/spanien/barcelona/forum/15110.aspx/spanien/barcelona/forum/15110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Silthrim
2010-05-11 15:23
Härligt att Villa kanske snart är klar, härligt var också att se Iniesta tillbaka i träning igen .
Barcelona Pep the King
2010-05-11 15:12
Barcelonistas
David Villa David Villa! oleee olee oleeee.
Barcelonistas
2010-05-11 15:11
OMG villa klar om en vecka!/kanske vi får hoppas :)
Barcelona Messidinho_10
2010-05-11 15:01
JA FÖRFAN DET ÄR JU LAPORTAS AVSKEDSMATCH
Barcelona westinho
2010-05-11 14:55
Messidinho_10

Haha..är de 100 000 som befinner sig på Camp Nou bjudna till efterfest? Hos vem...Laporta? ^^
Barcelona Messidinho_10
2010-05-11 14:47
Ronaldo10

1 För att vi möter ett bottenlag.
2 Vi är det bästa laget.
3 Och att hela Camp Nou publiken är bjudna till fest efter matchen.
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-11 14:38
Messidinho10 angående ditt inlägg kl 12 :05 tror jag?

Hur kan du va så säker att ni vinner?
Barcelona Messidinho_10
2010-05-11 14:36
★Sami★

Nej det är inte kul för Zlatan just nu men han måste svälja stoltheten och komma igen om han vill vara kvar. Sen att vi värvar David Villa vet i fan hur Bojan kommer reagera då?

Bojan vill nog slå sig in i startelvan och vara ordinarie i laget nästa säsong. Själv så tycker jag detta vore den perfekta lösningen köp in D.Villa bara ifall Zlatan säljs men inte annars, och värva hem Fabregas!!
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 14:24
Messidinho_10
Jag läste nånstans att Caseres är nöjd i Juventus och vill stanna där. Men så som du säger Cyg kan dom få och varför inte Jeffren på lån?
Det är inte roligt att heta Zlatan just nu:)
Barcelona Messidinho_10
2010-05-11 14:12
★Sami★

Jag håller med dig om Barca är inte nöjda med Zlatan därpå är dem ute efter David Villa. Prislappen(400) på Villa är lite väl för högt om du frågar mig men kanske man kan ge Valencia Caseres eller Cyg och dämpa ner priset lite.
Barcelona Pep the King
2010-05-11 14:05
David Villa David Villa! oleee olee oleeee.
Barcelona el Flaco
2010-05-11 14:05
Idag har FC Barcelona lämnat in en skriftlig protest där man försöker få Xavis avstängning upphävd. Senare ikväll ska den spanska tävlingskommittén ha ett möte och då lär vi förhoppningsvis få veta deras beslut, men vi ska nog inte ha alltför höga förväntningar.

*Länktips.
Barcelona el Flaco
2010-05-11 13:57
Dubbelglädje för Iniesta. Inte bara är det han födelsedag idag, Don Andrés blev gratulerad av sina lagkamrater innan träningen kom igång, men han deltog även i det inledande träningspasset med resten av laget. Goda nyheter.

Keite däremot tränade med laget till en början, men drog sig sedan tillbaka och avslutade med en individuell session där han fick behandling för smärtan i hälsenan, som Keite har ont i sedan matchen mot Sevilla.

Även Thiago tränade tillsammans med A-laget imorse.
Aléx
2010-05-11 13:56
Santiago Salvat följer Sevilla - Barca :)

*Länktips
Barcelona FC Barcelona #10
2010-05-11 13:54
Vi kommer nog spela så här:

----Toure----
Xavi--Iniesta
---Messi-----
Villa---Zlatan

Det är ju så här som barcelona praktiskt taget spelar just nu.
Messi har senaste veckorna spelat som en "Playmaker i mitten" och inte omöjligt att vi spelar så här då.
Barcelona el Flaco
2010-05-11 13:48
BlueReds tankar inför presidentvalet lät kloka och igenomtänkta. Intressant läsning. Själv hade jag hoppats på att Marc Ingla och Jaume Ferrer formar en allians för att på så sätt ha en större chans att besegra Sandro Rosell. Jag hade nog hellre sett en Ingla/Ferrer kandidatur vinna valet än Rosell.

Och angående diskussionen längre ner mellan tarrak och Rambla så var Ferran Soriano närvarande under Inglas presentation, så han lär ingå i Inglas styrelse. Ett tungt namn, men vi har sett förr att det krävs mer än att ha en bra styrelse bakom sig för att vinna valet. Fråga själv Lluís Bassat.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-11 13:44
Hetfield

Kan inte hålla med om det argumentet. Om en spelare är tillräckligt bra från ungdomsleden att komma in i Barcelona så kommer han göra det också, oavsett om han har konkurrens på sin plats. Ta Messi som konkurerade ut Ludovic Giuly på kantplatsen i princip under hans första säsong i A-laget.

Iniesta konkurerade ut Deco på platsen i mitten och Pique gjorde det med Marquez som var standard spelare det året Barca vann Champions League 2006.
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 13:40
Börjar lukta lite Fm här. Barca är inte nöjda med Zlatan annars hade de inte varit ute efter David Villa.
Barca behöver David Villa och en kant spelare. Inget mer.
Sen får vi hoppas City eller Chelsea bjuder upp en fin summa för Zlatan så han kan dra.
Sen så är allt klart.
Barcelona Hetfield
2010-05-11 13:39
Forca_Blaugranas

Det handlar inte om pengarna, det är själva filosofin/moralen här. Barcelona har pengarna att locka till sig spelare, men man väljer att utveckla spelare. Om man då köper de spelare du nämnde, då stänger man dörren för Bojan, Gai, Thiago, Jeffren osv.

Det är inte en fråga om pengar, det är en fråga om hur man resonerar kring klubbens anda och filosofi. Det är därför jag är allergisk mot att man slänger bort Zlatan som en illaluktande strumpa. Nej, Zlatan är inte min favoritspelare och han slöar ner Barcelona, men det är väl mer en fråga om att Pep måste lyckas få in honom i laget/spelet.

Det är ytterst naivt att tro på att Zlatan kommer att springa arslet av sig varje match, och stänka in 30 mål, det är inte Zlatans grej. Det är lika naivt att tro på att Iniesta kommer att göra 30 mål per säsong
Barcelona NoGo™
2010-05-11 13:38
Goda nyheter! Iniesta var tillbaka i träning med resten av laget idag och välkomnades väl och gratulerades av hela laget för han fyller nämligen år idag så grattis säger vi till Don Andrés! :)

Se länk
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-11 13:36
Forca_Blaugranas

Ribery en ny Ronaldinho i Barca? Aldrig...
2010-05-11 13:35
Hetfield

Men vad kostade Zlatan då? Och chygrynsky? Dem tilsammans kostade väl 800 miljoner? Om vi kan slösa pengar på sådant, kan vi väl betala 1 miljard för spelare som kommer uppnå sin karriärs höjdpunkt i ett lag som Barcelona med spelar som Xavi, Iniesta och Messi?

2010-05-11 13:34
J.DosSantos

Men å andra sidan har majoriteten av dem världspelare Barca haft senaste 15 åren varit spelare man köpt in. Cruyff, Maradona, Laudrup, Romario, Stoichkov, Rivaldo, Ronaldinho, Etoo, Deco osv...

Minoriteten har varit från ungdomsleden, såsom Xavi, Messi, Guardiola osv...

Så om en spelare är bra ska han in i klubben. Som vi säkert vet är vi FC Barcelona och inte Athletic Bilbao. Och om en spelare är bra från ungdomsleden så spelar han också som vi ser i fallet med Valdez, Pique, Puyol, Xavi, Iniesta och Messi och Pedro kan också bli en sådan om han fortsätter och förbättrar vissa svagheter.

Ribery är en spelare av världsklass, det enda negativa är väl hans psykologiska tillstånd, om han kan radera sådant och inte få idiotiska utvisningar som senast mot Lyon kan han bli en ny Ronaldinho i Barcelona.
Barcelona Hetfield
2010-05-11 13:31
Forca_Blaugranas

Du vill inte att vi kör "a la Perez" stilen, men samtidigt vill du att vi köper Fabregas, Ribery och Villa? De kommer att kosta minst 1 miljard tillsammans, det går väl emot allt vi står för?

Som sagt, Zlatan är en alldeles för dyr spelare för att ha på bänken, eller att rotera med honom.
Förstår inte varför man väljer att köpa Villa ett år senare, varför kunde de inte lägga alla pengarna på en och samma häst?

Om Pep ville ha en stor och stark striker för att blanda om spelet så kunde man ha köpt Llorente som kan slängas in. Det är aningen dåligt att efter 1 år slänga bort en spelare

Barcelona J.DosSantos
2010-05-11 13:29
Är det bara jag som inte alls är särskilt sugen på en eventuell värvning av Ribery? Barcelonas storhet ligger mkt i deras förmåga att avla fram talanger. Och det är dessutom en stor anledning varför jag alltid hållt på Barcelona.

Om vi nu ska värva någonting (vilket jag egentligen inte tycker vi behöver, förutom att plocka upp ett par back-ups) så är Cesc Fabregas och David Villa de enda som jag tycker jag bidra med något extra.

Men Ribery? Nej tack.
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 13:29
Så här firar man ett mål. Höj volymen och kolla in:)
Han är Giftig!!
2010-05-11 13:27
Hetfield

Spelare som är fullständig värdelösa som Henry ska säljs och det lär ske till sommaren. Zlatan är inte värdelös, det är bara det att han var dålig denna säsongen. Du ser det är skillnad. Man ser på Henry att han är värdelös som fotbollspelare nu. Han kan inte ens dribbla förbi en spelare, och dem enda spelarna idag som han kan springa förbi är spelare som är 36 år gamla såsom Massimo Oddo...

Sen att han förstör Barcas spel genom att dryga varje gång han får bollen gör honom klar för att sparkas bort ur klubben.

Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-11 13:24
Tycker det är positivt om man köper Villa, vi kommer ha många olika alternativ i anfallet.
Barcelona Hetfield
2010-05-11 13:23
Forca_Blaugranas

Problemet är att (likt Henry) så har han en enorm lön, så det gör mer skada än nytta att ha en så bra spelare på bänken

Nej, det är aningen eller läge här, antingen så säljer man Ibra och köper Villa, eller så väljer man att satsa på Ibra

2010-05-11 13:22
Det bästa vore om Laporta nu kunde köpa Villa, sen den som blir president nu i sommar köper en kantspelare på Pedros position av världsklass, typ Ribery. Då kan man ha Pedro som back-up och vi vet att Pedro kan göra mål, speciellt viktiga sådana.

Dessutom som någon påpekat, vår ekonomi är stabil och i god kontroll.

Laget är ju dessutom i behov av komplettering. Och då menar jag komplettering, inte Real Madrid stil där dem bästa spelarna säljs för att ersättas av andra för miljarder kronor. Utan komplettering på positioner som behöver bättre spelare. Exempelvis på Busquets position kan man köpa en bättre spelare typ Fabregas. I Pedros köper man Ribery, i Zlatans Villa och då har man i princip ett komplett lag.
Annons: