/spanien/barcelona/forum/15097.aspx/spanien/barcelona/forum/15097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2010-06-23 19:39
el Flaco - Garra Charrúa

Ja, precis. Det är kul att La Masía nu även tar fram en ny mittfältstyp och inte bara Thiagos, Jonathans, Iniestas och Xavis. Kanske prickar Sergi in sin utvecklingskurva perfekt till Keitas avslut i klubben?
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-23 19:36
Hyder/

Håller med dig, Sergi Roberto har fått mycket lovord i medierna och på Barças officiella hemsida. Att döma av det jag har läst och det lilla jag har sett så känns han som en tvåvägsspelare som är bra på att komma i andra vågen, fysiskt stark och med ett bra skott. En katalansk Keite?

Ska bli spännande att se om han klarar av att det steget upp till A-laget längre fram.
Barcelona Hyder
2010-06-23 19:29
el Flaco - Garra Charrúa

Riktigt kul med framförallt Sergi Roberto. Av det jag har sett i olika ungdomsturneringar och Atlétic ser jag honom som en stor talang. Lite lik Kaká med en bättre defensiv. Jämfört med andra mittfältare är han ju jätte lång känns det som.
2010-06-23 19:00
Talangerna Sergi Roberto och Sergi Gómez (födda 1992) förlängde idag sina kontrakter till 2012. Bägge två startade säsongen i Juvenil A, men flyttades så småningom upp till Barça Atlètic, som avslutade säsongen med att ta steget upp till Segunda A.

Mittfältaren Sergi Roberto spelade 29 matcher för Barça Atlètic under den gångna säsongen. Mittbacken Gómez flyttades upp för att ersätta den skadade Fontàs och lirade i samtliga matcher under slutspelsfasen.

Både Roberto och Gómez har sedan tidigare blivit mästare i samtliga lag de har spelat för under sin tid i La Masia; Cadete B, Cadete A, Juvenil B och Juvenil A, och nu har de alltså hjälp Luis Enriques lag att ta klivet upp till Segunda A.

Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-23 18:43
Jag hoppas, hoppas att Ghana går vidare, vore verkligen synd om inget afrikanskt lag gick vidare när det är VM i AFRIKA.

Kom igen Ghana, you can do it!
Barcelona NoGo™
2010-06-23 18:43
Måste ha missat den där straff situationen, blev så glad när USA gjorde mål så råkade byta kanal hehe. Men fan vad England spelar tråkigt alltså, med det där spelat kommer de inte komma långt iaf.
Barcelonistas
2010-06-23 18:38
starkt utav slovenien att inte gråta och attackera dommaren riktigt stark. finns ju vissa lag som har uppfört sig som clowner!

wolfgangstark

ballack älskaren vågade inte blåsa straff för slovenien, och om dom hade fått straffen så hade england varit utslagna!
2010-06-23 18:31
Jag hoppas att Ghana och Serbien går vidare från grupp D, men Tyskland lär förmodligen knippa en av platserna efter de är...Tyskland. Traditionens makt är stor.

Barcelonistas, H.Alavi & Rambla/

Tack.
Barcelona Rambla~
2010-06-23 18:28
el Flaco

De slutade två eftersom USA fick in ett segermål på övertid och därmed vann gruppen. England skulle egentligen inte ens vara vidare. Slovenien skulle enligt mig ha straff i slutminuterna. Den viftade den tyska domaren bort.

Dessutom, hur jobbigt var det inte att lyssna på en överpartisk Kåmark under 90 min. Han är rent ut sagt vidrig när han håller på.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-23 18:28
el Flaco

USA tog första platsen, vilket gör att England ställs mot antingen Tyskland eller Ghana i åttondelsfinalen.
Barcelonistas
2010-06-23 18:27
el flaco

england kom tvåa i sin grupp.
2010-06-23 18:25
Gäsp åt det engelska landslaget. Somnade bokstavligt talat under matchen. Hamnade de etta i sin grupp eller tog de andra paltsen? Missade det under sändningen
2010-06-23 18:21
Hur patetiska är Tv4 egentligen? De filmar från nån random reklambyrå , och försöker analysera vad en full britt tycker.

Tack och lov att Canal plus tar över La Liga.

Jag tycker om USA, de har kanske inte världens bästa spelare, men de ger verkligen 100 % varje match.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-23 18:19
Vinnaren mellan England - Tyskland/Ghana kan ställas mot Maradonas Argentina redan i kvartsfinalen. Jag förväntar mig att Argentina tar sig fram till kvartsfinalen.

----

USA imponerar, mål i den 90:e matchminuten vilket fick Bill Clinton(?) på läktaren att fira utan att dra ner sina byxor, imponerande!
Valencia Villa/Silva
2010-06-23 18:19
Ämne: Ämne: Ämne....
Känns jävligt konstigt av Barca att köpa Henrique för 8 miljoner för att sedan inte låta honom spela alls. Samma sak med Keirrison som väl kom till klubben för liknande summor. Men jag tycker att Barca har en bra mittback i Henrique. Det känns väldigt onödigt att gå och värva nån annan. Ännu en Chygrinskey(ingen anning hur det stavas) värvning hade skadad barca rejält. 25 mil för ingenting hahahaaha. Pep vet bäst.

Jävlar vilken intensitet USA-Algeriet matchen hade. Jävligt skönt att USA avancerade. Tänk om dem gör samma sak som i Confederations Cup och når final. Repis, USA Vs Brazil.

Barcelona Rambla~
2010-06-23 18:10
Ämne: Finns det någon här ....
Jag läste någonstans att hans lön tom höjs den sista säsongen av hans kontrakt. Uppåt 12m lär han tjäna sista säsongen. Så nej tack, tack och bock men nu är det dags att gå skilda vägar.
Barcelona Rambla~
2010-06-23 18:08
När ska Defoe komma i målbrottet? Han låter ju som en liten grabb. :D
Barcelona Tibidabo
2010-06-23 18:07
Finns det någon här på forumet som vill se Henry i truppen nästa säsong?Varför?

Jag säger nej tack.(Vid tveksamhet, klicka på länken;)

Més que un club!

Barcelona Rambla~
2010-06-23 18:06
Ämne: Om Tyskland vinner m....
Hoppas de skickar ut patrasket. Tyskland är bra, de ska bara vidare.
elbraco
2010-06-23 18:04
Om Tyskland vinner möter dom England i 8del tydligen...
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-23 18:03
Ämne: fyfan va synd om slo....
Haha, heja USA! :)

Barcelonistas
2010-06-23 17:59
fyfan va synd om slovenien
Barcelona Rambla~
2010-06-23 17:58
Ämne: Ämne: För någ....
€8m kostade Henrique. Ja, plus 2m om han spelar ett visst antal matcher per säsong, men som det ser ut i dagsläget lär ju inte det inträffa inom den närmaste tiden.
Barcelona Rambla~
2010-06-23 17:51
Vilken skandal. Domaren friade en solklar straff för Slovenien. Fy fan alltså, England måste så klart vidare anser Fifa.
Valencia Villa/Silva
2010-06-23 17:04
Ämne: För några år sedan h....
Men tillhör inte Henrique Barca?? Jag tycker att han gjorde ett ganska ok jobb i Santander och förstår inte varför Barca ej tar tillbaka honom. Ni värvade väl honom för så högt som 10 mil euro?

elbraco
2010-06-23 17:01
Förresten, Yaya toure skulle ju presenteras för Man City i måndags...har det hänt än?
Valencia Villa/Silva
2010-06-23 17:01
Ämne: Ämne: Sa inte....
Det är som jag sa innan K9 blev värvad, "finns ingen anledning till värvningen och han kommer att sluta up som Ricardo Oliveira". Jag hoppas för hans egen skull att han hittar en klubb som har större förtroende för honom. Som Betis hade
för Oliveira då han satte 23 mål säsongen 04/05.
elbraco
2010-06-23 17:00
För några år sedan hade Villa varit en stor värvning (vilket det nu är med men) nu verkar det bara som man tänker på vem man ska värva näst...var är den kända kontinuiteten. Själv säger jag nej tack till Mata och hoppas på möjligtvis en billig def mitt/mittback.
Atlético addeh
2010-06-23 16:31
England spelar ju riktigt övertygande.
2010-06-23 15:46
Ämne: Sa inte Fiorentina n....
Jo, Fiorentina har tackat nej. Det ser ut som att K9 skickas till Brasilien, snacka om att kasta runt honom.
Äh, lika bra det. Jag tycker inte att han har "Barcelona" kvalitéer, han skulle bara stoppa Bojans utveckling om han kom hit.

Ibland så värvar Barcelona spelare där man bara tänker "Öh". Vad var poängen med att värva K9 när man redan från dag 1 visste att Pep inte var intresserad?

Annons: