/spanien/barcelona/forum/15112.aspx/spanien/barcelona/forum/15112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-13 13:00
Lusnos //

Visst filmar Alves men Busi är i en egen klass. Busi filmar när vi behöver mål och låter tiden gå. Mot inter låg han nere på backen flera gånger fast de va vi som behövde göra mål.

Tycker Alves filmar vi rätt tillfälle, de är inte bättre men de är bättre för laget.
Alves är också 10 gånger bättre än Busi därför kan vi förlåta han .
Barcelona barca kid
2010-05-13 12:57
Jag vet inte om Ronaldinho ska va med i VM eller inte men jag tycker han ska va med. Känns inte som ett riktigt VM om El Gaucho inte är med. Kul att Atletico van igår.
Barcelona Koeman!!
2010-05-13 12:57
Ämne: Yaya24, Men vad är d....
Yaya Toure är bra mycket mer teknisk än både Macherano och Cambiasso..
Barcelona ★Sami★
2010-05-13 12:56
Villa i möte om Barça med presidenten.
Andre_D
2010-05-13 12:55
Ämne: Vilken fantastisk du....
Alves betyder mer för barca än busquets
Barcelona Lusnos
2010-05-13 12:53
Vilken fantastisk dubbelmoral här, ni gillar inte Busquets för att han "förstärker" och "filmar"

Dani Alves då? Han är minst likadan om inte värre!, ändå är det BARA Busquets som får ta emot pikarna.

Ser gärna att Toure lämnar och vi får Cesc, har absolut inget emot det.

Tack för mig.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-13 12:48
Criff //
Komigen du kan ju inte på fullaste allvar säga att Yaya gör tabbar. Yaya är nog den som gör minst Tabbbar i klubben, har nog alldrig sätt Yaya göra en tabbe som har lett till en mål chans.

Busi däremot har gjort tabbar som har blivit mål vi minns dåliga nickar till Valdes som har lett till mål. Han gör ett antal fel beslut och är allmänt barsnlig och får onödiga gula kort. sen ska vi inte glömma bort hans filmningar..

Grabbar "vi" vet att ni står bakom Pep men ni kan inte på fullaste allvar mena att Busi är bättre än Yaya. Komigen grabbar komigen !!
Barcelona el Maestro!
2010-05-13 12:46
Ämne: Sport skriver idag a....
Det är bra att det händer saker i den fronten också. Det är dags sätta sig ner med talangerna och binda dem!
Barcelona el Flaco
2010-05-13 12:44
Sport skriver idag att klubben har förlängt med Martín Montoya, högerbacken i Barça Atlètic, med ytterligare två år och att man förutspår att Jonathan Dos Santos och Thiago står näst i tur.
Barcelona el Flaco
2010-05-13 12:39
el Maestro!/

Co-signar dina synpunkter på Laportas eventuella agerande på transfersmarknaden.
Barcelona el Maestro!
2010-05-13 12:35
"Nu gör Laporta återigen, vad han alltid anklagas för (inte från Madrid utan från klubbens medlemmar), sätter sitt eget ego fram klubbens bästa."

Vi är tydligen oense om vad som innehåller ordet "klubbens bästa". Inget fel i det i sig.

Laporta är vald till president fram till sommaren. Om han inte värvar de spelare som klubben vill ha(tränaren) när det är bäst att värva, inte minst prismässigt(innan VM) då skulle Laporta som regerande president inte ta det ansvar som han har som president för klubben.

Det har väldig lite med personlig ego att göra, som jag ser det. Det har att göra med vad han bedömer är bäst för klubben i framtiden. Den nya presidenten tar ansvar när han väljs, INTE innan.

Det vore oansvarig av Laporta om han inte tänker långsiktig i sitt handlande nu fram till dess att han lägger av.Jag tror att han gör det, att döma av det jag har läst i media om hans planer.

Avslutningsvis: Det Laporta gör nu och fram till sommaren är förhoppningsvis inget han gör ensamt och enväldigt. Han gör de saker som tränaren rekommenderar tillsammans med sportchefen.

Jag lägger av den debatten nu.
Barcelona Castefa
2010-05-13 12:22
Allvarligt, goal.com är inte mer än en internationell version av svenskafans. Deras skribenter är inte mer experter än någon här. 90% av vad de gör är bara översättningar av alla tidningar och sajer världen runt. Då och då ska dessa översättare dock tycka till också och då kan det ju gå som det går. Skrattar fortfarande åt deras lista med bästa nyförvärv inför säsongen 2008/2009 1:a Van der Vart 2:a Flameni 3:a Hleb
Kanske inte direkt experter att lita på...
Barcelona ★Sami★
2010-05-13 12:19
Lite nytt om David Villa. Det börjar närma sig:)
Barcelona Criff
2010-05-13 12:16
Yaya24, Men vad är det du inte förstår? Pep vill inte ha en defensiv mittfältare som ska dribbla av hela det andra laget. Utan en som gör sitt jobb, och lämnar vidare bollen till en som ska dribbla av det andra laget, som Messi eller Xavi.

När Toure beger sig ut på dribblingsräder så lämnar han yta bakom sig, och tappar han då bollen är det motorväg ner till vårt mål.

Så även om det är en fröjd för ögat att se Toure göra sina dribblingsräder mot Atheltic och sådana lag. Så gör han det i matcher mot större lag straffar det sig.

Eller du tycker Mascherano, Cambiasso osv brukar dribbla 4 gubbar själv för att gå på mål?

Du verkar inte riktigt ha koll vad spelare har för uppgifter på en plan.
Barcelona Castefa
2010-05-13 12:14
"Ska spelare värvas ska ingen hänsyn tas till kommande presidenten"

Skojar du? Så fungerar inte klubben. Den nye presidenten ska inte bara bestämma vem som ska köpas eller säljas, utan hur hela klubben ska vara.

Inte för det är troligt, men om en kandidat skulle gå till val på att Guardiola ska ersättas med Mourinho, samt att Rooney, Ribery och Terry ska köpas. Och klubbens medlemmar anser det vara det bästa för klubben, då är det det som gäller. Nästa säsong är hans, inte Laportas. Nu gör Laporta återigen, vad han alltid anklagas för (inte från Madrid utan från klubbens medlemmar), sätter sitt eget ego fram klubbens bästa.
Barcelona el Maestro!
2010-05-13 11:56
Ämne:
Signaturen Yaya....
Jag skriver under ditt inlägg. Så rätt!
Barcelona ★Sami★
2010-05-13 11:47
Nu på tal om Yaya Toure ser at ni snackar mycket om han. Och idag så fyller Yaya Toure år!
Grattis Yaya Toure!! Hoppas du lämnar aldrig Barca:)
Barcelona Kim
2010-05-13 11:46

Signaturen Yaya24 påstår, att Touré Yaya är bättre än Sergi Busquets. Att veta något är byggt på fakta. Att tycka något är baserat på känslor. Det blir liksom inte trovärdigt hur man än vrider och vänder på det.

Skribenten på Goal anser en sak, Johanna Frändén på Aftonbladet anser samma sak, men är det en sanning, eller är det subjektivt tyckande?

Det finns alltid två sidor av en konflikt, där man oftast av rent principiella skäl väljer att ta den ena partens sida, ibland på grund av framkallade känslor, ibland av ren och skär nepotism.

Att man är bäst i världen betyder inte på något vis att man är det just i Barcelona. Barcelona är en speciell institution, den liknar ingenting annat, den besitter en själ som få andra organisationer kan stoltsera med.

Klubben leds nu av Joan Laporta, och kommer så göra fram till i sommar, men det förtar inte det faktum att han fortfarande har fått mandat att styra. Guardiola har getts tilliten att leva med laget, att andas laget, att faktiskt leva som culé på riktigt, något som vi andra bara kan låta våra drömmar få producera. Det vore naivt att tro, att en journalist på svenska Aftonbladet är rätt person att bedöma, huruvida en specifik spelare passar in bättre i Barças spel än någon annan. Josep Guardiola Sala är satt på sin position av en anledning, han är nämligen född in i klubben, han är fostrad av klubben, han har levt med klubbens patos, han är en lika tydlig institution för Barcelona som George Washington är för Amerikas frihet.

Jag kan - och kommer - ha åsikter om klubben. Det betyder dock inte att jag per automatik har rätt.
Barcelona el Maestro!
2010-05-13 11:44
Ämne: Jag tycker det är he....
Laporta är president för klubben fram till att den nya presidenten tar över i sommar. Fram till dess har han fortsatt ansvar för att sköta klubbens angelägenhet i alla aspekter.
Hans agerande ska grundas enbart på vad han bedömer är bäst för klubben. Han agerar inte ensamt utan han gör det han gör tillsammans med tränaren och den sportansvarige.

Ska spelare värvas ska ingen hänsyn tas till kommande presidenten. Det är klubbens bästa som står över allt annat.
Laporta har därför, som jag ser det, all rätt att värva spelare nu eller att binda spelare till klubben innan hans period tar slut.
Barcelona Castefa
2010-05-13 11:26
Jag tycker det är helt fel av Laporta att försöka köpa eller sälja någon nu. Det är inte hans klubb längre utan det är upp till den president medlemmarna get förtroendet att bygga det nya Barcelona. Det har inget med att göra om Villa/Cesc eller någon annan skulle vara bra köp, eller om det är rätt eller fel att sälja Zlatan tex. Det är en princip sak och så gör man inte.
Barcelona Yaya24
bara och kolla LÄNKTIPS hela världen vet att Toure är bättre än Busquets
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
- Jag tror att 90 procent av Europas klubbar är intresserade av Yaya Touré. Arsenal är det åtminstone. Jag bedömer att han med 90 procents säkerhet lämnar Barcelona, säger Dimitri Seluk.
- Touré är bäst i världen på sin position, fortsätter han.

fyfan !!!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-05-13 11:22
Roma28

20 mål tror jag och 10 assist
Roma28
2010-05-13 11:21
är det nån som vet hur många mål och assist ibra har gjort under hela sesången i alla matcher, ligan, cl, cup spel osv... sammanlagt?
tacksam för svar!

Barcelona Hetfield
2010-05-13 11:11
Gabriel

Ja men kära nån, Alves förstärker då och då, men Busquets slänger sig så fort någon andas i närheten av honom, men det gör inte honom till en sämre spelare

Så länge vi vinner kan jag inte klaga på Pep, och jag håller fast vid att med Busquets får vi ett snabbare spel som gynnar oss. En pivote i Barcelona ska inte vara extraordinär, han ska bara städa och ge bollen till en som kan vara extraordinär

MEN, återigen, sammanfattar man allt så måste man säga att Yaya är en bättre spelare, sen att Busquets kanske passar in bäst är en helt annan femma

Vi får helt enkelt lita på Pep, han vet vad han gör
Barcelona el Maestro!
2010-05-13 11:08
Ämne: Som jag skrivit föru....
Hehe, det är kanske lättare att tro på vad en krönikör i Aftonbladet skriver om angående vem av Yaya Toure eller Busquets som ska spela än vad en tränare som ser spelarna varje dag i träningen tror på.
Barcelona Koeman!!
2010-05-13 11:02
Som jag skrivit förut så tycker jag att det är synd att många är så insöade när det gäller Busquets bara för att han är egen produkt. Det har ju till och med varit en krönikor på aftonbladet där dem tycker det är sjukt att Busquets går före Yaya.
Barcelona el Maestro!
2010-05-13 10:58
Rosell gör bort sig igen, tycker jag, när han hävdar att det finns risk att klubben betalar överpriser på spelare om det skulle värvas spelare innan VM.
Det är snarare tvärtom att den säljande klubben kan begära överpriser på spelare efter VM. Vill klubben då ta den risken? Det tycker jag inte.

Vi vet det av erfarenhet sedan tidigare. Barça var exemplevis överens om att få köpa Arshawin innan förra EM på ett visst pris. Vad hände efter EM, ja den säljande klubben höjde priset till nästan det dubbla, till allas förtvivlan, inklusive Arshawin.

Ska det handlas spelare som klubben behöver så ska man se till att det görs innan VM. Gör Laporta det så gör han det för klubbens bästa, inte för att sätta sin prägel, som det hävdas i vissa tidningar[ media i Madrid].
Barcelona Barca4eva
2010-05-13 10:51
Yaya på bänken - det enda jag hatar med vår trupp :D

Men jag kan förstå Peps aktioner om det handlar om att ha ett mer defensivt mittfält...Busqi är ju mer defensiv trots allt.

Men älskar fan att se Yaya åka rullskridskor mellan motståndarnas mittfält...hoppas han får MYCKET mer speltid nästa säsong,ifall han stannar.

Det var det enda jag ville säga om det här XD
Sluta upp med pajkastningen dock :P
Barcelona Kim
2010-05-13 10:49

»Ok... Dra igång en pajkastningssession här inne, du, så går vi andra och sover så länge.«

Jag ser att ni har kommit fantastiskt långt i Yaya-Busquest-diskussionen. Kan inte se annat än att jag gjorde helt rätt som gick och la mig istället.

Hoppas ni har haft fantastiskt kul, och som vanligt har det eskalerat till personangrepp. Bra jobbat!
Annons: