/spanien/barcelona/forum/15087.aspx/spanien/barcelona/forum/15087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RimuZ
2010-05-13 18:07
patrickanderson85

Vad är din poäng?

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-05-13 18:06
patrickanderson85//

Om vi backar bandet till 2003 när Cesc lämnade så var Barcelona en klubb som var vanskött och i totalt kaos. Dåvarande presidenten Joan Gaspart var så usel som president att om han inte varit vicepresident under Núñez-eran hade man förmodligen undrat om han inte var någon sorts infiltratör utsänd av Real Madrid. Det var inte heller många egna produkter som fick chansen under denna period. Efter ett extra insatt styrelsemöte lämnade till slut Gaspart presidentposten och en tillförordande president vid namn Enric Reyna i Martinez utan någon egentlig makt fick ta över fram till valet. Barcelona placerade sig på en pinsam sjätteplats i ligan det året. Det var under denna period som Cesc lämnade för Arsenal som då hade ett fanatiskt lag och var en välmående och stabil klubb med Wenger som är en erkänt duktig tränare på att utveckla och förädla talanger och sedan ge dem chansen i A-laget. Med detta sagt så känns det hårt att säga att Cesc svek Barça även om han naturligtvis kunde stannat kvar och kämpat som exempelvis Messi gjorde. Cesc gjorde vad som han tyckte var bäst för sin framtida karriär. Och han gjorde egentligen precis samma sak som Piqué gjorde (även om det fanns en del andra faktorer bakom Piqués flytt till Manchester).
Barcelona patrickanderson85
2010-05-13 18:06
Ämne: patrickanderson85
....
För att Xavi och Iniesta var före honom i turodningen i Barcelona, för att dessa två ansågs bättre än honom? Eller finns det fler anledningar?
Allt är OM och OM, det finns vissa saker som inte har med OM att göra. Det är att Cesc Fabregas är den spelare han är idag, den spelare Barcelona (och många andra klubbar vill ha) tack vare sin tid i Arsenal med Wenger. OM han hade stannat så hade kan kanske blivit de i Barcelona också, men det är ett OM. VI VET hur det är idag.
Barcelona Hoshiar_22
2010-05-13 18:05
Vad säger journalisten innan Fabregas säger ; Si, si ?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-13 18:02
patrickanderson85

Anledningen till varför han lämnade får du höra från någon annan. I´m out of here.

Ciao.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-05-13 18:01
Om, och jag säger OM, Cesc flyttar hem så tror jag inte det är tänkt att spela Xavi-Cesc-Iniesta på mitten utan då tror jag att Iniesta kommer att spela till vänster i anfallet. Tror inte Pep kommer att spela utan en defensivt skicklig pivote.
2010-05-13 18:01
Ämne: Just nu, vill jag in....
En egen produkt? En produkt som spelat fler år i arsenal han han någonsin gjort i Barceona, och då är han bara 23 år. OM han var en egen produkt, varför sålde ni honom, är det seriöst något att vara stolt över? OM Fabregas var den spelare han är idag tack vare Barcelona, så kan det helt klart varit den klantigaste affären i fotbollens världshistoria.
Han kommer mycket väl återvända hem till Barcelona en dag, men den enda anledningen till att barcelona är så intresserade av honom är för den spelaren han är idag, inte för den han var då han kom till Arsenal.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-13 17:59
Aldrig att vi ska spela utan en dm igen. Det får aldrig hända!! Lämnar yaya som han förmodligen kommer (tack för det pep!). Så skall en ny in i hans ställe. Senna,essien,l.diarra eller cambiasso. Jag litar inte på busquets som ensam dm. Och keita vet jag inte längre hur han är där. Visst kan xavi spela där mot lag som osacuna å dylikt men möter vi bättre lag (ex Chelsea) så hade vi blivit överkörda i mitten.

Fabregas är en bra värvning. Vi behöver någon att rotera med. Cesc är xavis naturliga ersättare och den bästa mittfältaren utanför barca. Med honom i laget hade vi vart osårbara. Tänk att kunna undvara iniesta eller xavi utan att tappa ett uns kvalité! Med villa å cesc har nästa års Barca alla förutsättningar i världen att bli Bättre än trippelvinnar laget 09.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-13 17:57
Just nu, vill jag inte ha Fabregas i laget. Inte för att han är dålig, utan för att jag vill helst ha kvar Toure.

Visst, Fabregas är en egen produkt som kanske längtar hem till Katalonien. Men han valde att lämna, det gjorde inte spelare som Iniesta och Xavi. Yaya Toure ska fan ingenstans, han ska stanna.

Plus så tror jag inte på att Iniesta--Fabregas--Xavi skulle vara bra då alla tre är offensiva gubbar framåt.

Vem ska t.ex ta över Toures slitjobb i försvaret? Busquets lär inte få speltid om dessa tre gubbar spelar i samma lag.
Barcelona RimuZ
2010-05-13 17:57
Rivaldo_gudarnas gud

Intressant synvinkel. Men i slutändan så gör det nog inte så mycket skillnad. Bojan behöver väldigt mycket speltid. Mer än vad Barca kan erbjuda. Jag vet att han gärna vill stanna men för sin egen skull så behöver han testa på spel i ett annat lag. Han kommer alltid ha Barca system i kroppen men han behöver utvecklas och lära sig en annan form av fotboll. Helst en spansk. 1-2 säsonger på lån skulle göra honom väldigt mycket bättre tror jag. Att sattsa på talanger för sakens skull är orättvist mot laget och spelarna. Just nu så behöver Barcelona anfallare av den absoluta toppen för att kunna surfa vidare på framgångsvågen som sattes i rörelse med Pep som tränare. Det kommer bara gynna klubben och igenom den talangerna i framtiden.

Låna ut Bojan, Ha Pedro i truppen och hämta in Villa/Torres.
Delarocha
2010-05-13 17:55
Torres är 26...
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-13 17:48
Rimuz//

klokt skrivet. Dock. Eftersom vi även har Bojan i laget så skall hans framtid vara i biaktande. Om vi köper in unga Torres så kan du lika gärna dödsförklara bojans framtid i klubben. Bättre då att köpa in villa som kan göra en 2 säsonger medan Bojan mognat ytterligare.
Delarocha
2010-05-13 17:45
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna

Du såg uppenbarligen inte Barcelona lira med ett identiskt sånt mittfält under Rijkaards tid efter Van Bommel men innan Yaya kom.
Barcelona RimuZ
2010-05-13 17:42
Vi är inte direkt ett värvnings galet lag just nu men vi har pengar, det behöver förstärkas och spelare är dyra.

Med Iniesta borta så är det för tok för enkelt att radera ut vårat mittfält. Xavi kan liksom bara göra så mycket själv. Det behövs en till pjäs där och Cesc är den bästa. Sen är han inte dum. Tror han vet att han kommer bli tvungen att acceptera att han får lite mindre speltid i Barca än vad han hade i Arsenal. Laget vill ha honom, fansen vill ha honom och Pep vill ha honom. Accepterar han så vet han vad han ger sig in i. Att han är dyr är inget argument för smakar det så ska det kosta och Barca saknar inte direkt pengar.

Det dumma vore ju att ingå Touré i den transfern (rykten förvisso men kan likväl stämma). I vilket fall som helst så verkar det som den gode Yaya är påväg bort vilket kommer inebära att vi behöver förstärka på den fronten också.

Sen David Villa.. Jag hade ju inte tackat nej direkt men om man måste sattsa på en crack anfallare så kanske de vore bättre att investera i Torres som verkar vilja bort. Båda skulle passa utmärkt i Barca men Torres har fördel av ålder.

Vi måste inte prompt ha en liten trupp så alla kan få speltid. Det gick bra i en säsong (6 titlar kanske borde kallas sjukt bra) men vi hade jävligt mycket flyt där. Inga kännbara skador alls förutom på slutet. Ser inget problem med att Köra Villa-Zlatan- Messi på topp sen rotera Pedro och Bojan och faktist utnyttja alla 3 byten till något vettigt. Kommer också öka konkuransen i truppen vilket behövs. Vi såg ju vilka under Abidal gjorde när Maxwell kom.
Barcelona Hetfield
2010-05-13 17:42
Forca_Blaugranas

Du måste tänka på fler saker än bara på namnen

För det första så är ingen av de särskilt defensiva, det innebär att det kommer att bli extremt lätt för motståndarna att komma förbi mittfältet utan en städgumma. Om man nu ska göra Xavi till en pivote som han var under Rijkaard, så är det slöseri på resurs.
Han är inte ens hälften så bra när han spelade som pivote, vill inte se Xavi där

För det andra så är Cesc alldeles för bra/dyr för att man ska rotera honom, och med vem ska man rotera? Xavi? Iniesta? Nej, det finns ingen plats för honom

Köp honom när Xavi börjar dala ner
Barcelona el Flaco
2010-05-13 17:41
"Låter som det klassiska mittfältet med Deco, Xavi, Iniesta som inte direkt var superlyckat."

Den kombinationen med att ha tre jugónes från start lyckades i vissa enstaka matcher bara, när vi lirade hemma mot bottenlag, men sett till en hel säsong tror inte heller jag att det hade varit lyckat.

Därmed ser jag inte hur man ska lira med Xavi, Iniesta och Cesc från start och det är ännu en anledning till varför jag inte anser att vi borde värva Fabregas denna sommaren.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-13 17:38
Ett mittfält beståede av Xavi, Iniesta och Fabregas är ju världens bästa mittfält. Vad mer kan du klaga på?
Delarocha
2010-05-13 17:35
Trodde du menade Alves som diskussionen handlade om förrut.

Sen är ju inte Cesc och Busquets heller samma spelartyp så där dog ju jämförelsen också. Fabregas som pivote, kan lika gärna ha Zlatan där då.

Eller menar du att Cesc ska vara pivote?

Låter som det klassiska mittfältet med Deco, Xavi, Iniesta som inte direkt var superlyckat.
2010-05-13 17:33
Delarocha

Vem av Busquets och Fabregas är ytterback?
Delarocha
2010-05-13 17:32
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna

Så kommer du också. Varför jämföra en defensiv mittfältare och en ytterback? Tyder bara på extrem dumhet.
2010-05-13 17:29
Hetfield

Kanske för att han är 10 gånger bättre fotbollspelare än en viss Sergi Busquets?
Barcelona C.Andrés
2010-05-13 17:27
Fan vad jag börjar bli trött på Fabregas och alla rykten som florerar. Helt ärligt så tror jag att han inte kommer och är nog bäst så. Imorrn lär det väl stå att ännu ett verbalt kontrakt är klart mellan klubb och spelare och jiddi jadda.
Barcelona Hetfield
2010-05-13 17:26
Får man fråga er varför ni vill se Cesc i Barcelona i år?

Jag ser bara nackdelar:
*Dyr
*Finns ingen plats, han petar knappast Xavi eller Iniesta
*Han kan inte heller spela som pivote
*Alldeles för dyr för att användas som rotationsspelare
osv.

2010-05-13 17:24
Eran Cesc, till laget som fostrat honom? Då gjorde seriöst det här laget som fostrat honom ett enormt misstag när de sålde honom.
Delarocha
2010-05-13 17:24
Så, om nu både Villa och Cesc är klara. Vem i den offensiva 6:an petas? Busquets/Yaya har en plats. Därmed ahr vi 5 platser och typ 8 spelare. 7 som har visat sig ska spela från start. Villa, Cesc, Iniesta, Zlatan, Xavi, Messi, Pedro.
Sen har vi Bojan och Jeffren. En av de första 7 spelarna måste bort om detta kan ske.

Visst spelas det många matcher men tror inte någon av Zlatan, Messi, Xavi, Iniesta, Villa eller Cesc vill bli petade i en eventuell CL final eller el clasico.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen
2010-05-13 16:54
Jag öängtar verkligen till på söndag! Man är så van vid två matcher i veckan att det känns som en evighet mellan matcherna. Det känns som om det var jättelänge sedan matchen mot Sevilla och det är ändå tre dagar kvar!
Barcelona Visca Barca
2010-05-13 16:15
Vi var så jävla bra förra året. Inget kunde stoppa oss, kommer ni ihåg. Vi hade vunnit matchen efter dem första 30 minuterna. Det är så kul att se vilket spel vi hade med trion Henry, Eto'o och Messi. Skulle gärna vilja se att det fungerar bra med Zlatan till nästa säsong, att han kommer in i vårat spelsätt.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-13 16:07
Jag har hittat bästa videon nånsing, titta och njuta grabbar och tjejer. #3 hattrick på 3 på veckor!!
Barcelona el Maestro!
2010-05-13 16:00
Angående Cescs uttalande idag.
Det var väl ändå ett j*kla bra sätt att tala om för Perez att det finns bara en annan klubb än Arsenal som han kan tänkas spela för, FC Barcelona.
Detta uttalande tolkar jag som att han säger till Perez i praktiken: "Do not even try it". Det går inte att köpa allt för pengar.
Perez som har drömt om Cesc även i sina föra period.
Barcelona Oha789
2010-05-13 15:51
Jag är 100% säker på att Barcleona köper loss David Villa.

Sedan så är Jag 90% säker på att Fabregas kommer till Barcelona innan VM.

Yayas Agent sa i vintras att han och hans klient skulle vänta och se vad som händer med presidentvalet. Men nu är det glömt med det. Detta betyder att Laporta redan bestämt sig för att bli av med Yaya som är jagad av Arsenal sedan länge och köpa loss Fabregas på det viset.

Detta är helt klart. Men Laporta och Villa, Fabregas har respekt för att Barcleonas säsong inte är slut ännu och därför inte snackar offecielt.
Annons: