någon förklara hur man räknar nu efter poäng? Om fler än två lag hamnar på samma kan man ju inte räkna med inbördes, eller?

Hur som helst hoppas jag Tenerife och Racing stannar. Inget ont om de andra lagen. Men för mig känns t. ex Racing som ett La Liga-lag. De skulle kännas konstigt att se de spela i Segunda. Likadant som det känns konstigt att Betis spelar där nu, och Zaragoza förra året.

Tenerife tycker jag bara är ett coolt lag plus att de är från Kanarieöarna:).

Valladolid får absolut inte stanna kvar!
Barcelona Mojito
2010-05-10 22:38
Så här ligger det till gällande TV-rättigheterna i England som är på väg in även i Spanien;

Half of all broadcast revenue raised is split equally among all 20 Premier League clubs.

A further 25% is distributed depending on how many televised games a club appears in.

The remaining funds are awarded based on where a club finishes in the league table, with higher ranking sides getting bigger payouts.

Ser väl bra och rättvist ut, eller?
Barcelona Pedrito
2010-05-10 22:06
Sättet madrid fansen tar rykten på allvar är löjligt hha.

Ibra, Messi, Gerrard, Rooney de är för roliga!
Barcelona Bojan#11
2010-05-10 21:56
Ämne: kan folk här inne sl....

Ja min dröm är också att få spela i Barcelona, tror du dem plockar mig också då bara för det ? ;D
Barcelona KUNG MESSI
2010-05-10 21:49
kan folk här inne sluta nämna att Higuian ska komma till barca o sånt skit ....
ja orkar inte höra att just han ska komma hit till barca .... han e bra mot dåliga lag o dålig mot bra lag .... vi ska helt enkelt bara slänga Slatan o hämta D.VILLA eller TORRES o ingen annan ,,, o till vänster ska vi Arshavin som drömmer om att få spela i barca tröjan ...de e hans dröm ... han borde få komma o spela i barca
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-10 21:49
Dani Alves=The King

Hade vi sålt Henry i somras hade nog många fans varit sura. Han gjorde en fantastisk säsong förra året och gjorde 25 mål. Men jag håller med dig, i sommar måste han bort.
Barcelona Barca4eva
2010-05-10 21:19
Det enda som förstör en Higuain värvning är väl att han är maräng...annars är han jäkligt bra, även om han gör plattmatcher.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-10 21:06
Koeman!! //

Håller med sig till 100% folk ser bara allt dåligt Ibra har gjort.

Visst han har inte vart Kanon men jätte dålig har Zlatan inte vart.
Jag hoppas verkligen Ibra stannar kvar, åtminstone 1 år till.

Däremot borde Henry gå, igentligen så borde henry inte vart kvar till denna säsong.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-10 20:46
Kan någon säga vad dem säger i denna videon? Det enda jag förstår är "Valdano cabron salud al Alcorcon".

Barcelona ★Sami★
2010-05-10 20:46
Någon här inne som kan förklara vad David Villa säger.
Barcelona Derrobarca
2010-05-10 20:41
ligan är vår!
Annons: