/spanien/barcelona/forum/15088.aspx/spanien/barcelona/forum/15088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Profete
8/29/2010 00:06
Banklev

Lilla du, lär dig att stava innan du börjar yttra dig.
Barcelona el julio
8/29/2010 00:04
Ämne: Den senaste artikeln....
Och så här står det på Milans hemsida: "MILAN – A.C. MILAN announces the acquisition of the player Zlatan Ibrahimovic from F.C. Barcelona, through a free loan with the option to purchase the athlete’s playing rights for € 24 million at the end of the season 2010-2011. The Swedish champion will go through the medical exams tomorrow morning, before signing the contract that will tie him to the Rossonero club for four years."

Samma sak alltså...

el julio
banklev
8/29/2010 00:04
Epic fail på tramsferm hshjaasjshvshhsvsvvsbssbajahahahahhaahahahahhahaahhaah
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
8/29/2010 00:03
Rambla~

Jag är inte säker på att Pep stannar kvar i Barca nästa år. Särskilt om denna affären får konsekvenser utanför planen och han känner att klubben, styrelsen och medlemmarna är splittrade.

Han kommer vara den första att sätta sin plats till förfogande om han känner att han inte har det stöd som krävs.

(På det sportsliga planet är jag dock säker på att han har full uppbackning.)

Frågan är hur Sandrusco med följe kommer agera, samt om "oppositionen" kommer börja ifrågasätta Rosell redan nu.
Real Betis Dahleone
8/29/2010 00:03
@Frodo

"Självklart är Leo Messi speciell, självklart försöker coachen alltid att se till att han är okej, men det gör även resten av FC Barcelona. Läkarna gör det, alla chefer gör det."

Joanjo Pallàs är Barcelonareporter på El Mundo Deportivo. Men jag antar att du vet bättre än honom.
Messi12SD
8/29/2010 00:02
Den senaste artikeln från Barcelonas SF-sida (Zlatan skriver till sist på för Milan) säger att det är en INTE är en köpoption, utan att det är ett krav, allt enligt Galliani.

Dock så har el julio och Rambla rätt att det står klart och tydligt på hemsidan att det är köpoption, men vi får se de kommande dagarna.
Barcelona Thierry14Henry
ingen som kan någon hemsida om vart man kan köpa biljetter mot köpenhamn? tacksam om någon kan lägga ut den!
Barcelona el Maestro!
Ämne: @el Maestro!

Jag ....
Dahleone//
Jag kallar dig amatör därför att du antog vissa detaljer i överenskommelsen utan att veta exakt hur klubbarna har förhandlat vad gället utgifter av olika slag och Klausuler. Inte om priset och lönen i sig.

Men att affären är väldig dålig har jag inte sagt emot. Däremot har inte döljt min åsikt om att jag ändå är nöjd i och med Zlatan är nu borta.

Du skriver förresten ”jag är civilekonom, det är inte du) tycker jag att du ska tänka lite längre innan du tar ton.”

Men snälla du, säger jag till dig, hur vet du om jag är civilekonom eller inte? Har du någon aning vad jag har för utbildningsbakgrund? Eller har det någon betydelse i sammanhänget? Det tycker jag inte att det gör.
Vi är alla här för att säga vad vi tycker oavsett utbildningsbakgrund och annat.

Peace nu ... Jag måste göra annat. Det är lite sent!
Odjuret
8/29/2010 00:01
el julio - ok. Då är det extremt jävligt dåligt skött. Finns alltså inget med den här avtalet som är eller kan komma bli till fördel för oss ekonomiskt. Ok att vi slipper betala lönen, men stora delar av den löneposten kommer gå till Zlatans ersättare. Inte kan det varit så jävla illa i omklädningsrummet att det motiverar en sådant här jävla pissavtal.
Red Reb
8/28/2010 23:58
Det går att skriva in villkor i kontrakt.
Ett villkor för dom fyra åren kanske är att Milan verkligen köper honom. Använd skallen.
Barcelona Rambla~
8/28/2010 23:57
Tiago

Det gör han först efter att lånet har utgått, eller så återvänder han till Barcelona.
Barcelona Tiago
8/28/2010 23:56
Ämne: Jag har kollat vad e....
Men varför skriver han då kontrakt på 4 år med milan ?
Barcelona Frodo
8/28/2010 23:55
Dahleone

Hur blir Messi särbehandlad enligt dig? Berätta gärna. Förhoppningsvis kommer du med något originellt svar och inte nån Aftonbladet/Fotbollskanalen bullshit teori.

Att stjärnspelare i olika lag behandlas bra är inget nytt men på vilket sätt får Messi en behandling som skiljer sig från majoriteten av de övriga spelarna?
Barcelona Rambla~
Jag har kollat vad fen officiella websidan och även Milans. Det är tydligt att det är ett lån. Milan betalar Zlatans lön på €12m. Det finns en option att köpa honom efter säsongen, inte ett krav som det tidigare sades. Vad händer om Pep lämnar efter denna säsong? Zlatan har inte skrivit på något kontrakt med Milan, endast ett kontrakt på 1 säsongs lånekontrakt kommer han att skriva på. Vi kanske ska lugna oss innan vi helt fördömmer denna affär?
Red Reb
Milan har gjort en superdeal, bara att gratulera. Vi har typ spytt ut Zlatan till dom.
Barcelona el julio
Ämne: el julio.

Säker ....
Givetvis är jag säker... Det står i KLARTEXT i pressmeddelandet från Barcelona.

el julio
Barcelona C.Andrés
8/28/2010 23:54
Riktigt snuskigt bra ekonomiskt affär av Galliani.
Barcelona Bashir
8/28/2010 23:54
detta med att vi sparar 60m är rena trams,
För att de pengarna är hans lön för de tjänster han skulle erbjuda och oavsett vem som kommer in
istället för Ibra, denna eller nästa säsong
kommer få lön. Kanske inte 60m, men minst 30-40m
så det är inte MYCKE vi sparar och inte 60m som man vill få det till..

Real Betis Perra FC
8/28/2010 23:53
Ämne: Måste inte milan köp....
Nej, men till skillnad från spanska klubbar så har de väl lärt sig att det kan vara bra att låtsas ha en lite begränsad ekonomi i en affär.

Funkar än bättre när man förhandlar med en spansk klubb som slängt iväg för mycket pengar på mindre bra affär, och känner pressen av en stor lönebudget, Som jag sagt innan. Bara att beundra Milan för hur snyggt de spelat sina kort !
Odjuret
8/28/2010 23:53
el julio.

Säker på det? Kan det inte vara så att avtalet som skrivits ikväll enbart gäller priset om båda parter är intresserade av en övergång när säsongen är slut? Det låter jävligt märkligt att bara ena parten kan välja om de vill slutföra affären vid den tidpunkten.
Barcelona Tiago
8/28/2010 23:52
Vilken dum deal. Måste ju vara något vi inte vet om kan Rosell verkligen vara såhär blåst? och varför skriver man då kontrakt med Zlatan i 4 år för komiskt :S
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
8/28/2010 23:52
Dom skrivet det sista "If the option to buy Ibrahimovic is taken up by the Serie A club then that could see FC Barcelona save approximately €60 million." för att det inte ska verka som en dum affär, för att man ska tänka - "men shit, Barcelona sparar ju en massa på det här". Hela affären är ett skämt!!
Barcelona Giggity
8/28/2010 23:51
Frodo
co-sign

Nu är det dags att låta Puertan njuta lite för att det inte är hela havet stormar i deras klubb för en gångs skull. Och för övrigt är det inte hela havet stormar i Barca utan det är uppförstorat till det. Men, men, enjoy.
Barcelona el julio
8/28/2010 23:50
Ämne: Ämne: Ämne....
"FC Barcelona and AC Milan have agreed a deal for Zlatan Ibrahimovic to move to the Italian club on loan for the entire season 2010/11 with the Rossoneri paying all his earnings.
Included in the agreement is the option for AC Milan to make the move permanent next summer for a fee of €24 million.

If the option to buy Ibrahimovic is taken up by the Serie A club then that could see FC Barcelona save approximately €60 million."

Från deras hemsida. Allt är solklart.

el julio
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
8/28/2010 23:49
Sherminator

Läs den röda texten på länktipset.
Barcelona BarcaFTW
8/28/2010 23:49
Messi12SD

Dock betalar de hans lön dvs. runt 12 miljoner.
Messi12SD
8/28/2010 23:47
Ämne: Ämne: Dubbelp....
el julio

Jag är inte helt säker så jag vet inte, du kan ha rätt, men för mig så känns det inte rimligt att man "bara" lånar ut honom, vi får se helt enkelt...

Barcelona el julio
Ämne: Vilken jävla soppa! ....
Nej, det har vi inte. Ett avtal är ett avtal. Nu har vi gått med på dessa villkor så blir det som du skriver så kan Milan, om de vill köpa honom för 24 MEUR om ett år.

el julio
Barcelona C.Andrés
Jävla fail angående transfers. Herregud hur tänker dom. Bort med Zlatan och Caceres...njae.
Real Betis Dahleone
@Messi12SD

Obligation = Krav
Option = Valfrihet

Är det sant så är det makalöst.
Annons: