/spanien/barcelona/forum/15111.aspx/spanien/barcelona/forum/15111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2010-05-09 13:13
Ämne: Abbe/

Både EMD oc....
Tack. Läste Sports artikel nu och såg att Maxwell är avstängd också. Han fick för övrigt ett groteskt billigt kort igår. Även Pedro.
Delarocha
2010-05-09 13:05
Koeman

Messi i dagsläget är ju galet mycket bättre än Ronaldinho var.
Barcelona Kim
2010-05-09 13:02
Allvarligt, vem har knarkat ihop LFP:s webbsida? Tidigare kunde man åtminstone hitta statistik vad gäller varningar, gula kort och liknande, men sen man gjorde om allt till 78 flashboxar till den här säsongen så är det helt omöjligt att hitta något som helst.

Jag tänkte bara leta upp statistik som bekräftar Xavis varning, men icke...
Barcelona el Flaco
2010-05-09 13:02
Abbe/

Både EMD och Sport skriver att Xavi är avstängd mot Valladolid.
Barcelona tribente_magico
2010-05-09 13:01
hoppas verkligen inte han är avstängd!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-09 12:59
Ktoor^,^

Xavi är avstängd.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 12:57
Är det bekräftat att han är avstängd? Det rådde delade meningar här om det igår, om det var hans fjärde eller femte varning.

Tråkigt att inte Mallorca lyckades vinna igår, då hade dem haft kampen mot Champions League i egna händer.
Barcelona Lusnos
2010-05-09 12:56
Xavi är alltså avstängd mot Valldolid? Därför han såg riktigt besviken ut när han blev utbytt antar jag då, tråkigt för Xavi men vi bör vinna ändå.

Ktoor^,^
2010-05-09 12:55
Visca_Barca

Varför är inte Xavi med om jag får fråga?
Ktoor^,^
2010-05-09 12:55
-
Barcelona Visca_Barca
2010-05-09 12:52
Sista matchen mot valladolid på camp nue där vi kan vinna ligan .

Inget är avgjort min vänner.
Det kommer vara riktigt tufft utan xavi o möta ett lag som kämpar föratt inte lämna serien .

Valladolid kommer göra det jävligtr svårt för oss.

Men med den publiken vi har på hemmaplan så ska vi greja det.

OBS inget är avgjort
Ktoor^,^
2010-05-09 12:52
H.Alavi - Triangulo Magico!

Den minns jag med. Det var Bojan och Etoo som gjorde mål sen i andra halvlek så vände betis.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 12:51
Ämne: Abbe.

En förlust ....
Det stämmer. Betis gjorde tre mål på drygt 15 minuter.

Även den här säsongen har vi sett prov på onödiga poängtapp. Oerhört skönt att det gick vägen igår.
Barcelona el Flaco
2010-05-09 12:51
Ämne: Vi kan absolut inte ....
Detta låter som en bra uppställning och med Touré och Busquets på mittfältet bakom Messi i media punta rollen. Jag räknar inte heller med att Iniesta kommer spela från start, men man kan alltid hoppas på att han hinner få el alta medica för att få spela ett par minuter åtminstone.
2010-05-09 12:46
Abbe.

En förlust som svider oerhört mycket, är den mot Betis för ett x antal år sedan då vi ledde med 0-2 på deras hemmaplan. Och när domaren blåste av matchen så stod det 3-2 till Real Betis. Tror att det var Rijkaards sista år som tränare?

Aja, den förlusten glömmer jag aldrig.
Barcelona AzizWaysi
2010-05-09 12:44
Kolla på länktipset alla cules.. Iniesta la upp den på sin Facebook. Visca El Barca y Visca El La Masia.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 12:42
Ämne: Abbe.

Och som van....Håller med dig där.

Ja, och det är inte första gången vi har fått se att laget slappnat av och sedan tappat ledningen. Det finns en svaghet i laget när man tappar 3-0 till 3-2 så där fort med en man mer, men också en styrka att inte släppa in 3-3 målet när Sevilla har kommit in i ett "flow". Det är väldigt lätt hänt.

Helt otroligt onödigt spännande igår.
2010-05-09 12:40
Abbe.

Och som vanligt, som jag brukar säga det iaf, är Valdes bäst när det verkligen gäller. Målen som vi släppte in igår är backlinjens fel då de tappade koncentrationen helt och hållet.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 12:38
Ämne: Konstigt att Negredo....
Skottet var från Luis Fabiano ;-).

Men helt rätt utav Valdés att tända till där. Det är nog lätt att man slappnar av mot slutet av en halvlek när man har ledningen.
Barcelona Kim
2010-05-09 12:37
Vi kan absolut inte räkna med någon Iniesta i spel till nästa helg. Valladolid är ett lag som kommer ställa upp med hela laget på rätt sida om bollen och satsa på kontringar. Vad vi behöver är spelare på mitten som är snabba och beredda att ställa om snabbt. Jag skulle därför gärna se att man startar med ett anfall med Pedro och Bojan på varsin kant med Ibra i mitten, för att sen flytta ner Messi till en central plats på mittfältet där han kan få vara mer delaktig och styra spelet från sitt håll, lite på samma sätt som vi spelade ett tag mot Tenerife, med fyra anfallare på planen, men med Messi något släpande bakom anfallet. Xavi kommer saknas, och det kommer att krävas en kreativ roll offensivt på det centrala mittfältet, strax framför den defensiva delen.
Barcelona Abbe.
2010-05-09 12:35
Ikväll är det dags för Euroleague-final för Regal Barça!
2010-05-09 12:35
Konstigt att Negredo inte spelade igår, såhär i efterhand så ser man direkt att det var ett stort fail att starta med Fabiano som inte alls är i form.

En formstark målskytt i Negredo skulle ha skapat trubbel för backlinjen.

Älskar hur Valdes reagerade efter att han räddade ett skott(?) från Kanoute i matchminut 40. Han reste sig upp, sparkade på stolpen, skrek som ett djur. I like it!
Barcelona Hax
2010-05-09 12:32
Jag har tippat BARCA-VALLADOLID 7-0 :D
Satsar stort!
Barcelona el Maestro!
2010-05-09 12:28
Ämne: Ämne: Vinner ....
Jag tror till och med att en pinne räcker för Valla-dolid för att de ska kunna klara sig. Det gör att Javier Clemente måste ställa upp med man-man markeringar och 10 män bakom bollen. Det blir inte lätt match.
Valencia Villa/Silva
2010-05-09 12:24
Ämne: Vinner vi mot vallad....
Men det är just det faktum att dem kämpar för att inte åka ner som kan orsaka problem för Barca. Hade det varit ett mittenlag som har klarat sig så hade man inte gett så mycket men läget är annorluna nu. Men jag tror ändå att Barca drar det längsta strået då Barca kämpar för att vinna ligan. Båda lagen går in med en vinna eller försvinna mentalitet och då vinner Barca då man vill absolut inte tappa ligan i sista omgången.

Jag håller iallafall på Barca.
2010-05-09 12:20
Jonathan Dos Iniesta

Haha, jo det var hon.
Barcelona Hax
2010-05-09 12:20
Guldet ska till BARCA!!! :D
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-09 12:10
Var det inte Fränden som också skrev när Thiago(Alcantra) gjorde mål att han hette Thiago Motta?
Barcelona Visca Barca
2010-05-09 12:06
Vinner vi mot valladolid så fixar vi vår 20:de ligatitel. Det kommer inte bli lätt utan Xavi, men vi har sett förut att vi kan klara oss utan honom. Jag vet inte hur bra valladolid är men dem kämpar ju för att inte åka ner till liga adelante så dem kan inte vara jättebra.
Barcelonistas
2010-05-09 12:02
en match kvar då på säsongen, borde varit två om de inte vore för belekere o portugisen!
Annons: