/spanien/barcelona/forum/15107.aspx/spanien/barcelona/forum/15107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-21 19:21
There is only one "hombre"(G.I.P)/

Gesten från C. Ronaldo i att ge priset till Thiago var fint gjort och jag väljer även att tro att Ronaldo gjorde det utan att ha någon agenda i att få god publicitet. Det var nog en godhjärtad sak och inget annat.

Däremot så lär den handlingen inte hindra folk på de spanska läktarna att skrika ”ese portugues, hijo puta es” när ligasäsongen väl drar igång.
Barcelona Frodo
2010-06-21 19:20
There is only one hombre

Är du bakom flötet eller? Du fortsätter ju försöka elda upp diskussionen genom att kalla Messi en diva. Majoriteten här inne anser inte Messi vara det. Vill du visa hur snäll Ronaldo är kan du göra det på ert forum. Det har inte här att göra.
Barcelona kallesiete
2010-06-21 19:17

hombre/
Ja visst gjorde han enbart detta för Thiago. Han hade aldrig i åtanke att han själv kunde anses som en hjälte och fin kille för det.
There is only one "hombre"(G.I.P)
2010-06-21 19:16
El flaco//

Min intention är inte att starta Messi vs Ronaldo, utan att jag vill bara visa er en fin gest Ronaldo gjort, jag vet hur mycket Ronaldo är ogillad här.

apologize acceppted.

EL|Triplete//

Ja båda är divor, men båda är bäst i världen so what?

Varför diskutera vem som är mest diva?

Ronaldos motivation gör att han kan bli gnällig och sur, han hatar att förlora och älskar att vinna. Ibland kan han gå över gränsen.

Messi är en väldigt sympatisk person och väldigt ödmjuk människa, hans sätt att vara tillbakadragen i media uppskattas av mig.
Barcelona ElTriplete
2010-06-21 19:10
Såhär säger jag om Ronaldo:

Han har ett stort ego. Det har Messi också, annars skulle Messi aldrig våga sig på sina soloräder. Och ingen här kan neka till detta.

Ronaldo är en riktigt bra spelare, och han vill mycket. I Champions League-finalen var han frustrerad och armbågade Puyol, det var fult men som min bror sa då, han vill mycket.

I senaste El Clasicot tunnlade han Maxwell och blev så exalterad att han försökte ta sig förbi Pique också, han misslyckades. Han överarbetade.

Vi alla vet att Ronaldo kan vara gnällig och att han blir lätt frustrerad. Jag såg idag när Portugal gjorde 4-0 och 5-0 så var inte Ronaldo bland personerna som firade, i den där lilla högen vid hörnflaggan.

Jag förstår att folk inte tycker om honom så mycket, men ibland går folk över gränsen. Det var en video då han grät, han fick reda på att hans pappa dog och folk runtom världen skämtar med honom på grund av det. Disrespekt på hög nivå.
2010-06-21 19:08
There is only one "hombre"(G.I.P)/

Vad som är tillåtet eller inte tillåtet är upp till redaktionen och moderatorerna att avgöra. Jag själv har skrivit flera inlägg som berör det som har hänt i VM de senaste dagarna, men jag tolkade ditt inlägg som en indirekt provokation som skulle leda till en ny fascinerande Messi vs. Ronaldo debatt. Möjligen att jag misstolkade dina intentioner och i sådana fall ber jag om ursäkt.
Barcelona petersays
2010-06-21 19:07
"Har för mig att Bayern erbjöd Benfica runt 15 miljoner euro, men de avböjde direkt."

Ser nu att hans buy out ligger på 30M. Lite drygt med alla dessa höga buy outs (och vi är värst), men man förstår att de mellanstora lagen vill ha pröjs för sina talanger när Florentino, Rosell, Abramovich m.fl. står redo med plånboken.
2010-06-21 19:01
El flaco

Ronaldo är knappast min idol, inte ens bland mina favoriter i real madrid. Men jag vill bara att många av er ska ändra er negativa uppfattning om att han är egocentrisk och divig.

Därmed ursäktar jag oftopic!

Men nu när det är VM så är väl vm-snack tillåtet här?
2010-06-21 18:58
Ämne: Ronaldo haters, se l....
Vad gulligt att du är här och propagerar för din idol, men vad har det med Barcelona att göra?
2010-06-21 18:56
Ronaldo haters, se länk!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-21 18:53
Petersays

Jag är också imponerad av Coentrao.

Har för mig att Bayern erbjöd Benfica runt 15 miljoner euro, men de avböjde direkt.

Tror banne mig killen också egentligen kom fram som mer än winger än en back, och det är ju inte så konstigt när man ser hans offensiva förmåga.
Dessutom verkar han följsam i frösvarsspelet.

Helt klart en kommande stjärna.
Barcelona Barca4eva
2010-06-21 18:38
Tog en titt på gruppen och kommande matcher, förstår nu varför ni är oroliga för Chile :P
Barcelona kallesiete
2010-06-21 18:26

Schweiz FÅR INTE gå vidare istället för Chile. Fy fan! Det får inte hända.
2010-06-21 18:25
Gonzalez_Barca/

Jag tänkte också på det direkt efter Chile-matchen. Om Spanien kryssar mot Honduras är Chile matematiskt vidare till åttondelen.

Det vore enormt trist och snöpligt ifall vi inte går vidare efter att ha vunnit två matcher. Fan va ineffektiva Chile har varit framåt. Som många här inne har påpekat så kan detta straffa sig.
Barcelona petersays
2010-06-21 18:13
Nu vill jag inte vara den som är den. Men vi verkar ju ha svårt att producera egna vänsterbackar. Och vilket jävla VM Fábio Coentrão gör hittills. Riktigt bra både framåt och bakåt, och då ska man inte glömma att han har en riktigt bra klubbsäsong bakom sigsom ordinarie i Benfica också. Dessvärre, för vår del, har nog hans aktier stigit en hel del senaste veckan. Äter min hatt om han inte har ett kontrakt utanför Portugal inom en månad.
Atlético addeh
2010-06-21 18:13
Fan vilken otur Chile har. Dem borde gjort minst 2 mål till både mot Schweiz och Honduras. Detta lär straffa sig om inte Spanien gör bort sig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-21 18:04
Förlåt Rambles men ikväll kommer jag vara er värsta fiende..

Ber om ursäkt för Barca spelarna men jag hoppas inte de vinner idag för 1 öre i världen. Hoppas Honduras flyttar kina muren till deras straffområdet.

Vore förj*vligt om vi inte gick vidare trots 6 poäng :/
Barcelona Okkapokka
2010-06-21 18:01
Bra att Chile vann, inte bara för våra chilenska vänner här på Les Rambles, men även för att gruppsegern hamnar lite mer i Spaniens händer nu (förutsatt att Spanien vinner ikväll. Även om nu Chile och Schweiz nu också kan sluta upp där.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-06-21 18:00
Fyfan vad spännande den här gruppen blir! De troliga resultaten i den här gruppen är att det blir 6 poäng för Spanien, Schweiz och Chile. Då avgörs det på målskillnad. Därför är det viktigt att Spanien vinner med mycket mål mot stackars Honduras. Att Chile inte gjorde 2-0 på slutet kan också vara avgörande.

Spanien har verkligen satt sig i en äcklig situation i och med att man förlorade öppningsmatch. Nu måste de helt enkelt vinna båda matcherna som är kvar.
Barcelona Frodo
2010-06-21 17:59
Jag tror att Chiles försumlighet framför mål kommer leda till ett uttåg redan i gruppspelet. Detta trots att de har två segrar. Synd, då de har spelat den bästa fotbollen hittills i VM.
Barcelona Barca4eva
2010-06-21 17:49
Shit alltså Schweiz! Det där anfallet borde ha fått ett bättre slut
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-21 17:34
Kom igen SCHWEIZ !!!
Barcelona Rambla~
2010-06-21 17:33
Äntligen! Sätt ett par till nu.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-21 17:31
Fy fan vilken kass domare, chile får i praktik allt med sig
Barcelona --Xavi--
2010-06-21 17:30
någon som vet när spelschemat kommer ut ?
Barcelona Rambla~
2010-06-21 17:14
Hur mycket jävla flyt ska detta Schweiz ha?
Atlético addeh
2010-06-21 17:02
L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa /

Spanien lyckades aldrig få hål på Schweiz köttmur. Om dom fått en spelare utvisad spelar inte så stor roll i deras försvarsspel så tror fortfarande Chile kan få det svårt. Deras "VM-chanser" är verkligen inte förstörda som jag ser det.
Barcelona Barca4eva
2010-06-21 17:01
Jahapp ännu ett rött kort i VM...kul att så många är felaktiga.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-06-21 16:58
Helt okej match mellan Chile och Schweiz. Men det är väl inte bara jag som tycker utvisningen var vansinnig? Riktigt dåligt av domaren att ge rött för det där. Frispark? Visst. Gult kort? Tveksamt. RÖTT? Absolut inte!

Tycker synd om Schweiz då det här kan ha förstört deras VM-chanser. Ska även tilläga att det är onödigt att ha handen högt upp. Dumt gjort.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-21 16:53
Ämne: "Engelsk press ....
Tror att engelsk media överdriver lite, det var förmodligen ett helt vanligt möte men dom måste alltid hitta på någon historia så att dom ska sälja tidningar
Annons: