/spanien/barcelona/forum/15108.aspx/spanien/barcelona/forum/15108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Espanaboy
2010-08-08 11:17
Hoppas dom ger Miño chansen idag, istället för Pinto. Om han gör det lika bra som han gjorde mot det koreanska allstarlaget, varför inte ge honom chansen mot Sevilla då?
Barcelona Messinho
2010-08-08 11:16
hooj! när var det match start idag? någon som har koll på tiden?
Barcelona The Reporter
2010-08-08 10:41
Hej grabbs ! Jag har match idag och missar därför matchen idag. Så jag undrar om någon skulle uppdatera mig vid mål m.m?

0720301982
Barcelona el Flaco
2010-08-08 10:13
Enligt Sport idag kan Fontàs och Dos Santos komma att ta klivet upp till seniornivå den kommande säsongen för att förstärka A-laget. Hade varit kul om detta visar sig bli ett faktum när säsongen väl drar igång. Pep behöver bredd i sin trupp och de egna produkterna behöver speltid för att slussa in i laget. Win-win som jag ser det.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-08 09:41
På tal om tiden som Barca kommer att spela idag i Fågelboet.
Ligans chef Francisco Roca har meddelat tidigare under sommar att en del matcher i la liga kommer att spelas mitt på dagen, europeisk tid. Detta för att försöka locka tittarna i öst Asien. Man vill försöka konkurrera med PL om den östliga marknaden. Mycket att göra i så fall, eftersom lag som United och Liverpool redan har miljonär fans i Kina och andra länder från öst.
För min del känns det också bra om en del Barca matcher kommer att flytta till kl 15:00. Jag kan inte missa en match och det är svårt ibland att hitta tid på lördagskvällarna till mera sociala aktiviteter. Ibland krockar matcher med en fest eller så och då blir det tjafs.
Jag tror också att Barca kan locka en del ungt fans på hemmaplan i Barcelona. Det kan vara jobbigt för unga att se en match som slutar kl 24:00 och därefter ska man också ta bussen/bilen hem. Frågan är hur äldre fans kommer att se på saken, eftersom det har blivit lite som en tradition att gå på kvällarna på matcher. Jag tror att de äldre kommer att vänja sig med det och anse fördelarna så småningom.
För min del är det bra, som sagt.

Edit - Kan också vara bra för fansen från Sverige på söndagsmatcherna. Men behöver inte stanna tills på måndag, som är en arbetsdag.
Många fördelar:D
Barcelona C.A.K
2010-08-08 09:29
Nu har Real skeppat iväg deras största talang Rodrigo till Benfica för kaffepengar...Allt snack om att vi har tur med våran akademi och att dom inte får upp riktiga talanger just nu är bara BS. Rodrigo har all talang i världen men istället pissar man på honom. Måste kännas otacksamt att spela i Castilla och känna att man aldrig kommer få spela i sin favoritklubbs vita tröja.
Barcelona el julio
2010-08-08 07:42
Tja, som vanligt med Morinho va? :)

el julio
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-08-08 06:33
En stor ELOGE till er Cules som satt uppe tills nu och Kollade Real Madrid vs Galaxy!

Jag hoppas madrid gav själ för att ni satt uppe till 06:30.

Nej Di maria var bland dem bästa i en usel första halvlek, döm inte ut han för tidigt!
Barcelona Frodo
2010-08-08 05:59
Joan Gamper 1899

Du verkar ha fastnat i den engelska hypen. En spelare som Gareth Barry har ingenting att göra i Barcelona. Jag tror inte att någon inom klubben någonsin skulle få för sig att tänka i dem hemska banorna.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-08 05:35
Jag vet att många kommer höja ögonbrynen med detta inlägg. Varför hämtar vi inte Gareth Barry om ingen av dom alternativen som har länkats med Barcelona skriver på inom kort. Han kommer säkerligen nöta bänk i ett City som har satsat stort. Kompany från City skulle jag också vilja se. Det har tidigare pratats om honom och han kan spela Defensiv mitt och centerback. Pep gillar spelare som Vincent Kompany.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-08 05:31
Bra underhållning inför Anderson sliva`s match snart . Madrids nyförvärv imponerar inte alls . Han gjorde inte nån bra VM eller . Menar Di Maria
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-08 05:27
Ämne: Drenthe ser ut att h....Båda holländare ju..

Iaf hyffsad underhållning inför UFC 117 main event. Föga förvånande är det jänkarna som imponerar mest ;)
Barcelona älskabarcelona
2010-08-08 05:24
Drenthe ser ut att ha lärt sig lite karate av De Jong .
Barcelona KtoorBaloor
2010-08-08 03:33
Gonzalo Il Pipita - "Hombre"

Han skojar ju bara.. Eller hmm? Var det verkligen ett skämt?
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-08-08 03:16
Laporta verkar vara i farten igen:/

När ska den mannen hålla truten?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-08 01:47
Haha Laporta fortsätter att briljera ;)

Barcelona KtoorBaloor
2010-08-08 01:44
Stämmer bra va?

haha kolla länk
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-08-08 01:32
Ironi går inte igenom dataskärmen så lätt;). Sen tror jag inte du kan ha någon vidare koll på nesta om du tror puyol är en bättre passningsspelare. Han och maldini bildade förmodligen det mest spelintiligenta mittbacksparet i modern tid i början av 2000-talet. Sättet dom spela sig ur situationer på och hitta lösningar genom närmast telepatisk förbindelse imellan sig för tankarna till Duon xavi/iniesta idag. Dom gjorde försvarsspel till en konst.
Barcelona Pep.G
2010-08-08 01:22
adil,

Kung Puyol kommer att förbli kung Puyol men kom igen nu, du kan inte säga att Carles har bättre passningsspel än Nesta. Brukade säga så här ni vi diskuterade en elegenta mittbackar en gång i skolan. Det var innan Pique blev den han är idag men då sa jag så här, passningar längs marken är ingen bättre än Nesta på och passningar i luften är ingen bättre än Marquez på. Pique är en blandning av dem två och det gör egentligen bara saken bättre.

Angående Pirlo, säg vad ni vill men det hade inte varit fel med en Pirlo i Barcelona. En Pirlo att sätta in vid Xavi och Iniesta en låst match hade jag verkligen itne tackat nej till.
elbraco
2010-08-08 01:00
Ryktet om Pirlo är ju ett skämt, det är som om Milan ville ha Puyol som backup på backlinjen. Pirlo ÄR Milan, och det finns ingen chans att han lämnar.
Barcelona tikitaka
2010-08-08 00:49
Messi show på träningen :)

LÄnktips
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-08 00:25
En kille som imponera på mig under förra året var Ludovic Sane som just nu spelare för Bourdeux (stavning), påminner om Yaya en kopia helt enkelt har allt för att lyckas och ung, Vad tycker ni ?

adil,
2010-08-08 00:09
Rivaldo_gudarnas gud

Hehe, men du trodde väl på allvar inte att jag menade att Puyol skulle vara den bästa passningsspelaren i Serie A. Det stavas ironi. Däremot skulle han vara den bästa passningspelaren bland mittbackar, vilket jag menade på. Och nej, jag tycker inte att Nesta är en bättre passningsspelare än Puyol. Dock har jag inte förnekat att han är en bättre mittback överlag. Men nu var det passningsspelet jag satte i fokus, eftersom några påstådde att Puyol är usel på den punkten.
Barcelona Espanaboy
2010-08-08 00:05
Det känns som att Pirlo inte är sitt vanliga jag, som han var för några år sedan. Han är ju inte gammal, men det känns ändå som att han har haft sina bästa år. Bättre att lägga pengarna på en annan central mittfältare.
2010-08-07 23:42
Adil//

att jämföra nesta i fråga om tecknik och speluppfatning med puyol är som att skjuta sig själv i foten. Hade inte nesta vart så skadebenägen och haft ett halvtaskigt psycke i yngre dar hade han vart självklar som den bäste backen genom tiderna. Ingen back i modern tid är så komplett rent spelmässigt. Teckniken,spelfördtåelsen, luftspelet,tacklingarna. Nesta va/är gudomlig att beskåda. Puyol oavsett hur mycket hjärta han har har alltid vart en underlägsen spelare.

Sen skall du ha väldigt klart för dig att det krylar av spelgenier i serie à. Och det har det alltid gjort. Pirlo ,Ronaldinho,pizarro,del piero, cassano och montolivo är bara några exempel i en liga där tecknik och strategi går hand i hand. Även pl börjar bli bättre på den biten. Med cesc,arteta bl.a. Så historier om hur puyol skulle va bästa passningspelarn i dessa ligor får du dra för dig själv;)
2010-08-07 23:28
Ämne: Ryktet om Pirlo är s....
Pirlo är beroeende av fysik brevid sig. Han är snarlikxavi i spelstilen med den skillnaden att han gått ner sig fysiiskt (snabbhet,styrka) på senare år. Det är isf bättre att spela xavi där om det skulle behövas. Köp en riktig dm ist. G.silva, senna och frings är alla gammla rutinerade rävar som fortfarande håller riktigt hög nivå. Dom
hade vart billiga allternativ som ej skulle stått ivägen för potenciella ungtuppar från la masia.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-07 22:40
Antonio Puerta

04.30 svensk tid.
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-07 22:29
Grabbar Real madrid spelar inatt mot LA Galaxy tror det var 19:30 amerikansk tid, kan någon kolla upp när matchen börjar svensk tid?, detaljer finns inne på reals rapport om gårdagens träning.

Tacksam för svar
Barcelona ElTriplete
2010-08-07 22:28
Vad tror ni? Hur ställer vi upp mot Sevilla?

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-07 22:19
Ryktet om Pirlo är så absurt att det är nästan troligt att vi kommer att få se honom i Barcelona.

Jag vet att Pep beundrar Pirlo väldigt mycket, men frågan är om Pirlo klarar av rollen som ensam pivote, utan en som städar bredvid honom.
Annons: