/spanien/barcelona/forum/15104.aspx/spanien/barcelona/forum/15104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2010-05-12 01:40
Estadio Santiago Bernabeu

Du är lite väl orättvis mot Pedro nu när du säger att han är bra på grund av att "allt flyter på". Då borde ju spelare som Zlatan och Henry också presterat likt Pedro? Eftersom att "allt flyter på". Pedro har inte bara gjort avgörande mål utan han har dessutom varit en viktig figur i det presspel som vi har att göra med. Han har gjort mål i alla 6 turneringar man kan göra mål i. Han har gjort 2 mål mot Inter, var med och avgjorde El Clasico på bortaplan och har gjort en drös andra mål som visat sig vara otroligt viktiga för laget. Att han har varit med om dessa prestationer kan du seriöst inte sitta och säga är för att "allt flyter på".

Jag är exempelvis övertygad om att spelare som Kaká eller Benzema aldrig hade presterat enligt följande om de spelade i Barcelona. Det är svårare än vad du verkar tro. Den slutsatsen borde du kunnat dra efter diverse floppar för både ditt och mitt lag.
2010-05-12 01:37
Gabriel

Och vad Pmsar du om????

Det är ju ni Cules som alltid intar en försvarsposition när en maräng diskuterar. Ni är alldeles för upptagna med att håna madrid istället för att njuta av er framgång.

Säg mig något som varar för evigt?

Ni kommer lite mörkare tider tänka tillbaka till dem goda stunderna och ångra djupt att ni inte tog er tid att njuta av er framgång då ni var upptagna av att skratta åt madridistas och klubben.

Canaletes
2010-05-12 01:36
Pedro kommer lätt komma med.

Annars är Del Bosque mer retarted än Dunga och Domenech
2010-05-12 01:32
"Samma sak med Pedro. Han kommer antagligen inte med 23 sista men han har ju överglänst Kaka, Benzema, Vdv, Raul, Marcelo, Guti, Granero osv. Han avgör faktiskt mer stormatcher än Cristiano. Gjorde mål mot Madrid sist?"

Här slutade jag ta dig på allvar, där du inte kan sär skilja mellan, överglänsa och Varit bättre. pedro gör sin första säsong i ett barcelona där allt flyter på, det är självklart han ser så bra ut. Dem andra spelare har alla förutom benzema varit bättre än pedro denna säsong.

"Henry har vunnit VM, EM, CL, PL, La liga, franska ligan och massa annat."

Det du förbiser är att Henry är 32 år och benzema 22 år, självklart skiljer det en hel del meriter. Ingen förnekar att henry ska dit, men alla frågar sig varför benzema lämnades hemma.

Barcelona Gabriel
2010-05-12 01:30
Haha, madridfans är så söta. Dom är så allmänt sura nu för tiden, alltid med taggarna utåt. Jag finner det rätt så gulligt :-D

Och Busquets, där snackar vi om en riktig stjärna. Haha, älskar honom!

La märke till en sak med "el triplete es posible"-bilden. Arbeloa nobbade ett jättebud från Bayern München för att gå till Real Madrid. Det är ju faktiskt också jävligt kul!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-12 01:24
Hahaha, förlåt för det misstaget. Du verkar va arg. :)

MEN RESTEN AV INLÄGGET FÖRKLARAR VARFÖR HENRY ÄR MED OCH INTE BENZEMA: "Henry har vunnit VM, EM, CL, PL, La liga, franska ligan och massa annat. Han är lagets kapten. Det är guld att ha en sån spelare i sin trupp. Speciellt nu när det finns bara ett par riktiga ledartyper i deras lag.

Ribery, Gourcuf, Lass, Gignac, Malouda, Diaby osv. ser jag inte som bra ledare. De enda bra ledarna i laget förutom Henry är möjligtvis Evra och Toulalan. Jag ser inte Gallas som en bra ledare. Henry behövs i Frankrike."

Du tar med enda meningen som inte hade något med min poäng o göra. Skärp dig, din bittra Madridista.
2010-05-12 01:21
"Rutin är huvudsaken med Henry. Han gjorde målet mot Irland, det är också viktigt"

Hur mycket kan du om fotboll karl?

Henry gjorde inte mål, han assisterade med hjälp av sin hand Gallas som gjorde målet.

Gör om gör rätt!
2010-05-12 01:20
Maxwell är inte uttagen och har inte ens förväntat sig att bli uttagen heller.

Samma sak med Pedro. Han kommer antagligen inte med 23 sista men han har ju överglänst Kaka, Benzema, Vdv, Raul, Marcelo, Guti, Granero osv. Han avgör faktiskt mer stormatcher än Cristiano. Gjorde mål mot Madrid sist?

Busquets har vunnit mer än alla dom spelarna du nämnde tillsammans. ;)

RYCK UPP DIG POJK!
Barcelona tikitaka
2010-05-12 01:19
Är Maxwell uttagen? :S
Barcelona haeger
2010-05-12 01:19

Spelar Maxwell? :O huh, det visste jag inte...

Jag var ironisk om ingen förstod det..
2010-05-12 01:15
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Men "riktiga" stjärnor som busquets, pedro och Maxwell ska förtjäna VM?????

Ryck upp dig!

2010-05-12 01:07
Benzema, Marcelo och Gago kan hålla hand på stranden och mysa och spela beachvolley när riktiga stjärnor lirar VM-fotboll.
Barcelona Barca4eva
2010-05-12 01:03
Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century

Hahaha den var faktiskt rolig XD
Barcelona Barca4eva
2010-05-12 01:03
Dubbel.
2010-05-12 00:57
Då avrundar vi med bilder från Ramos första och sista dag på jobbet som modell.
Barcelona westinho
2010-05-12 00:56
Hahahaha klockren!
2010-05-12 00:51
Haha, helt underbar är han Busi.
Barcelona el Flaco
2010-05-12 00:50
Ämne: Vi avslutar kvällen ....
Lol. Den var bra faktiskt. Kan inte hata på den.
Real Madrid Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century
2010-05-12 00:47
Vi avslutar kvällen med lite konst.
Barcelona Hyder
2010-05-12 00:42
Där har ni lite av vad Cáceres går för. Hans match hemma mot Atletico Madrid i Copa del Rey förra året sammanfattar honom lite som spelare. Han gör dumdristiga saker som får en att bli oerhört frustrerad och ser honom som en säkerhetsrisk för att i situationerna efter spela med pondus och auktoritet. Titta på tacklingen på Kun och resten av situationerna han reder upp. På grund av alla misstag glömmer man oftast bort de bra sakerna, kanske med all rätt. Jag hoppas han kan slipas till, det vore att få in en stor tillgång.
Barcelona Barcaloni
Ämne: Det är rätt märkligt....
Benzema var dessutom inblandad i den där sex-skandalen.. Han är kanske fortfarande under utredning.
Barcelona Rodriiguees
Ni alla härinne känner säkert till honom redan men..vore inte det smart att knyta till sig Neymar och läxa upp grabben? Även fast vi har våra egna så skulle han smälta in fint.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-12 00:40
Faaaaan Vm är ett skämt i År stort JÄVLA skämt..

Baptista, Albiol hehehe

VM är ett skämt

Spelare som Pato,Nasri,Benz,Dhinho, kommer inte med. Ville så gärna se Neymar men icke sa nicke.

Sen att inte låta Ronaldo,RVN spela sitt sista VM är för jävligt.
Barcelona Hyder
2010-05-12 00:38
Jag undrar om man väljer att ta tillbaka Martín Cáceres nästa säsong. Det blir automatisk en diskussion som handlar om Martín kontra Chyg. Båda två kom för relativt stora summor pengar och ingen av dem rosade marknaden. Tvärtom rättare sagt.

Jag är dock väldigt svag för Cáceres spelstil; snabb, brytningssäker och aggressiv. Dima ska ju ha en väldigt bra högerfot enligt rapporter. Den har vi sett glimtar av i bortamatcherna mot Bilbao och Getafe. Men sanningen är även att han visat sig få minst lika idiotiska hjärnsläpp som Martín.

Jag ser fler klara egenskaper som man kan utnyttja hos Martín än jag kan se hos Chyg. Dessutom så kan han spela högerback och skulle vara en perfekt truppspelare som ändå skulle kunna få relativt bra speltid. Ända kruxet är enkelt: han måste bli bekvämare med bollen och lära sig att bli säkrare i uppspelsfasen.

Jag anser att det är lättare att träna upp Martíns bollbehandling än Chygs snabbhet. Däremot kan den sistnämnda kompromissa snabbheten med ett bra positionsspelet och rytm, då kan man egentligen analysera honom på ett rättvist sätt.

Låna ut Chyg till Valencia eller Sevilla, låt honom lära sig den spanska fotbollen där försvar ofta handlar om ett bra positionsspel (om man inte är snabb) och sedan en god teknik i uppspelsfasen. Han gör ingen nytta på vår bänk. Ta hem Cáceres och låt honom avlasta Alves samtidigt som han blir ett mittbacksalternativ. Piqué ska ha en snabb, aggressiv och stötande mittbackskollega. Puyol och Milito finns redan där och Muniesa på uppgång.
2010-05-12 00:38
Rambla~

Rutin är huvudsaken med Henry. Han gjorde målet mot Irland, det är också viktigt.

Han har vunnit VM, EM, CL, PL, La liga, franska ligan och massa annat. Han är lagets kapten. Det är guld att ha en sån spelare i sin trupp. Speciellt nu när det finns bara ett par riktiga ledartyper i deras lag.

Ribery, Gourcuf, Lass, Gignac, Malouda, Diaby osv. ser jag inte som bra ledare. De enda bra ledarna i laget förutom Henry är möjligtvis Evra och Toulalan. Jag ser inte Gallas som en bra ledare. Henry behövs i Frankrike.
Barcelona Rambla~
2010-05-12 00:30
Det är rätt märkligt att Henry blir uttagen men inte Benzema. Spelmässigt denna säsong förtjänar väl knappast Henry en Vm-plats?

Benzema utanför truppen, vilken chock alltså!
Barcelona Abbe.
2010-05-12 00:27
Ämne: Stackars Jonas, som ....
Jonas Gutierrez kom med.

Funderade på Zanetti, har inte han slutat i landslaget?
Barcelona Messidinho_10
2010-05-12 00:26
Målvakter:
Sergio Romero, AZ Alkmaar
Mariano Andujar, Catania
Diego Pozo, Colon de Santa Fe

Försvar:
Nicolas Otamendi, Velez Sarsfield
Martin Demichelis, Bayern München
Gabriel Heinze, O.Marseille
Walter Samuel, Inter
Nicolas Burdisso, Roma (lån)
Clemente Rodriguez, Estudiantes
Javier Zanetti, Inter
Juan Insaurralde, Newell's Old Boys
Fabricio Coloccini, Newcastle
Ariel Garce, Colon de Santa Fe

Mittfält:
Sebastian Veron, Estudiantes
Javier Mascherano, Liverpool
Jonas Gutierrez, Newcastle
Angel Di Maria, Benfica
Javier Pastore, Palermo
Juan Mercier, Argentinos Jrs
Mario Bolatti, Fiorentina
Maximiliano Rodriguez, Liverpool
Jesus Datolo, Olympiakos (lån)
Sebastian Blanco, Lanus
Jose Sosa, Estudiantes

Anfall:
Lionel Messi, Barcelona
Gonzalo Higuain, Real Madrid
Carlos Tevez, Manchester City
Diego Milito, Inter
Martin Palermo, Boca Jrs
Sergio Agüero, Atletico de Madrid
Ezequiel Lavezzi, Napoli
Barcelona westinho
2010-05-12 00:26
Man börjar nästan undra om Maradona VILL att Argentina ska bli utspelade i VM, för att förhindra Messi från att vinna VM :). Jag tycker det är väldigt förvånande att Gaby Milito inte är uttagen, trots hans långa skadeperiod. Argentina har uselt försvarsspel och Gaby har verkligen presterat sedan han kom tillbaka.
2010-05-12 00:24
Stackars Jonas, som varit ordinarie i Argentinas startelva hela kvalet och som nu inte är uttagen. Hans lagkamrat från Newcastle, Coloccini är uttagen dock. Haha, Maradona är väl rolig.
Annons: