/spanien/barcelona/forum/15075.aspx/spanien/barcelona/forum/15075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-05-16 17:34
Måste ändå beundra Mourinho en smula, även fast jag ogillar hans personlighet och kaxighet.
Skulle dock aldrig kunna se honom som tränare för Barcelona.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-16 17:33
Ämne: Ämne: Criff /....
Sportuga//

Behöver man ens fulja serie a för att utala sig om korputionen i ligan? När hela eliten förutom det just nu dominerande laget åkt fast och blivit straffade för just korpution?

Sen att man skulle vara "rasist" för att man utalar sig om korruption är för mig direkt stötande då jag själv vart ett offer för rasism. Lägg ner det sk*t snacket! Möjligen att det kan vara stereotypt men rasistiskt?

Ps: På tal om rasism. Så är det ett stort problem både i spanien och italien. Specielt i italien skulle jag vilja säga. Där tom deras egna (Balotelli) blir hånade och förföljda på ett sätt som gör en mörkrädd. Vart är det italienska samhället påväg? Inte framot iaf verkar det som. Balo är 19 år och häxjakten som helt ostraffat får fortsättai italien för minnet tillbaka till sydafrika och aphartied. Att det kommer från fansen är en sak. Men när sedan lagkaptenen för huvudstadslaget och den stora ikonen inom italiensk fotboll springer efter ynglingen över halva plan för att sedan brutalt sparka ner denna och sedan luta sig över honom och kalla honom neg*r framför en jublande publik där interspelarna tillika lagkamrater till balotelli ger honom en klapp på axeln när han är påväg ut är bland det sjukaste och äckligaste jag bevittnat på en fotbollsplan. Straffet för det korpupta gammla facist svinet? 4 matchers avvstängning i cupen endast!!!!!!
Barcelona DM1982
2010-05-16 17:32
Mourinho är en bra tränare men glöm inte bort att han alltid (förutom med Porto) har haft otroligt bra lag att träna. Chelsea kryllade av världsstjärnor och även Inter. Visst måste man få ett lag att spela bra men det är jäkligt mycket enklare om man har ett bra lag från början.

Det skulle vara intressant att se vad han skulle kunna göra med ett sämre lag, att bygga upp något som Wenger och Ferguson.

Nej, han är inte världens bästa tränare men han är väldigt bra.
Barcelona ★Sami★
2010-05-16 17:30
Grattis Inter men bra kämpat av Roma. Snart är det våran tur att bli Liga Mästare!!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-16 17:29
Guardiola sa aldrig att Mourinho är världens bästa tränare. En av de bästa ja, men inte den bästa. Han är inte det om du frågar mig.
Barcelona Boixos Nois 81
2010-05-16 17:27
Ämne: BlaugranaBarcelona
....
håller med dig! Jag avskyr honom...
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-05-16 17:25
iBarca

Du måste skämta med mig? Oavsett hur han är som människa eller vad han gjorde efter slutsignalen, kolla vad killen har gjort. Trippeln med Porto, Champions League med Porto, han tog Chelsea till sina två första Premier League-titlar, nu har han chans på trippeln med INTER igen. Klart som fan han är världens bästa tränare, Guardiola sa själv det i presskonferens innan ödesmatchen.

Behöver inte vara så enögd...
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-16 17:23
BlaugranaBarcelona

Världens bästa tränare? Hur kan du som culé säga något sånt efter Mourinhos beteende på Camp Nou efter slutsignalen..
2010-05-16 17:21
Nu vet man varför Mourinho gick ner direkt till omklädningsrummet efter slutsignalen. Han fick tårar i ögonen! Stort. Världens bästa tränare, utan tvekan..
Barcelona Lusnos
2010-05-16 17:20
Ämne: Ämne: Criff /....Har nära vänner som följer skiten, sen har man läst om fusk med mera. Och nej, det är inga rykten utan kommentarer från väldigt fotbollsintresserade och kunniga vänner.

Italien är och förblir en fuskliga.
Så mycket läggmatcher i Italien att jag inte vet vad, bara kolla på vissa odds som sätts på Italienska matcher, 1 X 2 (4.50 - 1.40 - 4.50) hahahaha, så jävla pinsamt.

Du får ha din uppfattning men ska bli underbart när det kommer fram att Inter fuskat.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-16 17:18
Lägg ner nu alla här inne. Inter är ett bra lag. Oavsett hur dom har myglat till sig framgång inhemskt. Så har dom iaf i år visat att dom är ett duktigt lag i cl. Dom tar förmodligen trippeln i år men dom kan ej jämföras med oss 09. Det är svårare att vinna la liga och copa del rey än va det är att vinna serie a som aldrig förr skådats i ett så uselt skick.Eller coppa italia där alla lagen skickar in sina b-lag tills det blir final. och där inter dom senaste 5 åren vunnit turneringen bara för att dom har överlägset bredast trup= bäst b-lag i serie a.
främsta motståndare? avdanakde Milan, haveriet juve medelmåttiga samp och Palermo och ett Roma som inte har en organistion som räcker till.

Sättet dom har vunnit sina matcher på talar inte heller om någon extraordinär storhet. Ett stort lag för alltid sina matcher! Det gör vi. Inte inter. Som kontra ut oss och Chelsea ur cl.
Dom är ett fantastiskt lag men alla vet att vi är bättre innerst inne. Vi har 2-1-1 på dom i denna säsongens 4 möten och 9 gånger av 10 så är det vi som vinner över dom i ett dubbelmöte.
Barcelona Barca4eva
2010-05-16 17:15
Thierry14Henry

Läs Inför-rapporten =D

Men Maxwell och Xavi missar.
Atlético Sportuga
2010-05-16 17:15
Ämne: Criff //

Så var d....
Du följer inte ligan, ändå utalar dig dig om att allt är korrupt i Italien ? Ett klart rasitisk utalande skulle ja vilja säga....det fuskas i alla länder t.o.m i Sverige
Atlético Sportuga
2010-05-16 17:12
Ämne: Inter spelar nog bla....
Precis som du säger...dom är i final...vem minns inte Greklands fotboll EM2004, men i historieböckerna står det att dom vann EM2004.

Det är bra om ni vinner ligan så att Reals köpmentalitet inte premieras.
Barcelona Lusnos
2010-05-16 17:12
Har Real Madrid vunnit CL under färgtevens "epok" ?
Barcelona Thierry14Henry
2010-05-16 17:09
någon som kan berätta till mig vilka som inte kommer/kanske inte deltar i dagens match
Barcelona DM1982
2010-05-16 17:07
Inter spelar nog bland den tråkigaste fotboll som jag har sett. Å andra sidan är de i CL-final och inte vi, i slutändan är det faktiskt det som räknas.

Hoppas verkligen att Bayern vinner på lördag, det skulle vara en vinst för fotbollen. Ser man till hur Inter spelade idag verkar de inte vara i form och Sneijder verkade vara skadad och han är viktigt. På lördag kan Inter inte backa hem hela matchen utan de måste satsa framåt. Det kommer Bayern utnyttja fint.

Hur många italienare spelar det i Inter egentligen? Det är ett lag full av fotbollsknektar även deras tränare med. Känns så jäkla skönt att Barca satsar på sina ungdomar och sin region, det är mer äkta.

Nåväl, nu satsar vi hårt ikväll och tar hem ligan.
Barcelona Lusnos
2010-05-16 17:07
Criff //

Så var det ja, är inte insatt i den skitligan överhuvudtaget och läser inte heller blaskor.
Barcelona Criff
2010-05-16 17:05
Lusnon, han är ifrån Juventus :P
Barcelona Lusnos
2010-05-16 17:05
Sportuga //

Barnsligt? Allt är ju fan korrupt i Italien, skulle knappast bli förvånad och det visar sig om något år att Inter fuskat. Titta bara vad som hände med div andra "storlag" i Italien för några år sen...

Albin Ekdahl? Är inte han utlånad från Inter eller var det Juve?? eller är jag ute och cyklar.
Såg fan ut som han missade läget med flit, hela vänstersidan var öppen! sjukt.
Atlético Sportuga
2010-05-16 17:04
Se nu till att vinna ikväll...vill inte se Real M-a som segrare , detta själslösa lag
Atlético Sportuga
2010-05-16 17:01
Ämne: Inter, smutsklubb.
....
Så otroligt barnsligt sagt....
2010-05-16 16:58
Grattis till Inter hur som helst! Jag kan ändå stolt säga att mitt lag, FC Barcelona, vann trippeln med helt fantastisk fotboll. Vi dominerade och erbjöd underhållning som inget annat lag kan göra idag, speciellt inte Inter.
Barcelona Lusnos
2010-05-16 16:58
Inter, smutsklubb.

Fyfan, SIENNA blev rånade på en straff.

Varför får jag magkänsla att Inter styr och ställer som dom vill? Känns som det är största fuskarklubben i hela Italien, och Moratti. Fyfan vilket äckel, jag får kräkreflexer när dom visar gubben.
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-05-16 16:57
herregud dom i inter forumet säger att vi spelar snyggare fotboll än barca SKA MAN SKRATTA ELLER GRÅTA :@
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-16 16:56
Abbe.

Haha, roligt också o se hur Motta spelade oskyldig. :)

Grattis Internazionale.
2010-05-16 16:56
Jag somnade nästan, fyfan vad tråkig fotboll Inter spelar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-05-16 16:53
Ämne: Även om det smärtar ....
Det som oroar mig mest är nästan Valladolids tränare,Clemente. Han har onekligen fått fart på laget och de har verkligen allt att vinna ikväll. Lätt blir det inte.. men trots detta ska det inte vara något problem så länge Barca spelar på topp.

Tror inte vi startar med 4 anfallare, tippar att vi startar så här:

Alves-Puyol-Pique-Abidal
---Touré-Sergio---
------Messi------
Pedro-Zlatan-Bojan

såvida inte Iniesta startar
Barcelona Abbe.
2010-05-16 16:53
Inter/Mourinho tar till alla medel för att vinna. Nu kastar de in bollar på planen.
Barcelona Barca4eva
2010-05-16 16:47
Jaha...synd Roma. Bra kämpat!
Annons: