/spanien/barcelona/forum/15109.aspx/spanien/barcelona/forum/15109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Silthrim
2010-05-11 21:55
Pep the King :

Håller med dig fullt ut , är själv en enorm beundrare av David Villa , och som sagt det skulle inte förvåna mig om Villa blir officiell nästa vecka , som det sägs att Laporta vill.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-11 21:54
Silthrim

Jag tycker inte man ska ta det på för stort allvar. Men jag tror inte det är omöjligt att Villa kommer i sommar. Jag hoppas i alla fall inte det är på Zlatans bekostnad
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-11 21:51
kallesiete

Ja där ser man. Jag trodde Juventusryktet bara var just ett rykte. Men nuser man att de menar allvar. Dock tar jag inte att Zlatan ska flytta på allvar. Och de vill locka med Iaquinta? Herregud säger jag bara.
Barcelona Pep the King
2010-05-11 21:50
David Villa kommer juh peta Zlatan hur enkelt som helst. Xavi och Iniesta funkar sjukt bra i landslaget med Villa. Jag älskar David villas gläjde när han gör mål ja älskar hans speed hans löpningar. Visar hela tiden han vill ha boll.
Han är så jävla bra för Barca!!
Silthrim
2010-05-11 21:49
L.A.M Nr 10:

Tror du Villa blir officiell nästa vecka som det står i flertalet spanska medier?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-11 21:47
Silthrim

Kan nog vara för att han vill göra värvningarna inför nästa säsong och försöka komma med någon crack inan han slutar som klubbens president:).
Barcelona kallesiete
2010-05-11 21:46

L.A.M/
Länken.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-11 21:45
Ämne: Synd att en spelare ....
Hehe ja jag har hört talats om honom.. Minns min kompis som berättade (på skämt vet jag inte om de va) att iranska TV kanalerna brukade ha en "Ali Karimi kamera" där de filmade varenda steg han tog på planen.. Dock har jag aldrig sett honom spela utan kände bara igen honom pga min kompis historier :)
Barcelona Barca4eva
2010-05-11 21:45
Grabbar, har läst lite artiklar här och där om Villa & Laporta grejen...undrar dock varför ni är så säkra på det? Och att han ska presenteras om någon vecka? Hur säkra är era källor egentligen? Själv ligger jag lågt just nu...
Silthrim
2010-05-11 21:41
Pep the King:

David Villa ! , David Villa! , David Villa!
Barcelona Pep the King
Silthrim
Ja du har rätt. David Villa känns sjukt nära nu. Laporta ska presentera han den 19 Maj! Han vill få allt klart innan Vm börjar.
David Villaaaaaaa!!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Synd att en spelare vid namn Ali Karimi aldrig blev så populär i Europa. Han kallas mellanösterns eller Irans Ronaldinho.

Grym teknik har han, utan tvekan. Han köptes av Bayern Munchen 2004(?) men blev aldrig någon startspelare utan satt för det mesta på bänken.

Någon som har hört talas om Ali Karimi? En idol är han, inte för mig utan de framtida fotbollsspelarna i Iran.

Ber om ursäkt om vissa tycker att det är tråkigt av mig att dela med mig av en spelare som de flesta kanske inte känner igen.

Annars så är jag stolt över att det finns två iranier i Liga BBVA. De spelar faktiskt i samma lag, nämligen Osasuna. Målsumparen mot Madrid, Masoud Shojaei och mittfältaren Nekounam. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-11 21:40
H.Alavi

Håller med. Hoppas Spanien tar guld. Tror också det. Känns inte som om det finns något annat land som kan ta guld. Brasilien tycker jag ändå är andrafavoriter men kan inte se något annat land vinna än Spanien.

kallesiete

Var fick du Iaquintaryktet i från? Har inte hört någonting om det och det är ju inte konstigt. Inte ens tidningarna hr så stor fantasi att de länkar ihop Iaquinta med Barca.
Barcelona kallesiete
2010-05-11 21:37

Skulle vi byta Zlatan mot Iaquinta hoppar jag från närmsta bro.

Zlatan har gjort en OK säsong. Han har varit upp och ner. Blandat och gett. Det kommer bli bättre.

Iaquinta? VÄRDELÖS.

Dock tackar jag ja till Villa alla dagar i veckan. Han är en fantastisk målskytt. Bara det skulle lösa sig med Zlatan, rotationssystem och vilka positioner spelarna får ta.
2010-05-11 21:35
Abbe.

Tråkigt. Brasilien var en favorit tillsammans med Spanien, det tyckte jag. Men efter att ha sett vilka spelare som åker ner till Sydafrika så tror jag inte att de når semifinalen.

Och eftersom Sverige inte är med, så är det Spanien jag hoppas på nu. Efter guldet i EM 2008 så har Spanien blivit ett landslag nr 3 för min del, Sverige och Iran toppar min lista.

Dessutom så har vi så många Barca spelare i spanska landslaget, så det ska bli kul o se hur långt det spanska odjuret orkar. Guld är vad jag hoppas på!

Vamos España!
Barcelona Abbe.
2010-05-11 21:30
Ämne: Abbe.

Ja, det är ....
Personligen tycker jag inte han platsar i en brasiliansk VM-trupp. Men det är som de flesta här inne säger, Brasilien är inte vad dem än gång var.
Silthrim
2010-05-11 21:29
Känns som Villa är väldigt nära oss nu , eller vad säger ni?
barca#1
2010-05-11 21:25
Jag blir nästan lite orolig. Varför är det så mycket snack om Yaya Touré? Enligt min åsikt är han mycket bättre än lipsillen Busquets. Låt Yaya spela, för fan!
2010-05-11 21:15
Abbe.

Ja, det är ju sant. Hörde fel när brorsan berättade det för mig. Tack för rättningen! :)
Barcelona Abbe.
2010-05-11 21:11
Ämne: Om det verkligen bli....
Baptista är med.
Barcelona det_färgglada_barca
2010-05-11 21:06
se la bombas finlandssvenske kända lookalike!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-11 21:06
Gud vad jag längtar till VM. Ska se så många matcher jag kan, alla om det inte är någon som går samtidigt. Nästan lite roligt att inte Sverige är med. Då kan man kolla utan att riktigt hålla på något lag. Hoppas dock Spanien vinner, men bryr mig inte så jättemycket. Jag tycker de förtjänar det då de aldrig har vunnit och verkligen spelar bästa fotbollen i hela världen.

Brasilien tycker jag som många andra inte har ett så bra lag den här gången. Men är fortfarande en av favoriterna. De har mästerskapsrutin vilket är viktigt. England, Argentina och Tyskland kan vinna, men inte så stor chans. Tyskland som alltid bra i mästerskap, England har en bra trupp den här gången med flera riktigt bra spelare. Argenitna har också en bra trupp. Och naturligtvis Messi.

Kommer bli riktigt roligt att kolla i sommar. Jag längtar!
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 20:37
Någon som kan försöka hitta videon på Messi och Villa? Hittar bara bild.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-11 20:26
el Flaco/
Jag läste en intervju med Rosell för ungefär två månader sen och han fick frågan om just Txiki. Han svarade att han kommer att låta Pep vara med i beslutet. Om Guardiola anser att han vill ha en sportchef bredvid, så kommer det inte vara något problem, enligt Rosell. Jag tolkar svaret som han är öppen med den här sportchefs frågan. Jag vet att han har pratat om att effektivisera hela ledningsgruppen och i början var han klar med att sportchefen försvinner. Men jag tror att han har ändrats sig och tänker avvakta.

And Dunga och Ronnie – tråkigt förstås men jag läste också om den här saken på någon artikel. Dunga har inte sagt så men sportjournalister resonerade följande. De tror att Dunga inte vill ha Ronaldinho, eftersom Ronnie är en spelare som kommer att vara sur om han sitter på bänken. Dunga är orolig för att el Gaucho kommer att spridda negativa virvlar, om han inte kommer att få tillräckligt med speltid.
Men Dunga är kanske bara en fegis och vem vet – han kommer kanske att ångra sig när han får en match där ingenting fungerar.

Annars håller jag med ang Brasilien – tråkigt lag nu för tiden. Inget särskilt i VM i Tyskland och långt ifrån samba fotboll under conf-cup, trots det han de vann turneringen. Jag vet inte om de spelade vackert under kvalen. Jag såg inte många matcher.

Barcelona ★Sami★
2010-05-11 20:26
David Villa var idag i Barcelona för att göra Reklam med Messi för Adidas. Kolla länk.
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 20:15
el Flaco
Jag kan lova dig. Hade Real överklagat hade det gått.
Barcelona el Flaco
2010-05-11 19:49
Som väntat gick klubbens överklagande inte igenom angående Xavis avstängning och man fick ett avslag från tävlingskommittén. Barcelona ska nu överklaga vidare till appellationskommittén, som ska ha ett möte nu på torsdag, men man kommer nog inte ha större lycka där heller.
Barcelona Hetfield
2010-05-11 19:43
el Flaco

Vem glömmer bort Brasilien i VM 1998/2002 (speciellt 1998)

Vad sägs om : Rivaldo, Ronaldo, Bebeto, Roberto Carlos, Cafu, Emerson, Taffarel, Dunga, Aldair osv. (alla i toppform)

Jag låter länktipset få sammanfatta vad jag känner när jag läser truppen
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-11 19:32
Intressant med Brasilien att det inte finns en enda spelare under 25 år i Dungas trupp.. Nilmar och Thiago Silva är dem närmsta, dom är 25.. Synd då Brasilien alltid präglats av ungdomliga tekniska spelare, medans Spanien har 11 spelare i 30-mannatruppen.
Barcelona el Flaco
2010-05-11 19:29
Hetfield/

Håller absolut med dig. Förr såg man fram emot att få se Brasilien spela. Idag känns de som vilket annat europeiskt lag som helst, finns inget som är unikt med la canarinha längre. Jag brukar alltid heja på de i VM-sammanhang, men inte denna gången.
Annons: