/spanien/barcelona/forum/15094.aspx/spanien/barcelona/forum/15094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim
2010-05-14 12:28

Sami
Din länk fungerar inte, då sidan inte tillåter att man lägger en hotlink direkt till en bild.
Barcelona ★Sami★
2010-05-14 12:27
David Villa i Barca. Mums!!
Barcelona Kim
2010-05-14 12:23

Zinedine_Kaka:
Jaha.
Barcelona westinho
2010-05-14 12:22
Zinedine_Kaka

Men jag ser att du ändå tror att vi gör ett mål, trots att vi släpper in 19. Det tackar jag för!
Barcelona Pep the King
2010-05-14 12:22
Hoppas Zlatan lämnar. För köps David Villa in så vill ja inte se Villa på kanten. Jag vill se han på Zlatans position.
Zlatan=FAIL
Real Madrid Zinedine_Kaka
2010-05-14 12:09
Ni förlorar utan xavi
Barcelona Kim
2010-05-14 12:06
En fråga bara, är det någon här inne som känner Zlatan Ibrahimovic privat?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen
2010-05-14 12:05
lameG

Jag vet inte om jag vill Keite ska lämna. Han är viktig med sina löpningar. Ju mer jag tänker på det så vill jag faktiskt inte att vi ska köpa Cesc. Det känns som om han kommer bli väldigt överflödig då.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-14 12:04
el Flaco

Läste också den artikeln på Sport(?) och där stod det att Pep vill att styrelsen ska förnya både Alves och Keitas kontrakt.
Barcelona el Flaco
2010-05-14 12:01
Lol, se länktipset och spola fram till 0:55 och kolla in Keite.

Han ska inte gå någonstans! Läste för några veckor sen att Pep är mer än nöjd med hans prestationer och vill att styrelsen ska förnya hans kontrakt.
2010-05-14 12:00
Det ska bli kul att se hur vår taktik ändras om Villa kommer in. Då kommer troligen han att ligga väldigt centralt tillsamans med Ibra, med Messi som släpar. Xavi och Iniesta har sina vanliga roller, Sergio likaså som pivote.

Grejen är den att det inte blir någon bredd om vi spelar så. Ytterbackarna kan ju i och för sig komma upp och slå inlägg, men det behövs någon mer som ligger därute och hjälper ytterbackarna. Det är därför Pedro har varit så viktig i vårat spela den här säsongen, för att han breddar.

Det här året har Pep testat olika spelsystem. Till skillnad från alla andra år när vi envist hållt fast vi 4-3-3. Jag måste säga att det ska bli oerhört spännande om vi kan ändra spelsystem nästa säsong med en eventuell David Villa i laget.

Barcelona tikitaka
2010-05-14 11:59
Jag tycker att vi väntar med fabregas i 3-4 år, till Xavi börjar gå ner i varv och så kan vi avvakta o se hur utvecklingen med Thiago och Jonathan går. Om de inte kan ersätta Xavi så in med Fabregas. Det känns onödigt att flytta upp don Andres eller spela utan en pivote. Låter det bra?
Barcelona lameG^
2010-05-14 11:53
Att Cesc kommer känns som en dröm. Fråga bar Rambla som vet hur mycket jag skrev om honom förra säsongen haha :)

Kommer Cesc skulle han ersätta Henry. Cesc går in i mitten och Iniesta på kanten. Men man vet ju aldrig hur formen är osv så Pedro kan lika gärna starta.

Om keita skulle lämna skulle det varit mycket bättre. Han får inte plats i truppen om Cesc kommer och eftersom han inte är en pivote så skulle han knappt få spela. Glöm inte heller Thiago och JDS.
2010-05-14 11:50
Nja, Ribery vill jag defenitvt inte ha in i laget. Ska vi köpa nya spelare är det bara Villa/Torres/Cesc som gäller. Bara en av de.

I sommar behöver vi inte värva mycket. Som sagt, om vi ska köpa spelare ska det vara Villa. Han kan spela på kanten eller i mitten. Våra ytterbackar är såpass offensiva så att anfallarna kan ligga väldigt centralt. Torres skulle ha samma roll som Villa om han kommer.

Om däremot Cesc värvas, så gäller det att rotera mycket, och frågan är då vad som händer med JDS och Thiago.
Barcelona AzizWaysi
2010-05-14 11:45
Ämne: Ämne: Jag hop....Då kan vi glömma honom då.
Pedro har visat att han håller mot stora lag och är verkligen något att räkna med.Jag skulle inte ha något emot om han var ordinarie nästa år också , ifall vi inte värvar någon Vänsterytter.
Barcelona Nesto
2010-05-14 11:42
Ämne: Jag hoppas att den s....
Hans kontrakt går ut 2011 och inte i sommar.
och räkna inte med att vi kommer få honom för några kronor bara.
Real kommer såklart lägga sig i en budgivning och det slutliga priset kommer säkerligen vara ganska högt.
Barcelona AzizWaysi
2010-05-14 11:36
Jag hoppas att den som blir president efter Laporta , köper Ribery.

Varför?
Jo , hans kontrakt går ut den här sommaren , om inte Bayern förlänger med honom så kan han gå gratis. Om han skulle komma hit den här sommaren , så skulle vi inte behöva betala ett öre för honom. Sen är han ungefär 28/29, han kanske håller två eller tre år till ,efter det så kan Pedro ta över. Eller så kan han och Pedro rotera redan nu OM han skulle komma.
Barcelona Hetfield
2010-05-14 11:35
Nu rapporter flera källor om samma sak, nämligen att Villa blir klar för oss under veckan. När så många källor rapporterar om samma sak så är det svårt att ignorera det

Jag välkomnar Villa med öppna armar, till skillnad från Zlatan så vet han vad klubbkänsla är och framför allt lojalitet. Det ska bli kul att få se honom i Barcelona, även om jag föredrar Torres som är bättre och yngre

Jag blir fortfarande lika galen, som Gabriel co-signade, att de inte värvade Villa förra året bara för att de vill ha ett par miljoner extra, finns absolut ingen logik i det.

Jag älskar Pep, men att värva spelare kan han verkligen inte göra, han borde låta det en riktigt skicklig sportchef få göra (inte Txiki då) hästjobbet
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-14 11:34
Mitt förslag om vi värvar cesc:

Låna ut Thiago till ett botten/mittlag i Primera. Behåll JDS i Atletic för som spelar väl Segunda?
Och låt JDS få chansen när A-laget möter bottenlag eller när det är skadekris.

Rotera mdee Iniesta, Xavi och Cesc och så fort en av dom gör en dålig match så får den känna på bänken en match. Tror det skulle höja alla tre ett snäpp om dom får ganska mkt konkurrens, precis som för Abidal.
I klassikern borde det dock vara Xavi och Iniesta.

Men hur mycket speltid kommer då Keita få?
Hoppas mer på att det blir Keita+pengar än Yaya+pengar.
Barcelona Nesto
2010-05-14 11:32
Vi behöver mer djup i vårt mittfält och Fabregas skulle sitta bra men jag ser hellre att vi tar upp både JdS och Thiago än att köper Fabregas för 400-500 €. Wenger kommer säkert vilja ha Toure+Pengar om affären väl går igenom dessutom.
Barcelona Kim
2010-05-14 11:31
Jag väljer att luta mig tillbaka i en grön chesterfieldfåtölj om ett par år, se tillbaka på tiden och inse att det faktiskt inte var något att oroa sig för. Mister Josep Guardiola Sala hade full kontroll över situationen och hur nya, unga spelare skulle lotsas fram. Det var aldrig något att oroa sig för.

För visst gick det bra den där sommaren 2010, när Francesc flyttade tillbaka till sina förfäders bygd, och där han tog plats i det lag som fostrat honom till den kapten över mittfältet han var ämnad till att vara.
2010-05-14 11:22
Jag är också kluven när det gäller Cesc. Visst skulle jag kunna tänka mig att man roterar. Både Iniesta och Fabregas är faktiskt väldigt skadebenägna. Men vad gör vi när det är t. ex El Clasico och alla mittfältare är friska. För jag anser att Don Andres inte är lika bra på kanten, när han spelar på mitten är han med i spelet mycket mer än vad han är som vänsteranfallare.

Samtidigt, vad ska vi göra med JDS och Thiago? Deras karriär skulle verklugen bromsas upp, eftersom både Iniesta och Cesc har många år kvar inom fotbollen. Xavi däremot kommer börja dala inom 4 år och det hade varit perfekt om någon av talangerna tagit över då.

Men om Fabregas kommer så får vi den här mittfältsuppsätningen:

Xavi
Iniesta
Cesc
Busquets
Yaya
Keita

Det hade varit perfekt, många bra som kan rotera, två pivoter och fyra offensiva. Enda problemet är som sagt, JDA och Thiago. Ska de lånas ut då eller ska de spela ett år till i B-laget?

Sen är det ju många som har snackat om att byta ut Yaya, men då måste vi köpa en ny defensiv mittfältare. För det finns väl ingen i Barca Atletic som kan ta över som andraval där redan nästa år?
Barcelona Kim
2010-05-14 10:41
Gabriel, jag har aldrig nämnt något om att Guardiola i somras aldrig skulle ha uttalat sig om Eto'os försvinnande. Vad vi har diskuterat är det hela sista år som passerade innan Eto'o lämnade, och där är det endast spekulationer från pressens sida.
Barcelona DM1982
2010-05-14 10:15
Även om jag inte är något större fan av Fabregas så ska det bli intressant att se vad som kan hända med honom i laget. Om även Villa kommer så har vi ett tokigt bra anfall, kanske ett av de bästa någonsin i fotbollshistorien.
Barcelona Criff
2010-05-14 10:08
Fan vad bajsinödiga alla Arsenal fans blev direkt när Fabregas uttalade sig om det som vi alla har vetat enda sedan han lämnade.
Verkar lite som dem levt i total förnekelse i den frågan.
Kommer bara ihåg inför vår match mot dem senast vilket jävla liv det var att Fabregas kommer ALDRIG lämna Arsenal.
Ett uttalande senare och han kallas svikare och annat :P
Det vänder fort!
Barcelona el Maestro!
2010-05-14 09:00
Det vore väl väldig bra för oss Stockholmare också om någon kunde tipsa om ett ställe där FC Barcelona supporters kan träffas, en Pub eller liknande för att fira ett eventuellt ligaguld på söndag. Det vore något.

Tips om plats tas emot med tacksamhet, helst ställen inne i stan.

Skriv gärna PM i så fall.
Barcelona Dinho, Messi
2010-05-14 07:35
Har sett att Lejonets flytt diskuterats flitigt här igen och håller med er i mångt och mycket tex att Zlatan inte var/är värd 45mille mer än Samu och så vidare. Men det ni verkat glömma bort är att Samu inte accepterade nytt kontrakt och skulle "nästan säkert??" gå på fri transfer året efter pga att han inte kände sig tillräckligt uppskattad av ledningen. Detta tillsammans med ett afrikanskt mästerskap mitt i säsongen tror jag gjorde att affären skyndades på.

Sen att Eto´o borde behandlats bättre tycker jag är svårt att sitta här hemma i Sveige och diskutera. Eftersom ingen annan i truppen verkar ha problem med Pep på det personliga planet som det verkar att Samu hade kan man väl tänka att han kankse fick det bemötande han förtjänade!? Även fast det är svårt för oss att sia om här.
Barcelona H.C Xavier
2010-05-14 04:22
Gabriel

Det hade varit snällt.

Läser på forumet dagligen, skriver dock inte så mycket. Men jag måste bara säga att jag håller med dig fullständigt om Eto'o sedan dag 1. Vill minnas att du var riktigt förbannad (precis som jag var) när det visat sig att vi inte bara gjort oss av med Eto'o, vi bytte bort honom OCH betalade 45 miljoner för en spelare som i mina ögon borde värderats högre än Zlatan.
Barcelona Gabriel
2010-05-14 03:56
H.C Xavier

Jag är som sagt inte helt säker. Ska försöka ta reda på det för egen del också. Kan skicka ett privat mess till dig så fort jag tagit reda på det! :-)
Barcelona H.C Xavier
2010-05-14 03:47
Gabriel

Ja, jag är socio.

Hade hoppats på någon slags internet lösning som det pratades om. Lite besviken på hur klubben agerar i denna fråga då väldig många av oss socios inte ens bor i spanien, än mindre i barcelona.
Annons: